takuueläke paperilla

meritak

mutta elkettä ei näy missään muualla kuin paperilla, joka otettiin pois vuokrasta. Sama määrä mikä piti saada joudun maksamaan vuokrassa takaisin. Jopa kerkisin iloita koska elääkkeni on alla 600e, olisihan tuo noin 100e. ollu mukava lisä. Mut ei sitäkään saanu. Miksi luvataan eikä mitään oikeesti tulekkaan tämä on pettymys ainakin mulle monikohan muu joutuu pettymään. Turha luvata mitään koska ei pidä paikkaansa. Soitin kelaan ja kysyin tuli selitystä selityksen perään eli älkää uskoko, että sieltä tippuu mitään. Vaikka onkin aika suuret sairaskulut eipä siihenkään vaikuta mitään.Olen yksin asuva eikä muita tuloja paitsi pienin hoitotuki jonka ei pitäs vaikuttaa mihinkään. Eihän se kata edes sairaskuluja. No se siitä takuueläkkeestä. Kiitos vaan päättäjille oikein paljon. Oletteko nyt tyytyväisiä saavutuksestanne ensimäinen reaktioni oli katkera pettymys sit tuli, mikä pienituloiselle luvataan otetaan pois jo ennekuin saakaan. Rikkaat rikastuu köyhiltä otetaan viimeisetkin pois. Ottakoot samantien loputkin mitä niilläkään enää tekee. Kiitos paljon päättäjille päättäkää miten sotkunne selitätte odotan todella selitystä. En tiedä itkeäkö vai nauraa koko Suomen touhuille.

5

266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Sama määrä mikä piti saada joudun maksamaan vuokrassa takaisin."

      Kenelle maksat vuokraa? Kuka siis korotti vuokraasi?

      Tai toisinpäin, kuka on maksanut osan vuokrastasi? Oletko siis saanut asumistukea, johon tuli nyt pienennys, kun tulosi nousivat? Jos näin, niin sehän on päivän selvää.

      • meritak

        muutan toiseen asuntoon maaliskuun alussa. Neliöitä 15 enemmän tässä 30. Asumistuki uusiksi muuton takia siinä samalla takuueläke josta tuli päätös. Oikeestihan sain käsityksen ettei eläkeläisen asumistukeen vaikuta asunnon koko eikä eläkkeen määrä. Mulle ihan sama ei näitä ymmärrä toisesta päästä otetaan sama mikä pitäis saada. Eli ei vaikuta mulle mitään korotukset eläke jää kuitenkin sen alle 600 e. Miksi ei niistä ole puhuttu, kun tekivät tälläisen systeemin. No jokatapauksessa sama jää käteen kuin ennenkin. Eli köyhiltä otetaan pois kaikki jollain keksityllä systeemillä. Rikkaat rikastuu, se siitä 100 e. kuvitelmasta eli pitää pärjätä samalla, mitenkähän moni muukin joutuu pettymään.


      • meritak kirjoitti:

        muutan toiseen asuntoon maaliskuun alussa. Neliöitä 15 enemmän tässä 30. Asumistuki uusiksi muuton takia siinä samalla takuueläke josta tuli päätös. Oikeestihan sain käsityksen ettei eläkeläisen asumistukeen vaikuta asunnon koko eikä eläkkeen määrä. Mulle ihan sama ei näitä ymmärrä toisesta päästä otetaan sama mikä pitäis saada. Eli ei vaikuta mulle mitään korotukset eläke jää kuitenkin sen alle 600 e. Miksi ei niistä ole puhuttu, kun tekivät tälläisen systeemin. No jokatapauksessa sama jää käteen kuin ennenkin. Eli köyhiltä otetaan pois kaikki jollain keksityllä systeemillä. Rikkaat rikastuu, se siitä 100 e. kuvitelmasta eli pitää pärjätä samalla, mitenkähän moni muukin joutuu pettymään.

        "sain käsityksen ettei eläkeläisen asumistukeen vaikuta asunnon koko eikä eläkkeen määrä."

        Asunnon koon vaikutusta en osaa sanoa asumistukeen. Ehkä, jos on isompi lukaali kuin 45m2, niin vaikuttaa.

        Mutta TAATUSTI vaikuttaa asumistukeen eläkkeen määrä!

        Vai olisiko reilua, että joku joka saa eläkettä 2000e/kk, saisi saman tuen minkä sinä saat?
        Tai vielä huonommin -sinulle-, että sinä saisit saman tuen minkä hän = 0 euroa?


    • työeläke hävis .

      nyt kun nostetettiin eläke niille joilla ei ole työeläkettä saavat saavat melkein saman kuin minä jolla on työeläkettä 188e yhteensä kansaneläkkeen kanssa 7004e.kyllä minusta väärin .

    • TA KUU

      Se on tarkoitettu vain kotirouville ja emännille tuo takuueläke.Äitini ei saa kuin 60 eur takuueläkettä , eli yhteensä alle 500eur. Varhennetulla eläkkeellä olevat ei saa pennin pyörylää.Kiitos siitä KEPULLE

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe