Koneen kaappauksesta syytetty!

Syytetty

Olin isäni luona ja käytin hänen konettaan surffailuun yms. Kone toimi minusta (taviskäyttäjä) hitaasti ja jotenkin oudosti. Yritin selvittää, mikä siinä on vikana, mutta en osannut tehdä sille juurikaan mitään.

Nyt isäni ilmoitti, että olen kaapannut hänen koneensa ja asentanut sinne jotain, siis tahallisesti urkkinut heidän tietojaan jne. Kyse on kuulemma rikollisesta toiminnasta.

Koska en ole sille koneelle mitään haittaa tehnyt, en edes osaisi käyttää sitä mitenkään niin, että osaisin sen kaapata tms., haluaisin nyt selvittää, että kuka ja mitä sille koneelle on tehnyt ja ennen kaikkea puhdistaa oman maineeni.

Mitä minun pitää tehdä? Teenkö rikosilmoituksen vai mitä? Mikä olisi sellainen taho, joka osaisi sen koneen sisällön selvittää ja tutkia? Isällä on nyt kuulemma uusi kone, mutta haluan, että asia tutkitaan ja oikea tekijä selviää tai ainakin se, että minä ole siihen täysin syytön.

19

577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kone mahdollisesti kaapattu ja ratkaisu on uusi kone, vaikka ongelma koskee pelkkää kovalevyä (tarkemmin sanottuna sillä olevaa käyttöjärjestelmää) ja senkin voi vetää sileäksi käden käänteessä?

      Täydellinen ymmärtämättömyys tietotekniikkaa kohtaan voi näköjään tulla pirun kalliiksi.

      Joku Windows-tietoturva-asiantuntija (olen sataprosenttisen varma, että kyseessä on nyt juuri Windows) selvittänee melko nopeasti, onko järjestelmässä (ei siis KONEESSA!!!) jotain asiaankuulumatonta. Onnistuuko syyttömyytesi todistaminen samalla, sitä en osaa sanoa.

      Pahoittelen, että sinulla ja isälläsi on noin karmean huonot välit.

      • Syytetty

        Kiitos vastauksesta.
        Olen miettinyt, että onko isä ja vaimonsa sairastuneet tai jotain, kun kerran noin käyttäytyvät. Välit ovat tähän mennessä olleet ihan lämpimät ja hyvät.

        Ongelmani nimenomaan on se, että miten saan sen koneen jonkun asiantuntevan ihmisen tutkittavaksi. Ilmoitin kyllä isälle, että voi viedä koneen jonnekin yritykseen tutkittavaksi ja vaikka maksan sen työn, mutta haluan selvyyden, kuka ja mitä sinne koneelle on tehty. Oma uskoni on, että kone on kaapattu (lataavatnkoneelle lähes kaiken, mitä netti tarjoaa), mutta nuo kuusikymppiseet luulevat, että minä olen sen kaapannut! Heillä on kuulemma omat läppärit nyt kummallakin, että ei siitä vanhasta koneesta ole kait tarkoitusta mitään käyttöpeliä enään saadakaan.

        Nyt isän vaimo selitti, että kone on jollain "jäbällä" tutkittavana ja sieltä on jo löytynyt "vaikka mitä", että "kyllä tämä koko kuvio on alkanut selvitä". Siis olen täysin tietämätön kuviosta ja kaikesta.

        Windowshan siinä koneessa on.


      • Syytetty kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta.
        Olen miettinyt, että onko isä ja vaimonsa sairastuneet tai jotain, kun kerran noin käyttäytyvät. Välit ovat tähän mennessä olleet ihan lämpimät ja hyvät.

        Ongelmani nimenomaan on se, että miten saan sen koneen jonkun asiantuntevan ihmisen tutkittavaksi. Ilmoitin kyllä isälle, että voi viedä koneen jonnekin yritykseen tutkittavaksi ja vaikka maksan sen työn, mutta haluan selvyyden, kuka ja mitä sinne koneelle on tehty. Oma uskoni on, että kone on kaapattu (lataavatnkoneelle lähes kaiken, mitä netti tarjoaa), mutta nuo kuusikymppiseet luulevat, että minä olen sen kaapannut! Heillä on kuulemma omat läppärit nyt kummallakin, että ei siitä vanhasta koneesta ole kait tarkoitusta mitään käyttöpeliä enään saadakaan.

        Nyt isän vaimo selitti, että kone on jollain "jäbällä" tutkittavana ja sieltä on jo löytynyt "vaikka mitä", että "kyllä tämä koko kuvio on alkanut selvitä". Siis olen täysin tietämätön kuviosta ja kaikesta.

        Windowshan siinä koneessa on.

        että tuossa tosiaan on takana jokin kuvio josta et ole hajullakaan ja jossa olet vain sijaiskärsijä tai syntipukki. Sellaista sattuu joskus, kokemusta nimittäin on, vaikka ei saisi sattua. Mutta inhottavan rassaava tilanne kyllä kannaltasi, jos välit ovat olleet hyvät. Toivottavasti tilanne korjaantuu edes jotenkin siedettävässä ajassa.


      • Syytetty
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        että tuossa tosiaan on takana jokin kuvio josta et ole hajullakaan ja jossa olet vain sijaiskärsijä tai syntipukki. Sellaista sattuu joskus, kokemusta nimittäin on, vaikka ei saisi sattua. Mutta inhottavan rassaava tilanne kyllä kannaltasi, jos välit ovat olleet hyvät. Toivottavasti tilanne korjaantuu edes jotenkin siedettävässä ajassa.

        Kiitos Repe! Mietin minäkin, että mitä siinä voi olla taustalla. Aikaisemmin ei ole mitään edes vähänkään tämänsuuntaista ollut, vaan siis normaalit välit isän ja tyttären välillä.

        Mutta osaatko sanoa, mihin minun pitää ottaa yhteyttä, että saan sen koneen jonkun asiantuntevan käsiin? Kyse on nyt siitä, että haluan puhdistaa oman pöytäni (kun en ole sitä kaapannut, kuten nyt jokainen vähänkin asioista ymmärtävä tajuaa). Osaatko sinä tai joku muu suositella jotain yritystä etelä-Suomesta, jossa osaisivat selvittää, että mistä ne ongelmat ovat koneelle aiheutuneet?

        Mietin, että pitääkö minun tehdä asiasta rikosilmoitus, että saan sen vaikka sitten poliisin selvitettäväksi?


      • Syytetty kirjoitti:

        Kiitos Repe! Mietin minäkin, että mitä siinä voi olla taustalla. Aikaisemmin ei ole mitään edes vähänkään tämänsuuntaista ollut, vaan siis normaalit välit isän ja tyttären välillä.

        Mutta osaatko sanoa, mihin minun pitää ottaa yhteyttä, että saan sen koneen jonkun asiantuntevan käsiin? Kyse on nyt siitä, että haluan puhdistaa oman pöytäni (kun en ole sitä kaapannut, kuten nyt jokainen vähänkin asioista ymmärtävä tajuaa). Osaatko sinä tai joku muu suositella jotain yritystä etelä-Suomesta, jossa osaisivat selvittää, että mistä ne ongelmat ovat koneelle aiheutuneet?

        Mietin, että pitääkö minun tehdä asiasta rikosilmoitus, että saan sen vaikka sitten poliisin selvitettäväksi?

        jossain määrin nyt.

        Koska kone on isäsi omistama, et ainakaan ilman rikosilmoitusta saa sitä mihinkään ilman hänen lupaansa. Nythän kone isäsi mielestä jo on tutkittavana.

        Ymmärtääkseni sinun osuutesi on loukattu kunnia, ja siitä pitää olla näyttöä, joka kuvauksesi mukaan nyt on vasta suullista laatua eli ei riittäne. Jos asia jää vain viilentyneitten välien asteelle, et voine tehdä paljon muuta kuin koettaa puhua isällesi järkeä.

        Tahoja joilta voit kysellä lisää ovat poliisi ja oikeusaputoimisto. Mahdollisesti myös osaava tietokonehuolto, mutta vasta riippuen muiden keskustelujen tuloksista.

        Koska olet tytär, tilanne on erikoisempi kuin luulinkaan. Oletin tietysti että tällaisia vakoiluohjelmasyytöksiä osoitetaan lähinnä miehille, he kun keskimäärin ovat tietotekniikkaa enemmän harrastavia.

        Tsemppiä!


      • von qwerty
        Syytetty kirjoitti:

        Kiitos Repe! Mietin minäkin, että mitä siinä voi olla taustalla. Aikaisemmin ei ole mitään edes vähänkään tämänsuuntaista ollut, vaan siis normaalit välit isän ja tyttären välillä.

        Mutta osaatko sanoa, mihin minun pitää ottaa yhteyttä, että saan sen koneen jonkun asiantuntevan käsiin? Kyse on nyt siitä, että haluan puhdistaa oman pöytäni (kun en ole sitä kaapannut, kuten nyt jokainen vähänkin asioista ymmärtävä tajuaa). Osaatko sinä tai joku muu suositella jotain yritystä etelä-Suomesta, jossa osaisivat selvittää, että mistä ne ongelmat ovat koneelle aiheutuneet?

        Mietin, että pitääkö minun tehdä asiasta rikosilmoitus, että saan sen vaikka sitten poliisin selvitettäväksi?

        Auts, ikävältä kuulostaa tilanteesi kyllä. Tuli mieleen eräs omalle kohdalleni sattunut juttu (ei nyt lähellekään yhtä ikävä kuin sinun tapauksesi), kun joku vuosi sitten hyvää hyvyyttäni laitoin tätini jumiutuneen kannettavan kuntoon. Asensin siis XP:n kokonaan uusiksi, täti kun oli saanut koneen täyteen haittoja ja viruksia. Noh, vuosi siitä ja kone hajosi, todennäköisesti ylikuumenemisen ja/tai iän takia. Tätipä sitten oli haukkunut minut muille sukulaisille, kun olin "vasta käynyt konetta ronkkimassa". Kehtasi vielä kysyä jälkeenpäin, viitsisinkö vilkaista masiinaa. No en viitsinyt.
        Eli sanonta "korjaa yksi vika, ja kaikki tulevaisuuden viat ovat sinun syytäsi" pitää jossain määrin paikkansa...

        Tuossa ei oikein muu auta tosiaan, kuin yrittää puhua isällesi järkeä, kuten RR jo totesikin.
        Periaatteessahan oikeusvaltion periaatteeseen kuuluu, että syyllisyys on todistettava, syyttömyyttä ei. Eli kunnianloukkauksesta voisit isääsi ja vaimoaan syyttää, ja sekin vaatii todisteita tuekseen.
        Toivottavasti asiat siitä lutviutuvat, ettette käräjöimään asiasta joudu.
        Tsemiä!


      • Syytetty
        von qwerty kirjoitti:

        Auts, ikävältä kuulostaa tilanteesi kyllä. Tuli mieleen eräs omalle kohdalleni sattunut juttu (ei nyt lähellekään yhtä ikävä kuin sinun tapauksesi), kun joku vuosi sitten hyvää hyvyyttäni laitoin tätini jumiutuneen kannettavan kuntoon. Asensin siis XP:n kokonaan uusiksi, täti kun oli saanut koneen täyteen haittoja ja viruksia. Noh, vuosi siitä ja kone hajosi, todennäköisesti ylikuumenemisen ja/tai iän takia. Tätipä sitten oli haukkunut minut muille sukulaisille, kun olin "vasta käynyt konetta ronkkimassa". Kehtasi vielä kysyä jälkeenpäin, viitsisinkö vilkaista masiinaa. No en viitsinyt.
        Eli sanonta "korjaa yksi vika, ja kaikki tulevaisuuden viat ovat sinun syytäsi" pitää jossain määrin paikkansa...

        Tuossa ei oikein muu auta tosiaan, kuin yrittää puhua isällesi järkeä, kuten RR jo totesikin.
        Periaatteessahan oikeusvaltion periaatteeseen kuuluu, että syyllisyys on todistettava, syyttömyyttä ei. Eli kunnianloukkauksesta voisit isääsi ja vaimoaan syyttää, ja sekin vaatii todisteita tuekseen.
        Toivottavasti asiat siitä lutviutuvat, ettette käräjöimään asiasta joudu.
        Tsemiä!

        Kiitos molemmille!

        Tässä pääsyytetty olen minä, kun satuin isälle soittelemaan tietämättä, mitä puhelimen toisesta päästä kuuluu. Osansa on saanut myös avomieheni, joka siis helmikuussa -07 formatoi koneen ja asensi käyttiksen ja muut härpäkkeet uudelleen. Kuulemma siitä asti olemme juonineet tätä juttua ja suunnitelleet kaikkea sitä, minkä "kuvio alkaa vähitellen selkeytyä". Kuviosta vaan ei meille ole kerrottu mitään, koska "kyllähän te itse tiedätte".

        Soitin tänään yhteen tietsikkahuoltoon ja kun tarinaani kerroin, veinasi asentaja toisessa päässä kuolla nauruun. Mutta sanoi sitten kuitenkin, että ihan normimenoa tuo on: ihmiset, jotka eivät tajua tietokoneista mitään tulevat kysymään apua. Sitten kun eivät ole samaa mieltä asentajan kanssa, surffailevat netissä yön ja seuraavana päivänä täystumpelosta on kehkeytynyt täysverinen ammattilainen, joka tietää kaiken paremmin kuin asentaja.

        Summa summarum. Isä ja vaimonsa ovat nyt ostaneet uudet läppärit kummallekin (mehän ei päästä niihin kuulemma mitenkään käsiksi) ja jonain hetkenä nekin ovat täynnä viruksia ja sekaisin. Halusiin olla kärpäsenä katossa, kun heille viimeistään silloin selviää, että olivat syyttäneet meitä täysin turhasta. Sen kun itseinhossa sitten kieriskelevät ja miettivät, että kannattiko ensin huhkia kuin tutkia. Päätin, että en ala asiaa sen enempää nyt viemään eteenpäin. Oikeusaputoimistosta en saa mitään apua, tai ainakaan edullisemmin kuin vapaiden markkinoiden aa:lta ja poliisiakaan en viitsi naurattaa. Olkoot vainoharhaiset siinä uskossa, että me ollaan tehty turvamurto. Toivottavasti kertovat mahdollisimman monelle sukulaiselle ja tuttavalle tuon tarinansa: huomaavat muutkin, että taitaa aamulääkkeet olla jäänyt ottamatta. Ottaahan tämä päähän, mutta toisaalta ollaan mietitty, että jos ajatukset kulkevat tuota rataa, niin olisihan voineet vaikka keksiä, että olemme varastaneet rahaa tms.

        Se tästä opittiin, että yhteenkään tutun koneeseen, oli kenen tahansa, ei kyllä kosketa.


      • Syytetty kirjoitti:

        Kiitos molemmille!

        Tässä pääsyytetty olen minä, kun satuin isälle soittelemaan tietämättä, mitä puhelimen toisesta päästä kuuluu. Osansa on saanut myös avomieheni, joka siis helmikuussa -07 formatoi koneen ja asensi käyttiksen ja muut härpäkkeet uudelleen. Kuulemma siitä asti olemme juonineet tätä juttua ja suunnitelleet kaikkea sitä, minkä "kuvio alkaa vähitellen selkeytyä". Kuviosta vaan ei meille ole kerrottu mitään, koska "kyllähän te itse tiedätte".

        Soitin tänään yhteen tietsikkahuoltoon ja kun tarinaani kerroin, veinasi asentaja toisessa päässä kuolla nauruun. Mutta sanoi sitten kuitenkin, että ihan normimenoa tuo on: ihmiset, jotka eivät tajua tietokoneista mitään tulevat kysymään apua. Sitten kun eivät ole samaa mieltä asentajan kanssa, surffailevat netissä yön ja seuraavana päivänä täystumpelosta on kehkeytynyt täysverinen ammattilainen, joka tietää kaiken paremmin kuin asentaja.

        Summa summarum. Isä ja vaimonsa ovat nyt ostaneet uudet läppärit kummallekin (mehän ei päästä niihin kuulemma mitenkään käsiksi) ja jonain hetkenä nekin ovat täynnä viruksia ja sekaisin. Halusiin olla kärpäsenä katossa, kun heille viimeistään silloin selviää, että olivat syyttäneet meitä täysin turhasta. Sen kun itseinhossa sitten kieriskelevät ja miettivät, että kannattiko ensin huhkia kuin tutkia. Päätin, että en ala asiaa sen enempää nyt viemään eteenpäin. Oikeusaputoimistosta en saa mitään apua, tai ainakaan edullisemmin kuin vapaiden markkinoiden aa:lta ja poliisiakaan en viitsi naurattaa. Olkoot vainoharhaiset siinä uskossa, että me ollaan tehty turvamurto. Toivottavasti kertovat mahdollisimman monelle sukulaiselle ja tuttavalle tuon tarinansa: huomaavat muutkin, että taitaa aamulääkkeet olla jäänyt ottamatta. Ottaahan tämä päähän, mutta toisaalta ollaan mietitty, että jos ajatukset kulkevat tuota rataa, niin olisihan voineet vaikka keksiä, että olemme varastaneet rahaa tms.

        Se tästä opittiin, että yhteenkään tutun koneeseen, oli kenen tahansa, ei kyllä kosketa.

        >Se tästä opittiin, että yhteenkään tutun koneeseen, oli kenen tahansa, ei kyllä kosketa.

        No kyllä Maceihin voi koskea huoleti, jollain tutullannehan voi yhä todennäköisemmin olla sellainenkin. Itse annamme kenen tahansa tuttavan räplätä Macejamme mielin määrin. Koskaan ei ole tullut yhtäkään haittaohjelmaa (ehkä siksi että niitä ei juuri tälle käyttikselle ole) eivätkä koneet ole muutenkaan millään tavalla sekoilleet vierailuista.

        Windowseihin ei ehkä kannata koskea, kun ottaa kokemuksesi huomioon.


      • Syytetty kirjoitti:

        Kiitos Repe! Mietin minäkin, että mitä siinä voi olla taustalla. Aikaisemmin ei ole mitään edes vähänkään tämänsuuntaista ollut, vaan siis normaalit välit isän ja tyttären välillä.

        Mutta osaatko sanoa, mihin minun pitää ottaa yhteyttä, että saan sen koneen jonkun asiantuntevan käsiin? Kyse on nyt siitä, että haluan puhdistaa oman pöytäni (kun en ole sitä kaapannut, kuten nyt jokainen vähänkin asioista ymmärtävä tajuaa). Osaatko sinä tai joku muu suositella jotain yritystä etelä-Suomesta, jossa osaisivat selvittää, että mistä ne ongelmat ovat koneelle aiheutuneet?

        Mietin, että pitääkö minun tehdä asiasta rikosilmoitus, että saan sen vaikka sitten poliisin selvitettäväksi?

        Siis ajattelitko syyttää isääsi kunnanloukkauksesta? En ymmärrä minkä muun rikosilmoituksen voisit tehdä. Ajatteletko, että vastasyytös parantaa välinne? Jos tuollaisia syytöksiä joku sanoo, ei siinä mitkään todisteet auta.

        Kuinka monta tuhatta olet valmis maksamaan asian selvittämisestä?

        On ihan Windowsin ominaisuus, että se tukkeutuu ja hidastuu ja pitää sitten asentaa uudestaan. Tämä pitää tehdä n. kerran parissa vuodessa. Ainakin XP:ssä tämä on. Minä pesisin käteni koko jutusta. On todella törkeää, jos joku alkaa tuolla lailla syyttelemään.


    • 18+2

      unohda koko juttu. ei ihmisten sairasmielisiä juttuja voi kukaan hallita. riittää että itse tiedät ettet ole mitään väärää tehnyt ja jos rupeavat levittämään perättömiä juttujaan niin menet poliisille juttelemaan.

      sulla ei ole mitään todistettavaa kenellekään. hullujen jutut on hullujen juttuja.

      siellä koneessa voi olla mitä tahansa ongelmaa mutta se on noiden oma ongelma se.

      • syytettykö

        Isäs kämpille niin vedä sitä kunnolla pataan ja nöyryytä nyrkilla oikeen viimesen päälle...jos pystyt syötä sille se kone palasina......ps.nii ja sitä akkaa kanssa!


    • 37

      Nyt kun faijasi tietää, että olet penkonut sitä konetta (ja kaapannut)
      Niin hänellähän on sitten joitain lokeja asian tueksi josta ilmenevät tarkat ajat ja tapahtumat.
      Kyllä niistä tiedoista selviää, että mitä on asennettu milloinkin jne.

      • Syytetty!

        Kiitos taas kaikille. Torstai-iltana, kun tuo syytös päin kasvoja tuli, olin kyllä vakaasti sitä mieltä, etten sitä asiaa tähän jätä. Koska olen syytön,( eikä minulle oikeastaan kerrotakaan, mistä tämä kohu johtuu "kyllä te itse tiedätte" on ainoa vastaus, )niin ajattelin, että puhdistan oman maineeni sillä, että haluan jonkun selvittävän, mitä siellä on, kuka on tehnyt ja mitä.

        Nyt parin yön jälkeen olen sitä mieltä, että annan koko homman ollan. Odottelen vaan, että tajunnevat ehkä itse joskus tai joku viisaampi saa niille selitettyä, että nuo kaappaukset sun muut ovat ihan arkipäivää, kun kerran millä tahansa sivustoilla liikkuvat ja eivät ikinä huolla/tyhjennä sitä konetta.

        Eilen tuli mieleeni sekin, että itse asiassa minunhan tässä pitäisi huolestua. Isäni vaimo kertoi, että meidän matkakuvia on heidän tietsikassa ja myöskin lapseni tietoja. Olen tässä miettinyt, että mitenköhän sinne ovat joutuneet. Taitaa isä ja vaimonsa ollakin varsinaisia hakkereita! ;) Tosiasiassa luulen, että ne kuvat ovat PIcasasta peräisin: ovat katsoneet nettialbumiani. Mutta kun se ymmärrys ei riitä yhtään enempään kuin että ensimmäinen ajatus on, että me olemme hallinneet ja vakoilleet heidän konetta helmikuusta -07 lähtien ja meidän "korjaukset" ovatkin olleet uusien vakoiluohjelmien asennusta.

        37: mulle tuli mieleen, että koko homma on heidän mielikuvituksen tuotetta. Ainoa vastaus, mitä olen saanut on, että "kyllä te tiedätte", kun olen kysellyt, että mitä me olemme tehneet. Eli he eivät tiedä, mutta ovat nyt saaneet päähänsä jotain. Siis eivät tiedä mitään, siksi eivät voi kertoakaan.

        Ei pitäisi eläkeläisille konetta antaa käyttöön!


    • Caappaus

      Vai että kaapattu...hehheh. Todennäköisesti sillä koneella on vain viruksia. Eli täysi virustarkastus vaan koneelle ja vaikkapa Malwarebytesin Antimalwarella myös. Sitten vielä skannaus jollakin onlinescannerilla.

      • Syytetty

        Caappaus; kyllähän se kone voidaan valjastaa orjakoneeksi, mutta se kyllä tapahtuu ihan muuten kuin että me täältä Espoosta hallitaan ja vakoillaan 120km:n päässä olevan sukulaisen konetta.

        Helmikuussa -07 ennen kuin se kone tyhjennettiin kokonaan, ensin ajettiin F-Securen sivuilta tarkistus, jonka tuloksena sieltä löytyi parisenkymmentä troijalaista yms. Siilasmaan sivuillekin pääsy oli työn ja tuskan takana, kun ruudussa oli parikymmentä sivua päällekkäin ja kone teki mitä lystäsi. Tuolloin opastettiin isää, että koneessa pitää olla joku virustorjuntaohjelma (Windowsin ilmoitus palomuurista ja suojauksesta on yhtä tyhjän kanssa) myös sen jälkeen, kun koneen oston yhteydessä vuodeksi saatu ilmaisNorton oli mennyt umpeen.

        Nyt siis kuitenkin ovat jostain saaneet päähänsä, että meidän tyhjennys, käyttiksen uudelleenlataus, virustorjunnan lataus yms. olikin vain omien vakoiluohjelmien asentamista heidän koneeseensa.

        Mitä enemmän mä tätä mietin, sitä surullisemmaksi tulen. Kyllä pitää ihmisen olla sekaisin, että tällasita saa päähänsä. Vaikka eivät koneesta mitään ymmärrä, sitä ymmärrystä ei näytä olevan edes siihen, että olisivat ensin tutkituttaneet jossain, että mitä siellä on. Joku kylän "jäbä" ei ole kovin vakuuttava asiantuntija, varsinkaan, jos hänen selvittelyjen perusteella esittävät ihan puuta heinää.

        Vanhuus ei tule yksin. Olen kyllä miettinyt, että jos tuo sekoaminen on jotenkin perinnöllistä, niin mikähän mua sitten joskus odottaa...


    • 20+1

      Käytit toisen omistamaa tietokonetta omiin tarpeisiisi. Ethän sitä itse saa mitenkään tutkittavaksi, muuten kuin varastamalla, jolloin joudut vielä enemmän liemeen.

      • Toivoa on

        Syytetty ei sentään ole tehnyt omia tarpeitaan toisen omistamaan tietokoneeseen.


      • Syytetty

        Käytit toisen omistamaa tietokonetta omiin tarpeisiisi. Ethän sitä itse saa mitenkään tutkittavaksi, muuten kuin varastamalla, jolloin joudut vielä enemmän liemeen.

        -Juu, olen surffaillut sillä (lähinnä lukenut omia sähköposteja, Iltalehteä, sääsivuja yms.), kun ollaan oltu isällä kylässä kuten vaikkapa joulunpyhinä. Olen päätellyt (muuten en ymmärrä), että meidän tiedot heidän koneella on jotain sivuhistoriaa tms. Myös kuulemma löytyy lapsen tietoja: lapsikin sillä suffaili.

        Tiedän, etten sitä saa mitenkään tutkittavaksi, mutta luulisi nyt isän tutkituttavan asian ja vievän vaikka poliisille, kun kuulemma olen tietomurron tehnyt ja heidänkin tiedossaan on, että se on rikos. Ei ole käynyt edes mielessä varastaa sitä. En edes tiedä, missä se kone tällä hetkellä on.


      • kokemusta100
        Syytetty kirjoitti:

        Käytit toisen omistamaa tietokonetta omiin tarpeisiisi. Ethän sitä itse saa mitenkään tutkittavaksi, muuten kuin varastamalla, jolloin joudut vielä enemmän liemeen.

        -Juu, olen surffaillut sillä (lähinnä lukenut omia sähköposteja, Iltalehteä, sääsivuja yms.), kun ollaan oltu isällä kylässä kuten vaikkapa joulunpyhinä. Olen päätellyt (muuten en ymmärrä), että meidän tiedot heidän koneella on jotain sivuhistoriaa tms. Myös kuulemma löytyy lapsen tietoja: lapsikin sillä suffaili.

        Tiedän, etten sitä saa mitenkään tutkittavaksi, mutta luulisi nyt isän tutkituttavan asian ja vievän vaikka poliisille, kun kuulemma olen tietomurron tehnyt ja heidänkin tiedossaan on, että se on rikos. Ei ole käynyt edes mielessä varastaa sitä. En edes tiedä, missä se kone tällä hetkellä on.

        kuka valvoo ja tai onko microsoftilla oikeus lopettaa ohjelma ts sulkea. jos ei halua asentaa päivityksiä koneelleen."itsellä sähköpostiosoite kaapattu jonkun muun käyttöön"ps suomen poliisi ei ollut kiinnostunut asiasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5238
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2386
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1907
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1598
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1216
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1202
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe