Makkaratikku?

Näin kerran erämessuilla teräksisen makkaratikun, jossa oli haarakkeiden lisäksi vastakkaisesta suunnasta tuleva piikki. Käristettävä pysyi takuulla paikallaan. Useinhan tavallisesta tikusta herkku pullahtaa nuotioon. En pöhkö ostanut messutuotetta. Tietääkö joku valmistajan tai myyntipaikan?

9

3058

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • maggarafani

        ..minun teleskooppitikusta makkarat pudonneet.
        Ja ihan on perusmalli. Valitsen aina mallin,jossa tikun haarake on "lankamainen", ei levystä tehdyn näköinen.
        Se "levymäinen" halkaisee makkaran ja taatusti tippuu jööti nuotioon.
        Ja nuotiossa ei kannata roikottaa makkaraa kovin jyrkkään alaviistoon. Sillä siinähän se luiskahtaa....


      • maggarafani kirjoitti:

        ..minun teleskooppitikusta makkarat pudonneet.
        Ja ihan on perusmalli. Valitsen aina mallin,jossa tikun haarake on "lankamainen", ei levystä tehdyn näköinen.
        Se "levymäinen" halkaisee makkaran ja taatusti tippuu jööti nuotioon.
        Ja nuotiossa ei kannata roikottaa makkaraa kovin jyrkkään alaviistoon. Sillä siinähän se luiskahtaa....

        Olet oikeassa. Levymäinen, halkaiseva piikkipää on surkea, monen lapsen pahat mielet se on aiheuttanut. Piikkimäinen on parempi, mutta vielä parempi löytyi tuolta Savenmaa Ky:stä. Piikkipää käännetty "takaisinpäin" 180 astetta ja pieni mutka lisäksi - takuulla pysyy vaikka ihan pystyssä roikottaisi. Tilasin neljä.


    • makkara Jussa

      Kyllä se koivunvitsasta karsittu haarapääksi katkaistu makkaratikku on yliveto. Meillä täällä Lapissa muuten on tapana, että jätämme käyttämämme makkaratikut nojalleen nuotiopaikan lähellä olevan puun juurelle seuraavaa käyttäjää varten.

    • atlatl

      No se perinteinen on paras,mutta kun tuo jokamiehen oikeus ei salline ottaa elävää puuta naapurin mettästä....
      Eli sen säännön mukaan tollanen teleskooppitikku lienee paras,kunhan tosiaan ne piikit on oikeanlaiset...
      Ne levymalliset ei minunkaan míelestä toimi pätkääkään.

      Ja halsterimalli pelittää myös,varsinkin lähiretkeilyssä.

    • jänkäjussi....

      Minulla on tapana asettaa tasasivuinen kivi nuotion viereen ja makkara sen päälle loisteeseen lämpenmään. En tarvitse tikkua ja kädet jää vapaaksi.

    • krillimestaaja

      Tuo Savenmaan malli on just se joka halkasee makkaran ja tiputtaa nuotioon...
      Tommonen levymäinen tuo kärki,johon makkaraa kuuluu tökätä...
      Jotkut makkarat kun pehmiää kypsyessään niin tuosta ne tippuu justiinsa.

      Piikit pitää olla lankamaiset,eikä levymäiset.

      • Olet krillimestaaja ihan oikeassa. Joku on tähän laittanut tuollaisen linkin joka avaa sen kaikkein surkeimman mallin kuvan. Olen Savenmaalta jo saanut erityisen hyvän tikun . Pitkä vehje, rosteria, kunnollinen kädensija ja piikit taivutettu vähän hassun näköisesti taaksepäin. Paistettava ei mitenkään pääse putoamaan. Heiltä se on loppuun myyty eikä enää luettelossa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2118
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1986
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe