Miten tehdä pikahakukone?

newcodera

Tarvitsisin nettisivuilleni pikahakukoneen, enkä itse ole saanut sitä tehtyä. Malli olisi esimerkiksi www.nettiauto.com tapainen ja siihen liitettäisiin mysql-tietokanta. Miten vaikea tehdä? Onko valmiita pohjia missään? Kustannukset?
Kiitokset vastauksista!

9

343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aSKLDLSLASKLDAS

      ei ole pohjaa...

      Aloita lausta: html, php, SQL java, jne...

      Kustannukset lienee siinä 300 tunnin luokkaa, eli jos vaikka edes 10e/tunti niin lienee sellainen 3000 euroa menossa....

      Paitsi ne Intialaiset koodarit jotka tekee nettiauto.com sivutkin....

    • sdfsdfsd

      Aika hankala on tehdä jos sivusto ei käytä järkevää tietokantaa.

      Halvemmalla ja helpommalla pääset kun käytät sivulle integroitua googlea.

      Kas tässä: http://www.google.com/cse/

      • newcodera

        Jos kavennetaan hieman... Tarvitsen ehkä vain vastaavat kohdat kuin; tyyppi, merkki ja malli ja et se päivittää aina seuraavan selectlistin, niinkuin tuossa nettiauton haussa. Tietokannassa n. 400 yrityksen yleistiedot. Muuttuuko työn määrä paljoa?


      • sfsfsdf
        newcodera kirjoitti:

        Jos kavennetaan hieman... Tarvitsen ehkä vain vastaavat kohdat kuin; tyyppi, merkki ja malli ja et se päivittää aina seuraavan selectlistin, niinkuin tuossa nettiauton haussa. Tietokannassa n. 400 yrityksen yleistiedot. Muuttuuko työn määrä paljoa?

        Jos siis käytetään SQL tietokantaa niin työn määrä sinällään kovin suuri ole.

        Pari hyvin rakennettua SQL kyselyä ja käyttäjän syötteen sanitaatio tietokannalle turvalliseksi.


      • sdfsfs
        sfsfsdf kirjoitti:

        Jos siis käytetään SQL tietokantaa niin työn määrä sinällään kovin suuri ole.

        Pari hyvin rakennettua SQL kyselyä ja käyttäjän syötteen sanitaatio tietokannalle turvalliseksi.

        Siis työn määrä ei sinällään kovin suure ole.

        Eiköhän tuo ole max. 6h homma testailuineen. Tuokin lukema on todennäköiseti yläkanttiin mutta testailu ja tietoturvan varmistus vie oman aikansa.

        Oletan tässä siis että sivusto pohja on jo valmis ja tarvitsee tehdä vain tietokanta enginen.


      • newcodera
        sdfsfs kirjoitti:

        Siis työn määrä ei sinällään kovin suure ole.

        Eiköhän tuo ole max. 6h homma testailuineen. Tuokin lukema on todennäköiseti yläkanttiin mutta testailu ja tietoturvan varmistus vie oman aikansa.

        Oletan tässä siis että sivusto pohja on jo valmis ja tarvitsee tehdä vain tietokanta enginen.

        Mistähän tuota koodia pääsisi katselemaan? Netistä? Millä hakusanoilla? Kirjallisuutta? Kiitos tiedoista!


      • sdfsdfsdf
        newcodera kirjoitti:

        Mistähän tuota koodia pääsisi katselemaan? Netistä? Millä hakusanoilla? Kirjallisuutta? Kiitos tiedoista!

        Kokeile vaikka "php mysql search engine" googlella.

        Tietysti lopullisen toteutuksen monimutkaisuus riippuu tietokannan ja hakuominaisuuksien laajuudesta.


    • newcodera

      Muutama tuttu koodari suositteli katalogi- mallin käyttöä, jos mahdollista. Eli tietääkö joku mistä voisi löytyä asiallisia katalogi- pohjia. Myös maksulliset käy, kunhan niitä on mahdollisuus muokata. Kiitos taas!

      • sfsfsdf

        Mitäköhän he tarkalleen ottaen tarkoittivat "Katalogilla". Se kun tarkoittaa suomeksi luetteloa ja luetteloita voi olla monenlaisia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1586
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      187
      426
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe