Mitä mieltä olette polttohautauksesta ? Omalle kohdalle olen ajatellu sen ottaa, mutta kieltääkö raamattu, se on minulle epäselvä, olen uskovainen omallatavallani, tarkottaa sitä etten käy kirkossa kuin satunaisesti.
Tuntuu vastenmieliseltä maata maan alla ku mato jyrsii luita , tuhkana tuulessa olis kevyt ajatus.
Polttohautasu, onko raamatussa hyväksytty ?
31
662
Vastaukset
- he
valmiiksi on lapsille kerrottu. Jälkikasvun ei tarvitse hautaa kunnossa pitää. poikani olemme jo näin haudattu. ylempää sitä on kaun aikaa keskusteltu.
- Laritsa M
Valekuolleen herääminen arkussa maan alla olisi kamalaa.
kaiketi vakavalle asialle ei sais nauraa,mutta jotenkin tuo hirtehinen iski pintaan.
Minut polttohaudataan ja en ole selvillä mitä biblia siitä sanoo,se on minun viimeinen tahto.
Hautajaisissani iloitaan,ei itketä,ajatelkaa pääsen ja vapaudun kaikesta ikeestä,ei laskuja ei protestiin menneitä vekseleitä.Taivaan iloa ja kertoohan virsikin ompa taivaassa tarjona lapsillekin,mutta kun tuntuu että täällä maanpäällä ei saa aikuisetkaan,sitä mitä haluisivat
- Tarjoushintaan.
Meiltä saat vedenpitävät arkut, jotka kestävät myös helvetin tulen
http://www.hautauspalvelu.com/
Pidä kiirettä, on vähän ruuhkaa sattuneesta syystä- sureva leski
sanon näin.Sureville ja jälkeenjääneille on tärkeää että on paikka,hauta,missä käydä.Se on kongreettinen paikka mistä poismenneen löytää,hän on siellä.Meillä on haudattu kahdella tavalla,pappa poltettiin,mutta uurna laitettiin siunattuun maahan.Mieheni haudattiin ihan normaalisti arkussa,ja hän oli totisesti kuollut,tarkistin sen itse,ja lääkärikin sen tarkisti ihan pyynnöstäni.Kun ruumista säilytetään kaksikin viikkoa ennen hautausta,kyllä elävät heräävät siinä ajassa ylös,jos näin huumorikin sallitaan.Mieheni käski minun varmistaa ,että hän on varmasti kuollut,ja minä pyysin lääkäriä varmistamaan että näin on,minun ja perheen läsnä-ollessa.Eipä jäänyt se asia vaivaamaan.Itse pidän tärkeänä sitä että siunattuun maahan,eikä kenenkään kukkapenkkiin.Uurna-lehtokin on hyvä valinta,jos omaisille on haudanhoito työlästä.
sureva leski kirjoitti:
sanon näin.Sureville ja jälkeenjääneille on tärkeää että on paikka,hauta,missä käydä.Se on kongreettinen paikka mistä poismenneen löytää,hän on siellä.Meillä on haudattu kahdella tavalla,pappa poltettiin,mutta uurna laitettiin siunattuun maahan.Mieheni haudattiin ihan normaalisti arkussa,ja hän oli totisesti kuollut,tarkistin sen itse,ja lääkärikin sen tarkisti ihan pyynnöstäni.Kun ruumista säilytetään kaksikin viikkoa ennen hautausta,kyllä elävät heräävät siinä ajassa ylös,jos näin huumorikin sallitaan.Mieheni käski minun varmistaa ,että hän on varmasti kuollut,ja minä pyysin lääkäriä varmistamaan että näin on,minun ja perheen läsnä-ollessa.Eipä jäänyt se asia vaivaamaan.Itse pidän tärkeänä sitä että siunattuun maahan,eikä kenenkään kukkapenkkiin.Uurna-lehtokin on hyvä valinta,jos omaisille on haudanhoito työlästä.
siis rahallisesti vuodessa ja se on aika kallista.En halua sitä rasitetta perillisilleni.
Siunattumaa tuskin sitä taivasosaa takaa,vaan sen ihmisen elämänkaari.
Minulla,kun itsemurhan tehneen poikani arkun vieressä seisoin oli yhdentekevää,vaikka sukuhautaan hänet hautasimme onko oikein tai väärin mitä mukaan tuhka vai ruumis.Sen vainajan jälkeenjättämä jalanjälki ja muisto on tärkeintä.
Hän Hannu poika jätti kyllä jalanjäljen,vaikka irtautuikin elämästä 22 vuotiaana.
Jos meille se ihminen joka oli meille tärkeä ylittäis kaiken sen rahanpesun,jota nämä hautaustoimistot harjoittavat surevien omaisten kustannuksella niin olisin todella onnellinen sureva omainen- Kiire loppu
Pitääkö pitää yhtä kiirettä, kun entinen emäntä. Papan kuoltua emäntä heitti papan tupakkamassin arkkuun ja sanoi; "Siine minne nyt menet siellä on kyllä tulta"
- asia vilpitön
Kiire loppu kirjoitti:
Pitääkö pitää yhtä kiirettä, kun entinen emäntä. Papan kuoltua emäntä heitti papan tupakkamassin arkkuun ja sanoi; "Siine minne nyt menet siellä on kyllä tulta"
Emäntä odotteli Amerikan sedän perintöä, tulihan se ilmoitus paketista, pisti rengin asialle oikein hevosen kanssa.
Renkiä kiinnosti kovasti mitä paketissa on ja avasi sen tuulessa ja tuiskussa keskellä järven jäätä, kyllähän sen tietää miten siinä kävi, tuhka lensi Kainuun metsiin tuulen kuljettamana, ja rengillä oli vain kiiltäväpohjainen rasia kämmenellä.
Hämärän tultua oli kotipihalla ja hän hiipi karjakeittiön uunia tutkimaan onki siellä tuhkaa, oli ja kourallisen sinne rasiaan mahtui.
Antoi rasian emännälle ja hän uteliaana avaamaan kantta......
"Vähänpä siitä Kallesta jäljelle jäi kourallinen tuhkaa ja muutama munankuori!" - --
asia vilpitön kirjoitti:
Emäntä odotteli Amerikan sedän perintöä, tulihan se ilmoitus paketista, pisti rengin asialle oikein hevosen kanssa.
Renkiä kiinnosti kovasti mitä paketissa on ja avasi sen tuulessa ja tuiskussa keskellä järven jäätä, kyllähän sen tietää miten siinä kävi, tuhka lensi Kainuun metsiin tuulen kuljettamana, ja rengillä oli vain kiiltäväpohjainen rasia kämmenellä.
Hämärän tultua oli kotipihalla ja hän hiipi karjakeittiön uunia tutkimaan onki siellä tuhkaa, oli ja kourallisen sinne rasiaan mahtui.
"Vähänpä siitä Kallesta jäljelle jäi kourallinen tuhkaa ja muutama munankuori!"heh heh heee
asia vilpitön kirjoitti:
"Vähänpä siitä Kallesta jäljelle jäi kourallinen tuhkaa ja muutama munankuori!"ei naurata
- sureva leski
rituliini_38 kirjoitti:
siis rahallisesti vuodessa ja se on aika kallista.En halua sitä rasitetta perillisilleni.
Siunattumaa tuskin sitä taivasosaa takaa,vaan sen ihmisen elämänkaari.
Minulla,kun itsemurhan tehneen poikani arkun vieressä seisoin oli yhdentekevää,vaikka sukuhautaan hänet hautasimme onko oikein tai väärin mitä mukaan tuhka vai ruumis.Sen vainajan jälkeenjättämä jalanjälki ja muisto on tärkeintä.
Hän Hannu poika jätti kyllä jalanjäljen,vaikka irtautuikin elämästä 22 vuotiaana.
Jos meille se ihminen joka oli meille tärkeä ylittäis kaiken sen rahanpesun,jota nämä hautaustoimistot harjoittavat surevien omaisten kustannuksella niin olisin todella onnellinen sureva omainenolekkaan kyse,hautapaikan valinnassa,tuhkan sirotuksessa siunattuun maahan,vaan siitä,että eipä ole mukava kun maan siirtyessä kaupan yhteydessä kokonaan ulkopuoliselle,onkin mummon hauta vietävä kaivinkoneella mukaan.Tällaistakin kun on tapahtunut.Siksi,ja vain siksi pidän tärkeänä että ruumiin jäänteet haudataan niille tarkoitettuun paikkaan,eli hautausmaahan.Kyllä meri,ja isompi vesikin käy,mutta ei kuitenkaan porkkanamaa,ja onhan tähän kai joku lakikin olemassa.Haudan siirteleminen on hautarauhan rikkomista,siksi paikkana hautausmaa on paras.
- 29+19
sureva leski kirjoitti:
Vain pelkkä kuori on siellä, sielu on Luojan luona.
- hänen ruumiinsa
29+19 kirjoitti:
Vain pelkkä kuori on siellä, sielu on Luojan luona.
se osa mikä hänestä jäi maanpäälle,haudattavaksi,on siellä.Missä muualla hän on,on meille kaikille salattu.Hänen energia-ruumiinsa,henkensä,sielunsa,missä muodossa hän nyt sitten onkaan,saa mennä ihan vapaasti.Ei tunne tuskaa,ei taakkaa ruumiista.Ei ole paha olo.Ei tarvita lääkkeitä.Hän on vapaa.
- Makriina ek
sureva leski kirjoitti:
olekkaan kyse,hautapaikan valinnassa,tuhkan sirotuksessa siunattuun maahan,vaan siitä,että eipä ole mukava kun maan siirtyessä kaupan yhteydessä kokonaan ulkopuoliselle,onkin mummon hauta vietävä kaivinkoneella mukaan.Tällaistakin kun on tapahtunut.Siksi,ja vain siksi pidän tärkeänä että ruumiin jäänteet haudataan niille tarkoitettuun paikkaan,eli hautausmaahan.Kyllä meri,ja isompi vesikin käy,mutta ei kuitenkaan porkkanamaa,ja onhan tähän kai joku lakikin olemassa.Haudan siirteleminen on hautarauhan rikkomista,siksi paikkana hautausmaa on paras.
Olen ymmärtänyt, että Suomessa on laitonta haudata vainaja johonkin porkkanapenkkiin. Paikka on viranomaisten taholta määriteltävä haudaksi ja hauta-alueeksi, eikä se ole noin vain päätettävissä. Kyllä hautausmaat on tähän tarkoitukseen määrätty.
Olen tapauskovainen ja kuulun kirkkoonkin. Raamattua yritin lukea kun se kuulemma avautuu lukijalle. Minulle ei auennut vaan suljin kirjan kannet uskon senjälkeen vain johonkin suurempaan, jota nimitän Luojaksi.
Ei Raamatussa ole tietääkseni polttohautausta kielletty.
Ihminen on syntynyt tähän maailmankaikeuteen ikuiseksi kiertolaiseksi. Kuoltuaan ihminen haudataan ja hänen henkensä maallinen asuinkammio palaa liekittömästi loppuun pitkien aikojen kuluessa.
Polttohautauksessa ihmisen "kroppa" palaa lähes hetkessä. Energia ei koskaan häviä se muuttaa vain muotoaan. Niin liekittömässä kuin liekillisessäkin palamisessa (polttohautauksessa) tuo uusi energiamuoto on lämpöä.
Kun henki on tämän minun surkean asuikortterinsa jättänyt niin "tulta perseeseen vaan " ja tuhkat tuuleen. Olen edellisen selväksi jo tehnyt.
Kuka se edellisesä on syntiä tehnyt kun luonnonlakia noudattaa?- sinisirkku-
Tässä ketjussahan saa nauraa vakavasta aihesta huolimatta:D Ruuneperinkin näin saavan tulta persuksisiin
kuin reakone ja singahtavan ikuisuuteen !
Polttohautaushan on hyvä ja vähän tilaa vievä loppu, maahan ravinteiksi ja luonto kukoistaa:D
"Siihen asti mä kuitenkin taivallan
ja katselen ihmeitä maan.
Ja kun päättyvä on päivä viimeinen,
olkoon purjeeni valkoinen." loppu tekstiä.Vainaja meillä viimeiselle matkalle saatetaan ja kunnioitetaan hänen muistoaan,olivat rituaalit mitkä tahansa.
Tulta perseeseen,ei uskoisi sivistyneen sanomaksi,kun on vainajan tuhkauksesta kysymys.
Olen ihan äimänkäkenä keskikoulupohjalta- 8426
rituliini_38 kirjoitti:
loppu tekstiä.Vainaja meillä viimeiselle matkalle saatetaan ja kunnioitetaan hänen muistoaan,olivat rituaalit mitkä tahansa.
Tulta perseeseen,ei uskoisi sivistyneen sanomaksi,kun on vainajan tuhkauksesta kysymys.
Olen ihan äimänkäkenä keskikoulupohjaltaRuunen realistista huumoria se, ilman tunteilua, olethan itsekin hirteishumoristinen monta kertaa !
rituliini_38 kirjoitti:
loppu tekstiä.Vainaja meillä viimeiselle matkalle saatetaan ja kunnioitetaan hänen muistoaan,olivat rituaalit mitkä tahansa.
Olen ihan äimänkäkenä keskikoulupohjalta"kun henki on tämän surkean asuinkorttelini jättänyt niin tulta perseeseen vaan.
Ruuneperi kirjoitti:
"kun henki on tämän surkean asuinkorttelini jättänyt niin tulta perseeseen vaan.
Hyvää Kalevalanpäivää kaikille.
Kyllä ymmärsin täysin sanomasi nyt kun luin koko ketjun.Aurinkoinen päivä näkyy tulevan itätaivas jo antaa viitteitä,että aurinkoa saamme ihailla tänään.
Kaiketi jonkinasteinen dementia,kun toi asioiden ymmärtäminen tulee jälkijunassa,mutta ei se mitään.
Hyvässä jamassa vielä toi pääkoppa,kun sen edes huomaa itse,että hitaasti sytyttää.
Aurinkoista kevätpäivää Ama
- tuhkattava'''
kumppanini on tuhkattu viisi vuotta sitten. Oma palstamme on varattuna kauniilta mäntykankaalta siunatussa maassa ison järven rannalta. Sinnepä minunkin tuhkani aikanaan saatetaan kumppanini seuraan. Jälkikasvummekin ovat aikoneet tulla seuraamme aikansa niin tullessa...
- tietoa kaipaan
omalle maalle hautaamiseen,tuhkan hautaamiseen joku laki,sääntö.Eli onko se luvanvaraista.Entä jos maa vaihtaa omistajaa,ja uusi omistaja ei halua hautoja,vaan käskee viemään pois.Olen kuullut tällaisiakin tapauksia.
- Makriina ek
Polttohautaus on siinäkin suhteessa kätsympi, että arkkua ei kuljeteta ja kanneta minnekään. Saattoväki voi poistua tilaisuudesta ja arkku jää kappeliin.
Ikäihmisten kohdalla se on käytännöllistä, koska kantajia on hankala värvätä suvusta, jonka miehet ovat iäkkäitä ja sairaalloisia.
Kuollut on pelkkä kuori, joka on loppuun käytetty. Henki ja tietoisuus on lähtenyt. Emme tiedä mihin, mutta me olemme jo lähempänä arvoituksen ratkaisua.Kehotetaanko raamatussa hautaamaan toinen toistaan prameammissa arkuissa?
Eikö siellä Jeesuskin kiedottu käärinliinoihin?
Omalta kohdaltani olen sanonut, että minut saa tuhkata tai haudata arkussa riippuen siitä, mikä on perheelle helpompaa. Meillä on perhehauta, ja sinne päädyn, on hautaustapa mikä tahansa.
En osaa ajatella omaa kuolemaani "kuoleman vakavana" asiana.
Sen vuoksi uskalsin nauraa makeasti Amerikan Kallen tuhkille.- maanmatonen,,,,,
Venlastiina kirjoitti:
Kehotetaanko raamatussa hautaamaan toinen toistaan prameammissa arkuissa?
Eikö siellä Jeesuskin kiedottu käärinliinoihin?
Omalta kohdaltani olen sanonut, että minut saa tuhkata tai haudata arkussa riippuen siitä, mikä on perheelle helpompaa. Meillä on perhehauta, ja sinne päädyn, on hautaustapa mikä tahansa.
En osaa ajatella omaa kuolemaani "kuoleman vakavana" asiana.
Sen vuoksi uskalsin nauraa makeasti Amerikan Kallen tuhkille.Tuhkaaminen tuntuu parhaalta vaihdoehdolta, tuhka ripotellaan maahan haravoituna höystöksi kasveille, jokeen tai mereen, tai jostain korkealta tuulen vietäväksi, nimen voivat unohtaa, tai kaivertaa vanhaan sukuhaudan kiveen, jos joku sukulaisista välttämättä niin tahtoo.
- ----
maanmatonen,,,,, kirjoitti:
Tuhkaaminen tuntuu parhaalta vaihdoehdolta, tuhka ripotellaan maahan haravoituna höystöksi kasveille, jokeen tai mereen, tai jostain korkealta tuulen vietäväksi, nimen voivat unohtaa, tai kaivertaa vanhaan sukuhaudan kiveen, jos joku sukulaisista välttämättä niin tahtoo.
uurnaa ei haudata hautausmaalle, sen tyhjentämiseen luontoon pitää olla lupa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tuhkaus - ;
---- kirjoitti:
uurnaa ei haudata hautausmaalle, sen tyhjentämiseen luontoon pitää olla lupa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tuhkaus--- no, se hankitaan ---
- lääninhallitukselta
; kirjoitti:
--- no, se hankitaan ---
olen kuullut että on alueita,esim vesistöissä,johon on lupa sirotella tuhka.Mutta ei pidä olla ylimielinen tuon asian kanssa,koska sekin on lakisääteinen.Muutenhan ihmisten hautoja olisi joka pihalla.Muuten olen kyllä sitä mieltä että niin tuhkat,kuin ruumiitkin hautausmaalle.
- he
siunattuun maahan aina laitetaan ,jos kirkkoon kuulut.POJALLENI ENTISELLE MIEHELLENI SAMOIN.
- muuan Pöljä
Oletko ostanut jo Ruukkusi. Ydinvoimalat paukkuu.
- sisaresi Kristelanna
Veljeni kuoli viikko sitten, siunaustilaisuus kahden viikon kuluttua, polttohautaus, uurnan laskemme isän ja äidin hautaan myöhemmin.
Mitä minä kertoisin pikkuveljestäni, miehestä joka osallistui naapurimaan posahtaneen ydinvoimalan korjaukseen ja he saivat työn onnistuneeseen päätökseen? Lämminsydäminen urheutta, kansalaisuusrohkeutta ja ihmisrakkautta ja lujaa suomalaista ammattitaitoa ja suomalaista sisua osoittanut veljeni pikkuintiaani - hyvää taivasmatkaa Sinulle!
Kun kerran kesällä juttelimme 80-luvun tapahtumista, veljeni sanoi että sen suurempaa rakkautta ei maailmassa ole kuin antaa oma henkensä toisten edestä, koko maailman edestä, että lapsilla edes olisi toivoa tulevaisuudesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.958816- 1743822
- 533319
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2582631- 492237
- 422055
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?302044- 481932
- 191803
- 601788