... empatia, oikeudenmukaisuus ja rehellisyys!
Mitä nämä käsitteet merkitsevät teille tekoina suomalaiset naiset, kun rakkaussuhdetta tai sen perustamista ajatellaan?
Itse kun olen havainnut viimeisen 2 vuoden aikana niin työelämässä kuin muuallakin elämän arjessa, etteivät edellä mainitsemani käsitteet toteudu juuri millään tavoin, kun todellista elämää "parisuhderintamalla" arvioidaan.
Lähtökohtaisesti ihmisten kesken toimitaan laskelmoidun itsekeskeisesti, välittämättä mitään siitä, mitä tekojen kohteeksi joutunut tuntee, mitä hänelle tapahtuu tai mitä hän kokee. Ihmissuhdepeleillä on tarkoitus vain oman edun maksimointi kaikin mahdollisin keinoin, eli mitään tekoja kaihtamatta, näin esimerkkinä vaikka se, että teillä naisilla näyttää olevan kyseenalaistamaton oikeus ilman mitään vastuuta teoistanne ottamatta ”harjoittaa meillä miehillä valkoista orjakauppaa”. Lue edellinen; ”Pitää hauskaa niin kauan kun itseä huvittaa ja sitten vaihtaa uuteen”!
Näin tavoitteena se, että mies on mahdollisimman vähän omaa tahtoa omaava henkinen sekä fyysinen ”lelunne”, automaattinen toiveittenne toteuttaja, mahdollisimman monin tavoin naispuolisissa ystävissänne kateutta aiheuttava ”kiiltokuva” ja tietenkin näin myös omaa ja ”erehtymätöntä vaistoanne” korostava ”komistus”. Ja jos tämä kaikki ei toteudu, ei miehellä ole teille mitään merkitystä!
Ihmettelenpä vain, mikä sairaan väkivaltaisissa ja moniongelmaisissa päihteiden väärinkäyttäjissä teitä kiehtoo ja samoin sitä, mikä saa sadat suomalaiset naiset vuodessa matkustamaan Gambiaan, vain tarkoituksenaan tuoda sieltä itselleen mies suomeen? Näin samalla kun ”syljette kasvoille” teitä hyvin kohtelevaa suomalaista miestä”!
Minun itsetunnollani ei muuten ole tässä mitään merkitystä vaan sillä, ettei suomalainen nainen näytä enää pystyvän sitoutumaan kahden aikuisen, keskinäiseen kunnioitukseen perustuvaan rakkaussuhteeseen.
Tunneälykkyys, ...
20
709
Vastaukset
- A nainen
Todella hyvä ja asiallinen kirjoitus.olen itsekkin nainen ja ajatellut omista kanssasisarista samoin
Kun kuitenkin elämässä ratkaisee vain ihmisen sisin ja todellinen kiintymys- Aaaaakkonen
Kaikkein pahimmat jakorasiat ja petturinaiset on aina ensimmäisenä kääntämässä huomion 'kanssasisariin'
- "suomalainen nainen"
"Ihmettelenpä vain, mikä sairaan väkivaltaisissa ja moniongelmaisissa päihteiden väärinkäyttäjissä teitä kiehtoo"
ei mikään
"ja samoin sitä, mikä saa sadat suomalaiset naiset vuodessa matkustamaan Gambiaan, vain tarkoituksenaan tuoda sieltä itselleen mies suomeen?"
en tiedä
"ettei suomalainen nainen näytä enää pystyvän sitoutumaan kahden aikuisen, keskinäiseen kunnioitukseen perustuvaan rakkaussuhteeseen"
minä ainakin pystyn, mutten kunnioita saati rakasta ketä hyvänsä vain siksi, että hän on suomalainen nettiruikuttaja.- Utelias Kulkuri
... toki poikkeuksetta myös sitä, että jos aivan realistisin ja jo toteutunein faktoin (vieläpä minusta ihmisenä paljoakaan riippumatta!) kerron miten olen naisten havainnut käyttäytyvän, sanotaan minun olevan "nettiruikuttaja".
Mielestäni näet vastakkaisella sukupuolella ei ole sen paremmin oikeutta, kykyä tai tietopuolista perustaakaan lähteä arvostelemaan minua ihmisenä (”kasvoille sylkemisestä” nyt puhumattakaan), jos hän jo kuvani nähtyään kadottaa kiinnostuksensa minuun täysin. Lukuisia kertoja on kuitenkin käynyt niin, että kirjoituksessani kuvaamani henkilö onkin ”tunnistanut” itsensä ja tästä seurauksena olen saanut sähköpostiini tulikiven katkuista tekstiä siitä, miten ”olen inhottava ihminen”, jne.
Ja jos naisten asettamat ”ehdot” suhteen aloittamiseen kanssani ovat satojen tai jopa yli tuhannen euron ostokset kultasepänliikkeestä (merkkinä naiselle siitä että olen ”aidosti valmis sitoutumaan”), useamman kerran vuodessa suoritettava ulkomaanmatka (naiselle täysin ilmaisena), yhdessä asuminen (jopa yhteisen asunnon osto) ilman kustannuksia tai mitään vastuunottoa naisen taholta ja muutenkin naisen elämän ”järjestäminen niin kuin hän sen itse määrittelee” minun mielipiteistäni mitenkään kiinnostumatta,
en ehkäpä voi oikein ”syyllistää” itseäni ”nettiruikuttajaksi”!
Huom. nuo kaikki edellisessä kappaleessa esitetyt ovat kuvausta eri naisten käytöksestä taholleni!
- on tekstisi,
provoksikin kenties luokiteltava. Vastaanpa kuitenkin parilla sanalla kovin yleistävään kirjoitukseesi.
Nykypäivänä moni mies kun nainenkin suhtautuu varauksella uusiin tuttavuuksiin. Liian avoimena on riski satuttaa itseään. Saattaa viedä aikaa ennenkuin uskaltaa rakastaa ihmistä itsenään vikoineen pelkäämättä tulevaa. Kumpikan ei varmaankaan halua tuntea elävänsä hyötysuhteessa. Parhassa tapauksessa molempien ajatusmaailmat ja oikeuskäsitykset kohtaavat tasolla, jolla keskustelu ja asioista sopiminen on mahdollista. Eiköhän silloin ole mahdollista saada suhdekin onnistumaan. Keskinäinen kunnioitus taitanee syntyä teoista. - yx Nainen
Esimerkkisi kumpuavat ?
1. En matkusta Gampiaan miestä etsimään.
2. Haluan, että mies olisi nimenomman mies, ei nahjus, nynny tms. Vaan ihminen jolla on oma tahto.
Ja joka on sinut itsensä kanssa. Sellainen ihminen kykenee arvostamaan myös toista osapuolta.
3. En hae itselleni mitään näyttely buudelia vaan terveellä järjellä varustettua miestä.
Mielistelijöitä olen tavannut ja se oksettaa minua, yhtä paljon kuin pelkän seksin perässä juoksijat.
Ylipäänsä kuvaamasi esimerkit sopivat kummalle sukupuolelle vain, on paskamaisia naisia niin on miehiäkin.
Totta työelämässä olen itsekkin kohdannut ns. kieroja naisia jotka puukottavat selkään. Minusta se kertoo heikosta itsetunnosta tai narsismista. Itse en moisia ominaisuuksia arvosta.
Loppujen lopuksi olen tullut siihen tulokseen, että on parempi olla yksin...- ihan samat sanat
1. Olen matkustellut kaikissa maanosissa, siellä mistä miesten ajatellaan hakevan vain seksiä ja siellä mistä naisten. Noillakin alueilla käy paljon ihmisiä ihan vain aurinkolomilla. Missä tahansa voi nähdä ilmiöitä, jotka inhottavat. Mutta ihminen, joka hakee kaikkialla vain seksiä ja kuvittelee siksi muidenkin hakevan, on henkisesti köyhä. Voiko sellaista henkisesti rikastuttaa, en osaa sanoa, mutta tuskinpa jaksaa kukaan nähdä vaivaa
2.-3. Juuri näin! - Utelias Kulkuri
... "kumpuavat";
1) Jo televisionkin dokumentissa esitetystä kokonaisuudesta, jossa kerrottiin satojen suomalaisten naisten vuodessa (ja yhä kasvavassa määrin) matkustavan Gambiaan, juuri erityisenä tarkoituksenaan etsiä sieltä mies asumaan suomeen kanssaan.
2) Miten voi lähteä luomaan tai rakentamaan mitään suhdetta, jos naiset eivät millään tasolla pysty edes tutustumaan lähtemään, puhumattakaan siitä, että he itse olisivat valmiita esim. tunteiden tasolla mitenkään minuun tuntevana ihmisenä panostamaan.
Kokemukseni mukaan siis jos nainen saisi päättää aivan kaikesta (esim. minun pitäisi vaihtaa työpaikkaa kun sairaanhoitajana työskentelen yksinomaan naisten kanssa, jne.) elämääni liittyen, niin silloin "kelpaisin kumppaniksi".
3) Kanssani voi flirttailla täysin vapaasti (varatut naiset leikkiä tunteillani), mutta jos jo kuvani näkeminen saa naisen unohtamaan minut täysin tuntevana ihmisenä, niin miten ihmeessä voin lähteä luomaan suhdetta, kun en saa siihen edes mitään mahdollisuutta suomalaiselta naiselta?
Ja mikä huomioitavaa on se, että varatuille naisille kelpaisin muutenkin heidän ”seksilelukseen”, heidän naisellista ”egoaan” vahvistamaan! - Yx Nainen
Utelias Kulkuri kirjoitti:
... "kumpuavat";
1) Jo televisionkin dokumentissa esitetystä kokonaisuudesta, jossa kerrottiin satojen suomalaisten naisten vuodessa (ja yhä kasvavassa määrin) matkustavan Gambiaan, juuri erityisenä tarkoituksenaan etsiä sieltä mies asumaan suomeen kanssaan.
2) Miten voi lähteä luomaan tai rakentamaan mitään suhdetta, jos naiset eivät millään tasolla pysty edes tutustumaan lähtemään, puhumattakaan siitä, että he itse olisivat valmiita esim. tunteiden tasolla mitenkään minuun tuntevana ihmisenä panostamaan.
Kokemukseni mukaan siis jos nainen saisi päättää aivan kaikesta (esim. minun pitäisi vaihtaa työpaikkaa kun sairaanhoitajana työskentelen yksinomaan naisten kanssa, jne.) elämääni liittyen, niin silloin "kelpaisin kumppaniksi".
3) Kanssani voi flirttailla täysin vapaasti (varatut naiset leikkiä tunteillani), mutta jos jo kuvani näkeminen saa naisen unohtamaan minut täysin tuntevana ihmisenä, niin miten ihmeessä voin lähteä luomaan suhdetta, kun en saa siihen edes mitään mahdollisuutta suomalaiselta naiselta?
Ja mikä huomioitavaa on se, että varatuille naisille kelpaisin muutenkin heidän ”seksilelukseen”, heidän naisellista ”egoaan” vahvistamaan!Ensin syyllistät koko naissukupuolen ja sitten käykin ilmi kuten arvata saattaa... Et kelvannut jlk johon olit ihastunut.
Itsellenikin on tarjoutunut useampikin mies ns. " seksileluksi ", mutta kun se ei vaan käy.
En tarvitse lelua vaan ihmisen jolla on aivot ja tunteet.
Joo, telkkarissa on aika paljon ohjelmia.. Niiden perusteella en tee johtopäätöksiä.
Vaikka sanottakoon... Että tapaamani (ei seururstelu mielessä, vaan muuten ) ulkomaiset miehet ovat järestään olleet, kohteliaampia ja heillä on vielä käytöstavat hallussa, arvostan sitä.
Ja jos sinun pitää vaihtaa työpaikkaa ? Naisesi on mustasukkainen. - Utelias Kulkuri
Yx Nainen kirjoitti:
Ensin syyllistät koko naissukupuolen ja sitten käykin ilmi kuten arvata saattaa... Et kelvannut jlk johon olit ihastunut.
Itsellenikin on tarjoutunut useampikin mies ns. " seksileluksi ", mutta kun se ei vaan käy.
En tarvitse lelua vaan ihmisen jolla on aivot ja tunteet.
Joo, telkkarissa on aika paljon ohjelmia.. Niiden perusteella en tee johtopäätöksiä.
Vaikka sanottakoon... Että tapaamani (ei seururstelu mielessä, vaan muuten ) ulkomaiset miehet ovat järestään olleet, kohteliaampia ja heillä on vielä käytöstavat hallussa, arvostan sitä.
Ja jos sinun pitää vaihtaa työpaikkaa ? Naisesi on mustasukkainen.... jälleen päätelmissä sekä pohdinnoissa erehdys!
Ei kirjoittamillani asioilla ole nyt merkitystä minkään "ihastumisen" kohteelta saaduista "pakeista" vaan ylipäänsä jo melkoisen laajalle suomessa levinneestä asenneongelmien kokonaisuudesta jonka pohdinnalle toivoin keskustelunavauksellani "tien aukaisevan".
Ja sinulle "Yx Nainen" jotta et vääristäisi ajatuksillasi todellisuutta (joka siis tämän keskustelunavaukseni pohjana on) lähtökohdaksi se, että en todellakaan ole ”tarjoutunut” kenenkään naisen ”seksileluksi”, vaan naiset itse ovat eri tavoin lähestyneet minua, ajatuksenaan kanssani omaa rakastaan pettää. Aloite on siis tullut näiltä naisilta, ei minulta!
Ongelma on näet juuri tuossa mitä itse sanoit kertoessasi ”tarvitsevasi miehen jolla on aivot sekä tunteet”!
Kun on valmis antamaan toiselle tilaa (aikaa) sekä mahdollisuuden tutustua aitona omana itsenään toista tuntevana ihmisenä kunnioittaen, huomioiden lisäksi monin tavoin naisen tunteita, on erittäin mielenkiintoista ”törmätä” vain tarkoitushakuiseen toisen tunteilla leikkimiseen, jopa tavoitteellisen laskelmoituna toimintana. Tai sitten siihen kun sovittuani treffit naisen kanssa ”hän ei saavukaan paikalle” ja odotettuani naista jonkin aikaa, saan puhelimeeni viestin jossa nainen ”kertoo nähneensä minut kauempaa, eikä pitänyt millään tavoin näkemästään”! Miten mahtaa olla tällaisten naisten tunteiden ja aivojen laita? Huomatkaa että kerron edellisessä useamman naisen käytöksestä, eli en yhdestä satunnaisesta tapauksesta.
Kyse on näin hyvin pitkälle siitä, että niin kauan kun suomalainen nainen kokee ”hallitsevansa miestä tämän aidoilla tunteilla leikkien”, niin kauan nainen leikkii miehellä ”kuin kissa hiirellä”, mutta heti kun mies odottaakin naiselta tekoja puheiden sijasta tai vastuunottoa sanoistaan, naisen kiinnostus mieheen katoaa täysin!
Epäilemättä edellinen on yksi syy siihen, miksi sadat naiset vuosittain matkustavat Gambiaan etsimään miestä itselleen tänne suomeen kanssaan asumaan. Gambialainen köyhä mies tänne tultuaan kun on rahattomana täysin naisen mielivallan ja tahdon toteuttaja niin henkisenä kuin fyysisenäkin ”leikkikaluna”.
Ja eivät esimerkkini naisten käytöksestä miehiä kohtaan tähän lopu, jos nimittäin siihen tarvetta ilmenee! - Yx Nainen
Utelias Kulkuri kirjoitti:
... jälleen päätelmissä sekä pohdinnoissa erehdys!
Ei kirjoittamillani asioilla ole nyt merkitystä minkään "ihastumisen" kohteelta saaduista "pakeista" vaan ylipäänsä jo melkoisen laajalle suomessa levinneestä asenneongelmien kokonaisuudesta jonka pohdinnalle toivoin keskustelunavauksellani "tien aukaisevan".
Ja sinulle "Yx Nainen" jotta et vääristäisi ajatuksillasi todellisuutta (joka siis tämän keskustelunavaukseni pohjana on) lähtökohdaksi se, että en todellakaan ole ”tarjoutunut” kenenkään naisen ”seksileluksi”, vaan naiset itse ovat eri tavoin lähestyneet minua, ajatuksenaan kanssani omaa rakastaan pettää. Aloite on siis tullut näiltä naisilta, ei minulta!
Ongelma on näet juuri tuossa mitä itse sanoit kertoessasi ”tarvitsevasi miehen jolla on aivot sekä tunteet”!
Kun on valmis antamaan toiselle tilaa (aikaa) sekä mahdollisuuden tutustua aitona omana itsenään toista tuntevana ihmisenä kunnioittaen, huomioiden lisäksi monin tavoin naisen tunteita, on erittäin mielenkiintoista ”törmätä” vain tarkoitushakuiseen toisen tunteilla leikkimiseen, jopa tavoitteellisen laskelmoituna toimintana. Tai sitten siihen kun sovittuani treffit naisen kanssa ”hän ei saavukaan paikalle” ja odotettuani naista jonkin aikaa, saan puhelimeeni viestin jossa nainen ”kertoo nähneensä minut kauempaa, eikä pitänyt millään tavoin näkemästään”! Miten mahtaa olla tällaisten naisten tunteiden ja aivojen laita? Huomatkaa että kerron edellisessä useamman naisen käytöksestä, eli en yhdestä satunnaisesta tapauksesta.
Kyse on näin hyvin pitkälle siitä, että niin kauan kun suomalainen nainen kokee ”hallitsevansa miestä tämän aidoilla tunteilla leikkien”, niin kauan nainen leikkii miehellä ”kuin kissa hiirellä”, mutta heti kun mies odottaakin naiselta tekoja puheiden sijasta tai vastuunottoa sanoistaan, naisen kiinnostus mieheen katoaa täysin!
Epäilemättä edellinen on yksi syy siihen, miksi sadat naiset vuosittain matkustavat Gambiaan etsimään miestä itselleen tänne suomeen kanssaan asumaan. Gambialainen köyhä mies tänne tultuaan kun on rahattomana täysin naisen mielivallan ja tahdon toteuttaja niin henkisenä kuin fyysisenäkin ”leikkikaluna”.
Ja eivät esimerkkini naisten käytöksestä miehiä kohtaan tähän lopu, jos nimittäin siihen tarvetta ilmenee!En tarkoittanutkaan, että olisit tarjoutunut "seksi leluksi" puhuin kohdalleni osuneista suomal. miehistä.
Tunteilla leikkijöitä on varmaan molemmissa sukupuolissa. Kuten tunteetttomia ja aivottomiakin.
Ja pakit treffeillä.. Minkä näköiseksi kuvailisit itseäsi ?
Toki itsellenikin ulkonäkö, pukeutuminen on tärkeää, mutta tärkein on kuitenkin se miten kaikki muu stemmaa, onko yhteisiä kiinostuksen aiheita, miellyttääkö kumppani vai onko tylsä.
Itselläni ei ole mitään hallinnan tarvetta päinvastoin, sellainen mies kuulostaa kiviriipalta.
Arvostan ihmistä jolla on mielipiteitä, on persoonallinen jne.
Eli aivot ja tunteet.. Edelleen.
- vastaus haasteeseen
Eiköhän nuo ole "tämän ajan vitsauksia" ihan molemmilla sukupuolilla. Lisäsisin vielä tähän lapset, samaa sukupuolta olevat .. ja paljon, paljon pahemmat asiat joilla aikuiset tahtovat leikkiä seksileikkejään :((
Minä, suomalainen nainen, odotan, että saisin oikean, rehellisen suomalaisen miehen rinnalleni. Mutta eipä ole helppoa sen löytäminen. Ehkä se on itsestä kiinni, en tiedä. Mutta pettymyksiä ja luottamuspulaa on minulle kertynyt enemmän kuin luottamusta ja oikean rakkauden kokemista. Himoja - himoja, niitä ihmisellä on. Mutta kumpa kohtaisin sen miehen joka olisi samalla rakkauteni kohde, himojeni kohde, arvostukseni kohde, iloni - ja samalla saisin olla hänelle näitä samoja merkityksiä. Se nyt ei näytä kovin todennäköistä olevan, että minulle niin ihanasti kävisi.
Joskus kuvittelen, että olen "ronkeli", - mutta sitä en ole! Tahdon vain sen oikean! Mitä varten rikkoa itseään ja toista.. kun voi valikoida oikein. Jos hänet minulle annetaan, olen ilosta mykkyrällä! :))- yks mietiskelijä
Eiköhän vaan pitäisi olla useampi mies jos kaiken saisi. Yhteen pakettiin kun ei näitä kaikkia hyviä ominaisuuksia ole useinkaan kasattu. Mutta se lohduttakoon että ihminen voi aina kehittyä ja kasvaa ajatuksiltaan.
Aloittajan kirjoitus on erittäin hyvä, mutta kun näitä tapauksia on aivan liikaa myös miehissä, ei pelkästään naisissa.
- Hyvää ja
oikeaa asiaa kirjoitat. Näyttää välillä siltä että naiset rakastuvat renttuihin. Siinäpä on sitten
vaikea ongelmien keskellä sitä tunneälykkyyttään osoittaa ja sitoutua ko. suhteeseen täydellisesti.
En tiedä onko väliä kansalaisuudella loppupeleissä jos oikiasti rakastuu, mutta tietysti miehen
älykkyys saisi olla käänteisesti verrannollinen ulkonäköön nähden. sentään noin huonosti asiat ole!
Eikä saa yleistää, kyllä mä haluan uskoa parempaan.- 20
Mahtaa olla tilanne miehissä myös sama, laskelmoiva, oman edun tavoittelija, alistaja.....Toisen ihmisen aliarvioija, jopa pilkkaaja.
Puhut toista ja teet toista.
Niin meissä mahtaa olla niin miehissä kun naisissa saman sorttisia.
Eipä vedä puoleensa, ei.
Menen pois.
Talvella miehen tuuraa lumiukko, ei ole häijy, eikä soita suutaan.
Juttelu kaverina kuu ukko kun jaksaa nousta virnistelemaan.
Kesällä aurinko ja monet muut vipeltäjät. Kukat, puut, lämmin tuuli, aamukaste, lämmin sade .... yms .... paljon pieniä asioita.
Hyvä näin... ja haaveet. - aina yhtä rakas
Niin ja unohdit parhaan; Nukkumatti se on paras kamuni.
- 22
Hysssss...... siitä ei kerrota.
; )
- thaimaasta
samaa taitaa hakea suomalaiset miehet
- omaa hyvää..
no mut eihän se nyt mitään... Kun miehet on ollu asialla jo vuosikymmeniä.. Venäjältä, Filippiineiltä jne. huomattavasti nuorempia naisraukkoja, jotka tekee mitä vain rahaa saadakseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä292905- 1191195
- 58941
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu6937- 66905
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26877Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.65834Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä37830Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu157811Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75764