Nivel kivut/ nivelpsoriasis?

Amaliaaa

Olen 26 -vuotias nainen ja viimeiset 10 kk kärsinyt erilaisista nivel kivuista. Lapsuudesta asti ollut psori polvissa (nyt jo lähes parantunut) ja kyynärpäissä. Ensimmäisenä tulehtui olkapää, todettiin pinnepään oireyhtymäksi, hoidoksi kortisoni piikkejä ja lukemattomia lääkekuureja sekä fysioterapiaa ja koti jumppaa. (ei ole auttanut) Olkapää tulehtunut jatkuvasti uudestaan ja uudestaan, viimeisen parin kuukauden aikana samaan aikaan on kipeytynyt myös polvi ja ranne, molemmissa kipu kestänyt muutaman päivän todella kovana, jolloin on voinut vain maata sängyssä. polven ja ranteen kipuilu kuitenkin hellittänyt aina muutaman päivän jälkeen, mutta olkapää jatkunut kipeänä. Olen todella väsynyt jatkuvaan kipuiluun, öiseen valvomiseen ja jatkuvaan väsymykseen. Tuntuu että lääkärit ei ota kipuani tosissaan vaan vähättelevät sitä, aina vaan kirjoitetaan lisää sairaslomaa ja uusi tulehduskipulääke kuuri. Olen lukenut monista erilaisista sairauksista, mutta mihinkään diagnoosin en täysin sovi. Kohtalontovereita?

2

620

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HEI MINAKIN

      Hei minulla samanlaisia oireita ja pahenee vaan. Alkoi sormien nipistelemisellä.. sitten tuli repivää ja polttavaa kipua kaikkiin lihaksiin/niveliin yleiskunto laski.. Nyt kaikki lihakset veltot ja voimattomat ja ei jaksa mitään tehdä. Sitten levisi jalkapohjiin ja turposivat, oli kivuliasta kävellä. Vähänkin kun on paikallaan niin ihan jumissa. Mulla esiintyy samaanaikaan myös löysä vatsa. Mä oon täs ajatellut kaikenlaisia sairauksia.. mut perusverikoe oli normaali. Rintakehälläkin on kipua painaessa tai kättä liikuttaessa ja joskus kummasti vihloo. Sormet niin jäykät ja puristusvoima kaikonnut. Tulehduskipulääkkeetkään ei oikein tehoa. Yks toinen lääkäri sanoi et mulla on kalsiumin ja magnesiumin puutos , mut en sit tiiä. En tiiä mihin uskoisi kun kaikki sanoo erilailla, kokemusta on! Sitten välillä on kuumottava olo ja sitten tulee taas kylmä ja sormet ja varpaat menee kuin jääpuikoksi. En tiiä onko reuma tommosta, mut joltain tulehdukselta vaikuttaisi. Tulehdusarvo kuitenkin normaali, mikä on outoa. Pelottaa!!! Kaikki paikat naksuu, olkapäät, polvet, ja polvet turvonneetkin. :(

    • Miukka79

      Selviskö jo teidän oireiden syy?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2099
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      204
      1791
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1699
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      273
      1045
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe