Kun ostaa uuden tietokoneen, niin siinähän tulee windowsin käyttöjärjestelmä mukana.
Onko tuo käyttöjärjestelmä jo valmiiksi asennettuna?
Kuuluuko käyttöjärjestelmän sisältöön kotikäyttöön tarkoitetut wordin tekstinkäsittelyohjelma ja exelin taulukkolaskentaohjelma vai pitääkö ne hankkia erikseen?
Uusi
11
947
Vastaukset
Käyttöjärjestelmän joutuu itse "asentamaan".
Valmiskoneissa asennus tarkoittaa sitä että osaa valita hiirtä käyttämällä minkä kielisen Windowsin haluaa ja optiona voi joutua kirjoittamaan oman etunimensä. Muuta ei tarvitse osata.
Ohjeet pitää lukea että tulee tehtyä palautuslevyt joilla koneen saa takaisin tehdasasetuksille jos jotain menee totaalisesti joskus metsään. Levyjen tekoon tarvitaan 3-4 tyhjää DVD-R levyä.
Office ei sisälly hintaan. Joskus mukana on Officen kokeiluversio joka toimii 3 kk. Jos Works on mukana niin se sisältyy hintaan.- lollero123
Yleensä kaupan pakettikoneissa tulee Windows valmiiksi asennettuna, joskaan levyjä ei saa mukaan sillä kaupat asentavat Windowsin Microsoftin toimittaman avainlistan avulla.
Yleensä myyjä suosittelee tekemään palautuslevyt, joka tosin ei ole pakollista.
Word ei ole kotikäyttöön tarkoitettu ohjelma, samoin kuin Excel, molemmat ovat osana Microsoft Office pakettia jonka lisenssi on muutaman satasen jos muistisolut ei nyt ihan täysin petä. Suosittelen ilmaiseksi vastineeksi Open Officea (http://fi.openoffice.org/) joka sisältää kaikki tarpeelliset ohjelmat ja osaa lukea Microsoft Word ja Excel tiedostoja ja tallentaa niitä. Ominaisuus tasolta samaa luokkaa molemmat.Palautuslevyjen tekemättä jättäminen on äärimmäisen typerää ja voi tulla jatkossa kalliiksi.
Kotikäyttöön tarkoitettu Office maksaa 125€ verkkokaupassa.
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=39194
Open Office riittää varmasti kotikäyttöön vallan mainiosti vaikka ei olekkaan MS Officen veroinen.- ei windowsille
f.e.dzerzhinsky kirjoitti:
Palautuslevyjen tekemättä jättäminen on äärimmäisen typerää ja voi tulla jatkossa kalliiksi.
Kotikäyttöön tarkoitettu Office maksaa 125€ verkkokaupassa.
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=39194
Open Office riittää varmasti kotikäyttöön vallan mainiosti vaikka ei olekkaan MS Officen veroinen.Jaa, on siihen helpompikin ratkaisu. Vetää uuden koneen kovon kerralla tyhjäksi samalla kun asentaa siihen Ubuntun. Ei tarvitse tehdä bugiselle, valmiiksi epävakaalle ja käytännössä käyttökelvottomalle Windowsille palautuslevyjä. Mulla on koneessa Ubuntu ja miniläppäriin tulee netbook remix. Mihin helvettiin mä Winukkaa tartten?
Tietokoneiden myyminen valmiiksi asennetulla Microsoftin paskasoftalla pitäisi kieltää lailla. Se rajoittaa ihmisten vapautta valita vapaasti.
Ja Uusi Open office on sitten paljon laadukkaampi ja parempi kuin Microsoftin vastaava paskasofta josta kaiken lisäksi pitää maksaa. Ubuntulle open officen saa ihan ilmaiseksi.
Windows=hukut korviasi myöten paskaan. ei windowsille kirjoitti:
Jaa, on siihen helpompikin ratkaisu. Vetää uuden koneen kovon kerralla tyhjäksi samalla kun asentaa siihen Ubuntun. Ei tarvitse tehdä bugiselle, valmiiksi epävakaalle ja käytännössä käyttökelvottomalle Windowsille palautuslevyjä. Mulla on koneessa Ubuntu ja miniläppäriin tulee netbook remix. Mihin helvettiin mä Winukkaa tartten?
Tietokoneiden myyminen valmiiksi asennetulla Microsoftin paskasoftalla pitäisi kieltää lailla. Se rajoittaa ihmisten vapautta valita vapaasti.
Ja Uusi Open office on sitten paljon laadukkaampi ja parempi kuin Microsoftin vastaava paskasofta josta kaiken lisäksi pitää maksaa. Ubuntulle open officen saa ihan ilmaiseksi.
Windows=hukut korviasi myöten paskaan.eli aloitit tämän ketjun ja sitten vastasit itse.
trolli ja muut hyvään hyvyyttään neuvovat.
eli itse olet paska, ei windows.- ubuntukäyttäjä
harrastelijakirurgi kirjoitti:
eli aloitit tämän ketjun ja sitten vastasit itse.
trolli ja muut hyvään hyvyyttään neuvovat.
eli itse olet paska, ei windows.No kyllä se Windows on ihan oikeasti paska. Se on luvattoman surkeasti koodattu paskasofta, jolle on lisäksi olemassa miljoonittain viruksia, malwarea, adwarea ja spywarea jolta ei suojele edes arsenaali haittaohjelman torjujia. Ubuntu on suoraan turvallinen ja hyvin suojattu, eikä sille ole kirjoitettu läjäpäin paskaa koska käyttäjäyhteisö huolehtii käyttöjärjestelmän turvallisuudesta yhdessä. Meillä kun on open source-lähdekoodiin perustuva käyttis.
Mistähän kummasta se johtuu, että töissä kun on winukka-pohjalla ohjelmat, niin ongelmien kanssa saa painia puoli päivää ja joskus koko systeemi kaatuu kaikkiaan, mutta sitten kun kotona onkin linux niin eipä juuri koskaan ole mitään ongelmia? Johtuisiko vaikka siitä, että Windows nyt vain on yksinkertaisesti oikeasti paska?
Windows on raskas, kaatuileva ja epävarma resurssisyöppö, täynnä tietoturva-aukkoja ja bugeja, minkä lisäksi se on virustehtailijoiden suosiossa koska tämä kyseinen paskasofta löytyy enemmistöstä maailman tietokoneita. Ubuntun kanssa saa olla paskalta rauhassa.
Usko pois, minä tiedän miksi Windows on paska.
Windows-väen ainoa oikea argumentti winukan puolesta on "laillisuus", kun poliisi pystyy vakoilemaan kaikkia winukkakäyttäjiä niin kukaan ei muka voi tehdä rikoksia. Poliisi ei voi vastaavasti vakoilla muuten meitä linux-käyttäjiä koska Linux on arkkitehtuuriltaan niin turvallinen ettei sitä pääse vakoilemaan millään spyware-saastalla. En asentaisi Windowsia edes yhteisen turvallisuuden nimissä. ubuntukäyttäjä kirjoitti:
No kyllä se Windows on ihan oikeasti paska. Se on luvattoman surkeasti koodattu paskasofta, jolle on lisäksi olemassa miljoonittain viruksia, malwarea, adwarea ja spywarea jolta ei suojele edes arsenaali haittaohjelman torjujia. Ubuntu on suoraan turvallinen ja hyvin suojattu, eikä sille ole kirjoitettu läjäpäin paskaa koska käyttäjäyhteisö huolehtii käyttöjärjestelmän turvallisuudesta yhdessä. Meillä kun on open source-lähdekoodiin perustuva käyttis.
Mistähän kummasta se johtuu, että töissä kun on winukka-pohjalla ohjelmat, niin ongelmien kanssa saa painia puoli päivää ja joskus koko systeemi kaatuu kaikkiaan, mutta sitten kun kotona onkin linux niin eipä juuri koskaan ole mitään ongelmia? Johtuisiko vaikka siitä, että Windows nyt vain on yksinkertaisesti oikeasti paska?
Windows on raskas, kaatuileva ja epävarma resurssisyöppö, täynnä tietoturva-aukkoja ja bugeja, minkä lisäksi se on virustehtailijoiden suosiossa koska tämä kyseinen paskasofta löytyy enemmistöstä maailman tietokoneita. Ubuntun kanssa saa olla paskalta rauhassa.
Usko pois, minä tiedän miksi Windows on paska.
Windows-väen ainoa oikea argumentti winukan puolesta on "laillisuus", kun poliisi pystyy vakoilemaan kaikkia winukkakäyttäjiä niin kukaan ei muka voi tehdä rikoksia. Poliisi ei voi vastaavasti vakoilla muuten meitä linux-käyttäjiä koska Linux on arkkitehtuuriltaan niin turvallinen ettei sitä pääse vakoilemaan millään spyware-saastalla. En asentaisi Windowsia edes yhteisen turvallisuuden nimissä.Painu vittuun saatanan kumipää
- mä voitin
f.e.dzerzhinsky kirjoitti:
Painu vittuun saatanan kumipää
Sulta loppuivat siis järkevät argumentit Windowsin puolesta kesken niinkö? Ei mitenkään yllättävää Windows-palstalla.
mä voitin kirjoitti:
Sulta loppuivat siis järkevät argumentit Windowsin puolesta kesken niinkö? Ei mitenkään yllättävää Windows-palstalla.
Pyydä äitiäsi lukemaan:
Tämä EI ole sodat palsta
Tämä ON Yleistä Windowsista palsta.
- ex-asiakas
Jos olet vasta konetta hankkimassa ja haluat välttää mahdollisia takuuongelmia, ohita suoraan verkkokauppa.com,
perustelut:
http://verkkokuopasta.blogspot.com - 12
Useimmissa kannettavissa ja pakettipöytäkoneissa on Windows asennettuna valmiiksi, nykyisin joku 7:n versioista.
Myös kokeiluversio MS officesta. Ainakin joissain HP:n läppäreissä tuosta Officesta saa käyttöön ilmaiseksi mainoksellisen Office Starterin, jossa on Word ja Excel. Varmaan löytyy muissakin sama mahdollisuus.
Täysversioita MSO:sta on netti pullollaan ilmaiseksi omatunnon antaessa myöten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2047043
- 594652
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s384298- 733272
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161955Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271706- 171680
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401573- 341459
- 1431237