Paljonko te sairaanhoitajat/lähihoitajat saatte palkkaa kuukaudessa nettona tai bruttona, kun tuossa aikaisemmassa ketjussa on vanhoja tietoja, vuosien takaa. Jos mielellään vielä mainitsisitte, oletko valtion/kunnan/yksityisen palveluksessa ja millaisessa työssä, koska palkat vaihtelevat työyksiköiden mukaan?
Jos oikein tajusin, niin esim. kunnan puolella, lähtöpalkka/peruspalkka on tänä vuonna noin 2100 euroa/kk?
sairaanhoitan/lähihoitajan palkka vuonna 2011
73
13352
Vastaukset
- siili555
Lähihoitajan palkka Tampereen kaupungilla 1980€, saattaa heittää parilla kympillä, kun en ihan tarkkaa summaa muista. Tuohon sitten lisät vielä päälle. Yleensä verojen jälkeen jää käteen n. 1600-1800€.
- .lastenhoitaja
Olen lähihoitajana helsingin kaupungilla, päiväkodissa. Palkka on 1910e. En saa vielä mitään ikälisiä tms., ja työajat on 7 ja 17 välillä eli ei niistäkään tule mitään lisiä.
- adsföjkl
Sairaanhoitajana yksityisessä lääkärikeskuksessa. Työaikamuotona kaksivuorotyö aikavälillä 08 -20. Nettopalkka kuukaudessa noin 1700 euroa.
- adssföjkl
niin ja viikonloput ovat siis vapaat...
- Halpaa on
adssföjkl kirjoitti:
niin ja viikonloput ovat siis vapaat...
Huono on palkka yksityisellä!
- Opiskelijaaaa
Moikka! Itse olen tehnyt töitä koulun ohella kouvolan kaupungille vaikka olen vasta 17 vuotta ja sama palkka kun muillakin. Brutto palkka on 1909 euroo/kk lisät. Elikkäs ihan hyvä palkka vaikka opiskelija vasta olenki :)
- hoitsutre
Sairaanhoitajana yliopist. sairaalassa Tampereella. Pohjapalkka 2369 euroa. Saan käteen lisien kanssa n. 2000. (teen paljon pyhiä).
- ihantuusannuuska
Sairaanhoitaja, kunnallinen, pääkäupunkiseutu.
Bruttopalkka:
perusliksa 2300€/kk
ikälisät 10% = 230€/kk
vuorolisät 20% = 460€/kk
lisä- ja/tai ylityöt noin 130€/kk
Yhteensä noin 3100€/kk.
Nettopalkka:
Kuukauden 3100€ vähennettynä veroilla, maksuilla ja liiton jäsenmaksulla.
Verot 21,5%, maksut 5,3% ja liitto 1,1%.
3100€/kk * (1- 0,215 - 0,053 - 0,011) = 3100€/kk * 0,721 = 2235€/kk
Olen palkkaani kohtuullisen tyytyväinen ja huomasin juuri että maksan palkkani päältä juuri tuon pääomatulojen 28%. Työ on mielenkiintoista ja ajoittain hyvin kiireistä, mutta hiljaisiakin vuoroja joukkoon mahtuu. Äidin kolmivuorotyö ei ole ideaaliratkaisu kahden pienen lapsen perheessä, enkä tiedä miten elämä ylipäänsä onnistuisi jos puolisonikin tekisi vuorotyötä.- hannu & kerttu
Meillä
Molemmat tekee vuorotyötä ja asumme paikkakunnalla jossa ei ole sukulaisia..
Tämä on tosi pa***maista.. Lapset 2 eri päiväkodissa ja on aika vaikeaa arki välillä..
Vaimo on hoitoalalla ,mutta itse en.
Omat ansiot n. 4500€/(vuosiansio n.52K€/vuosi) ja tässä tuloluokassa taitaa olla iso pomsahdus veroihin !!??? Itselläni 28,5% pelkkä veroprosentti !! - averneri
On sitä sotiakin käyty ja kaikki on onnistunut, vuorotta. Kova on siulla verorosentit, eikö oo etes vähennyksii, kulluuhan ne kengät ja muutkin
Eipä näissä vuoroissa ole tinkimistä, on aloja, jossa tehhään joulut ja muutkin pyhät. Mutta tuohon palkkaan nähden 28% on vähän liikaa. Mutta jos ei oo mitä vähennellä verotuksessa niin se siitä. Jaksamista hoitamisessa ja työhön sitoutumisessa, vaikkakin se varmasti luontoa kyssyy.
- Jooseppi1976
Yksityisellä esimiesasemassa peruspalkka ikälisineen 2800€, josta käteen jää nettona 2070€ kuussa. Päivätyö.
- hannuska85
itse kaupungilla jossa perus palkka n. ~1900e ja lh olen
- Tyytyväinenhoitsu
Lähihoitaja peruspalkka 2016€ lisät - verot...Kunnallinen. Eï ikälisiä.
- fghfasdhadfh
Tili tuli viiminen päivä. Netto 1960. Olen peruslähäri
- ?????????????
Kertoisitko vielä monenko listan (tai viikon) lisät tuossa on mukana, onko ylitöitä ja miten paljon, sekä sen, paljonko on veroprosenttisi. Itse sain saman verran nettoa. Ja tuo summa sisälsi siis kahden listan lisät sekä ylitöitäkin. Tessin mukainen lähihoitajan palkka ilman ikälisiä minulla. Yksityisellä puolella.
- Lähäri-08
Kunnallinen Oulunlääni lähtö 2018 e / kk,siihen ilta,yö ja viikoloppu lisä päälle ja työnvaativuus taksa.
- hilivinksis
Oulussa yliopistosairaalassa
sairaanhoitajan lähtöpalkka 2100€/kk
Lisät sitten päälle. - LH 35
Lähihoitaja kymenlaakso.. Viime vuoden ansio 38790€ 3-vuorotyö.
- lhlhlh
Lähihoitaja, Pohjanmaa, vuoden 2010 ansio 45750 €, ja kolmivuorotyö
- Puppua puhut LH35
LH palkkasi ei voi pitää paikkaansa sillä lähihoitajien palkat ovat sielläpäin alle 2000 reilusti.
Olet tehnyt lisätyötä, pitkää päivää ja erittäin paljon ahnehtinut pyhätöitä. Muuten ei yhtälö ole mahdollinen.
Sillä et voi hankkia enemmin kuin esim sh.
- Tarjam67
2585e/kk bruttona Helsingissä. Siihen vielä päälle ilta yms. lisät. Viimevuoden vuosiansio 51800€, tosin tein paljon keikkaa...Helsingissä kun työtä riittää :))
- ,.piste
lähihoitajana varsinais-suomessa. bruttopalkka lisineen n. 2500 -2600€/kk
- kiukkutuli
kukahan työantaja muka lähärille noin paljon maksaa?! Trolli olet.
- ph
kiukkutuli kirjoitti:
kukahan työantaja muka lähärille noin paljon maksaa?! Trolli olet.
Miten niin trolli? Kyllä lähihoitaja LISINEEN tienaa 2500-2600€ / kk. Itse olen pääkaupunkiseudulla kaupungin palveluksessa, ansaitsin viime vuonna n. 38 000€, tänä vuonna tulee vähän enemmän koska olen tehnyt enemmän öitä.
- Luminor84
Pohjois-Savossa sairaalassa lähihoitajana brutto 2263 €, netto veroprosentilla 15,5% 1792 €. Ei kokemus- eikä ikälisiä.
- Luminor84
Niin ja peruspalkka tuolla on siis 1894 €, johon lisät.
- kiukkutuli
Mitä helvettiä!? Kui teillä voi olla noin kovat liksat?!
Turun kaupunki maksaa vittu hikiset 1860 egee. Voi vittu. Ketä ja missä saa enemmä? Muutan sinne, prkl. - vanhassavaara..
Oulussa peruspalkka 1858,61€ lisät. Vanhustyö, kahdessa vuorossa. Kyllä ottaa päähän kun kattelin noita palkkoja. Vähemmälläkin kun ilmeisesti sais leipänsä tienattua. Yksityinen maksaa paska palkkaa....
- OppppppO
Paljonkos se vuosiansio näyttää/tehty tuntimäärä ??
Siintä se oikea palkka muodostuu ja verolaskurilla voit ansiota muuttamalla huomata kuinka verotus kiristyy huomattavasti heti 25000€/vuosi jälkeen.
Kun saat ikälisät jotka nostavat tuntiansiota ja rupeat tekemään 3-vuoroa ansio on jo aika kova..
Luulen että tänä vuonnakin ansiosi on 30K€ ! ?
- vanha mutsi
Oon yksityisessä hoivakodissa lähärinä ja tuntipalkka on 11,14 tunnissa.Sunnuntaista tietenkin tuplat ja lauantaista 20%.Oonkohan vähän tyhmä vai muut tosi viisaita.
- perushoitaja
Perushoitaja yksityisellä, yötyö, verojen jälkeen noin 3000 e kuukaudessa. Kaikki viikonloput töissä, jaksaa, kun on hyvä tiimi:)
- Liina kerttu
Tekee bruttopalkassa jo 4700-4900€/kk eli ihan hyvin..
Itse pääsen sinne reiluun 4000€/kk bruttoon parhaissa kuukausissa.
- Susirajan hoitsu
Joensuussa yksityisellä peruspalkka 2070€ kolmen vuoden jälkeen. Alkupalkka oli kylläkin 1750€ vuonna 2008, mut noussu kivasti!
- svennisss
Sh Pohjanmaa keskussairaala, peruspalkka (2xheko-lisä) 2870,60 € kk, vuorolisät noin 600 € kk keskimäärin.
- vain tav. tietämätön
joo ei kyllä hurraamista palkan suhteen .Raskas työ fyysisesti,mutta nyky säästö yhteiskunnassa myös henkisesti. Onneks päättäjät ei vanhene
- näin meillä
Kouvolan seudulla lähihoitajana 1940,98e. Pelkkää päivätytötä teen, yhdet ikälisät on, 98e. Käteen jää kuussa n. 1430e.. Tosi huonosti työn vaativuuteen nähden.
- jenska11
paljonkohan on ensimmäinen palkankorotus laboratoriohoitajalla? kun tulee siis 2 vuotta työkokemusta täyteen. jos tienaa nyt 2200e/kk
- -Jane-
Turun kaupungilla lähärinä ja peruspalkka 1908.26e
- jebulis
helsingin kaupungillä Kotihoidossa Lähihoitajan palkka 1985,00e/kk tasan, eikä ikälisiä. Lisiä tulee sitten viikonlopuista. paska palkka työhön nähden, vaativuus, huolellisuus ja ihmishenki kyseessä. Välillä joudut hoitamaan omaisia kun ne huolissaan taas perheenjäsenistään. Täytyy olla tietyntyyppinen että tätä työtä jaksaa. Sosionomi lastensuojelupuolelle ois kyllä mun juttu enemmän kuin vanhustyö. Täytyy katella.
- pääkaupunki lähäri
yksityisellä terveydenhoito sektorilla lähihoitajana, peruspalkka 2300e päivätyö, viikonloput vapaat, verojen jälkee n.1700e käteen.
- 77+18
KVTES sairaanhoitaja pääkaupunkiseudulla, vastavalmistunut, saman verran peruspalkka, 2300e. Verojen jälkeen 1700euroa käteen ja lisiä kahden kuukauden välein noin 500euroa, eli jaettuna joka kuulle tulee vajaa 2000euroa.
- losajhavöo
Sairaanhoitaja, sijainen, KYS, rapiat 2100e/kk brutto plus lisät miinus verot. Lähärinä pari vuotta sitten samassa puljussa 1800e/kk ja ripsut päälle.
- Turgguses
Turun kaupunki 1920€, verojen jälkee kätee jää n. 1500€ lisistä riippuen.
- Hus Puhuu
Puhukaa palkasta ei yö ja pyhälisistä, ne ovat korvausta kun joudut olemaan töissä kun muut vapaalla. Tavallisessa toimistotyössä tienaa yli 2500/kk ja pelkkä arkipäivätyö.
- 1. Fakta 1.
Lisät ei ole palkkaa, kuinka ne muilla aloilla on ??
Luuletko että yhtää suorittavan alan ammattia hankkii yli 40000€/vuodessa ilman pyhä/vuorokorvauksia ylitöin ?
Vuosiansio on ainut oikea mittari palkkaan/työtunneilla.
Onko oikein jos sairaanhoitaja tekee vuodessa n.200h vähemmän jo pelkkää perustyötä kuin yksityisellä esim. paperimies ja siihen paperimies tekee 330h ylitöitä vuodessa ja paperimiehen vuosiansio katsotaan vain palkaksi ja hoitajalle peruspalkka ?
Helposti tulee 500h enemmän paperimiehelle työtunteja vuodessa tähän kun lasketaan lusmujen sairaspoissaolot kuten kuntasektorilla on yleistä.. ja naisvaltaisilla aloilla Tarkoittaako se että naiset ovat kaikenkaikkiaan tuottamattoampia vaikka samoissa töissä !?
Vaikka paperimies tekee kokoajan kolmivuorotyötä !
Pitäisi molemmilla olla 40-50000€/vuosiansio ?
Toinen tuo suomeen erittäin kipeästi haluttuja tuloja maailmalta toinen vaan syö verovaroja.
Kaikkien kunta ja valtion työntekijöiden palkkoja on tiputettava sekä porukkaa vähennettävä.
Paperimies esimerkkinä siksi, koska aina heitä parjataan, vaikka ne ansiot ei ole meiltä keltään pois päinvastoin.
- työläinen124
Peruspalkka 2180e/kk lisät (riippuu paljon tekee pyhävuoroja ym. n.400e/kk)
2500e/kk bruttona - mvfm
Taisi olla vuoden viimeinen palkkakuitti joka tänään tuli. Siitä käy ilmi että tienasin kuluneena vuonna n. 40800€. Perushoitaja, kaikki kokemuslisät on, siis urani huipulla. Olisi sitä voinut nuorena suuntautua paremmin palkattuihin töihin, vaikka jollekin miesvaltaiselle alalle, mutta toisaalta tällä alalla ei ole koskaan tarvinnut pelätä joutuvansa työttömäksi.
- shoitsu
vaikka on vanha viesti, niin pakko lisätä... siis tolla palkalla perushoitsu ja parempaa miesvaltaissen työn palkkaa halajaa... metalli vai... ei nekään yltäny tohon kaikki...
- 10-16
Lähihoitaja, kunta-alalla. Viime vuoden palkka n. 36000e. En tee yötyötä, tosin aika paljon viikonloppuja.Ja kaksi palvelulisää on.
- Terveydenhoitaja
Kunnan työssä toimiva terveydenhoitaja, palkka 2315. Ei lisiä, päivätyö. Käteen jää n. 1800e/kk.
- sunnyfresh
Lähihoitajana ( mielenterveys) yks.sosiaalipuolella, 1 palvelulisä henk.lisä 3 viikon lisät = 3220 brutto, 2870 netto
- kAiSa 25
Oisko tullut nettoon pieni virhe .. ei voi olla noin pieni veroprosentti jo 30000€/vuosiansioilla maksetaan 21% veroa muut maksut siihen päälle.. Meidän kunnassa ainaskin. Tai itse maksan omasta ansiosta sen verran.
Teen kahta vuoroa sisältää viikonloput. lh. toista vuotta.
- Tilhi12
Vuonna 2011 tienasin 61 000e. Olen töissä yksityisessä vanhainkodissa Helsingissä. Palkkani kokemuslisineen on 2650e/ kk ja teen paljon keikkaa :))
- lähihoitajana
Vaativuusluokka 3
ikälisiä 0
3-vuorotyö
Lähihoitaja peruspalkka 2100e plus vuorotyölisät.
Elikkäs about 2600 ekua keskimäärin kuussa bruttona.
Sijainti:Oulu
Työnantaja: Oulun kaupunki - kkkkkkkkkkkkkkkkkkk'
Kaikki tuntuu saavan mieletöntä palkkaa ja maksavan helvetin pientä veroprossaa... Mahdoton yhtälö ;)
Paskaa kirjoittavat suurin osa, täällä peruspalkkojen tes: http://www.superliitto.fi/?cat=265 - martsuuuuu
Lähihoitajaopiskelija peruspalkka 2030€ lisät - verot :) Ja tampereella!
- 3+4
- Sairaanhoitaja ( Tampere)
- Ei kokemuslisiä
- Peruspalkka nyt korotusten jälkeen 2489 euroa. - Iisalmi 2012
Lähihoitaja peruspalkka 2018,45€ lisät - verot...Kunnallinen. Eï ikälisiä
- Varkaus123
-Lähihoitaja
-Ei ikälisiä
-Epäsäännöllinen 3vuorotyö.
-Palkka bruttona n. 2028,40€ lisiä kk n. 150-300€ (riippuu yövuoroista/pyhistä). - pärjäilee LH
Riippuu paikasta. brutto lisineen(i 1 ikälisä ja iltavuorot,viikonlopputyö) 2300e/kk tai 2800e/kk
- 1+15
Lähihoitaja espoo 2039€/kk, päivätyö eli ei lisiä, hyvä niin koska on se 3vuorotyö niin vittumaista että ei se vähän isompi palkka mielenterveyttä korvaa. Työaika itsellä taisi olla jotain 38h/vko
- n 2000 euroo
Teeveessä on ollut parikin lähihoitajaa kukkaron herraksi ohjelmassa. Tiinan palkaksi jäi hiukka yli 1500e kun alkoi tehdä lyhennettyä työpäivää, työaika 75% normaalista.
Ja siinä ei mainittu mitään lisistä vaikka kertoi olevan kolmivuorotyötä.
Tänään oli Iiriksen tarina. Hänkin lähihoitaja ja palkkatiedoissa näkyi palkka mikä jäi alle 2100e brutto. Ihmettelen noita summia kun ikälisiäkin ( vai onko ne kokemuslisiä) täytyy olla. Joten ei voi hurrata tuloilla.
- kyökkö
Lähihoitajana (yökkönä) kunnallisessa nuorisokodissa, palkka 2087,55e/kk plus lisät, about 2500-2700e yhteensä minus verot...
- Huh huh
Kiva on hoitoala! Kunnosta riippuu liksa! Ikääntyneellä, työssä vammautuneella käteen kuussa alle 1600 kaikkine "ikälisineen", kun ei enää kunto ravaamiseen päivystysvuoroissa iltaisin ja viikonloppuisin kotihoidossa riitä! Sillä sitten lyhennät asuntolainaa Helsingissä! Voivoi tätä kurjuutta ja köyhyyttä!
- keikei1
Täällä sitä 1860 euron kuukausipalkalla mennään ja siihen lisät päälle joita kolmivuoro työstä tulee. Niska limassa painetaan hommia ja joustetaan niin paljon kuin pystytään. Yksityisellä tällä hetkellä mennään ja kummasti kiinnostaa työpaikan vaihto paremmille maksajille.
- acn2
Vsshp ja lähärinä peruspalkka bruttona 2100 euroa lisät päälle
- AMK inssi
Taidan lähteä opiskelemaan hoitsuksi. 13 vuotta IT alalla ja eipä jää insinöörillä palkasta käteen juurikaan enempää, ku hoitajalla. Työ vaan on henkisesti monta kertaa raskaampaa. Työajasta puolet kuluu reissussa ja työtunteja moninkertainen määrä hoitajaan nähden ilman ylityökorvauksia tai edes palkkaa ylimääräisiltä tunneilta. Lisäksi oon käytännössä lähes 24/7 töissä. Hoitaja voi sentään jättää työt työpaikalle leimatessaan kellokorttinsa ulos.
Hoitsut valittaa kyllä aivan turhaa palkkansa pienuutta. Ilmeisesti heillä ei oo realistista käsitystä siitä, että mitä muilla aloilla tienataan. Hyvä esimerkki vaimoni, joka on tuomari palkkaluokassa valtiolla. Palkka lisineen kaikkineen 3100e kuukaudessa. Koulutus n. 100 kertaa vaativampi, ku hoitsuilla ja työ on todellakin vastuullista. Päättää päivittäin todella suurista asioista ihmisten elämässä. - tyytyväinen
AMK inssi kirjoitti:
Taidan lähteä opiskelemaan hoitsuksi. 13 vuotta IT alalla ja eipä jää insinöörillä palkasta käteen juurikaan enempää, ku hoitajalla. Työ vaan on henkisesti monta kertaa raskaampaa. Työajasta puolet kuluu reissussa ja työtunteja moninkertainen määrä hoitajaan nähden ilman ylityökorvauksia tai edes palkkaa ylimääräisiltä tunneilta. Lisäksi oon käytännössä lähes 24/7 töissä. Hoitaja voi sentään jättää työt työpaikalle leimatessaan kellokorttinsa ulos.
Hoitsut valittaa kyllä aivan turhaa palkkansa pienuutta. Ilmeisesti heillä ei oo realistista käsitystä siitä, että mitä muilla aloilla tienataan. Hyvä esimerkki vaimoni, joka on tuomari palkkaluokassa valtiolla. Palkka lisineen kaikkineen 3100e kuukaudessa. Koulutus n. 100 kertaa vaativampi, ku hoitsuilla ja työ on todellakin vastuullista. Päättää päivittäin todella suurista asioista ihmisten elämässä.Eipä ne hoitajien peruspalkat päätä huimaa.Jos vähän parempaa palkkapussia halajaa,on tehtävä pyhä-ja yötöitä.Itselläni tyypillisesti jää käteen n.1600e kuussa.Työkin varsin henkisesti kuormittavaa mielenterveys puolella.
- inssille
Vai ei ole hoitajan työ muka vastuullista. On kuule ihmisten henki siinä koko ajan kyseessä, virheisiin ei ole varaa. Lääkärit antaa vaan määräykset esim. sairaalassa, mutta sairaanhoitaja hoitaa potilasta. Siinä täytyy tietää mitä tekee.
Tuomari tai joku vastaava tekee ehkä isoja päätöksiä, mutta niitä voi myös oikoa jälkikäteen. Eikä tunnu usein olevan mitään järkipäätöksiä niillä. Lie mitä lakikirjaa lukevat
Jos siis asenteesi on tuo, en suosittele hoitoalaa. Helpolla ei ainakaan sairaanhoitajana pääse. - lh opiskelja
Opiskelen lähihoitajaksi oulussa ja minulla on vuosi opintoja jälkellä teen kesän keikkaa lähihoitajan hommia ja työnantaja ei ainakaan maininnut mittään lisistä joten saanko ne kuitenkin nyt alkoi vähän mietityttämään?
- Jennyliini
Sh yksityisessä lääkärikeskuksessa. Bruttopalkka n. 2600 €, ei sisällä vuorolisiä (teen vain arkisin aamuvuoroa), mutta sisältää kaksi ikälisää. Olen ihan tyytyväinen.
- lh -07
LH kunnallisella n.2200e lisät erikoisvastuulisät. 3vuotta työkokemusta
- mikkooo1
Mitä noi erikoisvastuulisät on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135253
- 675054
- 914124
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603208- 432801
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521924- 401800
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628