Onko kokemuksia, jos niin millaisia

baksubertta

lymfaterapiasta.
Olen tilannut ajan ja odotan että jotain apua olisi turvonneisinn nilkkoihin ja ranteisiin.
Esko oli saanut pussit silmien alle.

14

463

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jooh..;)))

Auttaa kipuihin. Itselläni tuo leikattu nilkka...vitsi...joskus todella kipeä. Jos, on ollut mahdollista olen ottanut tätä lymfahierontaa. Auttaa muuten pidemmäksi aikaa siinä kun nämä nesteet saadaan tavallaan paremmin kiertoon. Nyt kuitenkin vuosia kun on viimeksi ollut tähän mahdollisuus. Lähinnä otin tuolla Viron kylpylähotellissa viimeksi ja tästä aikaa..Tällaista joskus olen kokeillut missä jalat kiedotaan tällaiseen paksuun kerrokseen muoviin..ensin levitetään sitä jotain rasvaa molempiin jalkoihin...(en nyt muista enää tämän hoidon nimeä..). enkä tätä koostumusta mitä tässä rasvassa oli.....Auttoi muuten ja tähän särkyyn..myöskin.

Mitä sitä ei kokeilisi jos, on mahdollisuus. Kuitenkin neuvoisin näin. Neuvotelkaa ensin oman lääkärinne kanssa...ennen kuin otatte. Vastuullinen ammattilainen ei edes suostu näitä hoitoja tekemään....ellei todella tiedä sopivatko ne juuri Teille...

Tsau:Friidu

• baksubertta

Kiitos!
        Nyt täytyy kyllä mennä ilman lääkäriä. Ei täällä pääse niin vaan lääkäriin ja toiseksi, en usko että ymmärtääkö asiasta yhtään mitään.
        Sain lähetteen fysikaaliseen hartia ja mikseeni ongelmien vuoksi, hieronta ja akupunktio. Hoituri suositteli lymfaa kun puhuin jalkojen turvotuksista.
        Vielä kysyisin, nesteisen pitäisi lähteä virtaamaan, tunteeko sitä mitenkään?
        En odota että olisi samaa kuin veden virtaaminen letkussa, heh heh
        Aku ei ainakaan yhden kerran jälkeen tuntunut missään, ei edes neulat pahalta.

• .........

Älä suutu, mutta ihmettelen sinun saamaasi lymfahierontaa.
        Itse sain Kelan korvaamaan hierontaa, johon eivät kyllä nuo kertomasi konstiti kuluneet.

• Jooh;))
        ......... kirjoitti:

Älä suutu, mutta ihmettelen sinun saamaasi lymfahierontaa.
        Itse sain Kelan korvaamaan hierontaa, johon eivät kyllä nuo kertomasi konstiti kuluneet.

Minulleko esitit kysymyksen?

Tuo toinen hoito ei ollut lymfahoitoa mutta kun en nimeä muista...joku tämän tapainen kylläkin missä pyrittiin tähän nesteiden kiertoon. Otin tätä hoitoa muuta kerran kun satuimme tuolla Tarton suunnalla olemaan. Siellä kun myös pitkät hoitoperinteet tässä hoidossa.. joku Body...se oli..mutta kun aikaa en nimeä enää muista. Kuitenkin tämäkin auttoi näihin kroonisiin kipuihin mitkä minullakin jäi tuohon leikattuun nilkkaan;))) Siis miksi suuttuisin...huono vaan muistamaan näitä nimiä;)))

Siellä ollaan muuten tarkkoja tästä on lääkäri tätä suositellut. Tarkempia kuin suomessa.

• l-------------la

On kokemuksia, ei vaikutus ollut mikään maata kaatava.

Hieronnastahan, vaikka se olisi lääkärin määräämää, saa korvausta vain harvoin.Eikähän kaikille asia ole rahasta kiinni. Silmämäpusseja minä en ole sillä kuullut hoidettavan, kaipa niitä sitten hoidetaan.

"Kela-korvausta saa lääkärin määräämästä lymfaterapiasta jos kyseessä on krooninen infektio, lähinnä ruusu, rintasyöpäleikkaus tai muu laaja kirurginen toimenpide, sädehoito nivustaipeeseen, lantioon tai kainaloon sekä primääri lymfödeema"

http://www.manuelle.fi/?pinc=2_palvelut&pic=2

• Jooh..;)))

Itselleni nuo kerrat kyllä auttoivat mitkä otin tuolla kylpylässä. En nyt muista kuinka kauan tämä ammattihieroja mies tätä jalkaani hieroi. Taisi olla jopa tunti/ per kerta koska halusin että vain tätä kipeää jalkaa hoidettaisiin. Yleensä käsittelevät molemmat jalat yhdellä hoitokerralla....kyllä tuo turvotus laski aika pian...ja mikä parasta Kipu hävisi melko pian. Ja meni pitkään ennen kipu palasi.

Tuo lymfa perustuu sellaiseen tientynlaiseen hierontatekniikkaan missä saadaan nimeomaan ikään kuin pumpattua jos, syystä tai toisesta nilkoissa tai ranteissa systeemit ihan pelaa...vaan tätä nestettä (kehossamme on veren lisäksi myös muita nesteitä)...

Tuota lääkäri lähinnä suosittelen siksi...että, jos sinulla on muita sairauksia esim. sydän tai verisuonisairauksia olisi hyvä tämän hoitajan tietää...Koska tämä lymfa hieronta on todella tehokasta...

En nyt muista: ihan tarkkaan onko tuosta nyt muuta kun ehkä se että, tietysti virtsaamisen tarve luonnollisesti voi tämän hoidon jälkeen ehkä vähän lisääntyä hetkellisesti;)) tämän hoidon jälkeen....niinkuin näissä muissakin kehon hieromisessa...Mutta, ilman muuta itse suosittelen...meilläkään ei lähettäitä kunnalliselta puolelta saa...siksi tuota Viroa minäkin käyttänyt...vähän halvempaa siellä kun nämä hieromiset. Kuitenkin riippuu tilanteestasi kuinka monta kertaa tavallaan sarjana joudut nyt ottamaan...ammattitaitoinen hieroja kuitenkin tämän osaa arvoida.

Akua en ole koittanut. Mutta, tällaista kyllä kun eräs virolainen nainen joka oli erikoistanut tähän Tao-hierontaan sitä minullekin kokeili....se tuntui hyvältä. Koska kehon jäseniä ei niin kovin ottein hierota tässäkään kuin ns. perinteisessä urheiluhierronnassa....Se on liian kovakouraista taas meikäläiselle...ulvon tuskasta:))) Voi kun taas pääsisikin;))) tähän hierontaan tai lymfhaan...mutta nyt ei fyrkkaa..täytyy vähän säästellä kesäloma matkaa varten...meidänkin...

• satoja kertoja...

Lymfa on aika kallista. Minulle korvataan kyllä oli hoito annettu lymfana tai fysikaalisena. Lymfaan olen ollut oikeutettuna jo 20 vuotta ja olen käynty siinä satoja kertoja.

Mutta vahingoista viisastuneena en enää hae edes lymfalähetettä, vaan hoidetaan fysikaalisen lähetteenä, koska Kela käsittelee sen fysikaalisena, mutta lynfana määrättyyn hoitoon ei saa korvausta siinä hoitolaitoksen tiskiltä vaan pitää sitoa rahansa moniksi viikoiksi Kelan haudottavaksi.

Siksi ei enää käytetä lymfa-määräystä lainkaan. Koska olen 20 vuotta hoidossa käynyt, hoitolaitos vain kysyy, millaista hoitoa nyt annetaan. Ja laskun maksuun saan Kela-korvauksen sitten tiskiltä, ja saan paperit eteenpäin omaan vakuutukseeni. Säästää n. kuukauden verran, minkä Kelalla viipyisi.

Mulla on sekä molemmaat rinnat poistettu, ja suuret leikkaukset kahteen kertaan tehty, sekä jalat leikattu radikaalisti. Niistäkin myönnetty Kela-korvaus lymfaan. Mutta tuo käytäntö ei suosi lymfa nimitystä, juuri tuon korvauksen saannin suhteen.

Olen esittänyt Kelalle menetelmää, että saatuani lääkäriltä lymfahoitomääräyksen, voisin käyttää sen Kelalla, ja kela tekisi siitä määräyksen, että on Kelakorvattavaa, jolloin fysikaalinen voisi vähentää Kelakorvauksen tiskillä, mutta ei käy.

Vastaus oli niin idiottimaisen kapulakieltä, että sille ei voinut muuta kuin nauraa räkäisesit. Ja sitten siirryin käyttämään vain fysikaalisen määräystä.

• baksubertta

Niin ymmärsin fysikaalisessa että myös lymfa kuuluu fysikaalisiin hoitoihin.
        Seuraavan kerran kun saan lähetteen fysikaaliseen niin tiedän että sillä lähetteellä voi teetättää monenlaisia hoitoja. Eikä siinä lähetteessä taittu edes mainita mitä hierotaan.

• _o_o_
        baksubertta kirjoitti:

Niin ymmärsin fysikaalisessa että myös lymfa kuuluu fysikaalisiin hoitoihin.
        Seuraavan kerran kun saan lähetteen fysikaaliseen niin tiedän että sillä lähetteellä voi teetättää monenlaisia hoitoja. Eikä siinä lähetteessä taittu edes mainita mitä hierotaan.

Kannataa varmistaa etukäteen puhelimitse väjintäänkin.
        Ei se ennen ainakaan han noin mennyt.
        Hyvä, jos nyt menee.

• Hömpässä kävin minäkin kerran, kun ilmaiseksi sain.
      Intialainen päänhieronta.
      Parisenkymmentä Tiikerinpashalta haisevaa linimenttiä hierottiin päänahkaan.
      Pah!! Tukka vaan harmaantuu.
      Kokeile sinä vaan liikuntaa ja painonpudotusta. Se auttaa turvotukseen ja Sydämen vajaatoimintaan.
      H.

• Jooh..;)))

Eikä ole hömppää!! jos kiputiloihin auttaa. Ei niitä muuten edes lääkärit leikkauksen jälkihoidossa suosittelisi.. Itse ainakin ottaisin tätä hierontaa mutta, kun emmekään nyt missään Virossa...hinnat täällä kuten joku tuossa mainitsi ovat korkeat. Eikä yksi kerta vielä usein riitä....mutta mielummin annan jonkun hurmaavaan mieshierojan hieroa tuota nilkkaani minäkin kuin popsisin särkylääkkeitä jotka eivät edes tehoa..tuohon krooniseen kipuun minullakaan..

Intialaista päähierontaa;))) taas kerran on tullut kokeiltua minunkin. Oltiin tuolla ihanassa Pohjois-Savossa kerran sellainen todella *Suomen vanhimpia kylpylähotelleita kuin Runni. Joku voi tietääkin. Meikälainen sitten edellisenä iltana vielä päätti kokeilla...Seuraus sitten..kun piti ajaa autolla takaisin päin Stadiin...no. Moottoritiellä vedin 60 km...mies katsoi huolissaan pyysi pysäyttäymään onneksi älysin itse ajaa vielä tien laitaan. Vaihdoimme paikkaa...nukahdin heti kun pääsin siihen etupenkille;))) nukuin sikeesti pari tuntia tajuamatta tuosta matkanteosta itse mitään..

Jälkeenpäin ajattelin että, kun tämä minunkin pääni oli vuosia kovassa stressitilassa ja sitten joku sitä käsitteli...Kallossammehan on useita snadeja usko tai älä tuossa myös lihaksia...niin ei ihme...että, nukahdin...;))) sen jälkeen en ole uskaltanut antaa päätäni käsitellä...

• bb

Olet ollut jossain muussa kuin intialaisessa päähieronnassa. IPH
        Vaikkuttanut kummiskin, mitäpä nimellä lie väliä.

• Jooh..;)))
        bb kirjoitti:

Olet ollut jossain muussa kuin intialaisessa päähieronnassa. IPH
        Vaikkuttanut kummiskin, mitäpä nimellä lie väliä.

Eipä niih;)) muistan vaan tämän vaikutuksen...olin koko sitä seuraan viikon sellainen relax;))) mies sanoikin vähän kauhissaan...jos, et pian muutu takaisin omaksi itseksesi...hän taluttaa kyllä minut lääkääriin...Ehkä vaikutuksensa oli myös näillä aromaattisille kylvyillä joita siellä otin tuon viikon aikana...yhteisvaikutus ehkä;))) Mutta....kuitenkin menisin tuonne Runnille vielä toki toistekin;)) Se rautapitoinen vesi jonka sanottiin sitten sillä olevan parantavia vaikutuksia...oli sen outoa...että, maistettuani kerran...jätin väliin;)) mutta sitten ihanat muistot kyllä aidosta todella vanhasta savusaunasta...sitä ei voita mikään...sen pehmeää lämpöä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      188
      6711
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      153
      1915
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1638
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1350
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      51
      1133
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      42
      1031
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      98
      992
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      927
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      249
      908
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      879
    Aihe