Kuinka pitkään tää väsymys yleensä jatkuu?? Tai voi varmaa jatkua koko raskaudenkin? Mulla paljon pahempi jo mitä oli ihan alussa... nyt viikkoi kohta 12.
Alotin rautaa syömää eilen kun en tiedä jos on vaikka hempat alhaalla, neuvolassa ei viimeks mitattu.
Raskausajan väsymys
6
430
Vastaukset
- tiudaudoi
Noo väsymys riippuu ihmisestä. Itse olen syönyt " raskauteen ja imetykseen" tarkoitettua multivitaa. Rautaa en hirveästi viitsi syödä, koska se pistää vatsan todella kovaksi.. ellei arvot ole todella alhaalla.
Väsymykseen auttaa juuri raikas ilma kun kävelee pihalla ja yrittää nukkua hyvät yö unet. Väsymys alkoi minulla rv 8-13 hävisi minulta raskausviikolla 14-15 kokonaan yksilöllistä se on. samaan aikaan rv 8 oli myös pahoinvointia mikä kesti koko päivän ja oksensin kaiken mitä söin. - rv 17+3
Väsymys alkoi ennen kuin kuukautiset olivat edes myöhässä ja jatkuu yhä, tänään on rv 17 3. Neuvolalääkärin kanssa keskustelin asiasta ja hän sanoi, että viikolle 20 mennessä yleensä helpottaa. Saas nähdä... Hemoglobiini on ollut minun mittapuillani aivan loistava, 135, eli lisärautaa en tarvitse.
Suurin väsymyksen syy on kaiketi huonoissa unissa, sillä en juuri enää nuku (viime yönä poikkeuksellisesti nukuin melko hyvin, mutta silti on väsyttänyt koko päivän). Olen ulkoillut, teen päivittäin kävelylenkkejä, olen käynyt jumpassa ja pyrkinyt olemaan paljon ulkona. Tuloksena on ollut se, että rankan päivän jälkeen en edelleenkään nuku ja seuraavana aamuna olen raato.
Esikoisen kanssa väsymystä oli myös mutta ei univaikeuksia ja väsymyskin taisi loppua "normaaliin" aikaan, eli siinä viikon 12 korvilla. Tosin esikoinen ei sitten vauvana juuri nukkunut... Tarkoittaakohan tämä sitä, että minulle olisi tulossa loistavasti nukkuva rauhallinen vauva? ;) Vai turha toivo... :P - Entinen väsyilijä
Kyllä se tavallisesti toisen kolmanneksen alkupuolella helpottaa, mutta miten kullakin. Minulla katosi kuin taikaiskusta joskus H14-15.
- nukkumaikki
17 ja voisin nukkua 24/7 vitamiinit ja liikunta ok. Univelkaa kuopuksesta. Suht normaalit yöunet,päikkärit vapaalla kuopuksen kans. Voisin nukahtaa istualleen. Nukkua nukkua nukkua. Työ vie voimia ja mies reissuhommissa. Koskaan en raskaana ole ollut näin väsynyt,elämäkin raskaampaa.
- aloittaja....
Ei mullakaan esikko näin kauan ja näin paljon väsyttänyt.. Esikko on nyt 9kk ja nukkunu 6kk iästä yöt hyvin, ei meitä herättele.
Harmittaa vaa ku en tän väsymyksen kans jaksa esikonkaa kans paljon touhuta. :(
Mä nyt syön varmuuden vuoks tota rautaa, eipä siitä haittaakaan ole, kun ei tosiaan neuvolassa nyt viimeks katottu hemppaa, enkä siis tiedä jos on päässy laskemaa...
Syön kans raskausajan multitabseja.. ja omega3 kapseleita. - leahmari
On varmaan hyvin yksilöllistä. Suurimmalla osalla katoaa viimeistään puolessa välissä raskautta.
Ensimmäisessä raskaudessani olin todella väsynyt koko raskauden ajan ja päivästä ei tullut mitään ilman 2-3 h päikkäreitä, (normaalisti en nuku koskaan päikkäreitä ja muutenkin normiyö max. 6h unta). Toisessa raskaudessa näyttää jatkuvan samalla lailla eli edes 12h yöunet eivät riitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/1532520- 1572311
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee551983Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1181907"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!591374Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu1941237Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää761036Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa198956Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.326940Kaupungin yt
Honkolan tai hietaman koulu suljetaan. Säästölistalle on nostettu muun muassa Honkolan tai Hietaman koulun toiminnan l24694