Miten lopettaa yöimetys mutta jatkaa päivällä

SatuHe

Nyt tarvitsisin muilta äideiltä käytännön neuvoja:
Minulla on 16 kk poika joka heraa 3-10 kertaa yössä syömään (nukkuu vieressa pinnasangyssä josta poistettu toinen sivu eli ns. sivuvaunu meidan parisänkyyn). Ei se minua aikaisemmin häirinnyt mutta nyt alkaa todella katkonaiset yöt häiritsemään kun töissä pitäisi olla tarkkana kuin porkkana.

Onko mitään ideoita miten lopettaa yö-syöminen mutta jatkaa syöttämistä aamuisin, päivisin ja iltaisin? Olin ajatellut kokeilla antaa tutin yöllä rinnan korvikkeeksi (nyt ei käytä tuttia).

Kiitos etukäteen,

4

378

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Imetyksen lopettanut

En suosittelisi tuttia enää tuon ikäiselle, koska ei hänellä ole enää sellaista imemistarvetta kuin vauvalla on. Mitään sen ihmeellisempää konstia tuohon ei ole kuin se, että et imetä enää öisin. Alkuun tietysti on vähän rankkaa, mutta todennäköisesti yhdellä tai kahdella yöllä homma on jo mennyt jakeluun ja se parantaa teidän molempien yöunia. Otahan ensi viikonlopun projektiksi olla imettämättä. Kunnon paita päälle yöksi ja sitten vain rintaa ei tipu ja sillä siisti. Vaikka mahalleen nukkumaan, kun poika tulee kärkkymään. Rankkaa on aluksi, mutta todennäköisesti lopputuloksena ihmettelet, että kävipäs se helposti. Tärkeintä on, että kun olet päättänyt lopettaa yöimetykset, niin se päätös pitää heti kerrasta. Jos hän on tunnin huutamisella saanut periksi, niin varmasti huutaa seuraavalla kerralla kaksi tai kolme tuntia.

• samaa suunnittelen

Jos haluat edetä hieman hitaammin, niin pidä ekana yönä sääntönä vaikka että imetys vain 2h välein, sit seuraavana 3h välein, kolmantena tisua vain kerran ja sen jälkeen imetys loppuu. Voi olla helpompi kuin tuo kerrasta poikki, vauva ehtii hieman totutella vähempään maitoon yöllä ja osaa seuraavana päivänä syödä sitten päivällä aina hiukan enemmän :)

Toinen vinkki minkä olen kuullut on että lyhennät imetysten kestoa yöllä. Eli heti kun huomaat että vauva ei enää ime, niin rinta pois suusta ja painat kevyesti etusormella vauvan suun samalla kiinni. Meillä toimii tämä, yö imetykset nyt just lyhenneet ja alkuyöstä on jo tiputettu syöttöjä myös pois... ens yönä taas yksi pois loppuyöstä!

• Älä imetä..

öisin. Siinäpä se kaikessa lyhykäisyydessään.

Meillä 13kk ikäinen, ei ole syönyt öisin 6kk iän jälkeen.

Nyt jätettiin tutti ja tuttipullo myös pois. Yöt helpottanut todella paljon. Enää herää korkeintaan kerran yössä ja silloinkin nukahtaa kun pitää kädestä kiinni tms.

• SatuHe

Kiitos kaikille vinkeistä!
      Minä sitten yritin sitä kerrast poikki menetelmää ja poika huusi kuin sireeni tunteja kunnes ajattelin että nyt on varmaan aamu, katsoin kelloa ja se oli vasta 02... annoin rintaa kun en jaksanut enää kuunnella. Poika rauhoittui ja heräsi pari kertaa myöhemmin mutta kun silittelin ja pidin kädestä nukahti uudestaan ilman rintaa. Seuraavana yönä oli helpompaa ja kolmantena tosiaan meni jo hyvin. Nyt herää aina pari kertaa yössä mutta kun silittelen ja pidän kädesta nukahtaa uudestaan. Pari kertaa on aloittanut sellaisen huutamisen että olen antanut lopuksi rintaa, mutta tämä on ollut poikkeus kerran viikossa. Olen tosi tyytyväinen tähän lopetukseen, nyt saan nukuttua niiiiiin paljon paremmin.

Kiitos tuesta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7785
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1985
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1930
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1643
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1575
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1030
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      930
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      919
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      812
    Aihe