Miten lopettaa yöimetys mutta jatkaa päivällä

SatuHe

Nyt tarvitsisin muilta äideiltä käytännön neuvoja:
Minulla on 16 kk poika joka heraa 3-10 kertaa yössä syömään (nukkuu vieressa pinnasangyssä josta poistettu toinen sivu eli ns. sivuvaunu meidan parisänkyyn). Ei se minua aikaisemmin häirinnyt mutta nyt alkaa todella katkonaiset yöt häiritsemään kun töissä pitäisi olla tarkkana kuin porkkana.

Onko mitään ideoita miten lopettaa yö-syöminen mutta jatkaa syöttämistä aamuisin, päivisin ja iltaisin? Olin ajatellut kokeilla antaa tutin yöllä rinnan korvikkeeksi (nyt ei käytä tuttia).

Kiitos etukäteen,

4

347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Imetyksen lopettanut

      En suosittelisi tuttia enää tuon ikäiselle, koska ei hänellä ole enää sellaista imemistarvetta kuin vauvalla on. Mitään sen ihmeellisempää konstia tuohon ei ole kuin se, että et imetä enää öisin. Alkuun tietysti on vähän rankkaa, mutta todennäköisesti yhdellä tai kahdella yöllä homma on jo mennyt jakeluun ja se parantaa teidän molempien yöunia. Otahan ensi viikonlopun projektiksi olla imettämättä. Kunnon paita päälle yöksi ja sitten vain rintaa ei tipu ja sillä siisti. Vaikka mahalleen nukkumaan, kun poika tulee kärkkymään. Rankkaa on aluksi, mutta todennäköisesti lopputuloksena ihmettelet, että kävipäs se helposti. Tärkeintä on, että kun olet päättänyt lopettaa yöimetykset, niin se päätös pitää heti kerrasta. Jos hän on tunnin huutamisella saanut periksi, niin varmasti huutaa seuraavalla kerralla kaksi tai kolme tuntia.

    • samaa suunnittelen

      Jos haluat edetä hieman hitaammin, niin pidä ekana yönä sääntönä vaikka että imetys vain 2h välein, sit seuraavana 3h välein, kolmantena tisua vain kerran ja sen jälkeen imetys loppuu. Voi olla helpompi kuin tuo kerrasta poikki, vauva ehtii hieman totutella vähempään maitoon yöllä ja osaa seuraavana päivänä syödä sitten päivällä aina hiukan enemmän :)

      Toinen vinkki minkä olen kuullut on että lyhennät imetysten kestoa yöllä. Eli heti kun huomaat että vauva ei enää ime, niin rinta pois suusta ja painat kevyesti etusormella vauvan suun samalla kiinni. Meillä toimii tämä, yö imetykset nyt just lyhenneet ja alkuyöstä on jo tiputettu syöttöjä myös pois... ens yönä taas yksi pois loppuyöstä!

    • Älä imetä..

      öisin. Siinäpä se kaikessa lyhykäisyydessään.

      Meillä 13kk ikäinen, ei ole syönyt öisin 6kk iän jälkeen.

      Nyt jätettiin tutti ja tuttipullo myös pois. Yöt helpottanut todella paljon. Enää herää korkeintaan kerran yössä ja silloinkin nukahtaa kun pitää kädestä kiinni tms.

    • SatuHe

      Kiitos kaikille vinkeistä!
      Minä sitten yritin sitä kerrast poikki menetelmää ja poika huusi kuin sireeni tunteja kunnes ajattelin että nyt on varmaan aamu, katsoin kelloa ja se oli vasta 02... annoin rintaa kun en jaksanut enää kuunnella. Poika rauhoittui ja heräsi pari kertaa myöhemmin mutta kun silittelin ja pidin kädestä nukahti uudestaan ilman rintaa. Seuraavana yönä oli helpompaa ja kolmantena tosiaan meni jo hyvin. Nyt herää aina pari kertaa yössä mutta kun silittelen ja pidän kädesta nukahtaa uudestaan. Pari kertaa on aloittanut sellaisen huutamisen että olen antanut lopuksi rintaa, mutta tämä on ollut poikkeus kerran viikossa. Olen tosi tyytyväinen tähän lopetukseen, nyt saan nukuttua niiiiiin paljon paremmin.

      Kiitos tuesta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2032
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      56
      1755
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1644
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1567
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1465
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1193
    10. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      71
      1173
    Aihe