Pahanhajuinen hengitys

joo-o989

Elikkä muuta selitystä ongelmaani ei enää voi olla kuin se että vuosia kestänyt hajuhaitta ei voi johtua muusta kuin keuhkon, nenän tai kurkun infektiosta. Muita oireita ei ole. Vaiva on jo niin paha että se alkaa haitata muiden elämää. Vaiva alkoi 12-vuotiaana ja syytä en tiedä. Hampaat on kunnossa. Koko huoneisto haisee ja rappukäytävässäkin näköjään kommenteista päätellen. Olen käynyt paksusuolen ja mahalaukun tähystyksissä, tänä vuonna Mehiläisessä kolmella eri spesialistilla, eräällä kerralla nielustani poistettiin pikkukielestä, siitä roikkuvasta ulokkeesta, ylimääräinen pala joka oli siellä kauan, mutta poistaminen ei helpottanut ongelmaani. Sanoi että kurkussa saattaisi olla infektio mutta sitä ei tutkittu sillä kerralla joten pakko mennä uudestaan kun on varaa. Lisäksi otettiin poskionteloista röntgenkuvat ja suusta näytteitä labraan. Ei mitään. Ja olin joskus jollain suuspesialistilla joka loppujen lopuks vaan tyrkytti jotain suuvettä ja ne eivät todellakaan auta tämän luokan vaivaan. Ei mitkään pilleritkään.

Katselin netistä antibiootteja ja aioin ostaa niitä mutta sitten päätin etten luota niihin sivustoihin. Ties mitä paskaa ja myrkkyjä ne on niihin lääkkeisiinsä pistänyt. En varmasti saa reseptiä niihin lääkäriltä joten vaihtoehtoina on joko apteekin ryöstäminen tai itsemurha. Jep, elämä on pilalla sellaisen asian takia josta kukaan ei näköjään ymmärrä mitään.

Kysymys kuuluu millä ilveellä saan Zithromaxia tai muuta antibioottia, en ainakaan valehtelemalla lääkärille angiinasta ym. koska tutkisivat. Tai mistä ylipäänsä edes saisin apua. Olisi lottovoitto jos pääsisin eroon tästä paskasta ja elämä on vasta alussa.

11

501

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huhti16

      Hei,
      tosi kurjaa. Hyvä että ole hoitanut hampaasi kuntoon, mutta oletko huolehtinut hammasharjastasi! Vaikka hammasharjaa vaihtaa säännöllisesti on se likainen jo ensimmäisen käyttökerran jälkeen. Mene apteekkiin ja osta Hammasharjan desinfioivaa poretablettia Steryl Brush tabs ja desinfioi harjasi joka käytön jälkeen ohjeen mukaan. Harjan harjakset ovat sellainen pöpöpesä että! Olen vakuuttunut että puhdas harja myös poistaa bakteerit suustasi ja hampailtasi. Ja tietysti oma immuunijärjestelmäsi hoitaa loput..

    • joo-o989tr

      Kiitos vastauksesta.
      Olen kyllä kokeillut tuota tuotetta mutta odotetusti se ei ole auttanut.
      Minun röntgenkuvista muuten huomattiin että melko syvällä leukaluussani on puhkeamaton maitohammas (todennäköisesti ei viisaudenhammas koska tämä hammas ei ole takaosissa vaan suoraan edessä) joka saattaa olla infektoitunut, hammaslääkärin mukaan sen ympärillä oli tumma alue joka voi olla tulehtunutta kudosta mutta asialle ei tehty mitään, olin silloin suun yleiskunnon tarkastuksessa ja plakin poistossa. Koska haiseva hengitys alkoi jo lapsena, leukaan jäänyt mätänevä(?) hammas saattaisi olla syy siihen, mutta koska se haju ei tule suusta itsestään vaan syvältä kuten alahengitysteistä niin olen päätellyt että se hammas on levittänyt bakteereja muualle.

      Toinen teoriani on että koska haju on aina yhtä paha eikä sitä voi pahemmin peittää, aineenvaihdunnassani on jotain pahasti vikana ja haisevat aineet haihtuvat keuhkoissani. Tässä ei muu auta kun spekuloida ja miettiä pää puhki että mikä on vialla. Sain Zithromax-antibioottikuurin (3 pv) pari viikkoa sitten mutta se ei auttanut, ehkä se oli liian lyhyt kuuri. Aion saada käsiini V-Pen Megaa seuraavaksi ja käydä ainakin verikokeissa.

    • haju................

      Osanottoni, Sama vika itselläni ollut koko ikäni. Myös isäni ja toisen sirarukseni henki haisee. Tutkittu nenä kurkku ja korvalääkärin vastaanotolla, syytä ei löytynyt. En myöskään hammaslääkärin vastaanotolta autuutta saanut, joten alkuperäinen syy on selvittämättä ja nyt hoidan vain oireita. Hampaiden huolellinen puhdistus 2-3 kertaa vuorokaudessa. Sähköhammasharja ja riittävä aika. Tärkeimpänä pitäisin hammasvälien langoittamisen kerran päivässä ja lihansyönnin jälkeen.Rassaan myös ientaskut. Pieniä väliharjoja en ole oppinut käyttämään, koska harja mahtuu vain muutamaan väliin. Onko suussani kompostin ominaisuuksia ja liha alkaa mädätä todella nopeasti hammasväleissäni( onko Ph:lla väliä?) Aamuisin purskuttelen tällä uudella hajunsyöjäaineella. Onko kellään tähän vielä jotain lisättävääm itä voisin koittaa. Näillä keinoin voin elää jokseenkin tyydyttävää elämää hajuongelmastani huolimatta. Gefiluksiakin yritän käyttää joka päivä.

    • risakökkö

      nielurisoissa se vika on. Mulla kerääntyy 1 cm:n matkalta pötkö ruokaa ja soluja kraatereihin. Välillä bniitä purkautuu ja haisee. Itse opuristelen n. 2 viikon välein niitä kraatereita. Aika ajoin täytyyvät enemmän kuin muulloin ja silloin vois uu alkaa haista esim. yöllä-aamulla.

    • bk

      Hei!olen sitä mieltä,että pitäis tutkia maksa,maksasairaukset tekee huono hajun suuhuun.esim.hepatiiti,bakteerit..

    • joo-o989trd

      Itse asiassa sain toissapvnä lähetteen labraan jossa tutkitaan juuri esim. maksan toimintaa ja verinäyte, menen sinne ensi viikolla. Mut ihan oikeasti, mä tarvitsen apua tän kanssa enkä mä tiedä mistä mä saan sitä. Oon käyny jo viisi kertaa Mehiläisessä tänä vuonna eikä sieltä mitään konkreettista apua saa (hammaslääkäreilläkin käyty useita kertoja, ei tarvitse ehdottaa niitä). Se on nyt avunhuudon paikka. Haluan jutella jonkun kanssa joka ottaa asian vakavasti ja voi auttaa.

    • joo-o989trs

      Maksa- ja munuaisarvot on kuulemma normaalit.

    • tuota...

      tiedän henkilön, jolla on sama ongelma. En ole millään kehdannut sanoa sitä hänelle. Hän on perusterve ihminen. Ainut mistä kuvittelisin ongelman johtuvan, on elämäntavat ja syöminen. Hän syö todella epäsäännöllisesti ja enimmäkseen sokerimoskaa; karkkeja, roskaruokaa, limuja. Sitä seuraa pitkä syömätön kausi, jonka jälkeen hän taas vetää mahan täyteen ravinneköyhää paskaa. Mahahapot rupeavat haisemaan jos on pitkän aikaa syömättä. Sen takia kannattaa seurata sitä ruokaympyrää. Kun syö usein, terveellisesti ja vähän kerrallaan, pysyy hoikkana ja terveenä. Tietty joskus täytyy herkutella mutta toiset sortuvat siihen joka päivä.

    • KANNATTAA KOKEILLA!

      Kokeile pureskella lounaalla ja päivällisellä yksi valkosipulin kynsi. Ja tietenkin vettä reippaasti päälle. Pureskele ns. ruuan välissä että söisit vielä ruokaa päälle. Ei ole niin isoa valkosipulin hajuhaittaa. Tässä tapauksessa itse valitsin hetkeksi kuitenkin valkosipulin hajun. Itselläni oli sama ongelma. Risat olivat isohkot ja keräsivät kökköjä risoissa oleviin onteloihin. Ennenkuin aloitin valkosipulin pureskelun kurkkasin suuhuni peilin ja taskulampun avulla, näin todellisen tilanteen. Kun oiln jatkanut valkosipulinsyöntiä jonkin aikaa, muutamia viikkoja, kurkkasin taas suuhuni ja RISAT OLIVAT selvästi pienentyneet! Ja hajuongelma alkoi olla vähäisempi. Söin niinkauan valkosipulia kun risat eivät enää muuttaneet kokoaan! Testasin hengitys hajun luotettavalla henkilöllä useita kertoja ja hengitykseni ei enään haise eikä risoihin pääse kertymään mitään koska ovat hyvin pienet! Kokeile, sitten tiedät! Itsellä antibiootti pahensi vaivan ja toi ongelmaa enemmän esiin! Jos myöhemmin sama tilanne niin silloin tiedän mistä on apua! Toki olemme kaikki yksilöitä ja en tiedä kuinka sinulle "homma" tepsii! Mutta, tärkeää on tuoreena ja pureskella suussa, samaa "näyttöä" ei saa esim. kuivatulla rouheella, olen testannut. Toivottavasti sinunkin vaivasi helpottaa. Tsemppiä tosi ilkeän hajuiseen ongelmaan!

    • RisaTune

      Pahanhajuiseen hengitykseen on monta keinoa.Apteekin nestemäiset huuhtelunesteet on ok. Samoin ajanvaraus hammashygienistille on jees.

      Joskushan oireet voi oll asyvempänä..esim. mätänevä liha haisee pahalle, jos ruokavalio on runsas ja yksipuolinen.Niin, liha mätänee peräsuolessa ennen ulostamista usein.Kasviksia voi lisätä.

      On tehokkaita keinoja desinfioida koko nielu.Tsekkaa joku ,joka saa paljon pusuja, miten se hoitaa hajunsa. Myös puheenåitäjiä, puhuvia asia ei vaivaa niinkään paljon,kuin päivät pääksytysten hiljaa olo.

      Syljentuotanto on a ja o. Jos sylkeä normaalisti ,eli suu märkä ..auttaa se erityisesti pahaan hajuun, entsyymi .Mutta jos syljenkin tuotannossa ongelmia, hanki siihen apua.

    • jopjopt436t5

      Millähän tavalla koko nielu oikein desinfioidaan? Se on ehkä ainut varteenotettava keino. Minulla ei ole mitään yskimistä eikä muitakaan kurkkuoireita. Sylkeä on kyllä ihan normaalisti. Ja jos edes luit aloitusviestiä kunnolla, kirjoitan siinä että hampaisto on kunnossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      129
      4880
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3076
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1787
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1601
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1228
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1213
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1177
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1177
    Aihe