Auttakaa avutonta naista antenniasioissa.

TietämätönNainen

Elikkäs ostin uuden tv:n olohuoneeseeni. Vanha menee makuuhuoneeseen..
Mutta ongelma on että vain olohuoneessa on antenni. pitääkö minun vetää seinän läpi antenni? Ja mitä liittimiä minun pitää ostaa? Onko jotain langatonta antennia olemassa? Nolottaa aina mennä kyselemään tmämmöisiä asioita liikkeisiin. Myyjät naureskelee mun kysymyksille. :D

9

338

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotain aiheesta

Myyjät eivät naureskele, jos he haluavat palvella sinua ja saada sinusta asiakkaan ja myydä tarvittavat antennikaapelin ja -jakajan ja mahdollisesti lisäksi tarvittavan antennivahvistimen.

Miten pitkä matka sinulla on oh:n antennipistorasiasta makkarin telkkarille eli miten pitkän antennikaapelin tarvitset? Ota huomioon mitatessasi, että antennikaapeli pitänee laittaa lattialistojen alle tai ainakin seinän viereen, joten matkaa voi tulla paljonkin ja voit tarvita antennivahvistimen siihen. Huono ja halpa antennijakaja huonontaa tv-signaalia ja kuvaan tulee häiriöitä.

• jokahuonetv

Oletko muistanut vielä sitten sen että elokuviakin/TV:tä pitää pystyä kylvyssä ollessa, tarvitset erillisen antennivahvistimen tai tavalliset videot.

En ikinä luovu mikä on, Sony:n viimeiset HiFi-6 -päiset NiCAM videot joita itse käytän, kylpyammeessa tv:n katselu on kyllä ehdoton.

• Lisätietoja, kiitos?

Tuo mastovahvistin sopii varmaan vain alan harrastajalle, eikä kaikki halua noita vanhoja romuja nurkkiinsa pyörimään, vaikka kyseessä on Triax...
        Perusasiat jäi kysymyksessä avoimeksi:
        - Onko kyseessä omakotitalo vai taloyhtiö, esim. kerrostalo?
        - Onko kyseessä antenniverkko vai kaapeliverkko (DNA, Welho, tms?)
        Jos on kyseessä taloyhtiö, niin sen antenniverkkoa ei ihan tuosta vaan kannata lähteä muuttelemaan. Tuttava laittoi antennirasiaan jakajan ja löi ruuvarilla kaapin taakse kipsilevystä tehtyyn väliseinään reiän makkarin tv:n antennikaapelia varten. Omassa kämpässä tämä raju ratkaisu onnistuu, mutta ei liene suositeltava...

• Mulla on vaan pelkkä antenninpätkä josta kuorittu päästä kuparia esille ja vedetty sukkaa taakse (siis dipoli) ja hyvin näkyy. Lähettimeen ei tosin ole matkaa kuin kymmenisen kilometriä. Kannattaa kokeilla ennenkuin alkaa vetelemään antennijohtoa ympäri kämppää tai porailemaan reikiä seinään. Tai sitten joku digiantenni seinälle kaupasta.

• mikä sukka?

Sukkaa, villasukkaa?

• kjhkugk

On aina hyvä taktiikka esiintyä avuttomana naisena.

• pro55

Niin on, avuliailla aatuilla on aina viiva mielessä.

• antennia teeveen taa

Itselläni ainakin tuollainen huoneisto antenni sisällä, jolla katselen antennilähetyksiä. Ja oikein hyvin näkyy vaikka olisi meillä kaapelikin mutta paremmin tämä näkyy antennilla. Noita saa vaikka Tarjoustalosta HongKongista tai nettikaupoista. Ei tuo voi paremmin näkyä ja jos lakkaa joskus näkymästä siirrytään siksi aikaa kaapeliin kun on pois päältä. Monikin teevee tarjoaa nykyisin molemmat vaihtoehdot katseluun. ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      121
      2306
    2. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      425
      2170
    3. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      97
      1186
    4. Ammuskelua Eliaksenkadulla

Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      13
      975
    5. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      44
      804
    6. Olen pahoillani jos kärsit.

Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      34
      800
    7. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      109
      776
    8. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      15
      774
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      166
      706
    10. Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan

Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti
      Työn hakeminen
      32
      699
    Aihe