hei te miehet täällä. ootteko tekin oikeesti sitä mieltä, mitä mieltä tuolla toisella palstalla oltiin, että jos kundilla on verta spermassa, niin se on vakavaa. minä naisena olin ajatellut sen olevan "normaalia" joskus, kun aina ei noin kuitenkaan ole. täytyykö minun siis huolestua asiasta ja pyytää kundiani testeihin?
verta spermassa
7
5316
Vastaukset
- Näin on
kyllä!! Hänen on käytävä lääkärissä. Ei ole normaalia, että spermassa on verta.
- tohtori
ei mikään hätä!!
- Kokemusta on!!
Minulla oli sama vaiva ja syy siihen oli tulehdus kiveksissä/spermajohtimessa ja antibiootti kuuri tehosi muutamassa päivässä...
- Mies25
Saat varmasti asiantuntevia vastauksia!!
- Anonyymi
Kysymys:
Olen 40-vuotias mies. Minulla on todettu munuaiskivet n.10 v. sitten, on ollut munuaiskivikohtauskin silloin. Ei mitään toimenpiteitä paitsi kuvattu ja tarkkailtu joskus 5 v. sitten viimeksi. Ollut suhteellisen oireetonta aikaa. Nyt on ilmennyt spermassa verta. Virtsassa ei havaittavasti. Kysyisin liittyykö nämä toisiinsa? Vaatiiko jatkotutkimusta?
"jousimies114"
Vastaus:
Veren esiintyminen spermassa on melko tavallista ja sitä esiintyy kaiken ikäisillä miehillä. Yleensä syytä ei löydy. Vanhemmilta miehillä löytyy tutkimuksissa joskus eturauhassyöpä. 40-vuotiaalla eturauhassyöpä on kuitenkin erittäin harvinainen. Joskus syynä on eturauhasen tulehdus, mutta tällöin on myös kipuja. Syynä voi olla myös virtsaputken vamma seksuaalisen aktiviteetin aikana tai pienen verisuonen repeämä jossakin siementiehyeiden kulkumatkalla. Munuaiskiviin ei liity veren esiintyminen spermassa. Jatkotutkimuksina on aiheellista virtsakokeen otto verivirtsaisuuden poissulkemiseksi ja samalla voidaan myös tutkia eturauhanen sormella koittaen peräaukon kautta. Munuaiskiviinhän usein liittyy mikroskooppista verivirtsaisuutta, mutta silti, jos aikaa viimeisestä kontrollista on viisikin vuotta ja verivirtsaisuutta esiintyy, on virtsateiden tutkimukset aiheellisia. Eli hakeudu lääkärille, joka tutkii eturauhasen ja otatuttaa virtsanäytteen. Jos verta spermassa toistuvasti pitkään esiintyy on virtsaputken ja virtsarakon tähystys aiheellista.
http://www.terveysforum.fi/forum/urolog.htm- Doc
Kivessyöpä, mikä on nimenomaan nuorten miesten sairaus, oireilee juuri noin eli verta on spermassa ja toinen asia on se että yleensä on myös havaittavissa kiveksessa ylimääräinen patti!
Ja veri spermassa ei missään tapauksessa ole normaaalia! Sen sijaan joissain tapauksessa se voi olla tavallista(kuten edellä kuvasit)!
Eturauhas syöpä taas oireilee niin että vertä havaitaan joko virtsassa tai ulosteessa tai sitä jopa voi vuotaa tihkuvasti peräaukosta!
Kummankin syövän oireisiin liittyy myös kipu!
- mollukka
Käske kaverin käydä ultraäänitutkimuksessa - jos sieltä ei löydy kivesperäistä syytä on prostata syytä tutkia. Ei se minkään vakava sairauden oire ole varsinkaan, jos veri ei ole kirkasta, eikä selkeästi irrallaan muusta siemennesteestä. Verensekainen siemenneste on yleensä merkki jonkinasteisesta tulehduksesta. Vie äijä lääkäriin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292228
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261868Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121429Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121297Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701221- 931048
- 17937
- 88903
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115741