verta spermassa

minä

hei te miehet täällä. ootteko tekin oikeesti sitä mieltä, mitä mieltä tuolla toisella palstalla oltiin, että jos kundilla on verta spermassa, niin se on vakavaa. minä naisena olin ajatellut sen olevan "normaalia" joskus, kun aina ei noin kuitenkaan ole. täytyykö minun siis huolestua asiasta ja pyytää kundiani testeihin?

7

5316

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin on

kyllä!! Hänen on käytävä lääkärissä. Ei ole normaalia, että spermassa on verta.

• tohtori

ei mikään hätä!!

• Kokemusta on!!

Minulla oli sama vaiva ja syy siihen oli tulehdus kiveksissä/spermajohtimessa ja antibiootti kuuri tehosi muutamassa päivässä...

• Mies25

Saat varmasti asiantuntevia vastauksia!!

• Anonyymi

Kysymys:
      Olen 40-vuotias mies. Minulla on todettu munuaiskivet n.10 v. sitten, on ollut munuaiskivikohtauskin silloin. Ei mitään toimenpiteitä paitsi kuvattu ja tarkkailtu joskus 5 v. sitten viimeksi. Ollut suhteellisen oireetonta aikaa. Nyt on ilmennyt spermassa verta. Virtsassa ei havaittavasti. Kysyisin liittyykö nämä toisiinsa? Vaatiiko jatkotutkimusta?
      "jousimies114"

Vastaus:
      Veren esiintyminen spermassa on melko tavallista ja sitä esiintyy kaiken ikäisillä miehillä. Yleensä syytä ei löydy. Vanhemmilta miehillä löytyy tutkimuksissa joskus eturauhassyöpä. 40-vuotiaalla eturauhassyöpä on kuitenkin erittäin harvinainen. Joskus syynä on eturauhasen tulehdus, mutta tällöin on myös kipuja. Syynä voi olla myös virtsaputken vamma seksuaalisen aktiviteetin aikana tai pienen verisuonen repeämä jossakin siementiehyeiden kulkumatkalla. Munuaiskiviin ei liity veren esiintyminen spermassa. Jatkotutkimuksina on aiheellista virtsakokeen otto verivirtsaisuuden poissulkemiseksi ja samalla voidaan myös tutkia eturauhanen sormella koittaen peräaukon kautta. Munuaiskiviinhän usein liittyy mikroskooppista verivirtsaisuutta, mutta silti, jos aikaa viimeisestä kontrollista on viisikin vuotta ja verivirtsaisuutta esiintyy, on virtsateiden tutkimukset aiheellisia. Eli hakeudu lääkärille, joka tutkii eturauhasen ja otatuttaa virtsanäytteen. Jos verta spermassa toistuvasti pitkään esiintyy on virtsaputken ja virtsarakon tähystys aiheellista.

http://www.terveysforum.fi/forum/urolog.htm

• Doc

Kivessyöpä, mikä on nimenomaan nuorten miesten sairaus, oireilee juuri noin eli verta on spermassa ja toinen asia on se että yleensä on myös havaittavissa kiveksessa ylimääräinen patti!

Ja veri spermassa ei missään tapauksessa ole normaaalia! Sen sijaan joissain tapauksessa se voi olla tavallista(kuten edellä kuvasit)!

Eturauhas syöpä taas oireilee niin että vertä havaitaan joko virtsassa tai ulosteessa tai sitä jopa voi vuotaa tihkuvasti peräaukosta!

Kummankin syövän oireisiin liittyy myös kipu!

• mollukka

Käske kaverin käydä ultraäänitutkimuksessa - jos sieltä ei löydy kivesperäistä syytä on prostata syytä tutkia. Ei se minkään vakava sairauden oire ole varsinkaan, jos veri ei ole kirkasta, eikä selkeästi irrallaan muusta siemennesteestä. Verensekainen siemenneste on yleensä merkki jonkinasteisesta tulehduksesta. Vie äijä lääkäriin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      129
      2228
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1868
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1429
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1297
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1221
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      93
      1048
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      937
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      903
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      741
    Aihe