Miten siis voi Haaganpaloaseman yläpuolella viihdintiellä olla bussikuskit niin röyhkeittä eet jäävät tekemässä ruuhkaa, eli tulevat sulkemaan kaistan ja jäävät tulpaksi kääntyäkseen vasemmalle Munkkivuori suuntaan.
Tänäkin aamuna sai kaksi bussia pitkän ruuhkan ja paloaseman ristekseen tukoksen joka varmaan jatkuu pitkään.
Nytkin busseista yksi oli siirtoajossa ja siinä toisessa oli kaksi asiakasta.
Myös munkkiniemessä bussi 539 seisoo liikenneympyrässä ja kuski lukee lehteä niin että jono kyseisen bussin takana jatkuu melkein kuusisaareen asti ruuhka aikana.
Siis jos puhutaan ruuhkamaksuista niin ensin pitäisi laittaa joukkoliikenteestä nämä tyhmät pysäkki ja röyhkeät tulppaukset pois.
Tullppaavat bussikuskit
61
697
Vastaukset
- Seisoo pysäkillä
Yleensä bussit saa seisoa lähtöpysäkillä.
- Maalaisjärkeä kaup.
Niin siis miksi se seisoo tulppana ruuhkaisemmassa paikassa kun vaihtoehtona on se päättäri sielä toisellapuolen josta ei aja kun muutaman autoa tai sitten lähes hiljanen Vantaankosken asema.?
Maalaisjärkeä kaup. kirjoitti:
Niin siis miksi se seisoo tulppana ruuhkaisemmassa paikassa kun vaihtoehtona on se päättäri sielä toisellapuolen josta ei aja kun muutaman autoa tai sitten lähes hiljanen Vantaankosken asema.?
Jos ylimääräistä aikaa jää Munkkiniemeen niin sitä on vaikea seisoa Vantaankoskella...?? Eikö?
- 6+11
munkkiniemessä EI OLE " liikenneympyrää" vaikka siltä näyttää, ja se bussi seisoo ihan sille osoitetulla pysäkillä, joten valitukset HSL nimiseen osoitteeseen tai sitten Saurin porukalle.
- Ammatiksiajava
Siis hei katsoppas helsinginkaupungin liikenne ohjaus karttaa tai liikenne lakia se pysäkki on tasan tarkkaan risteysalueella ja jopa navigaatorit ilmoittaa että ota seuraavassa liikenneympyrässä vasenkaista ja sit oletkin tulppa busssin persuksissa jumissa kuten moni raskasajoneuvo, eli siis miksi joku saa pysäkörä autonsa keskelle ryhmitysaluetta tulpaksi.
asiasta on tehnyt valituksen moni taksi ja ammatikseen raskasta kalustoa ajava.
Vastaukseksi on annettu että se on kuljettajan valinta ja he ei voi jokaista kuskia valvoa jos he tekevät liikenne virheitä.
Eli tulppakuskit polttakaa se tupakka tai lukekaa se lehti sielä okeassa paikkaa älkää aihettako tupakallanne sitä älytöntä ruhkaa ja saastuttako koko munkkinemiä. Ammatiksiajava kirjoitti:
Siis hei katsoppas helsinginkaupungin liikenne ohjaus karttaa tai liikenne lakia se pysäkki on tasan tarkkaan risteysalueella ja jopa navigaatorit ilmoittaa että ota seuraavassa liikenneympyrässä vasenkaista ja sit oletkin tulppa busssin persuksissa jumissa kuten moni raskasajoneuvo, eli siis miksi joku saa pysäkörä autonsa keskelle ryhmitysaluetta tulpaksi.
asiasta on tehnyt valituksen moni taksi ja ammatikseen raskasta kalustoa ajava.
Vastaukseksi on annettu että se on kuljettajan valinta ja he ei voi jokaista kuskia valvoa jos he tekevät liikenne virheitä.
Eli tulppakuskit polttakaa se tupakka tai lukekaa se lehti sielä okeassa paikkaa älkää aihettako tupakallanne sitä älytöntä ruhkaa ja saastuttako koko munkkinemiä.Risteysalue alkaa vasta ryhmitys merkeistä, pysäkki on paljon ennen niitä! Ja jos ei ymmärrä katsoa pidemmälle kuin sen edellä olevan bussin takavaloja(jotka usein eivät edes pala pysäkillä kun auto sammuksissa) kannattaa harkita sitä bussi kyytiä... Siinä 539:n pysäkillä seisomisessa ei ole mitään laitonta, se että sillä kohdalla on 2 kaistaa,ei tee siitä risteys aluetta... siinä saisi laillisesti pysäköidä bussin vaikka koko päiväksi..
- Kuorma autoa ajava
helbkuski kirjoitti:
Risteysalue alkaa vasta ryhmitys merkeistä, pysäkki on paljon ennen niitä! Ja jos ei ymmärrä katsoa pidemmälle kuin sen edellä olevan bussin takavaloja(jotka usein eivät edes pala pysäkillä kun auto sammuksissa) kannattaa harkita sitä bussi kyytiä... Siinä 539:n pysäkillä seisomisessa ei ole mitään laitonta, se että sillä kohdalla on 2 kaistaa,ei tee siitä risteys aluetta... siinä saisi laillisesti pysäköidä bussin vaikka koko päiväksi..
"Siinä 539:n pysäkillä seisomisessa ei ole mitään laitonta, se että sillä kohdalla on 2 kaistaa,ei tee siitä risteys aluetta... siinä saisi laillisesti pysäköidä bussin vaikka koko päiväksi.. "
Ensinnäkin pysäkille ei saa pysäköidä, pysäkille saa pysäyttää vain ottaakseen ihmisiä kyytiin ja tämä koskee lain mukaan myös linjautoja, eli ei tarkoita lupaa pysäköimiseen.
Bussilla ei ole erikoisoikeutta kyseisessä tapauksessa ja jos oikein tarkkaan menet katsomaan niin ryhmitysmerkki oikealle kysisessä risteyksessä alkaa jo ennen kysistä pysäkkiä, eli jos pysäköit autosi ryhmitysalueelle rikot tieliikenne lakia.
Eli kyseinen paikka on risteys aluetta jos muistat sen kolaritapahtuman missä oli osallisena linja-auto kyseisessä paikassa katsottiin että kyseinen paikka on risteysaluetta. - 18+6
Kuorma autoa ajava kirjoitti:
"Siinä 539:n pysäkillä seisomisessa ei ole mitään laitonta, se että sillä kohdalla on 2 kaistaa,ei tee siitä risteys aluetta... siinä saisi laillisesti pysäköidä bussin vaikka koko päiväksi.. "
Ensinnäkin pysäkille ei saa pysäköidä, pysäkille saa pysäyttää vain ottaakseen ihmisiä kyytiin ja tämä koskee lain mukaan myös linjautoja, eli ei tarkoita lupaa pysäköimiseen.
Bussilla ei ole erikoisoikeutta kyseisessä tapauksessa ja jos oikein tarkkaan menet katsomaan niin ryhmitysmerkki oikealle kysisessä risteyksessä alkaa jo ennen kysistä pysäkkiä, eli jos pysäköit autosi ryhmitysalueelle rikot tieliikenne lakia.
Eli kyseinen paikka on risteys aluetta jos muistat sen kolaritapahtuman missä oli osallisena linja-auto kyseisessä paikassa katsottiin että kyseinen paikka on risteysaluetta.kuten tuolla on todettu jo aikaisemmin ,niin valitukset kannattaa kohdistaa tuonne reservaatin suunnittelu puolelle jota tuo Sauri viherpiipertäjä insinööreineen vetää. ja loput valitukset HSL nimiselle instanssille.
bussikuskit tekevät vain sen mitä mahdollistetaan ja kuten on käsketty. Kuorma autoa ajava kirjoitti:
"Siinä 539:n pysäkillä seisomisessa ei ole mitään laitonta, se että sillä kohdalla on 2 kaistaa,ei tee siitä risteys aluetta... siinä saisi laillisesti pysäköidä bussin vaikka koko päiväksi.. "
Ensinnäkin pysäkille ei saa pysäköidä, pysäkille saa pysäyttää vain ottaakseen ihmisiä kyytiin ja tämä koskee lain mukaan myös linjautoja, eli ei tarkoita lupaa pysäköimiseen.
Bussilla ei ole erikoisoikeutta kyseisessä tapauksessa ja jos oikein tarkkaan menet katsomaan niin ryhmitysmerkki oikealle kysisessä risteyksessä alkaa jo ennen kysistä pysäkkiä, eli jos pysäköit autosi ryhmitysalueelle rikot tieliikenne lakia.
Eli kyseinen paikka on risteys aluetta jos muistat sen kolaritapahtuman missä oli osallisena linja-auto kyseisessä paikassa katsottiin että kyseinen paikka on risteysaluetta.Katsoppa Google earthista tuo kohta, ei voi enää selvemmin tuo paikka näkyä!!! Ryhmitysmerkit n. 100 metriä PYSÄKIN JÄLKEEN!!!! Eli mitä laitonta jos bussi odottaa pysäkillä matkustajia ja lähtöaikaa???
- Tuppakkaa palaa
helbkuski kirjoitti:
Katsoppa Google earthista tuo kohta, ei voi enää selvemmin tuo paikka näkyä!!! Ryhmitysmerkit n. 100 metriä PYSÄKIN JÄLKEEN!!!! Eli mitä laitonta jos bussi odottaa pysäkillä matkustajia ja lähtöaikaa???
100metriä? jos nyt itse menet paikanpäälle niin tän mukaan se olisi sielä risteyksen toisella puolen 70metriä.
Eli mee katsoon se pysäkki on risteyksestä se 30metriä johon risteykseen kuuluu se ympyrä myös. eli pysäkki on jo ympyrän risteysalueella. - bussia ajava
Kuorma autoa ajava kirjoitti:
"Siinä 539:n pysäkillä seisomisessa ei ole mitään laitonta, se että sillä kohdalla on 2 kaistaa,ei tee siitä risteys aluetta... siinä saisi laillisesti pysäköidä bussin vaikka koko päiväksi.. "
Ensinnäkin pysäkille ei saa pysäköidä, pysäkille saa pysäyttää vain ottaakseen ihmisiä kyytiin ja tämä koskee lain mukaan myös linjautoja, eli ei tarkoita lupaa pysäköimiseen.
Bussilla ei ole erikoisoikeutta kyseisessä tapauksessa ja jos oikein tarkkaan menet katsomaan niin ryhmitysmerkki oikealle kysisessä risteyksessä alkaa jo ennen kysistä pysäkkiä, eli jos pysäköit autosi ryhmitysalueelle rikot tieliikenne lakia.
Eli kyseinen paikka on risteys aluetta jos muistat sen kolaritapahtuman missä oli osallisena linja-auto kyseisessä paikassa katsottiin että kyseinen paikka on risteysaluetta.Mikähän laki kieltää bussin pysäköimisen bussipysäkille?
- Manku Joonas
Ammatiksiajava kirjoitti:
Siis hei katsoppas helsinginkaupungin liikenne ohjaus karttaa tai liikenne lakia se pysäkki on tasan tarkkaan risteysalueella ja jopa navigaatorit ilmoittaa että ota seuraavassa liikenneympyrässä vasenkaista ja sit oletkin tulppa busssin persuksissa jumissa kuten moni raskasajoneuvo, eli siis miksi joku saa pysäkörä autonsa keskelle ryhmitysaluetta tulpaksi.
asiasta on tehnyt valituksen moni taksi ja ammatikseen raskasta kalustoa ajava.
Vastaukseksi on annettu että se on kuljettajan valinta ja he ei voi jokaista kuskia valvoa jos he tekevät liikenne virheitä.
Eli tulppakuskit polttakaa se tupakka tai lukekaa se lehti sielä okeassa paikkaa älkää aihettako tupakallanne sitä älytöntä ruhkaa ja saastuttako koko munkkinemiä.Katsos kun asiakas on vietävä päättärille asti. Ei sitä voi jättää jonnekin edelliselle tolpalle.
- 3+9
tuo ongelma tulee jatkumaan just niin kauan kunnes kotteroliikennettä saadaan rajoitettua lapinmäentiellä. sille väylälle pitäisi saada läpiajokielto kaikille muille paitsi ammattiliikenteelle ja vastaaville.
samoin tilannetta parantaisi jos tunnelista tulevien valoihin saataisiin muutoksia.- Kottero rekka
Niin siis kotteroliikenne sujuu, mutta tulppana on nämä ammattikuskit jotka ei osaa ajaa liikennesääntöjen mukaan ja tämän huomaa tuhannet kotterolla ajavat kyseisessä paikassa, sillä ei kukaan muu tulppaa kaisttaa siinäkohtaa kun nämä niin sanotut ammattikuskit.
Eli jos sielä jononpäässä pitää oottaa se puoliminuttia niin ei kai se ole oikeitettu aiheuttaan parin bussin takia tekemään monelle kymmenelle tulppaa. - Väärä vastaus
Kottero rekka kirjoitti:
Niin siis kotteroliikenne sujuu, mutta tulppana on nämä ammattikuskit jotka ei osaa ajaa liikennesääntöjen mukaan ja tämän huomaa tuhannet kotterolla ajavat kyseisessä paikassa, sillä ei kukaan muu tulppaa kaisttaa siinäkohtaa kun nämä niin sanotut ammattikuskit.
Eli jos sielä jononpäässä pitää oottaa se puoliminuttia niin ei kai se ole oikeitettu aiheuttaan parin bussin takia tekemään monelle kymmenelle tulppaa.Väitettiin että pysäkki on ryhmitysalueella mikä ei pidä paikkaansa. Ryhmitysalue on pysäkin jälkeen. Jos pysäkki olis ryhmitysalueella Bussi ei vois vaihtaa kaistaa ja ajaa suoraan seuraavasta risteyksestä vaan joutuisi kääntymään oikealle.
Ne liikennemerkit ennen pysäkkiä ei ole ryhmitys merkkejä. Opetelkaa edes liiennemerkit että tiedätte miten tässäkohdassa pitää ajaa. - kuljettajabussin
Ja kannattaa huomioida yksi asia mitä suurin osa hautoilijoista ei tiedä/ymmärrä. Eli samaa tai VIEREISTÄ kaistaa ajavan on väistettävä pysäkiltä lähtevää linja.autoa 60 kmh rajoitukseen asti. Siis kertauksena samaa tai VIEREISTÄ, siis viereistä kaistaa ajavankin. Olisiko aika ymmärtää tämä asia ja vaikka autokloulussakin opettaa jos opettaja edes sattuu tietämään.
- Kotterokuskille
kuljettajabussin kirjoitti:
Ja kannattaa huomioida yksi asia mitä suurin osa hautoilijoista ei tiedä/ymmärrä. Eli samaa tai VIEREISTÄ kaistaa ajavan on väistettävä pysäkiltä lähtevää linja.autoa 60 kmh rajoitukseen asti. Siis kertauksena samaa tai VIEREISTÄ, siis viereistä kaistaa ajavankin. Olisiko aika ymmärtää tämä asia ja vaikka autokloulussakin opettaa jos opettaja edes sattuu tietämään.
Jos yrittäisit seurata liikennettä vähän pitemmälle kun siihen edelliseen autoon niin näkisit että se bussi seisoo pysäkillä ja se pitää kiertää. Pahimmat tollot jää siihen bussin perään ja ajavat niin lähelle etteivät pysty vaihtamaan kaistaa.
Väärä vastaus kirjoitti:
Väitettiin että pysäkki on ryhmitysalueella mikä ei pidä paikkaansa. Ryhmitysalue on pysäkin jälkeen. Jos pysäkki olis ryhmitysalueella Bussi ei vois vaihtaa kaistaa ja ajaa suoraan seuraavasta risteyksestä vaan joutuisi kääntymään oikealle.
Ne liikennemerkit ennen pysäkkiä ei ole ryhmitys merkkejä. Opetelkaa edes liiennemerkit että tiedätte miten tässäkohdassa pitää ajaa.Ei siinä ennen pysäkkiä ole edes mitään liikennemerkkejä... paitsi suojatien merkit ja liikenteenjakaja...
- Liikennemerkit
helbkuski kirjoitti:
Ei siinä ennen pysäkkiä ole edes mitään liikennemerkkejä... paitsi suojatien merkit ja liikenteenjakaja...
Vaikka siellä oliskin liikennemerkit niin kaistaa saa vaihtaa kun ei ole sulkuviivaa pysäkin kohdalla. Nykyisin ei ole enää varsinaisia ryhmitysmerkkejä josta alkaa ryhmitysalue. Ryhmitysalue alkaa riteyksessä sulkuviivasta.
- Rekkakottero
Kotterokuskille kirjoitti:
Jos yrittäisit seurata liikennettä vähän pitemmälle kun siihen edelliseen autoon niin näkisit että se bussi seisoo pysäkillä ja se pitää kiertää. Pahimmat tollot jää siihen bussin perään ja ajavat niin lähelle etteivät pysty vaihtamaan kaistaa.
Eli siis täällä yritetään sanoa että pysäkille saa pysäköirä linja-auton.
Eli nyt kaikki jotka ajaa esim. vaikka orkesterin bussia niin näitten mukaan sen voi pysäköirä kyseisille pysäkeille vaikka viikoksi seuraavaa keikkaa orottamaan.
Eikö tämä jo paljasta miten joillakin on pikkasen liikennesäännöissä hakemista.
Nyt siis tuntuu monella kuskilla olevan hukassa sääntö pysäyttäminen ja pysäköiminen, eli pysäkille saa kukavain pysäyttää matkustajan ottamiseksi tai jättämiseksi, mutta ei ees bussikuski saa siihen jäärä tupakalle tai lehteä lukemaan. - 7+18
Rekkakottero kirjoitti:
Eli siis täällä yritetään sanoa että pysäkille saa pysäköirä linja-auton.
Eli nyt kaikki jotka ajaa esim. vaikka orkesterin bussia niin näitten mukaan sen voi pysäköirä kyseisille pysäkeille vaikka viikoksi seuraavaa keikkaa orottamaan.
Eikö tämä jo paljasta miten joillakin on pikkasen liikennesäännöissä hakemista.
Nyt siis tuntuu monella kuskilla olevan hukassa sääntö pysäyttäminen ja pysäköiminen, eli pysäkille saa kukavain pysäyttää matkustajan ottamiseksi tai jättämiseksi, mutta ei ees bussikuski saa siihen jäärä tupakalle tai lehteä lukemaan.valita Saurille ja HSL:lle ,mutta älä tänne
- Rekkakotterolle
Rekkakottero kirjoitti:
Eli siis täällä yritetään sanoa että pysäkille saa pysäköirä linja-auton.
Eli nyt kaikki jotka ajaa esim. vaikka orkesterin bussia niin näitten mukaan sen voi pysäköirä kyseisille pysäkeille vaikka viikoksi seuraavaa keikkaa orottamaan.
Eikö tämä jo paljasta miten joillakin on pikkasen liikennesäännöissä hakemista.
Nyt siis tuntuu monella kuskilla olevan hukassa sääntö pysäyttäminen ja pysäköiminen, eli pysäkille saa kukavain pysäyttää matkustajan ottamiseksi tai jättämiseksi, mutta ei ees bussikuski saa siihen jäärä tupakalle tai lehteä lukemaan.Lakihan määrää linja-autopysäkkimerkistä näin.
Muuta ajoneuvoa kuin linja-autoa ei saa pysäyttää eikä pysäköidä tiemerkinnöin osoitetulla matkalla merkin kummallekaan puolelle tai, jos merkintää ei ole, 12 metriä lähemmäksi merkkiä.
Toisinsanoen linja-auton saa pysäköidä pysäkkialueelle. - dösäkuski-hesa
Rekkakotterolle kirjoitti:
Lakihan määrää linja-autopysäkkimerkistä näin.
Muuta ajoneuvoa kuin linja-autoa ei saa pysäyttää eikä pysäköidä tiemerkinnöin osoitetulla matkalla merkin kummallekaan puolelle tai, jos merkintää ei ole, 12 metriä lähemmäksi merkkiä.
Toisinsanoen linja-auton saa pysäköidä pysäkkialueelle.Ja saa olla siinä pysäkillä vaikka 2 viikkoa!!
- 20+11
Kottero rekka kirjoitti:
Niin siis kotteroliikenne sujuu, mutta tulppana on nämä ammattikuskit jotka ei osaa ajaa liikennesääntöjen mukaan ja tämän huomaa tuhannet kotterolla ajavat kyseisessä paikassa, sillä ei kukaan muu tulppaa kaisttaa siinäkohtaa kun nämä niin sanotut ammattikuskit.
Eli jos sielä jononpäässä pitää oottaa se puoliminuttia niin ei kai se ole oikeitettu aiheuttaan parin bussin takia tekemään monelle kymmenelle tulppaa.hyvin usein jononpää on ilmalan sunnalta tullessa tunnelin suulla ja jos bussi tulee ensimmäiseltä vihditien pysäkiltä lala kuten kuuluu ja pitää päästä sinne lapimäentielle ( esim . linja 57 ) niin ainoaksi vaihto ehdoksi jää naukua vilkulla tilaa siltä vasemmalta kaistalta , että se siitä .
- 19464819
Rekkakottero kirjoitti:
Eli siis täällä yritetään sanoa että pysäkille saa pysäköirä linja-auton.
Eli nyt kaikki jotka ajaa esim. vaikka orkesterin bussia niin näitten mukaan sen voi pysäköirä kyseisille pysäkeille vaikka viikoksi seuraavaa keikkaa orottamaan.
Eikö tämä jo paljasta miten joillakin on pikkasen liikennesäännöissä hakemista.
Nyt siis tuntuu monella kuskilla olevan hukassa sääntö pysäyttäminen ja pysäköiminen, eli pysäkille saa kukavain pysäyttää matkustajan ottamiseksi tai jättämiseksi, mutta ei ees bussikuski saa siihen jäärä tupakalle tai lehteä lukemaan.Orkesterin pussi on useimmissa tapauksissa rekisteröity kuorma-autoksi.
- mie mie
Rekkakottero kirjoitti:
Eli siis täällä yritetään sanoa että pysäkille saa pysäköirä linja-auton.
Eli nyt kaikki jotka ajaa esim. vaikka orkesterin bussia niin näitten mukaan sen voi pysäköirä kyseisille pysäkeille vaikka viikoksi seuraavaa keikkaa orottamaan.
Eikö tämä jo paljasta miten joillakin on pikkasen liikennesäännöissä hakemista.
Nyt siis tuntuu monella kuskilla olevan hukassa sääntö pysäyttäminen ja pysäköiminen, eli pysäkille saa kukavain pysäyttää matkustajan ottamiseksi tai jättämiseksi, mutta ei ees bussikuski saa siihen jäärä tupakalle tai lehteä lukemaan.jos on pysäkki ja linja loppuu ko. pysäkille niin bussi voi seistä siinä esim., ruoka tauon ajan täysin laillisesti. Siis BUSSI voi pysäköidä esim. ruoka tauon ajaksi pysäkille.
- ::::::
Rekkakottero kirjoitti:
Eli siis täällä yritetään sanoa että pysäkille saa pysäköirä linja-auton.
Eli nyt kaikki jotka ajaa esim. vaikka orkesterin bussia niin näitten mukaan sen voi pysäköirä kyseisille pysäkeille vaikka viikoksi seuraavaa keikkaa orottamaan.
Eikö tämä jo paljasta miten joillakin on pikkasen liikennesäännöissä hakemista.
Nyt siis tuntuu monella kuskilla olevan hukassa sääntö pysäyttäminen ja pysäköiminen, eli pysäkille saa kukavain pysäyttää matkustajan ottamiseksi tai jättämiseksi, mutta ei ees bussikuski saa siihen jäärä tupakalle tai lehteä lukemaan.Juuri noin bussi saa pysäköida pysäkille esim.20minutiksi odottamaan seuraavaa lähtöä tai kuorman ottamista/purkamista varten johon taasen henkilöautolla/kuorkilla tai rekalla ei ole oikeutta.
- 1
Pysäköimisestä juttua!
http://www.liikenneturva.fi/www/fi/kysyttya/autoliikenne.php?we_objectID=4243 - MIE MIE
YLEISESTI AJATELTUNA VOIN PUHTAALLA OMALLATUNOLLA IHMETELLÄ PALJON ENEMPI NÄITÄ TULPPAAVIA , TELEMARKKIA ITSEKESKEISESTI HARRASTAVIA/KULKEVIA HENKILÖAUTOJA. JOKA AINOASSA LIIKENTEEN ONGELMA KOHDASSA ON SE JUPPI KIESSI JALOISSA . JA VÄISTÄMIS VELVOLLISUUS EI TARKOITA PUJOTTELUA.
- BusDriver Helsinki
Kyseinen pysäkki on linjan 539 päätepysäkki. Bussi seisoo siinä odottaen lähtöönsä maksimissaan 10 minuuttia. Nykyisin bussin perään ei kovin usein autoja keräänny, koska useimmat tietävät sen odottavan lähtömerkkiä.
Mulle bussin kuljettajalle on nautinto vähän härnätä muita tienkäyttäjiä, joten saan kiksejä, jos ajamani 539:n perään muodostuu tollojen yksityisautoilijoiden jono. Pitkän pitkän aikaa seistään niska punaisena pysäkillä olevan bussin takana, ennenkuin vähäjärkinen autoilija tajuaa ajaa ohi.
Olen sitä mieltä, että paskoja pitää kouluttaa, siitä kun tulee hyvä olo. - se työkseen ajava re
Niin siis tähän on tehty parannus ehdotus kaksikin kappaletta, ettei kyseisen alueen kerrostaloasukkaitten tarvisi elää saasteisessa käryssä.
Mutta kuten olet oikeassa on joillekin päättäjille mukavempaa tehdä kiusaa useammalle ja itse nauttia kikseistä.
Eli vielä kerran nämä kaksi ehdotusta.
1. päättäri on vantaankosken asema jossa ei muuta liikennettä ollenkaan eli kyseinen 539 ajaa koko vuoron vantaankoski - vantaaankoski.
2. lähtöpysäkki siirtyy 30m eteenpäin kyseisen huoltoaseman kohalle jolloin ne 2-3 henkilöä joutuu kylläkin käveleen liikenneohjatun risteyksen yli.
plussana on että kyseisen 539 auton ei tarvi ympyrässä teettää jona ja tehdä liikennerikkomusta päästäkseen risteyksen yli pysähtymään siihen ehdotettuun pysäkkiin ottamaan niitä useampaa asiakasta.Jaa että mielestäsi nykyiseltä päätepysäkiltä on Paciuksenkadun toisella puolella olevalle Huopalahdentien ensimmäiselle pysäkille matkaa 30m? Reilu 2 bussin mittaa? Ja siellä ehdottamallasi päätepysäkillä se olisi useiden muiden linjojen(14,18,205,206,212,213) pysäkillä käyntiä estämässä, olisiko se oikein? Ja minkä liikennerikkomuksen linjan 539 bussi joutuu nyt tekemään? Lähtee pysäkiltä seuraavalle kaistalle ja jatkaa suoraan Huopalahdentielle... Ja tuo 539 varmaan tuossa kohtaa ainoa saasteita aiheuttava laite? mites 52 ja 52A? Nekin varmaan pitäisi siirtää jonnekin siitä 40 metrin päästä savuttamasta? Ja 539 kulkee kaiken lisäksi vain ruuhka-aikoina...
- Ajelen päivittäin
helbkuski kirjoitti:
Jaa että mielestäsi nykyiseltä päätepysäkiltä on Paciuksenkadun toisella puolella olevalle Huopalahdentien ensimmäiselle pysäkille matkaa 30m? Reilu 2 bussin mittaa? Ja siellä ehdottamallasi päätepysäkillä se olisi useiden muiden linjojen(14,18,205,206,212,213) pysäkillä käyntiä estämässä, olisiko se oikein? Ja minkä liikennerikkomuksen linjan 539 bussi joutuu nyt tekemään? Lähtee pysäkiltä seuraavalle kaistalle ja jatkaa suoraan Huopalahdentielle... Ja tuo 539 varmaan tuossa kohtaa ainoa saasteita aiheuttava laite? mites 52 ja 52A? Nekin varmaan pitäisi siirtää jonnekin siitä 40 metrin päästä savuttamasta? Ja 539 kulkee kaiken lisäksi vain ruuhka-aikoina...
Höh!
Eli sis jos se 539 ajaa vuoroaan Vantaankoski - Vantaankoski ei sielä vantaankoskella ketään jonota sen bussin takalistoissa.
Tai jos se kuski ei halua olla siellä vantaankoskella niin eks se voisi olla siinä sivukadulla joka on siinä nesten hultiksen lähellä ja lähtee siitä jatkaa.
Musta on turhaa vetoo 52 ja 52 A koska ei ne ikinä tulppaa sitä liikennettä..
Muuten miksi sitä risteystä ei voi muuttaa siten että ne bussit jotka lähtee tältä tulppa pysäkiltä voisi jatkaa suoraan sinne nesteen vieressä olevalle pysäkille ettei niitten tarvi siirtyä ensin lähtöä vasemmalle kaistalle ja sitten siirtyä taas oikellekaistalle bussipyskki kaistalle.
Miksi tämä on niin vaikeeta kun siitä on tehty hyviä muutos ehdotuksia joka ei tulppaisi muuta liikennettä.
- OR
Kieltämättä 539 tukkii pahasti muuta liikennettä odottaessaan omalla pysäkillään. Olen yleensä odotellut lähtöä 52:n pysäkillä ja mennyt omalle pysäkille pari min. ennen lähtöä.
Viime aikoina on vitutuskäyrä niin huipussaan etten ole välittänyt mitään mistään. Syynä ylipitkät työpäivät. - puupää*
Hiton vetelä kuski olet kun et normaalia työpäivää kestä käyrän nousematta.
Jakson tuntimäärä ei ole noussut yhtään, vaan yksittäisten työpäivien pituus voi olla pidempi kuin ennen. Et varmaankaan saa käyttää puukenkiä työaikana, koska kun seisot ne jalassa ulkona, niin ne alkavat juurtumaan. - OR
Olen ollut 36 vuotta autohommissa. Siihen mahtuu pitkää ja lyhyttä päivää ja siltä väliltä.
Nykyään saattaa olla viisi perättäistä päivää aamu kuudesta ilta kuuteen. Se rassaa, väsyttääkin ja ennenkaikkea vituttaa.
Ennen pääsi aamuvuorosta klo 12.00-16.00. Oi niitä aikoja.
Onneksi voi jäädä sairaslomalle, kun käyrä nousee. - OR
Täytynee muuttaa asennetta, ei liene syytä kiusata turhaan viattomia h-autoilijoita.
Matkustajiin en ole onneksi alkanut purkaa vitutusta. Jos siihen alkaa, loppuu energiavarat aivan varmasti. - päivisin työhön
Niin miksi se pysäkki on yleensä siinä?
Tuolahan oli ihan hyvä ehdotus siirtää se sinne huoltiksen viereen sivukadulle.
Muutenkin miksi sen bussin pitää vaihtaa kaistaa risteyksessä ensin vasemmalle ja sitten heti risteyksen jälkeen oikealle kun siitä voisi bussit ajaa suoraan yli oikeaa kaistaa.
Siis eikö sinne voisi joku suunnittelija mennä katsoon, tuntuu vain hassulta tässä yksaamu kun bussikuski luki lehtä ja kaksi rekkaa jonotti sen takana ja taas yks bussi ei pääsyyt ohi sinne pysäkille.
Muuten miksi se 539 päättäri pitää olla siinä kun se voisi olla sielä Vantaankoskella.Siinä risteyksessä on 3 kaistaa, oikean puoleinen kääntyy oikealle ja kaksi vasemmanpuoleista vie suoraan(ja vasen myös vasemmalle). Pysäkiltä lähtevä bussi siirtyy vain keskimmäiselle kaistalle joka vie sitten Huopalahdentielle oikealle kaistalle.. Eli ei siellä risteyksen jälkeen kaistaa vaihdeta uudelleen..
- ammattikuski
helbkuski kirjoitti:
Siinä risteyksessä on 3 kaistaa, oikean puoleinen kääntyy oikealle ja kaksi vasemmanpuoleista vie suoraan(ja vasen myös vasemmalle). Pysäkiltä lähtevä bussi siirtyy vain keskimmäiselle kaistalle joka vie sitten Huopalahdentielle oikealle kaistalle.. Eli ei siellä risteyksen jälkeen kaistaa vaihdeta uudelleen..
No miks se bussi vilkuttaa vasemmalle kun se lähtee ja sit kun se menee risteyksen yli nii se vilkuttaa taas oikeelle kaistalle.
Miks se ei voi ajaa suoraan risteyksen yli sinne pysäkille tai miksi se ei voi olla lähtemässä sieltä sivukadulta eikä tulpata kyseistä risteystä.
Muuten niille jotka sanoo että valita HSL:le niin tästä on tehty muutos ehdotus joista parhain on se että päättäri olisi Vantaankoskella.
- 3+9
esitä tuo HSL nimiselle instassille. siellä päätetään linjojen alku ja loppupäät ja pysäkkien paikat.
on monta muutakin paikkaa jossa olis toivomisen varaa. - ESPpp
Nyt itsekkin huomasin miten se 539:n kuski ajoi sen rötiskän siihen risteykseen tulpaksi ja kylmästi tuli vain ulos seisoskelee.
Onks tosiaan nii et joku saa tehä ruuhkan vain siks et tulee ulos norkoilee ja samalla takana pitkä jono. Mihin risteykseen? Siinä on edelleen bussipysäkki. Ja ruuhkan tekee ne jotka ajavat sen bussin perään niin lähelle että ilman peruuttamista ei siitä pääse pois sitten jos/kun tajuaa että bussi seisoo PYSÄKILLÄ!!!
- Asukas munkka
Eli se bussi tulppaa kyseisen risteyksen ihan tahallaan ja pistää jonon pystyyn et sielä takana parhaimpaan aikaan seisoo kolmekin joukkoliikenne välinettä.
Minustakin pitäisi jo välittömästi viranomaisten puuttua kyseiseen, siis miten yksi jotku kuskit saa tehä et jättää autonsa risteykseen ja lukee lehteä, polttaa tupakka, puhuu puhelimeen tai hortoilee ulkona.
Ajatelkaa itse jos ajaisitte tilausbussin siihen ja siirtäsitte sen ensviikolla pois.
Itse asumme siinä lähellä ja kyllä se tyhjäkäyntiä käyvä haiseva bussi saa kesällä kikun nousee - Tahallaan
Asukas munkka kirjoitti:
Eli se bussi tulppaa kyseisen risteyksen ihan tahallaan ja pistää jonon pystyyn et sielä takana parhaimpaan aikaan seisoo kolmekin joukkoliikenne välinettä.
Minustakin pitäisi jo välittömästi viranomaisten puuttua kyseiseen, siis miten yksi jotku kuskit saa tehä et jättää autonsa risteykseen ja lukee lehteä, polttaa tupakka, puhuu puhelimeen tai hortoilee ulkona.
Ajatelkaa itse jos ajaisitte tilausbussin siihen ja siirtäsitte sen ensviikolla pois.
Itse asumme siinä lähellä ja kyllä se tyhjäkäyntiä käyvä haiseva bussi saa kesällä kikun nouseeNiinpä bussi seisoo tahallaa ennen risteystä omalla lähtöpysäkillä ja ottaa tahallaan kyytiin matkustajia ennen lähtöä.
- Asukas munkka
Tahallaan kirjoitti:
Niinpä bussi seisoo tahallaa ennen risteystä omalla lähtöpysäkillä ja ottaa tahallaan kyytiin matkustajia ennen lähtöä.
Miinusta se on tahallista jos se bussi seisoo joko ennen tai pysäkillä 15min. auto käynnissä ja kusklukee lehteä puhuu kännykkään tai polttaa ulkona tupakat.
Sit ku on aika lähteä se avaa oven ja päästää sen yhen tai kaksi matkustajaa (useimmiten ei pysäkillä ole matkustajia) ja ajaa 30m ja pysähtyy siihen lähtöpysäkille ottaan matkustajia.
Eli kun tätä hölmöläisten touha seuraa siinä käryssä kesäkuumalla niin alkaa siinä naftan käryssä nyppiin.
Siis minusta on kumma tästä on valituksia tehty usempia ja en ole ainut tässä talossa silti se saa jatkua kun kukit kuulemma ei haluu pitää taukoa Vantaankoskella. - mie mie
Asukas munkka kirjoitti:
Miinusta se on tahallista jos se bussi seisoo joko ennen tai pysäkillä 15min. auto käynnissä ja kusklukee lehteä puhuu kännykkään tai polttaa ulkona tupakat.
Sit ku on aika lähteä se avaa oven ja päästää sen yhen tai kaksi matkustajaa (useimmiten ei pysäkillä ole matkustajia) ja ajaa 30m ja pysähtyy siihen lähtöpysäkille ottaan matkustajia.
Eli kun tätä hölmöläisten touha seuraa siinä käryssä kesäkuumalla niin alkaa siinä naftan käryssä nyppiin.
Siis minusta on kumma tästä on valituksia tehty usempia ja en ole ainut tässä talossa silti se saa jatkua kun kukit kuulemma ei haluu pitää taukoa Vantaankoskella.Ei bussi seiso risteyksessä jos on pysäkillä ja idioottihan sinne seisovan bussin taakse jää odottamaan eikä ensinmäinen auto jonoa tee vaan toinen !
- 17+3
ja höpö höpö. vantaankoski olisi kaikilta osiltaan parempi paikka taukoon. mutta kuten tuolla on monta kertaa ehdotettu: valita HSL nimiseen paikkaan. sieltä löytyy pellet jotka tekevät noita pysäkki/linja sunnitelmia.
- ei mahdollista
Jos päättäri olis vaan Vantaalla niin autoissa pitäis olla piirturi. Kaikkein paras tietenkin valittajien mielestä kun bussit ei liikkuis ollenkaan silloin kun valittajat on liikeellä omilla autoillaan tai päätepysäkin lähellä asuvat ovat kotona.
- ----
ei mahdollista kirjoitti:
Jos päättäri olis vaan Vantaalla niin autoissa pitäis olla piirturi. Kaikkein paras tietenkin valittajien mielestä kun bussit ei liikkuis ollenkaan silloin kun valittajat on liikeellä omilla autoillaan tai päätepysäkin lähellä asuvat ovat kotona.
piiruri tarvitaa yli 60 kilometrin linjoilla
- Minkä takia ei?
Miksi pitäisi olla piirturi?
Kuka ajaa tällä hetkellä tuota linjaa ?
Yksi mahdollinen syy on ruokaraha jos päivän pituus yli10t ja ei taukoa asemapaikkakunnalla... - 15+9
valittakaa HSL:lle. siellä päätetään noista asioista ja onhan ne buscom laitteet. siitä saa samat tiedot kun jostain piirturista.
- Mitä väliä
Sillä ei ole merkitystä kuka ajaa. HSL tilaa ja maksaa ja määrää miten kutakin linjaa ajetaan.
- 1
HSL antaa vain reitit, lähdöt ja ajoajat ja muun voivat yhtiöt itse päättää
- Kuljettajan virhe
Olen ollut yhteydessä näihin päättäjiin, niin annetaan vastaus suurinpiirtein tyyliin et eivät voi sille mitään jos kuljettaja tekee virheitä.
- 19+17
no et yllätä tuolla vastauksella etkä samallasi vastauksella , silti kuski tekee juuri niin kun on käsketty.
- Harm.ammattikuski
Miksi tähän ei saa muutosta???????????????
Tulppaava kuski 539 lukee lehtä yleensä ovet kiinni keskellä risteystä Munkassa ja kun Iltis on luettu päästetään matkustaja sisään.- No siksi
Kun se bussi seisoo pysäkillä eikä ole lähelläkään risteystä. Ainoa mikä seisoo, on sen henkilöautoilijan järki joka ei osaa ajaa pysäkillä olevan bussin ohi.
- Vieläkö taivutetaan
No siksi kirjoitti:
Kun se bussi seisoo pysäkillä eikä ole lähelläkään risteystä. Ainoa mikä seisoo, on sen henkilöautoilijan järki joka ei osaa ajaa pysäkillä olevan bussin ohi.
Hei kun se bussi seisoo keskellä risteystä ja kuski lukee lehtä risteyksessä okealle ohjaavan ryhmitysmerkin päällä niin eikö se ole silloin risteyksessä.
Eli jos luet ristyksen ja ryhmitysohjeen metrimäärät niin laissa huomaat että ristesalue alkaa sieltä missä ohjataan busseja kääntymää oikealle tultaessa kuusisaaresta päin ja sitten kyseinen risteys alkaa liikenneympyrällä ja sitten tulee se risteys.
Eli jos vähänkin ajat kyseistä kohtaa varmaan ymmärrät et ensin on risteys jossa bussit kääntyy oikealle ja sitten tulee ympyrä mistä muut ryhmitty oikealle,suoraan ja bussit myös kääntyy vasemmalle seuraavasdta risteyksestä. Vieläkö taivutetaan kirjoitti:
Hei kun se bussi seisoo keskellä risteystä ja kuski lukee lehtä risteyksessä okealle ohjaavan ryhmitysmerkin päällä niin eikö se ole silloin risteyksessä.
Eli jos luet ristyksen ja ryhmitysohjeen metrimäärät niin laissa huomaat että ristesalue alkaa sieltä missä ohjataan busseja kääntymää oikealle tultaessa kuusisaaresta päin ja sitten kyseinen risteys alkaa liikenneympyrällä ja sitten tulee se risteys.
Eli jos vähänkin ajat kyseistä kohtaa varmaan ymmärrät et ensin on risteys jossa bussit kääntyy oikealle ja sitten tulee ympyrä mistä muut ryhmitty oikealle,suoraan ja bussit myös kääntyy vasemmalle seuraavasdta risteyksestä.Katsoppa Google Earthistä tuo paikka ja lue säännöt uudelleen ja oikein tällä kertaa... Ja saa harjoitella oikein kirjoitusta...
- Eipä satuilla
Et sitten ymmärrä liiennesäännöistä yhtään mitään.
Selostus meni päin persettä, opettele edes liikennesäännöt ennenkuin rupeat neuvomaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2221537- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691207- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18942Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855