Henkilö joka on 95% ajasta pahalla päällä. Näyttää nyrpeää naamansa, tiuskii ja puhuu rumasti, mutta toisaalta suuttuu itse milloin mistäkin. Saattaa esim järjestää ison kohtauksen siitä jos joku ei kuule häntä kun hän kysyy jotain. Tällöin syyttää pokkana toista vaikeaksi ihmiseksi, vaikka olisi itse keskeyttänyt kahden muun ihmisen keskustelun!
Yritän vain ymmärtää erästä henkilöä ja se on tuntuu lähestulkoon mahdottomalta. Hän on kuulemma aina ollut samanlainen, joten mistään burn outista tai vastaavasta ei varmaan ole kysymys. Itse en pysty hyväksymään sitä, että joku katsoo oikeudekseen olla aina pahalla päällä ja muiden pitää jatkuvasti mielistellä ja lohduttaa häntä, jotta tämä olisi edes hetken tyytyväinen. Jopa pienille lapsilleen hän ei juuri muuta tee kun raivoa ja hauku, ja se on kamalaa katseltavaa.
Jos kyse ei ole narsismista, niin mistä sitten?
Voiko olla narsisti?
61
1041
Vastaukset
- ap
Nyt en ihan ymmärtänyt...Tarkoitatko, että narsisti ei osaa käsitellä häpeän tunnetta esim puhua siitä, vai mitä?
- j.o.k.u.
Kuulostaa aivan mieheltäni. :)
Paatti, mikä paatti...- j.o.k.i.
Minusta tuo kuulostaa aivan ex-ämmältä joka eli kaksoiselämää ja valehdellen
läheisilleen saaden toisten mielipahasta mielihyvää. Mukiloi ja painostaa lapsia yhä. Manipuloi lastensuojelua ja mielistelee hakien hyväksyntää. Nyt hänellä on tullut uusia uhreja jälleen.
Paatti mikä paatti..
- Ilkikurimus
Luultavasti ei ole kyse narsismista. Ihan norminaiseltahan tuo vaikuttaa.....
- jukrapaatti
Narsistiin viittaavaa..jos tyypistä löytyy vielä jotaikin muuta erikoista mitä ei voi sanoin kuvailla sen vaan tuntee kun on narsun kynsissä.
Ja narsiti ei koskaan tunnusta että itse on väärässä tai käyttäytynyt huonosti. - Totta/Tarua
Jotain tuollaista oli ystävättäressäni, jota epäilin narsismista. Sattuihan meidän 'ystävyyden' aikana paljon muutakin, mutta nimenomaan tuo lastensa kohtelu ja kummallisten vaatimusten esittäminen heille, sekä perheen lemmikkieläimen potkaisu ja kahlitseminen 1,5m hihnaan sai epäilemään eniten.
Ystävyytemme loppui esimerkiksi siten, että olin ehtinyt jo lupautua tapahtumaan, jonne hän olisi halunnut pyytää minua myöhemmin. Minun olisi kai pitänyt keksiä joku pikkuvale peitelläkseni totuuden. Jos olisin jäänyt kiinni siitä, hän olisi loukkaantunut vielä enemmän. Hänellä itsellään oli tapana perään kuuluttaa rehellisyyttä. Hänellä oli tapana kertoa asioita usein valheilla ja minä esitin uskovani niitä, koska pidin sitä kohteeliaana.
Jos se ei ole narsismia, niin mitä sitten? Jossakin määrin voidaan kai puhua naisten normaalista käyttäytymisestä, mutta on hyvä huomata milloin siitä on menty yli.- narsisteja inhoava
Sain kerran tutultani hyvän kirjan lainaan jossa oli listaus mistä narsistin tunnistaa parhaiten. Lisäksi siinä oli määritelty narsistin tuomat ongelmat ja paljon muuta.
Narsisti verhoaa itseää viattomuuden ja "rehellisyyden verhoon" ja satuttaa lopulta uhriaan. Liian moni on kokenut sen tuskan ja liian moni tulee kokemaan sen vielä elämässään joko tunnistaen narsistin, narsistin toimet tai ei.
Tuska on kuitenkin kova joka jättää jälkensä aina uhriin.
Mistä huomionhakuisuus johtuu?
*hei, ettekö huomaa minua*
;)- Totta/Tarua
Kenelle sinä huutelet? :)
Juu. Huomaan että sinun sinen huppupuku näkyy :D Totta/Tarua kirjoitti:
Kenelle sinä huutelet? :)
Juu. Huomaan että sinun sinen huppupuku näkyy :D=D
- n.c.d.
Ämmä on aina ollu samanlainen ja vasta nyt pasahti sulla päähän, että se on narsisti, ja lehahdit tänne kirjoittamaan arvelusi oikein julkisesti. Mikä vittu teitä nykyajan ämmiä oikein vaivaa? "Yrität ymmärtää" joo aivan ja tulit tänne hakemaan varmistusta sille että voit jatkossa väittää sitä narsistiksi ja vapautat samalla itsesi kaikesta vastuusta. Hyvää hyvyyttäsihän sä tuut tänne haukkumaan ja nimittelemään muita. Vittu mikä hyeena.
Jos sulla on joku ongelma sen kanssa niin mikset vaan häivy sen ulottuvista? Pakkoko sun on olla lähellä ja ymmärtää kun et kerran hyväksy. Minkä takia kaikesta pitää aina tehdä niin saatanan vaikeeta?
Soitto lastensuojeluun poistaa ongelman myös lapsilta tai ainakin tarinasi todenperäisyys pystytään siellä selvittämään paremmin siellä kuin tällä.
Jos kyse ei ole hänen narsismistaan kyse on mitä todennäköisimmin sinun narsismistasi. Oletko valmis siihen että sitäkin käsitellään täällä?- M.B.
Mietinkin, että mikä tältä palstalta puuttuu, niin se olikin tuo... vittu. Sitä ei ole mitenkään edes normaalissa määrin viljelty tällä palstalla. Toki mielestäni äärimmäisen positiivisena pidettävää se, että ei juuri ole vittuja viljelty...
http://www.youtube.com/watch?v=_PbWsF-8aJU - M.B.
yxex kirjoitti:
Narsismi vaatii ilmetäkseen aina vähintään kahta ihmistä!
Joo. Ja kun narsismi on nyt tietoisuuteen nostettu, niin mitäpä sitä suotta enää miettimään, mitä itse voisi tehdä toisin, että tulisi paremmin toisen kanssa toimeen, kun voi vaan keskittyä siihen huuteluun, että oot kuule narsisti :DD
Johon toinen takasin, että oot kuule muuten ite...
*yläpeukuttaa* - Ilkikurimus
Mun oli pakko antaa sulle yläpeukku. Tää vastauksesi vaati sen kaikessa rehellisuudessään.
Jäi oikein hyvä mieli loppuillaksi.
:D - j.o.k.u.
Ihana...
M.B. kirjoitti:
Joo. Ja kun narsismi on nyt tietoisuuteen nostettu, niin mitäpä sitä suotta enää miettimään, mitä itse voisi tehdä toisin, että tulisi paremmin toisen kanssa toimeen, kun voi vaan keskittyä siihen huuteluun, että oot kuule narsisti :DD
Johon toinen takasin, että oot kuule muuten ite...
*yläpeukuttaa*Suosittelen kaikille ensitreffeille menijöille ensikysymykseksi partnerille: 'miten narsisti olet' ;-P
Jos vastaukset käy rajoihin, niin sitten..
*otatko sinä, narsisti, puolisoksesi tämän,......., ja rakastat häntä niin myötä- kuin vastamäessä...tai ainakin myötämäessä..* ;-DDD- M.B.
Ilkikurimus kirjoitti:
Mun oli pakko antaa sulle yläpeukku. Tää vastauksesi vaati sen kaikessa rehellisuudessään.
Jäi oikein hyvä mieli loppuillaksi.
:DPuhuks mulle..
*hämmentyy jo valmiiksi*
Kuules Ilkkis. Oot ainoa ketä olen ajatellut vaihtoehdoksi mukaan Amazing Raceen.. tuli vaan mieleen. Mietin tuossa pari iltaa sitten, että ihan viihdearvon maksimoimiseksi mä ottaisin sut mun pariksi sinne, ja ihan ilman kysymättä...
Mutta koiran joutuisit jättämään hoitoon... vaiks lottikselle.. kitaran saisit ottaa mukaan, kunhan lupaisit olla laulamatta takseissa 8)
Eikä muuten ole edes puolikasta vinoilua. - Ilkikurimus
M.B. kirjoitti:
Puhuks mulle..
*hämmentyy jo valmiiksi*
Kuules Ilkkis. Oot ainoa ketä olen ajatellut vaihtoehdoksi mukaan Amazing Raceen.. tuli vaan mieleen. Mietin tuossa pari iltaa sitten, että ihan viihdearvon maksimoimiseksi mä ottaisin sut mun pariksi sinne, ja ihan ilman kysymättä...
Mutta koiran joutuisit jättämään hoitoon... vaiks lottikselle.. kitaran saisit ottaa mukaan, kunhan lupaisit olla laulamatta takseissa 8)
Eikä muuten ole edes puolikasta vinoilua.No kuule, en todellakaan puhunut sulle.
- M.B.
Ilkikurimus kirjoitti:
No kuule, en todellakaan puhunut sulle.
Niin mä vähän arvelinkin :DD Että onpas maailmankirjat menneet sekaisin :)
M.B. kirjoitti:
Niin mä vähän arvelinkin :DD Että onpas maailmankirjat menneet sekaisin :)
määbäälle,(kun ei tiedä minne tää kommentti livahtaa, vaikka tähän vastaan). Tuutko megeen...räjäytetään tää koko paska? ;-D
http://www.youtube.com/watch?v=psWjPKLZghI
"mun päämäärä tääl on räjäyttää tää mesta
tonnei c4:sta tai käräyttämään teslal
nii et muovi sulaa ja mikropiirit paukkuu
pudottamal päitä, nii et giljotiini sauhuu"
:-D- M.B.
yxex kirjoitti:
määbäälle,(kun ei tiedä minne tää kommentti livahtaa, vaikka tähän vastaan). Tuutko megeen...räjäytetään tää koko paska? ;-D
http://www.youtube.com/watch?v=psWjPKLZghI
"mun päämäärä tääl on räjäyttää tää mesta
tonnei c4:sta tai käräyttämään teslal
nii et muovi sulaa ja mikropiirit paukkuu
pudottamal päitä, nii et giljotiini sauhuu"
:-D:DD
*viuhtoo räppitanssia peukalot ojossa ja tukka pystyssä*
http://www.youtube.com/watch?v=Qrhb6mBcV0w M.B. kirjoitti:
:DD
*viuhtoo räppitanssia peukalot ojossa ja tukka pystyssä*
http://www.youtube.com/watch?v=Qrhb6mBcV0wWhat a ...., kävin äsken pihalla, mietin kuun pienen pientä sirppiä...ja, eskimoita! inuiitteja.. :O
*huh*- M.B.
yxex kirjoitti:
What a ...., kävin äsken pihalla, mietin kuun pienen pientä sirppiä...ja, eskimoita! inuiitteja.. :O
*huh*(=0'}
- M.B.
yxex kirjoitti:
- likkis.
Ei se kuitenkaan suostu narsismistaan puuhumaan. Aika varma olen. Se on yksi narsismin piirre välttää keskustelua ja viedä huomio itsestään aina muualle.
- ap
Tämä tuttuni kääntää kyllä helposti kaiken muiden syyksi, mutta en oikeen osaa sanoa osaako nauraa itselleen.. Ehkä jossain tilanteissa osaakin. Joten siis kyse varmaan vain kusipäästä? Huooh...
En tosiaan ole "ämmää" tuntenut koko ikääni, siksi varmaan pistääkin silmään tuo hieman hmm erikoinen käytös. Hän nyt sattuu nykyään kuitenkin olemaan jossain määrin osa elämääni halusin tai en. Ja narsistiksihan en ole häntä varsinaisesti väittänyt, mietin vain mahdollisuutta. Ja toki ihan vapaasti voi käsitellä minunkin narsismiani...
Tämä lasten kohtelu kyllä mietityttää. Hän odottaa lapsilta ikäänkuin samanlaista käytöstä kuin aikuislta. Jos esim lapsi itkee nälkää, tai milloin nyt mistäkin syystä, niin hän helposti vaan tiuskii takaisin. Lemmikit saavat yhtä lailla huutoa osakseen, väkivallasta en tiedä.- M.B.
Tekstistä ei käy ilmi muu tilanne yhtään. Parisuhde vai yksin lasten kanssa. Yksin vai todella yksin.. mitä eläimiä, montako, paljonko lapsia, minkä ikäisiä, taloudellinen tilanne yms. yms.
Pelkkä -ämmä tiuskii, onko narsisti-
Auta akkaa mäessä. Samalla kun käyt siellä vaikka kahvilla, istuta se penkille ja sano:ole hiljaa, ja TEE jotakin konkreettista. Esim. tiskaa tiskit tai jotain. Kysy, että onko huolia. Jossain vaiheessa, kun länsimainen nykylapsi huomaa, että vanhempihan tekee aivan kaiken ja alkaa käyttämään tätä hyväkseen, niin lapselle on ehkä hyvä sanoa tiukastikin, että tekee itse välipalaleipänsä, mikäli ei ole kyse mistään taaperosta enää....
Tilannekuvaus oli ehkä hieman hutera kokonaiskäsityksen saamiseksi, ja silloin voi niitä neuvojakin sitten miettiä vähän tarkemmin, että mitä saa. - Ilkikurimus
En kiistä, koska minulla ei lapsia ole....vai miten se nyt menikään....
Minulla kai piti olla lapsi, vakavasti kehitysvammainen, sittemmin kuollut, mutta itse en muista sellaista syntyneen...Voisiko ihminen unohtaa oman lapsensa ja vieläpä tämän kuoleman? - M.B.
Ilkikurimus kirjoitti:
En kiistä, koska minulla ei lapsia ole....vai miten se nyt menikään....
Minulla kai piti olla lapsi, vakavasti kehitysvammainen, sittemmin kuollut, mutta itse en muista sellaista syntyneen...Voisiko ihminen unohtaa oman lapsensa ja vieläpä tämän kuoleman?Sen lisäksi, että luet psykologiaa, luet kirjoitettua tekstiä mielestäni todella huonosti. Tai sitten jotakin muuta :)
Vastaapa omaan kysymykseesi, että voiko unohtaa? Ja mitä se on, kun niin tapahtuu? - Ilkikurimus
M.B. kirjoitti:
Sen lisäksi, että luet psykologiaa, luet kirjoitettua tekstiä mielestäni todella huonosti. Tai sitten jotakin muuta :)
Vastaapa omaan kysymykseesi, että voiko unohtaa? Ja mitä se on, kun niin tapahtuu?Mutta kun sinä tiedät, että minulle näin on tapahtunut niin.....mitä se on - kun itse en tiedä? Kumpi meistä on väärässä?
Tähän ei auta nyt mitkään opinnot. Tämä on sinun itsesi kehittämä ongelma, jota minä en tunnista todeksi. - M.B.
Ilkikurimus kirjoitti:
Mutta kun sinä tiedät, että minulle näin on tapahtunut niin.....mitä se on - kun itse en tiedä? Kumpi meistä on väärässä?
Tähän ei auta nyt mitkään opinnot. Tämä on sinun itsesi kehittämä ongelma, jota minä en tunnista todeksi.Ai tiedän?? Minä en ole ikinä väittänyt, että tietäisin sinulle käyneen niin, ja mitä tulee sinun luetun ymmärtämiseen oikeasti, niin SE ei ole minun kehittämäni ongelma.
Jos asiasta tekee ongelman se, että olen sitä mieltä, että toki tulkitse lukemaasi juuri niin kuin haluat, niin sekään ei ole minun kehittämää ongelmaa, vaan suhtautumistapa asiaan.
Minulla on oikeus suhtautua sinun kehittelemään ongelmaan niin kuin itse parhaaksi näen, ja sinä saat pitää oikeutesi tulkita suhtautumistapani valintaa niistä lähtökohdista käsin, jotka ovat sinun. Joten minulla ei ole ongelmaa edes sen suhteen minkä määrittelet kehittämäkseni ongelmaksi. Se on sinun määritelmää. Minun mielipide, toki yksinkertainen sellainen, on se, että luet lukemaasi huonosti.
Ei muuta.
- Ilkikurimus
Jo kerran aiemmin kysyin sinulta allaolevien keksimiesi väittämien perään - näissä ei ole tulkinnan varaa.
-Et vastannut. Tai vastasit kyllä, mutta et kysymykseeni. Olet siis YHDESSÄ viestissäsi kirjoittanut nämä kaikki väitteet:
1. olen kirjoittanut aloituksen (jota en kirjoittanut)
2. vastaan alempana itse itselleni (en voinut tehdä niinkään, koska en kirjoittanut aloitusta)
3. levitän pahaa ympärilleni (samalla alentuva viittaus itseni löytämiseen ja tasapainoisuuteeni)
4. minua on kiusattu rankasti (myöhemmin selvisi, että se oletkin sinä jota on kiusattu rankasti)
5. jotain muuta mullistavaa minulle on tapahtunut
6. olen epäluuloinen
7. en ole lempeä enkä "viljele" sitä ympärilleni
8. olen hakemassa täältä ystäviä (Jos haluat ystäviä, ole ystävä.)
9. olen rakkaudeton (Jos haluat rakkautta, rakasta.)
10. minulla on joku "karttakeppityyli" (mikä lie)
11. ympärilläni on muuri
12. sisimpäni on kova
Miltä tuntuu lukea omia väittämiä, joiden tietää olevan omia oletuksia? Miltä tuntuu kierrellä vastuuta omista sanoista?
Ei ylläoleva ole minun lähtökohdistani kirjoitettu. Se on sinun lähtökohdistasi kirjoitettu. Ja kirjoittamasi kertoo lähtökohdistasi hyvin paljon...paljon enemmän kuin olisit muuten ollut ikinä valmis myöntämään.
Sinun ei tarvitse muuta kuin lopettaa tämä typerä arviointisi, koska et omaa minkään valtakunnan kykyä suorittaa sitä....samalla pääset eroon näistä vaikeista ja sinulle hankalista kysymyksistäni. Mutta niin kauan kun oletukset minusta jatkuvat, jatkuu myös siihen tarttumiseni - kuitenkin sen puitteissa kun itse siihen viitsin puuttua. Toistaiseksi on ollut kiva katsella kiemurteluasi...Ajan oloon se käy sinulle hankalammaksi. Lupaan sen.- M.B.
Ei sinulla ole minulle vaikeita ja hankalia kysymyksiä. Se menee yhä niin, että jos sinulla on oikeus olettaa-annat minulle oikeuden olettaa. Ja oletit ensin. Enkä kysele perään. Mutta kerropa, mistä sinulla moinen tarve sitten......
Sivulukija veikkaa huonoa itsetuntoa :DD Sanoin, että ei pidä paikkaansa, että itsensä tuntevalla ei ole huonoa itsetuntoa. - M.B.
Kas Temppu.. mitäs sulle kuuluu? Mihis Ilkikurimuksen piilotit =)
- Ilkikurimus
M.B. kirjoitti:
Ei sinulla ole minulle vaikeita ja hankalia kysymyksiä. Se menee yhä niin, että jos sinulla on oikeus olettaa-annat minulle oikeuden olettaa. Ja oletit ensin. Enkä kysele perään. Mutta kerropa, mistä sinulla moinen tarve sitten......
Sivulukija veikkaa huonoa itsetuntoa :DD Sanoin, että ei pidä paikkaansa, että itsensä tuntevalla ei ole huonoa itsetuntoa.Psykologiateollisuuden ikivihreä selitys kaikkeen: huono itsetunto. Vähän vanhentunut vain jo.
- Ilkikurimus
Elä huoli....on se sen verran kova että kyllä se kestää pitempi aikaisenkin hakkaamisen....
:D - M.B.
Ilkikurimus kirjoitti:
Psykologiateollisuuden ikivihreä selitys kaikkeen: huono itsetunto. Vähän vanhentunut vain jo.
Ennenvanhaan vanha oli arvossaan. Vanha konsti parempi kuin pussillinen uusia. Myös selityksissä.. jos jokin osuu ja uppoaa, onko sen vanhuudella tai uutuudella oikeasti merkitystä.. Tai voihan sitä merkitystä antaa mille haluaa, tosiaan...
Ja sullehan nuo ikivihreät sopii. - Ilkikurimus
Heti, kun tuo saa mytomaniansa hoidettua.
Minä pysyn kyllä keskustelemaan aiheesta ja vain aiheesta. Sä tiedät sen. - M.B.
Ilkikurimus kirjoitti:
Heti, kun tuo saa mytomaniansa hoidettua.
Minä pysyn kyllä keskustelemaan aiheesta ja vain aiheesta. Sä tiedät sen.Mun mytomaniat ja niiden hoidot ei ole sun asia. Mutta kun valmistut, pistä eteenpäin menemään pakkohoitolakiin uudistus- pakkosissänotto oletusten perusteella, jotka pohjautuvat olettajan huonoon lukutaitoon :DDD
- Ilkikurimus
M.B. kirjoitti:
Mun mytomaniat ja niiden hoidot ei ole sun asia. Mutta kun valmistut, pistä eteenpäin menemään pakkohoitolakiin uudistus- pakkosissänotto oletusten perusteella, jotka pohjautuvat olettajan huonoon lukutaitoon :DDD
Valmistun....mistä tiedät, miksi minä valmistun? Tulikohan taas jokin sellainen....hmm...oletus?
Kokeilisit todellisuutta välillä tuon mielikuvitusmaailman sijaan. Ei tää hassumpaa ole....Vaikka ei täällä saakaan istua norsunluutornissa kuten siellä.....ylhäällä mistä sä huutelet. - M.B.
Ilkikurimus kirjoitti:
Valmistun....mistä tiedät, miksi minä valmistun? Tulikohan taas jokin sellainen....hmm...oletus?
Kokeilisit todellisuutta välillä tuon mielikuvitusmaailman sijaan. Ei tää hassumpaa ole....Vaikka ei täällä saakaan istua norsunluutornissa kuten siellä.....ylhäällä mistä sä huutelet.Niin siis minkä mielikuvitusmaailman sijaan? Ehkä oletan, mutta niinpä vain tunnut tekevän sinäkin :)
Norsunluutornit eivät ole aika- ja paikkasidonnaisia ollenkaan. Vaikka lähempänä taivasta on toki aina mukavampi. - M.B.
No menepä. Öitä *vilkuttaa lentopusun kera*
- ap
Tästä tuttavastani vielä, että parisuhteessa on ja taloudellinen tilanne hyvä. Mielestäni saa enemmän apuja lasten- ja kodinhoidossa, kun moni muu kotona lasten kanssa oleva. Mutta kun näyttää siltä, että jokainen vaipanvaihto, ruoanlaitto ja tiskikoneen täyttö on liikaa. Ainakiin suureen ääneen hän valittaa kuinka kaikki on perseestä.
Auttanut olenkin esim hoitamalla lapsia, mutta ei se hänen käytöstään miksikään muuta. Jos huolia kysyy, niin syyt ovat siinä kun lapset ovat niin hirveitä (välillä ovatkin, mutta johtuu osittain hänestä itsestään, kun voivat pahoin) tai puoliso ei auta tarpeeksi (auttaa kyllä). Ehkä pitäisi hienotunteisesti koittaa ehdottaa jotain terapiaa tai lääkitystä... Luulenpa vaan, että siitä ei hyvä seuraa.- Da daaa
Narsisti ei elä jos jotakin draamaa ei ole ilmassa. Jos/kun sitä positiivista hehkutettavaa (mainetta, kunniaa ja rikkauksia) ei kauheasti ole niin draamaa haetaan ongelmista. Narsistin ongelmat ovat aina kertaluokkaa isompi kuin muiden. Jos narsistille ei ole riittävästi ongelmia mistä valittaa niin hän kyllä kehittää sellaisia, se on helppoa kun ei ota mistään vastuuta. Vaikka narsisti aiheuttaa itselleenkin harmia niin ei sillä ole väliä, onhan lisää valitettavaa ja syyteltävää. Narsisti myös poistuu sujuvasti paikalta ja jättää muut siivoamaan aiheuttamansa sotkun.
Kokeilepa antaa narsistille yksinkertaisia neuvoja joilla helpotta elämää ja arjen askareita niin näet kuinka raivo nousee. Ehkä suusta tulee "kiitos" mutta silmissä palaa viha ja kosto seuraa. Jos kehotat narsistia menemään terapiaan niin varmista että joku todistaja on lähettyvillä. Tuollainen "neuvo" on pahimpia loukkauksia narsistille ja hänen reaktiostaan ei voi tietää.
Jos kyseeessä on narsisti niin hänen lähipiirissä tulet voimaan pahoin, se on varmaa. Jos yrität pysyä hänen kanssaan väleissä, se takoittaa että joudut nielemään pa..kaa yhä enemmän. Joudut kuuntelemaan valheita, ilkeilyä. vähättelyä, itsekehua, muiden haukkumista. Joudut odottamaan, muuttamaan suunniltemiasi, pettymään, epäilemään muistiasi ja ymmärrystäsi, olemaan epätietoinen, valehtelemaan, näyttelemään, salaamaan jne. jne Vaikka varoisit kuinka niin loukkaat häntä varmasti, jo olemassaolosi loukkaa häntä joka päivä enemmän ja enemmän ja siksi hän katsoo olevansa oikeutettu kohetelemaan sinua huonosti. Jos hän katsoo tarvitsevansa sinua niin hän saattaa kohdella sinua välillä oikein ystävällisestikin jotta pysyt koukussa. Jaksatko tullaista pelleilyä kovin kauaa? Onko se sen arvoista?
Tiedän ihmisiä jotkä eivät myönnä itsessään mitään vikaa ja syyttelevät kaikesta muita, ihmisiä jotka turvautuvat valheeseen saadakseen maailman näyttämään paremmalta. Vaikka nuo ovat narsistisia keinoja niin tosi narsisti erottuu porukasta kuin koirankakka lumihangesta. - latistettu
Da daaa kirjoitti:
Narsisti ei elä jos jotakin draamaa ei ole ilmassa. Jos/kun sitä positiivista hehkutettavaa (mainetta, kunniaa ja rikkauksia) ei kauheasti ole niin draamaa haetaan ongelmista. Narsistin ongelmat ovat aina kertaluokkaa isompi kuin muiden. Jos narsistille ei ole riittävästi ongelmia mistä valittaa niin hän kyllä kehittää sellaisia, se on helppoa kun ei ota mistään vastuuta. Vaikka narsisti aiheuttaa itselleenkin harmia niin ei sillä ole väliä, onhan lisää valitettavaa ja syyteltävää. Narsisti myös poistuu sujuvasti paikalta ja jättää muut siivoamaan aiheuttamansa sotkun.
Kokeilepa antaa narsistille yksinkertaisia neuvoja joilla helpotta elämää ja arjen askareita niin näet kuinka raivo nousee. Ehkä suusta tulee "kiitos" mutta silmissä palaa viha ja kosto seuraa. Jos kehotat narsistia menemään terapiaan niin varmista että joku todistaja on lähettyvillä. Tuollainen "neuvo" on pahimpia loukkauksia narsistille ja hänen reaktiostaan ei voi tietää.
Jos kyseeessä on narsisti niin hänen lähipiirissä tulet voimaan pahoin, se on varmaa. Jos yrität pysyä hänen kanssaan väleissä, se takoittaa että joudut nielemään pa..kaa yhä enemmän. Joudut kuuntelemaan valheita, ilkeilyä. vähättelyä, itsekehua, muiden haukkumista. Joudut odottamaan, muuttamaan suunniltemiasi, pettymään, epäilemään muistiasi ja ymmärrystäsi, olemaan epätietoinen, valehtelemaan, näyttelemään, salaamaan jne. jne Vaikka varoisit kuinka niin loukkaat häntä varmasti, jo olemassaolosi loukkaa häntä joka päivä enemmän ja enemmän ja siksi hän katsoo olevansa oikeutettu kohetelemaan sinua huonosti. Jos hän katsoo tarvitsevansa sinua niin hän saattaa kohdella sinua välillä oikein ystävällisestikin jotta pysyt koukussa. Jaksatko tullaista pelleilyä kovin kauaa? Onko se sen arvoista?
Tiedän ihmisiä jotkä eivät myönnä itsessään mitään vikaa ja syyttelevät kaikesta muita, ihmisiä jotka turvautuvat valheeseen saadakseen maailman näyttämään paremmalta. Vaikka nuo ovat narsistisia keinoja niin tosi narsisti erottuu porukasta kuin koirankakka lumihangesta.Kylläpä kuulostaa tutulta. 9 vuotta minulla meni, nyt itsetunto pohjassa. Mieli surullinen, paha olla. Toisella kova vauhti uuden kumppanin kanssa. Ennen minua ollut kumppani oli myös narsistin mielestä surkimus. 2 lasta teki edellisen kumppanin kanssa. Toisesta tullut myös narsisti, toinen on lähtenyt kauas pois, kun ei pysty olemaan lähellä. Toivottavasti ajan kanssa tämä olo menee ohi. Syyllisyyksiä edelleen minulla itsellä siitä, että kaikki olikin minun syytäni. Kaikki tapahtui hitaasti vuosien ajan. Suhteesta en onnistunut pääsemään, vaikka omat lapseni asiasta huolestuneena näkivät minun voivan huonosti.
- titta2011
Kuulostaa entiseltäni... ja hän on täysi narsisti
- samu2011
Kuulostaa entiseltäni... ja hän on täysi narsisti ja psykopaatti
- Tajua ensin
Huomaa, että ymmärtäminen ja hyväksyminen ovat eri asioita. Ymmärtäminen tarkoittaa asian tajuamista, ja sen jälkeen voi joko hyväksyä tai olla hyväksymättä.
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomessa on meneillään boomereiden kosto
1990-luvun lamassa osumaa saaneet sukupolvet toivovat sen jälkeen syntyneille sukupolville kärsimystä porvareita äänestä942773Petteri Orpon kommentti persujen väkivaltaan?
Hiirenhiljaa taas on, kun Tampereella persulahkon ääriosasto pahoinpiteli kantasuomalaisen tytön. Missä on pääministeri1281975IPCC romahtaa
Mitenkäs tässä nyt näin kävi? Ilmastohourimoinnin tukijalka myöntää, ettei mitään ilmastokatastrofia olekaan. Eikös tääl571957Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?
Loviisan satamaan tuotiin laivalastillinen pähkinänkuoria Norsunluurannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al331636- 931570
Onko sinulla jalostettu koira? Nämä tekijät altistavat koiran sairastumiselle
Moni Suomessa suosittu koirarotu on sairas ulkonäkökeskeisen jalostuksen ja ääripiirteiden vuoksi. Erityisesti tietyt t281544- 1411294
Anabaptismin kirous
Uudestikastetut lahkolaiset joutuvat valheen kierteeseen. He joutuvat herjaamaan lapsena saamaanssa kastetta nimeen Isä4161103Robotiikka korvaa tulevaisuudessa seurustelusuhteet
Haluan herättää keskustelua aiheesta. Asiantuntijoiden mukaan robottien kehitys on 10-15 vuoden päässä siitä että voidaa2561014kamera hakokylässä
kamera kuvaamassa yleistä tietä laittomasti ristauksessa hakokylä-raatevaara!19995