kiusattu ylipainoinen, auttakaa!

väsynyt elämiseen

inhoan itseäni. on vaikea iloita ja nauttia elämästä kun aina joku on arvostelemassa. olen ylipainoinen, mutta mielestäni ihan nätti. mutta eihän kukaan ylipainoisesta voi pitää. ainakaan täällä tuppukylässä. ulkonäkö on pojille nykyään kaikki kaikessa. aivan sama millainen luonne on kunhan kroppa on timmissä kunnossa ja tyttö on suosittu. itsevarmuuteni on todella heikko, en usko/luota itseeni, pelkään epäonistumista. mietin aina mitä muut ajattelevat minusta ja tuntuu että tulen hulluksi kun ajattelen sitä. olen pian 15-vuotias. en ole ikinä saanut tuntea sitä läheisyyden tunnetta toiselta sukupuolelta, toisin kuin ystäväni. jos kerrankin joku poika minuun ihastuisi, en pystyisi seurustelemaan hänen kanssaan. rupeaisin heti miettimään mitä muut ajattelevat seurustelustamme koska olen lihava. noh kukaan ei ikinä minuun voisi ihastua, ainoastaan sitten kun olisin laiha. olen monesti yrittänyt laihtua, nyt olen laihtunut jo kolme kiloa mutta tunnen itseni silti avuttomaksi. en halua keneltäkään sääliä enkä sanoja " omapahan on ongelmasi, laihduta sitten" se ei ole niin yksikertaista kuin voisi luulla. olen ollut koko ikäni ylipainoinen ja ala-asteen neljännellä luokalla muistan meidän luokan söpöimmän ja suosituimman pojan sanoneen ystävälleen minusta: " alkaisin ton kaa jos se ei ois läski" muistan nuo sanat aina, vaikka siitä jo neljä vuotta onkin. mieleeni ei ole onnellisia asoita paljoa jäänyt, muistan vain tilanteet, jolloin joku asia on nakertanut itsetuntoani ja minua on haukuttu. niitä tilanteita on liian paljon. itken kovasti, olen viillellyt eikä perheen kanssa mene hyvin. jos pidän pojasta, en ikinä kerro hänelle tunteistani. en pysty puhumaan kenellekkään, en ainakaan vanhemmilleni! ystävillekkin puhuminen ei kiinnosta sillä ajattelen heidän vain sisimässään nauravan minulle ja ongelmalleni. jos puhun ongelmistani jollekkin kasvotusten, rupean itkemään. en pidä itsestäni ja olen todella kriittinen ja kun katson peiliin näen ylipainoisen ja säälittävän ihmisen. pelkään että minulla on masennus enkä ikinä pystyisi kertomaan sitä vanhemmilleni.pelkään nöyryytystä. se on todella surullista ja typerää jos ihmiset katsovat vain ulkonäköön. mielestäni kaikkien ihmisten tulisi olla tasa-arvoisia, ja sanontahan kuuluu " ulkonäköön ihastutaan, sisimpään rakastutaan." täällä päin tuolla sanonnalla ei ole merkitystä. ottakaa kantaa ja kommentoikaa.

28

2110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olet ainakin ikäiseksesi hyvin kypsä ja älykäs nuori nainen. Osaat kirjoittaa hyvin ja analysoida tilannettasi. En paljon muuta osaa lohduttaa. Yksi mahdollisuus on että hakeudut kaltaistesi lihavien ihmisten seuraan. Heillä ei ole varaa haukkua sinua.

• nainen, 22 vee

Moi!

Tilanteesi muistuttaa minua hyvin läheisesti omasta nuoruudestani. Olen ollut lapsesta saakka hyvin ylipainoinen ja minua kiusattiin asiasta ala-asteelta yläasteen loppuun niin paljon, että masennuin todella pahasti, olin suorastaan psykoottinen ja edelleen käyn terapiassa puhumassa asiasta. Itsetuntoni oli olematon ja ajattelin myös, ettei kukaan voi ikinä kiinnostua minusta, koska oon ylipainoinen. Edelleen ne ajatukset tulee toisinaan mieleen, mutta nykyään tiedän ne harhakuvitelmiksi.

Kun katsoo kaupungilla pariskuntia, heitä löytyy kyllä jokaisesta pituus- ja painoluokista erilaisina yhdistelminä.

Itselläni oli ensimmäiset kokemukset miesten kanssa ehkä 19-vuotiaana ja nyt niitä onkin ehtinyt kertyä useampikin. Seurustellut en ole koskaan, vaikka tilaisuuksia on ollut. (ei vaan ole ollut ketään "sopivaa". Kieltämättä myös pitkäaikainen kiusaaminen lähinnä miesten taholta on aiheuttanut mussa sitoutumiskammoa ja muuta ahdistusta)
      Olen kuitenkin tyytyväinen elämääni ja uskon, että jonain päivänä vielä löytyy joku, jonka kanssa tuntuu "oikealta". Nykyään mittani on 175/98, pahimmillani olen painanut lähes 130kg. Tällä hetkellä opettelen terveellisiä elämäntapoja, mielen ja kehonhallintaa ja pysyvää painonpudotusta.

Saan miehiltä kuitenkin huomiota ja monet ovat olleet kiinnostuneet minusta _oikeasti_ ja pitäneet viehättävänä. Sen jälkeen kun sain vähän itsetuntoa kohilleen, alkoi miehetkin kiinnostua selvästi enemmän.

Sulla on hyvä asenne, joka vie sut vielä pitkälle :) Tärkeintä on vaan hyväksyä itsensä juuri sellaisena kuin on ja olla välittämättä kaikkien pikkusieluisten ihmisten kommenteista. Varmasti löydät jonkun kivan pojan vielä joskus, joka pitää sua kauniina pyöreämpänikin :) Tuo yläasteikä on monille todella hirveä, nuoret (monet mieleltään vielä lapsia) kun osaa olla todella raakoja ja tunteettomia. Usko pois, kyllä se viimeistään yläasteen jälkeen helpottaa kun porukka ympärillä alkaa olla vähän tiedostavampia.

• haista paska

En ole asiantuntija mutta tiedän itsestäni miten voin 185/67 mun motto on syö tervellisesti aamuisin ei mitään päivällä salattilautanen mieluummin ravintolassa koska se on inhottavaa laitttaa illallla esim. 4-viljan puuro ilman lisäkkeita. Muista aina että ihminen elää ilman ruokaa jopa 1kk mutta ei ilman vettä joten et tarvitse ylimääräistä avintoa. Muista myös kun olet ohjeittteni mukaan laihtunu sun pitää ruokavalio terveellisenä kala, kana, en tiedä muuta neuvo kun itse olen tosi laihe omin voimin. Nää laihdutuskuurit syö 5 kertaa herättää ???? jos mie söisin olisin tosi lihava . Ainoa konsti on syödä terveellisesti ja korkeintaan 2 kertaa pv. salaatti ja leseitä misssä muodossa se kukin päättää. Taitsi !

• ...

Hei kuule,

ei me kaikki paksukaiset olla toivottomia ikuisia vanhojapiikoja. Toivoa on!

Itse koin lihavuudesta johtuvaa koulukiusaamista koko kouluaikani. Teininä ylittyi jo 100 kg... Ja itsetunto oli maassa.

Nykyään olen 30 perheenäiti. Eli mies on, lapsi on. Kun tutustuin mieheeni, oli painoa n. 110 kg. Pahimmillaan painoni oli 130 kg, nyt olen noin 120 kg tuntumassa.

Itseäni auttoi totaalinen irrottautuminen suomalaisesta tuppukylästä, jossa asuin. Nyt asun ulkomailla ja se oli elämäni paras ratkaisu.

• ja loistavaa

Mahtavaa!

Irrottautuminen "tuppukylästä" siis auttoi sinua pudottamaan painoasi sairaalloisen lihavasta sairaalloisen lihavaksi. Kyllä on syytä hurraa-huutoihin.

Kaikki tuppukyläläiset vain ulkomaille asumaan, niin huima painonpudotus on tosiasia.

• ...
        ja loistavaa kirjoitti:

Mahtavaa!

Irrottautuminen "tuppukylästä" siis auttoi sinua pudottamaan painoasi sairaalloisen lihavasta sairaalloisen lihavaksi. Kyllä on syytä hurraa-huutoihin.

Kaikki tuppukyläläiset vain ulkomaille asumaan, niin huima painonpudotus on tosiasia.

Ja yksi taas ei ymmärrä lukemaansa: Muutto tuppukylästä ulkomaille osoitti, että on olemassa ihmisiä, joille lihavuus ei ole este aidolle ystävyydelle tai parisuhteelle. Niin, muutama viikko sitten paino oli tosiaan 130 kg, nyt 120 kg. Eli muutosta on tapahtunut aika roimasti.

• ja loistavaa
        ... kirjoitti:

Ja yksi taas ei ymmärrä lukemaansa: Muutto tuppukylästä ulkomaille osoitti, että on olemassa ihmisiä, joille lihavuus ei ole este aidolle ystävyydelle tai parisuhteelle. Niin, muutama viikko sitten paino oli tosiaan 130 kg, nyt 120 kg. Eli muutosta on tapahtunut aika roimasti.

Tosi roimasti on paino pudonnut, ei voi muuta sanoa...

Kyllä kandee lähteä tuppukylästä, jotta muuttuu sairaalloisen lihavasta sairaalloisen lihavaksi.

Taitaa muuten olla joku muslimi miehenä? Voit huoleti tulla takaisin. Nyt niitä on täälläkin riittämiin.

• edellinen
        ja loistavaa kirjoitti:

Kyllä kandee lähteä tuppukylästä, jotta muuttuu sairaalloisen lihavasta sairaalloisen lihavaksi.

Taitaa muuten olla joku muslimi miehenä? Voit huoleti tulla takaisin. Nyt niitä on täälläkin riittämiin.

Ei ole muslimi miehenä. ;-) En olisi ottanut.

• sss...sss...
        ja loistavaa kirjoitti:

Mikä sun pointtis oli?
        "Kyllä kandee lähteä tuppukylästä, jotta muuttuu sairaalloisen lihavasta sairaalloisen lihavaksi. "

Tulla väliin huutelemaan sarkastisia huutoja ja oksentaa omaa pahaa oloas toisten päälle. Et ole liialla älykkyydellä pilattu.

Jos ymmärtäisit lukemaasi ja jotain tästä elämästä, niin ehkä tajuaisit, että kymmenen kilon tiputus on hyvä asia. Parempi kuin - 0.
        Mut sä paljastit itsesi. Keskimääräistä alhaisempi älykkyys ja huonot käytöstavat sekä rasistinen maailmankuva.

Ja tiedoksesi ennen vastustasi; en ole lihava, yksinhuoltaja tai ruma. Ai niin, enkä huora.

• väsynyt elämiseen

kiitos paljon vastauksista (:

• ex.faddie.

Moikka.

Oon ite ollu täysin samassa jamassa kun sä. Nätti, mutta lihava. Kuinka monet kerrat valkkasin illalla ulos lähdön sijaan perjantaina sipsipussin kun kaverit. Se ajatuskin seisomisesta laihojen ihmisten vieressä kiusaantuneena ja oma itsetunti nollassa sai ahdistumaan. Näin meni monta kuukautta: koulusta suoraan kotiin ja sinne jäin, usein punastellen kaupan kassan kautta "toi myyjä varmaan miettii tarviiko tällänen läski tätä karkkipussia". No en olis tarvinnu. Aina netistä katoin laihdutuskuureja ja aina sellasen olin aloittamassa, kesti keskimäärin kolme päivää kunnes sorruin. Paastosin ja ahmin. Pahin mitä voi tehdä.

Sitten yksi ilta rupesin miettimään ihan tosissaan että mitä helvettiä. Kaiken oon ite aiheuttanu. Haluanko tosiaan viettää tämän yhden ja ainoan mulle annetun elämän yksin ja surullisena. En halua! Siis mitä jos kuolen huomenna, en ole elänyt kenenkään vuoksi. En ainakaan itseni ja siinähän on elämässä kyse. Aloitin syömaan aamupalan,lounaan ja iltaruan. Söin mitä halusin, mutta vaan 3 kertaa päivässä. Ei jälkkäriä muutakun perjantaina koulun jälkeen sai juhlia viikonloppua,kohtuudella. Ja mukaan hölkkä, sen tein aina illalla pimeässä koska aluksi nolotti mennä sinne pururadalle timmien maratonareiden sekaan löllymään ;)

Vuosi ja puolikas nmyöhemmin: Itsetunto hipoo kattoa, kiloja karissut mielettömään tahtiin, ihana mies, niin aurinkoinen ja energinen olo. Porukatkin tuntuu ihan jees olevan. Taisin ite olla se joka riidat aiheutti kun oli niin paha olla.
      Siis kunhan saat ittees taottua sen että sulla tota menoa elämä valuu hukkaan.

En tarkoita ettei lihavana vois olla onnellinen, kaikki lähtee sisältä. Mut niin se vaan on ettei jos itseensä ole tyytyväinen sille on tehtävä jotain. Ja se että näyttää hyvältä just niissä lempparifarkuissa yms. on aivan saatanan hyvä fillis!!

Kokeile nyt ihmeessä :)) kaikkea hyvää!!

• väsynyt elämiseen

voi kiitos paljon (: heti tuli iloisempi mieli

• haista paska

Hei Mutta olen mielestäni sitä mieltä jos esim. noudatat mun ohjeita ne ohittaa noi painonallinta ohj. Ainahan eillä elämässsä on vaikeaa mutta syömisees sitä ei kannnata tuhlattua vaan itsekuri on tärkeää ja ei munkaan neuvoja täydy noudattaa vaa jonain ehkä kerran viikosssa täyttyy nauttia en tiedä kelle kerro nimimerrkki "haista paska# löytyy ja laihdut Taitsi !

• wywy
        haista paska kirjoitti:

Hei Mutta olen mielestäni sitä mieltä jos esim. noudatat mun ohjeita ne ohittaa noi painonallinta ohj. Ainahan eillä elämässsä on vaikeaa mutta syömisees sitä ei kannnata tuhlattua vaan itsekuri on tärkeää ja ei munkaan neuvoja täydy noudattaa vaa jonain ehkä kerran viikosssa täyttyy nauttia en tiedä kelle kerro nimimerrkki "haista paska# löytyy ja laihdut Taitsi !

Pitäisiköhän sun itse syödä hieman terveellisemmin, jotta saisit aivoillekin välttämättömät rasvat? Nyt tekstisi on huomattavan vaikeasti luettavaa ja antaa sinusta töykeän ja heikkolahjaisen vaikutelman.

Kyllä jokainen tietää, että ateriointi 2 x päivässä sopii koirille, mutta ei ihmisille. Viisi pientä ateriaa, terveellisesti koottuna on järkevä tapa hallita ja pudottaa painoa. Se tukee aineenvaihduntaa ja sokeritasapainoa.

Elämästä tulee kyllä kohtuullisen ikävää, jos luonteenlujuus tai itsekuri on sen ainoa arvo. Toki joskus voi pitää kevyempiä päiviä ja syödä niukasti, mutta pääsääntöisesti uskon kohtuuteen tässäkin.

Aloittajalle hyvää syksyä!

• Rauhassa11

Moikka! Aluksi haluan sanoa sulle "väsynyt elämiseen", että murrosikä on tytöille todella pahaa aikaa itsetunto-ongelmien saralla. Olen itse nyt 20-vuotias, ja käynyt suurinpiirtein saman läpi kuin sinä kirjoituksessasi kerrot. Olin yläaste aikana sairaalloisen lihava (165cm/110kg). Nykyään mittani ovat 172/80, enkä aio pudottaa YHTÄÄN AINUTTA KILOA. Lääkärini mukaan mittani ovat hyvät , eikä laihduttamisen tarvetta ole, vaikka lievää ylipainoa onkin.

Arvaatkos mikä on hauskinta? En edes yrittänyt laihduttaa, vaan paino putosi lukion ekana vuonna , kuin ihme olisi tapahtunut, 30 kiloa! Naiselliset muodot tulivat kehiin. En muuttanut ruokavaliota muutoin kuin jättämällä karkit, KALORISET LIMSAT ja "snacksit" pois. Aloin liikkumaan hyppytunneilla ja koulun jälkeen kaupungilla kavereiden kanssa kahviloissa (juoden vain kahvia). Aktiivisuustasoni nousi huomattavasti. Edes alkoholin mukaan tuleminen ei hidastanut laihtumistani.

Neuvoni sinulle: ota elämästä ilo irti. Kun olet tyytyväinen itseesi, muutkin kiinnostuvat sinusta. Ole ystäviesi kanssa, aloita vaikka joku kiva harrastus etc. Jätä turha energia pois ja syö oikein (netistä löydät ohjeita parempaan ruokavalioon). Unohda poikahuolet, tapaat varmasti kiinnostavan pojan silloin, kun sen aika on. Ulkonäkö ei määritä ihmistä, vaikka tämä yhteiskunta haluaa meille muuta uskotella. Media asettaa tietyt ulkonäköstandardit, joihin kaikki pyrkivät, ja joista vain pieni osa nuo vaatimukset täyttää.

Jos et vielä tiedä, valitako amis vai lukio, niin ehdotan lukiota. Itsetuntosi kannalta lukion ympäristö on paljon suivaitsevampi kuin ammattikoulujen. Ja tästä on aivan turha alkaa napisemaan, totta se on.

• emma 2010

minullakinon ollut painon kanssa niin ja näin.ja aika pahasti.165,147 jojotin 165,48kg,jojotin,165,119,sitten marssin lääkäriin 50v.päivänä,olisi pitänyt tehdä aikaisemmin ja liityin ene-ryhmään.kaksi kertaa olen nyt ollut lääkärin valvonnassa pussidieetillä.nyt olen menossa leikkaukseen koska liitännäissairauksia jo niin paljon.nykyään hyviä tuotteita apteekissa,juttele ravintoterapeutin ja myös psykiatrin kanssa,he ovat tukenasi,joku on oltava,yksin ei pärjää.ryhmässä saa tukea,ja neuvoja.unohda makeiset juo light-mehua,syö ksylitolkarkkeja pahimpaan.näillä uusilla laihdutusruila olen saanut 10 kg 2 kk pois ja välipalaksi salaattia,yrttejä,paprikaa,munakoisoa,sipulia uuniin ja hyvät mausteet perään ja ruokaöljyä.tee kesällä lantusta,porkkanasta ym.uuninpellillä sipsejä.tiedän että,tuossa iässä kuuluu näyttää hyvältä.nyt mars kauppaan ja kasvis-ostoksille.tulee kesä ja porkkanat on karkkia ja saat vielä hyvän rusketuksen.t.emppu.

• herzz

Moi! Mulla on oikeestaan toi ihan sama ongelma. Olen 14-uotias, painan 170kg ja olen 164cm pitkä. En tosin ole masentunut tai viiltele, ja mulla ei ole yhtäkään ystävää... Olen siis koulussa ja kaikkialla aina yksin.
      Olen ollut ihan pienestä asti ylipainoinen, ja kasvan aina vain lisää, vaikka yritän hallita painoani kaikin mahdollisin keinoin. Käyn joka vuosi lääkärissä, ja nyt minulle ollaan suunnittelemassa mahalaukun ohitusleikkausta.
      Ja minäkin suosittelen kyllä noita ryhmiä. Ne auttaa laihtumaan helpommin, ja niiltä kaikilta muilta ryhmäläisiltä saa paljon tukea ja vinkkejä. Olen ollut nyt kolmessa eri ryhmässä, viimeisin on juuri loppumassa. JA olen itse ainakin todella ujo, enkä uskalla tehdä tai puhua mitään, mutta kannattaa vaan mennä rohkeasti mukaan.
      Minua ärsyttävät nuo ``ei ulkonäkö merkitse mitään, sisin on tärkeämpi`` - lausahdukset, sillä eiväthän ne ole alkuunkaan totta vaikka kaikki niin väittävät.

Vaikket ole masentunut etkä itseäsi viiltele, mene hyvän tähden lääkäriin, jos et provoile, huostaan sinut pitäisi ottaa ja teljetä psykiatrian klinikalle syömistä opetteleen.

• Vink,

Ei pidä pitää itseään nälässä, vaan kohtuullisesti syömällä estää hotkiminen. Aamulenkki ENNEN AAMUPALAA ottaa energian suoraan läskeistä, eikä aamiaisesta. Sauna laihduttaa yhtä hyvin kuin normaali kävely ja lisäksi se notkistaa. Joku pieni herkku kerran viikossa nostaa itsetuntoa, muttei muutu painoksi.

• cvxvxcxcvsfdfsd

minäkirjoitankaikkiputkeentätäonaikamukavalukea....

• elämää vain

Joo, jospa opettelisit kirjoittamaan oikein, saisi jotain selvää tekstistä, etkä antaisi tyhmää kuvaa itsestäsi. PISTEEN JÄLKEEN AINA ISO KIRJAIN !

Mutta joo, jos ulkonäkö ei miellytä ei tule siihen sisukseenkaan tutustuttua, muuten kuin ajan kanssa ja ns. pakosta, esim. töissä jne.

• koiratyttö<3

Moi!

Minulla on sama ongelma. olen kyllästynyt että pojille vain ulkonäkö merkkaa jotain.Olen rakastunut. Mut sen pojan kamut haukkuu mua läskiksi. Olen onnistunut laihduttamaan 7kg. Mutta se on aika vähän.

• ikuisuudenkiusattu.

Mullakii on tollai samallain ongelma. Haukuttu nyt jo noin 6 vuotiaast saakka ja nyt täytän jo 15. Myönnän että olen ylipainoinen 170cm/90kg mut ei siitä tarvis muistutella esim.koulus tai kavereiden kesken. Minusta on ihmisen oma asia päättää painostaan ja terveydestään eikä siitä tarvis muiden muistutella ja paasata. Kyllä se ihminen itse huomaaa ku menee oikeen huonoo jamaa.Omasta kokemukseta siis tiiämn miltä tuntuu olla kiusattu ja syrjitty mut en mä mitää viiltelemää oo ruvennu enkä ees masentuunu. Pitää vaa pysyy vahvaan ja miett itte et voisko jotai parantaa.
      Ei mul sit muuta.

• kksjd

Lihavana ei voi olla onnellinen ja ihmiset ei todellakaan ole tasa-arvoisia. Homot on eriarvoisia kuin lihavat ja normaalit on eriasrvoisa kun timmit ja sporttiset. Opettelisitte tämän maailman tosiasioita ettekä uskoisi satuihin mitä kaikenmaailman hyssyttelijät selittävät jostain tasa arvosta. Röyhkeydellä ja kovalla kurilla menestyy ja pärjää kaikessa. Hyvyydellä ja hyssyttelyllä ei kuse kun opmille jaloilleen.

• Willbeskinny?

Tytöt kuulkaa! Vaikka ylipaino olisikin terveysriski, ei sen takia kannata kuitenkaan omaa elämänhalua menettää. Itse sain 163/90 mitoilla helposti miehiä parikymppisenä, jolloin menin myös nykyiseen parisuhteeseeni. On jokaisen ihan oma asia miltä näyttää, ja jos tahtoo muuttua, sen tulee lähteä omasta itsestä, eikä muista.

• ennen lihava

Minua kiusattii koska olin aika läski.olin sillo 11 ja painoin 82,5 kg jos oikein muistan.eli olin iha vitu läski.oon nyt 15.eli oon saanu laihutettuu semmoset 19 kg.eli painan nyt 63,5 kg

• Anonyymi

Itse olen 42,3kg ja hiukan ylipainoinen kaikkien painoindeksin mukaan. Olen 145 cm pitkä ja 10 vuotias minua kiusataan koko ajan koulussa
      😢😢😢😢😢

• Anonyymi

70 % suomalaisista aikuisista on mittausten mukaan läskejä.

Miten vähemmistö 30 % eli normaalipainoiset voivat kiusata enemmistöä? Kenenkään ei pidä kiusata ketään.

Lihavat voisivat liikkua enemmän ja ottaa selvää eri ruokaryhmien energiasisällöistä. Jos syö enemmän kuin kuluttaa, niin lihoo ja kääntäen. Suklaa, sipsit, karkit, limu, pulla, pitsa ja hampparit tuplamajoneesilla varmasti lihottavat.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      17
      2194
    2. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      84
      2148
    3. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      101
      1407
    4. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      10
      1346
    5. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      84
      1237
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      146
      1188
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      249
      896
    8. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      78
      879
    9. Omalääkäri hallituksen utopia?

Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      173
      874
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      63
      854
    Aihe