Olisi pieni ongelma,Ässähän laittaa ovet lukkoon kun lähdetään liikkeelle.Omassani vaan käy nyt sillain ,että kun auto pysäytetään niin repsikan ovea ei saa oven omasta sisäkahvasta auki,ennen kuin keskuslukitus on avattu kuskin ovesta.Tällä tavallahan sen ilmeisesti ei pitäisi toimia,koska nyt paniikki tilanteessa repsikka ei pysty itse avaamaan ovea lainkaan.Osaisikohan joku antaa vinkkiä mistä lähteä vikaa etsimään? Auto on 2000 mallia ja meille vasta hankittu.
S-typen keskuslukitus
5
2657
Vastaukset
- Mekaanikko
Ei taida auttaa muu kuin lukkomekanismin vaihto.Vetää ilmeisesti aina takalukituksen(dead locking)päälle.
- ässä
Minulla on 2000-mallinen S-type, ja aikanaan kun en ohjekirjaa ollut vielä avannutkaan, aloin summittain ohjelmoimaan kuljettajan penkin, ratin ja taustapeilien muistipaikkoja. Avaimen kauko-ohjaimen toiminnat liittyvät myös jotenkin tähän muistisysteemiin.
Ilmeisesti jotain tein väärin, sillä tämän jälkeen jonkin aikaa auton lukot oikkuilivat (esim. takaovet vain lukkiutuivat ja avautuivat kauko-ohjaimesta, tai sitten tapahtui juuri tuo, mistä kerroit).
Ongelma poistui kokonaan, kun lukitsin ja avasin yhden kerran ovet perinteisellä avaimella (lukkosylinteri vain kuljettajan ovessa).
En tiedä, kuuluuko tämän näin toimia, mutta mulla se ikäänkuin palautti perusasetukset takaisin, jotka olin onnistunut jotenkin sotkemaan.
Kokoileppa tuota samaa - tiedä vaikka säästyisit isommalta remontilta.
Jos ei auta, Jaguar-huolto voi ohjekirjan mukaan kytkeä koko automaattisen lukitustoiminnon myös pois päältä. Sehän on hieman tarpeeton varuste.
Onnea yrityksiin. - Lukkoseppa
Kysaiseppas huollossa onko ko. lukkoon vaihdettu takuuseen se muovinen "mikalie"-mikrokytkimen kieleke joka uusimmissa lukoissa on metallia. Ikavasti pitaa keskuslukistusta paalla vaikka kuinka rappaisit ovenkahvaa :) Siihen asti ainoa keino oven aukaisuun on kuskinpuoleisen oven avaaminen tai kuskin lukon aukaisu avaimella...
- S-type
Annetaanpa välillä pieni tilanne selvitys. Todella paljon kiitoksia hyvistä vastauksista!!! Kokeilin tuota avaimella kääntöä ja lukko alkoi todellakin toimia oikein :) . Valitettavasti se vaan palasi tänään jälleen "vikatilaan" :( . Ehdin tuossa aikaisemmin jo purkaakkin koko lukon, enkä siinä havainnut mitään selvää vikaa. Siinä tuli mieleen että kyse saattaa tosiaankin olla siitä,että lukko menee jotenkin väärään tilaan. Sisältä löytyi kyllä neljä mikrokytkintä - Yksi joka tunnistaa onko lukonkieli lukkoasennossa,yksi joka tunnistaa lukon aukaisuliikkeen,yksi lukon lukitusliikkeen ja yksi lukon aukaisumoottorin asennon. Ainoastaan lukonkielen tunnistimessa oli mikrolla kieli (Metallinen). Olisikohan jollakin muullakin kuulunut olla sellainen? Osaatko Lukkoseppä sanoa millä noista kytkimistä pitäisi olla se kyseinen kieli?
- Lukkoseppa
Se metallinen kieleke pitaisi loytya oven lukkosalvan varren paassa olevan kiinnikkeen mikrokytkimesta. Mikali se ei aina asetu kohdalleen kun oven aukaiset ei tieto lukon aukaisusta mene muille oville. Vika on alkuperaltaan sellainen, etta lukko on lukituksen jalkeen napsahtanut auki ihan itsekseen. Pitaisi olla kaikissa uusimmissa lukkomalleissa metallinen kieleke joka ei kulu/jousta niinkuin muovinen.
Kun kerran asentelet itse, niin varovasti asettele kieleke oikeaan asentoon ennenkuin kirit lukkopaketin takaisin, ettei se nimenomainen kieleke jaa jumittamaan mihinkaan ihmeelliseen asentoon.
En ole muuten aikaisemmin tormannyt noin hyvin paketoituun lukkosysteemiin, vaikka itse lukko onkin Fordin. Siina on varmasti hiukan pahkinaa autoon asiattomasti pyrkivalle..
Lukkoseppa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244716- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483125- 542667
- 2062621
- 512599
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322400- 1522338
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081539