Mielialalääkkeet??

Voi elämä sentään!

Kyselen, että millaisia lääkkeitä käytätte masennukseen? Minkä merkkisiä ja millaisilla sivuvaikutuksilla?

Söin jonkin aikaa Zoloftia, mutta siitä tuli turta olo ja ajatuksenjuoksu hidastui selvästi. Elin puurossa koko lääkityksen ajan (4kk) ja päätin lopettaa, koska opiskelusta ei tahtonut tulla mitään. Se hoksottimien virkeys katosi ja opiskelusta tuli hidasta. Vaikutti muistiin paljon.

Onko kokemuksia mistä lääkkeestä pysyisi tuo vireys kohillaan? Onko muita huomioonotettavia seikkoja, joita nyt en ymmärrä kysyä? Voiko sama lääke vaikuttaa ihan eri tavalla eri ihmisille?

13

788

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sertdrdrrr

      Valitettavasti kaikki SSRI-lääkkeet ovat samalaisia myrkkyjä.

      Niissä käytetään mm. fluoridia, joita natsit ja Neuvostoliittolaiset käyttivät keskityseleireillään, laittoivat sitä juomavetaan, jotta vangit pysyivät säyseinä.

      SSRI-lääkkeet ovat suuri valhe, vaarallinen valhe.

      Alussa ne tuntuvat auttavan, mutta ne tuhoavat aivoja, noidankehä on valmis, kun yrität irti SSRI-lääkkeistä, niin olo on kahta pahempi.

      Neuvoni, älkää käyttäkö SSRI-lääkkeitä, ottakaa selville niiden vaarallisuus, jos olosi on nyt huoni, niin SSRI-lääkkeet saavat olosi monta kertaa huonommaksi ja tuhoavat terveytesi.

      • oletpas fanaatikko

        Olipas vuodatus. Ainakin minä olen hyötynyt ratkaisevasti lääkityksestä, jota tulen käyttämään lopun ikäni. Keskittymiskyky on paljon parempi kuin aikoihin, joten ainakaan minulla ei SSRI (sitalopraami) vaikuta negatiivisesti kognitiivisiin kykyihin.

        Millä tavalla SSRI-lääkkeet tuhoavat aivoja? Ihanko netistä luit? Uskotko myös että aspartaami aiheuttaa syöpää ja dementiaa?


      • sfgdfgdf
        oletpas fanaatikko kirjoitti:

        Olipas vuodatus. Ainakin minä olen hyötynyt ratkaisevasti lääkityksestä, jota tulen käyttämään lopun ikäni. Keskittymiskyky on paljon parempi kuin aikoihin, joten ainakaan minulla ei SSRI (sitalopraami) vaikuta negatiivisesti kognitiivisiin kykyihin.

        Millä tavalla SSRI-lääkkeet tuhoavat aivoja? Ihanko netistä luit? Uskotko myös että aspartaami aiheuttaa syöpää ja dementiaa?

        "Uskotko myös että aspartaami aiheuttaa syöpää ja dementiaa?"

        Tuohan on faktaa, mutta syö sinä vain SSRI-lääkkeitä ja juo coca-cola zero, aspartaami myrkkyä, jos haluat olla zombi.


      • Anonyymi
        oletpas fanaatikko kirjoitti:

        Olipas vuodatus. Ainakin minä olen hyötynyt ratkaisevasti lääkityksestä, jota tulen käyttämään lopun ikäni. Keskittymiskyky on paljon parempi kuin aikoihin, joten ainakaan minulla ei SSRI (sitalopraami) vaikuta negatiivisesti kognitiivisiin kykyihin.

        Millä tavalla SSRI-lääkkeet tuhoavat aivoja? Ihanko netistä luit? Uskotko myös että aspartaami aiheuttaa syöpää ja dementiaa?

        Citaloprham on minullakin, eikä se ole aiheuttanut mitään sivu-oireita. Otin sen aikanaan, kun en halunnut syödä hormoneja vaihdevuosi-ongelmiin.
        Lisäksi minulla on Peratsiini 2 mg kolme kertaa päivässä, Triptyl 25 mg kolmesti päivässä. Sitten Opamox 15 mg 1-3 kertaa päivässä
        Kaikki lääkkeet ovat hyviä, eivätkä aiheita mitään sivuoireita


    • aivan totta...

      Sama ongelma, vaihdoin työpaikkaa jossa pitää oppia uusiaasioita, vaikka työ sinänsä on melko yksinkertaista, niin siinä on muistettava aika paljon kaikkea.
      Kun alussa opetettiin työtä tuntui ettei mikään mene perille ja muut aloittajat menevät kirkkaasti edelle, luulenpa jotta minua luultiin vähän tyhmäksikin sen takia.

      No onneksi älysin lopettaa lääkityksen ja homma alkoi sujua. Lääke oli moclobemid eikä kuulu ssri-lääkkeisiin vaan on MAO-estäjä, mutta pään laittoi tukkoon.

      Olen huomannut jotta pienikin määrä opamox-rauhoittavaa myös tekee vähän sellaiseksi, hajamieliseksi, ja tarkkuus puuttuu.

      Onneksi pärjään nykyään ilman lääkkeitä.

      • Anonyymi

        Minäkin käytän Opamoxia tuntia ennen nukahtamista. Kun menen hammaslääkärille, otan Opamoxin, niin olen rohkeampi. Sitten päivä-unilla väsyttää


    • blackest pearl

      Minulla menee zeldox 2x40mg, cymbalta 90mg, lamictal 150mg.

      Cympalta aiheuttaa pahimmat vieroitusoireet, jos unohdan ottaa lääkkeen heti aamusta. Jos menee vuorokausi, niin on niin tukala olo, että ei voi maata kuin sängyssä. Jäsenet nytkähtelevät ihan kuin pienen sähköiskun saisi ja marakassit soivat päässä. Mieliala laskee heti tosi alas.

      Zeldoxilla en ole huomannut mitään vaikutusta. Olin välillä pelkästään sen varassa ja osastollehan sitä sitten jouduttiin.

      Lamictal tekee mielialasta tosi tasaisen verrattuna aikaisempiin mielialanvaihteluihin. Tosin yritin itsemurhaa toissa kesänä, kun söin sitä 200mg ja mikään ei tuntunut miltään. Ei siis mikään. Sairaalakäynnin jälkeen annosta pudotettiin.

      Minulla on kokeiltu Zoloftia. Ei ollut vaikutusta mielialaan, olin yhä syvästi masentunut osastolla ja kaikenkukkuraksi lääke sai mahani sekaisin. Laihduin todella alipainoiseksi. Tiesittekö muuten, että USA:ssa lääke on kielletty, koska se lisää murhariskiä. En muista, mistä luin. Mutta varmaan löytyy Googlettamalla.

      Remeronia on kokeiltu. Olin todella väsynyt kokoajan ja hermot kireällä. Äksyilin ihan pikkuasioista, joka ei kuulu tapoihini. Ja lääkärit pakottivat kokeilemaan lääkettä toisenkin kerran, vaikka kerroin haittavaikutuksista. Lääke myös aiheuttaa nälän tunnetta.

      Zyprexaakin on kokeiltu. Hyvä lääke, mutta nälkä oli jatkuva, söi kuinka paljon tahansa. Paino nousi 3kk;ssa 12kg.

      Seroquelia/Ketipinoria käytän edelleen nukkumistarkoitukseen 25-50mg. Aiemmin se oli annoksella 300mg ja olin kuin zombie. Nukutti kokoajan ja nälkä oli jatkuva. Kun lääke alkoi vaikuttaa, minun täytyi heti käydä maate tai olisin pyörtynyt lattialle. Silti lääkärit pakottivat syömään sitä 2 vuotta.

      Cipralex vei yöunet. Sitä kokeiltiin parisen viikkoa osastolla. Sen enmpää en osaa siitä sanoa.

      Että tällaista.

    • masis35678

      moi

      SSRI- lääkkeet auttavat masennukseen ja ahdistuneisuuten, mutta ei toivottuja vaikutuksiakin tulee. Tunteet pysyvät tasaisempina ja välillä on hieman pysähtynyt olo. ahdistuneisuus ja masentuneisuus pysyvät hyvin poissa, mutta vireystila ja elämän kokeminen noin yleisesti seestyy. lääkkeet leikkaavat ylhäältä ja alhaalta huippuja pois.

    • Elämä on ihanaa:)

      Citalopram-ratiopharm 20mg. Olen syönyt masennukseen n.2kk, ja elämä muuttui kertaheitolla. Jaksan olla lasten kanssa, en saa raivokohtauksia, seksi maistuu taas, työt sujuu, ym...olo on suurimmaksi osaksi tosi hyvä. En välitä vaikka tulisin zombiksi ja aion syödä niin pitkään kun tarvitsen. En halua takaisin siihen helvettiin kun pelkäsin lyöväni lapsiani ja avioliitto meinasi kariutua. Lapseni pelkäsi minua ja olisin pilannut heidän elämänsä. Aiemmin elämäni ei ollut elämisen arvoista. Ajattelin usein,että parempi olisi kuolla. Parempi mikä muu tahansa kuin huono elämä. Ainahan jotain lääkkeen syönnistä seuraa, mutta parempi hyvä elämän laatu kuin ei ollenkaan elämänlaatua. Suosittelen aloittamaan lääkityksen, jos elämä tuntuu tosi vaikealta. Minä ainakin sain elämäni takaisin!!!!

    • sarkynytvaasi

      Vuosia sitten kun sairastuin masennukseen, käytin Seronilia noin vuoden. Jouduin kuitenkin vaihtamaan sen Efexoriin, koska pidemmässä käytössä se aiheutti bruksismia. Efexor puolestaan aiheutti pienten sähköiskujen kaltaisia lihasnykimisiä, joten jouduin vaihtamaan senkin. Nyt olen syönyt muutaman vuoden Aurorixia, joka sopii minulle eikä haittavaikutuksia ole tullut.

    • Tutkippa tuosta
      • Voimia hakea apua!

        Kyllä oli hyvä artikkeli, mutta ei aina toimi suomessa. Akuuteissa tilanteissa, jossa lapsi tai muu ulkopuolinen vaarassa agressiivisuuden vuoksi, tai masentunut itse itsemurha-aikeet. Lääkehoito pitää heti aloittaa tälläisissä tilanteissa. Terapia ym. auttavat vasta pitkän ajan jälkeen.
        Itse huomasin, että omaan tilanteeseeni auttoi vain lääkityksen aloittaminen. Kaikki muut jo kokeiltu liikunta, ruokavalio, lepo ym. Kaikki kunnossa oli fyysisesti, mutta henkisesti rikki. Aggressiivinen, arvaamaton, pettymyksen sieto alentunut, itsemurha ajatukset ym. Minulle lääke on antanut lepohetken ja terapiassa käyn samaan aikaan. Jossain vaiheessa kun saan voimat takaisin voin lopettaa lääkityksen.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe