Suonikohjut vaivaa

Huolettaa..

Olen nyt 36 rv ja suonikohjut ilmestyivät raskauden alussa ja lisääntyivät raskauden edetessä. Olen vasta 20-vuotias joten toivottavasti kohjut hälvenevät lapsen saatuani. Kohjut ovat olleet kipeät lähes koko raskauden ajan, pitkään seistessä tuntuu kuumotusta ja kiristystä, olenkin nyt käyttänyt tukisukkia pidemmän aikaa ja ne tuntuvat auttavan kipuihin.

Eilen kuitenkin huomasin aamulla sängystä noustessani tavallista voimakkaampaa kipua samassa kohdassa kuin jokaisena aamuna olen tuntenut lievempänä. Jonkin aikaa seistessäni kipu kuitenkin hävisi, mutta palasi illalla. Polveni vieressä, "ulkopuolella" jossa kipeitä kohjuja on, tunnen kädelläni pienen patin, ehkä herneen kokoisen. Patti on erittäin kipeä, pelkkä koskettaminenkin tuntuu inhottavalta, jaloilleni noustessani ja kävellessäni sattuu. Patti ei kuitenkaan varsinaisesti näy ulospäin eikä erotu muuten kohjusta, se on vain pirun kipeä. Jalka ei ole turvonnut. Olen nyt illalla ja aamulla käyttänyt hirudoid fortea. Tietääkö kukaan mikä tämä patti voisi olla? Onko mahdollista että olisin vain lyönyt jalkani johonkin ja sen takia jalka kiukuttelee vai pitäisikö ottaa yhteyttä lääkäriin? Olen perjantaina menossa lääkärille synnytystapa-arvioon, voisinko odottaa sinne asti jos jalka paranisikin? Hirveästi kysymyksiä mutta olen huolissani jos kyseessä onkin joku vakavampi juttu, jos siitä on vaaraa vauvalle...

3

432

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miikku79

Soita ihmeessä neuvolaan, ettei vaan olisi veritulppa!!!!

• huolettaa...

Soitin neuvolaan, ja sanoivat että ei tarvitsisi mennä lääkäriin. Sanoi että jos patti olisi pohkeessa ja turvottaisi ja punottaisi yms. niin kyseessä voisi olla veritulppa, mutta koska on polven vieressä eikä punoita ym. niin ei ole muuta kuin ärtynyt suonikohju. Helpotti vähän oloa, mutta huolettaa kyllä vieläkin vähän..

• toivottavasti on apu

Suonikohjuja ei raskauden aikana leikata. Raskauden jälkeen, jos kriteerit täyttyvät voidaan kohjuja hoitaa mm. vaahdottamalla, laserilla, periteinen leikkaus alkaa olemaan harvinaista. Jos kriteerit eivät täyty niin julkisella puolella kohjuja ei hoideta, eikä missään nimessä pelkkiä kosmeettisia "röllyköitä". Tukisukat ovat nyt ja tulevaisuudessa hyvä muistaa käyttää.
      Raskauden aikana voi tulla ns. pinnallisia laskimotulehduksia, hirudoit on hyvä siihen. Syvä laskimo "veritulppa" on sitten asia erikseen ja se kuuluukin sitten lääkärin hoidettavaksi. Näkemättä ei kukaan osaa sanoa mikä, on kuulostaa pinnalliselta vaivalta. Näytä lääkärille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      495
      8627
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      121
      5899
    3. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      288
      4904
    4. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      58
      4645
    5. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      73
      4203
    6. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      164
      3972
    7. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      172
      3798
    8. Sinun ja kaivatun nimikirjaimet

Mitkä ne on ? Meillä H❤️M 👩‍❤️‍👩
      Ikävä
      90
      1741
    9. Onko sinulla ja kaivatulla

joku yhteinen tärkeä paikka?
      Ikävä
      99