kotona yksin lapsen kanssa

Mitenselviän?

Te kenellä kohtaukset eivät ole täysin kurissa lääkkeistä huolimatta.. miten olette selvinneet kotona lapsen kanssa kaksin? Raskauteen olen löytänyt vastauksia paljonkin mutta.. pelottaa ajatus lapsen hoidosta yksin. Jos saankin kohtauksia. Miten kylvettää? kantaa? vaihtaa vaippoja? nostaa tai siirtää... ? En saa kohtauksia usein, mutta niin usein kuitenkin, että pelottaa lapsen hankinta. Mies ei kuitenkaan ole niin pitkään isyyslomalla ja aina paikalla..

10

414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitenselviän?

      Ilmeisesti kaikki selviää ihan hyvin..

      • Voimia

        Mulla meni kaikki hyvin kahden lapsen kanssa, vaikka samoja asioita minäkin aikanani pelkäsin. Nyt lapset ovat jo isoja ja osaavat huolehtia itsestään.
        Ei kannata murehtia etukäteen.
        Laitoin vauvan aina vaippaa vaihtaessa sellaiseen paikkaan, ettei ainakaan korkealta tipu jos jotain pääsee sattumaan. Enemmän ovat kolhineet itseään itsenäisesti myöhemmin...


    • qwertå

      Eikö vaipan voi vaihtaa lattialla? Ei tasan putoo mistään. Kylvetykset kylmästi isän kontolle. Ei tartte pelätä mitää . Kaikki asiat vaan mahdollisimman paljon lattian tasossa. Vastasyntyneenkin kanssakin pärjää. Katsoo vaan että on vaan tarpeeksi lämpöö ja fylliä alla

      • yksinhuoltajat

        Ei kaikilla ole sitä isää siinä (tai vaikka äitiä jos on yh-isä)...


    • äläjaksa...

      No kyllä kai sitä lasta pitää joskus kantaa, eikö? Vai työnnätkö aina lattiaa pitkin?

    • vieraileva

      Meillä syöttötuoli oli sellainen "taitettava" eli kun olin kaksin pienen kanssa niin syötin silloin niin että tuoli oli taitettuna (matalampi) ihan varuiks jos mulle sattuu jotain niin lapsi ei ainakaan korkealta tipu :/

      Kylvetystä ei yksin, en minäkään vaikka kohtauksia ei juuri ollut. (kylvetä vaikka silloin kun joku on kylässä jos ei ole sukulaisia) kyllä vieraasi ymmärtää :) Ja jos tarpeen niin juttele neuvolassa pelostasi niin he hoitavat jonku avuksesi jotta selviät päivittäisistä toiminnoista :)

      Minä sovin läheisten ja parin naapurin kanssa että jos minulta tulee soitto (missä en puhu mitään tms.) niin he tulevat tarkistamaan asian. Tämä sillä että kohtausta edeltävästi sain pienen tuntemuksen joten ehdin näpytellä tarvittaessa numeron johon soittaa mutta puhua en välttis olisi ehtinyt...mutta siis vastaaja tiesi sitten mistä kyse. Tai jos muuten oli outo olo niin soitin miehelleni/äidille tms. ja sanoin että soitetaan puolen tunnin päästä olenko ok. Jos en vastaa niin jne.....

    • TuomasPuomas

      Moi kaikki,

      Vaimollani on vaikeahoitoinen epilepsia, jota on yritetty hoitaa monen lääkkeen avulla ja viimeksi syvä aivostimulaation avulla (myös vagus-stimulaattori kokeiltu). Kohtaustilanne on ollut parempi (keskimäärin 1-3 pientä kohtausta päivässä) n. vuoden ajan. Kohtaukset pääsääntöisesti lyhyitä tajuttomuuskohtauksia, ei kramppeja tai pitkiä tajuttomuuksia.

      Haluaisimme vaimon kanssa lasta, mutta juuri aika synnytyksen jälkeen mietityttää. Monia asioita voi varmasti kiertää lapsen suhteen, ei nosta, pitää mahdollisimman lähellä lattiaa, ei kylvetä jne. Mutta ainakin minua ajatus vaimosta ja lapsesta yksin kotona pelottaa. Kyselisinkin, että onko aviomiehellä mahdollisuutta tai oikeutta olla kotona ns. kotiäitinä miten paljon? Ymmärtääkseni mies voi jäädä kotiäidiksi jossain vaiheessa ensimmäistä vuotta muutamaksi kuukaudeksi, mutta ilmeisesti alkuaikana se ei ole mahdollista? Siis ainakaan Kelan kautta. Entä mistä tälläiseen tilanteeseen voisi saada apua kotiin?

      Kaikki tieto on tervetullutta!

      • anpuola

        Hei!

        Minulla on vaikeahoitoinen epilepsia. Olin aluksi yksin ihanan tyttomme kanssa. Mies hoiti yot ja kavi paivat toissa. Sitten sain turvakseni miehen poissaollessa henkilokohtaisen avustajan. Toivon etta olette onnistuneet! vaan Sisua se kysyy!


    • Neba

      Jos äiti määrätään sairaslomalle niin silloinhan äiti ei ole kykeneväinen hoitamaan lasta jolloin isä voi jäädä kotiin vanhempainpäivärahalla ja sen jälkeen kotihoidontuella

    • epiäiti..

      Vähän myöhään tulee vastauksesi.....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      108
      7776
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2862
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2452
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2175
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1835
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1599
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1444
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1405
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe