1. Aloita työnteko jo nuorena opiskelua unohtamatta
- itse tein kaikki kesälomani töitä jo 13-vuotiaasta lähtien
- muulloin keskityin opiskeluun
2. Keskity opiskeluun
- jokainen opiskeluvuosi tarkoittaa menetettyjä ansiotuloja
- itse paukutin paperit pöytään pikavauhdilla, tein töitä vain kesäisin
- mitä nopeammin pääset aloittamaan valmistuneen palkalla, sitä enemmän ehdit tienata
3. Minimoi asumiskulut
- asuin vanhempieni luona, kunnes ostin oman asunnon
- miksi yrittää itsenäistyä, jos kuitenkin pitää roikkua vanhempien ja Kelan lompakossa ja siten rasittaa heitä enemmän kuin kotona asumalla?
4. Sijoita rahasi pienellä riskillä ja pienillä kuluilla
- itse käytin korkeakorkoisia ilmaistilejä
5. Ole tarkkana harrastuksien kanssa
- esim. tunnin hikoilu Zumbassa maksaa 10 €, lenkkipolulla 0 €.
6. Osta oma asunto
- älä ikinä asu vuokralla tai asu mahdollisimman vähän
- vuokralla asuessasi maksat toisen asuntovelkaa pois ja menetät veroedun
- vuokran maksu ei lopu koskaan, vaan se kallistuu asumiskustannusindeksin tahdissa
- asuntolaina loppuu ja inflaatio syö kk-erän.
Minulla oli armeijäiässä tilillä 48 000 markkaa ja myöhemmin 180 000 markkaa. Sillä sai jo ihan mukavasti maksettua asuntoa markka-aikaan, kun muutin omaan. Nyt lainaa ei enää ole ja asuntoni arvo on 1 000 000 markkaa. :)
Rahamiehen neuvot nuorille
169
10685
Vastaukset
- sijoitusmies
Pikku korjauksia:
4. sijoita rahasi kohtuullisella riskillä ja pienillä kuluilla
Pankkitileillä et pysy edes inflaation kyydissä. Nuorena pääosa rahoista osakkeisiin.
6. osta oma asunto, paitsi jos löydät edullisen vuokrattavan
Älä kuvittele asuntosi reaalisen arvon nousevan, etenkään jos hinnat ovat valmiiksi pilvissä. Kts 1989 ->. Oma asunto on (yleensä) viisas hankinta, mutta ei sijoitus. Et rikastu asumalla, vaan tuottavalla varallisuudella.
7. älä mene sopulien mukana!
Kun muut uskovat järkkymättä asuntoihin, osakkeisiin, kultaan, ym - istu lompakkosi päällä.- taloudellinen
4. älä laita kaikia munia samaan koriin. osakkeiden paras ostokausi on ohi. paras aika oli ostaa 2009 alkuvuodesta. osakkeiden hinta on tippunut rajusti vuonna 2000 ja 2008. voit katsoa kauppalehden sivulta osakkeen korkeinta hintaa. tämän hetken hinta on 30%-70% 2000 tai 2008 hinnasta. pienellä osake määrällä kulut ovat tuottoa isommat
tällä hetkellä pankit taas kilpailevat talletuksista
6 asuntojen hintataso on tosi korkea tällä hetkellä. minusta 10 vuoden laina-aika on maksimi, muuten maksetun koron osuus on suuri. minä pidän omaa asuntoa sijoituksena, koska pääsen halvemmalla, kuin asumalla vuokralla. tällöin jää enemmän rahaa omaan käyttöön.
7 vastarannan kiiskinä on hyvät mahdollisuudet - Piensijoittaja, 21v.
taloudellinen kirjoitti:
4. älä laita kaikia munia samaan koriin. osakkeiden paras ostokausi on ohi. paras aika oli ostaa 2009 alkuvuodesta. osakkeiden hinta on tippunut rajusti vuonna 2000 ja 2008. voit katsoa kauppalehden sivulta osakkeen korkeinta hintaa. tämän hetken hinta on 30%-70% 2000 tai 2008 hinnasta. pienellä osake määrällä kulut ovat tuottoa isommat
tällä hetkellä pankit taas kilpailevat talletuksista
6 asuntojen hintataso on tosi korkea tällä hetkellä. minusta 10 vuoden laina-aika on maksimi, muuten maksetun koron osuus on suuri. minä pidän omaa asuntoa sijoituksena, koska pääsen halvemmalla, kuin asumalla vuokralla. tällöin jää enemmän rahaa omaan käyttöön.
7 vastarannan kiiskinä on hyvät mahdollisuudetKohtaan 4. "Osakkeiden paras ostokausi on ohi" on osin totta, mutta a) osinkotulot ovat paremmat kuin korkotilillä makuutetun rahalle kertyneet korot, toki täytyy sijoittaa yhtiöihin joissa on potentiaalia myös arvonousulle. Toiseksi sanotaan että edelleen löytyy yksittäisiä hyviä idea-osakkeita, joiden arvo voi olla sen verran matalalla tai joilla on nousupotentiaalia, että niihin sijoittaminen kannattaa. Ei kannata pelkästään tuudittautua kotimaan osakkeisiin, vaihtoehtoja on muuallakin. Vaatii toki enemmän valuuttaa ja tuntemusta osakkeista.
Kohtaan 6. Asuntojen hinnat ovat juu korkealla, mutta vielä on nousulle saumaa. Jos haluaa pienellä riskipelillä ostaa asuntoa, niin edullisempia asuntoja löytyy alueilta joilla työttömyyttä on enemmän, sekä muuttotappioalueilla. Mutta muuttotappioalueelle ei kannata muuttaa, kannattaa ennemmin kuunnella uutisia ja eri kaupunkien työllisyystilanteita. Aikanaan tilanne voi parantua ja asuntojen arvot nousevat näilläkin alueilla. Tietysti peruskunnossapidosta on pidettävä huolta. Vuokrat ovat järkyttävän suuria, vuokralle ei kannata missään nimessä lähteä asumaan. Ennemmin "kohtuus kaikessa", eli ennemmin pienempi oma asunto. Vastikkeellinenkin asunto on parempi vaihtoehto kuin vuokra-asunto. Jos vuokralla pitää asua, kannattaa hankkia seurustelukumppani ja muuttaa yhteen tämän kanssa. Vuokrakulut voi sopia jakaantuvan tasan. Myöskin vanhempien luona kannattaa asua mahdollisimman pitkään, mutta tämä ei välttämättä ole mielyttävin vaihtoehto.
Kannattaa elää halvasti, eli ei sitä upouutta autoa vaan mielummin halpa ja vanha, pääasia että teknisesti auto on kunnossa. Korjauskulut ovat joskus halvempia kuin upouuden auton huoltokustannukset. Vanhalla ei ole mitään sen enempää väliä kunhan katsastuksesta läpi menee. Ei alkoholia, ei tupakkaa, ei karkkeja, jalkaisin kulkee mahdollisimman paljon, myös kaupungissa. Parkkeeraa auton niin että siitä on sopiva kävelymatka kaikkiin paikkoihin jonne on asiaa mennä. Aikatauluja voi hieman höllentää jos siihen on varaa. Ei kannata stressata liikaa, siitäkin tulee kallista. tässä oli asiaa, itse ostin asunnon väärään aikaan, myydessäni sen jäin vielä velkaa...nyt istun vain lompakkoni päällä, mutta se on onneksi vielä melko tiukka ja tuottava...
jos kaivat 10 metria ojaa,niin itsellesi saat 1 metrin palkan ,josta maksat verosi ,vuokrasi ym kulusi.ALA TEE ILMAISTA TYOTA.
- Valvoja81
Piensijoittaja, 21v. kirjoitti:
Kohtaan 4. "Osakkeiden paras ostokausi on ohi" on osin totta, mutta a) osinkotulot ovat paremmat kuin korkotilillä makuutetun rahalle kertyneet korot, toki täytyy sijoittaa yhtiöihin joissa on potentiaalia myös arvonousulle. Toiseksi sanotaan että edelleen löytyy yksittäisiä hyviä idea-osakkeita, joiden arvo voi olla sen verran matalalla tai joilla on nousupotentiaalia, että niihin sijoittaminen kannattaa. Ei kannata pelkästään tuudittautua kotimaan osakkeisiin, vaihtoehtoja on muuallakin. Vaatii toki enemmän valuuttaa ja tuntemusta osakkeista.
Kohtaan 6. Asuntojen hinnat ovat juu korkealla, mutta vielä on nousulle saumaa. Jos haluaa pienellä riskipelillä ostaa asuntoa, niin edullisempia asuntoja löytyy alueilta joilla työttömyyttä on enemmän, sekä muuttotappioalueilla. Mutta muuttotappioalueelle ei kannata muuttaa, kannattaa ennemmin kuunnella uutisia ja eri kaupunkien työllisyystilanteita. Aikanaan tilanne voi parantua ja asuntojen arvot nousevat näilläkin alueilla. Tietysti peruskunnossapidosta on pidettävä huolta. Vuokrat ovat järkyttävän suuria, vuokralle ei kannata missään nimessä lähteä asumaan. Ennemmin "kohtuus kaikessa", eli ennemmin pienempi oma asunto. Vastikkeellinenkin asunto on parempi vaihtoehto kuin vuokra-asunto. Jos vuokralla pitää asua, kannattaa hankkia seurustelukumppani ja muuttaa yhteen tämän kanssa. Vuokrakulut voi sopia jakaantuvan tasan. Myöskin vanhempien luona kannattaa asua mahdollisimman pitkään, mutta tämä ei välttämättä ole mielyttävin vaihtoehto.
Kannattaa elää halvasti, eli ei sitä upouutta autoa vaan mielummin halpa ja vanha, pääasia että teknisesti auto on kunnossa. Korjauskulut ovat joskus halvempia kuin upouuden auton huoltokustannukset. Vanhalla ei ole mitään sen enempää väliä kunhan katsastuksesta läpi menee. Ei alkoholia, ei tupakkaa, ei karkkeja, jalkaisin kulkee mahdollisimman paljon, myös kaupungissa. Parkkeeraa auton niin että siitä on sopiva kävelymatka kaikkiin paikkoihin jonne on asiaa mennä. Aikatauluja voi hieman höllentää jos siihen on varaa. Ei kannata stressata liikaa, siitäkin tulee kallista.Olen työtön,asun vuokralla omakotitalossa (110 neliöö) ,ajan 5000€ bmw merkkisellä autolla,minulla ei ole koulutusta muuta kuin peruskoulu.Käytän rahaa "turhuuksiin",eli ostan mitä haluan,syön mitä haluan ja muutenkin teen aina niin että minulla on hyvä olla.
Pankkitililläni on n.6€ tällä hetkellä mutta mulla on kaikkee mitä mä tarviin. ei ole säästöjä missään. enkä säästä,koskaan ei tiiä vaikka jää auton alle tai jotain,niin onpa kiva sit ku oot 10 vuotta syöny pelkkää puuroo ja makaroonia ja kävelly joka paikkaan kun ei raski autolla ajaa niin kylläpä vituttais kuollessaan miettii et ku voi voi kun en kerennyt tuhlata kaikkia rahoja niin tuli ihan turhaan säästettyy...
Siis hyvä nevo on mielestäni: ÄLKÄÄ SÄÄSTÄKÖ VAAN OSTAKAA SITÄ MITÄ HALUATTE JA NAUTTIKAA RAHOISTANNE KUN SIIHEN VIELÄ ON MAHDOLLISUUS!!!!!!!!!!! :) - Elät hetkessä
Valvoja81 kirjoitti:
Olen työtön,asun vuokralla omakotitalossa (110 neliöö) ,ajan 5000€ bmw merkkisellä autolla,minulla ei ole koulutusta muuta kuin peruskoulu.Käytän rahaa "turhuuksiin",eli ostan mitä haluan,syön mitä haluan ja muutenkin teen aina niin että minulla on hyvä olla.
Pankkitililläni on n.6€ tällä hetkellä mutta mulla on kaikkee mitä mä tarviin. ei ole säästöjä missään. enkä säästä,koskaan ei tiiä vaikka jää auton alle tai jotain,niin onpa kiva sit ku oot 10 vuotta syöny pelkkää puuroo ja makaroonia ja kävelly joka paikkaan kun ei raski autolla ajaa niin kylläpä vituttais kuollessaan miettii et ku voi voi kun en kerennyt tuhlata kaikkia rahoja niin tuli ihan turhaan säästettyy...
Siis hyvä nevo on mielestäni: ÄLKÄÄ SÄÄSTÄKÖ VAAN OSTAKAA SITÄ MITÄ HALUATTE JA NAUTTIKAA RAHOISTANNE KUN SIIHEN VIELÄ ON MAHDOLLISUUS!!!!!!!!!!! :)mutta kuolet nuorena ja katkeranakin kun näet muiden ikäistesi menestyvän ja itse vajoat yhä alemmas kurjuuteen. Kauanko luulet loppuunajetun Bemarisi kestävän ja millä rahalla sitä korjaat. Entäs kun tulee uudemman auton vaihdon aika, millä rahalla sen vaihdat. Kuule, olet jo hävinnyt aloittamasi pelin tai jos olet nuori niin ehdit vielä kouluttautua pois työttömyydestäsi vaikka epäilen ettei asenteesi siihen riitä. Siispä pyöri vaan paskoissasi jatkossakin, en tunne sääliä laisiasi luusereita kohtaan. Jos on tyhmä niin on tyhmä eikä sille mahda mitään. Terveisin nuorehko sijoittajamiljonääri.
- varmuus....
No jaaa aa
Pankkitileillä saa kummiskin ns.varmasti pääoman ja sen luvatun koron ... Ilman kuluja !!!
Oma asunto on ehdoton.
Yksi tärkeä juttu tossa että ei osta osamaksulla vaan käteisellä ja ottaa vaan asuntoa varten lainaa.
- Vakuusvaje
Liian varovaista
Kohta 4
Sijoita rahasi tuottavasti riskiä pelkäämättä. Nuorella on aikaa ja pitkä aika on paljon rahaa. Tämä viimeisin väite on suunnilleen ainoa mikä pankkien mainonnassa pitää paikkansa. Silloin kuitenkin pitää olla sellaisia sijoituksia, jotka todella tuottavat vuosien vieriessä korkoa korolle. Osakkeet ovat pitkällä aikavälillä olleet tähän asti paljon parempi sijoituskohde kuin pankkitilit. "Korkeakorkoiset" tilit eivät normaalisti pärjää edes inflaatiolle.
Kohta 6
Vuokra-asumisesta on tosiaan syytä päästä eroon mahdollisimman nopeasti, paitsi jos sattuu pääsemään työsuhdeasuntoon tai vastaavaan. Toisen lainaa lyhentämällä et itse vaurastu. Mutta vain ensiasunnon ostaminen on varsinaisesti tuottava sijoitus, joka vapauttaa sinut vuokranmaksusta. Seuraavat asunnonvaihdot ovat sijoituksena huonoja, sillä ne sitovat enemmän pääomaa ja lisäävät juoksevia kuluja. Eikä asuntohintojen nousua ole niinkään helppo realisoida oman kodin osalta. Sijoitusasunnot erikseen.
Tärkeä lisäkohta
Vältä raskaasti verotettujen tuotteiden ostamista. Älä tupakoi äläkä ryyppää. Aja mahdollisimman halvalla autolla ja mahdollisimman vähän. Auton hinnasta tinkiminen on varmaan helpoimpia tapoja irrottaa pari satasta kuukaudessa sijoitettavaksi elintasoa olennaisesti alentamatta. 20 vuodessa niistä kertyy 50000 euroa, tuottoja huomioon ottamatta.- tapsa.
"Vältä raskaasti verotettujen tuotteiden ostamista. Älä tupakoi äläkä ryyppää."
-valmista alkoholisi itse, tupakkatuotteet hanki ulkomailta, viro,venäjä,tms..
- Rahamies...
Vielä 2008 lokakuussa eräänä aamuna sain OP:sta 6%:n kiinteän koron vuoden ajaksi, kun avasin ilmaisen tilin netissä.
30 minuuttia myöhemmin pankkien auettua korkotaso lähti laskemaan ja laski ennätysalhaiselle tasolle. Pankki sai maksaa minulle 6%:n korkoa, koska näin oli sovittu. Onneksi seurasin uutisia ja tein päätöksen ajoissa.
Kyllä tuosta muutaman tonnin kuittasin ja ostin sitten asunnon. :) Tietysti tuon vuoden aikana sain säästettyä ratkaisevan summan lisää, että sain asunnon ostettua.Eihän Suomessa pystyy säästämään ellei syö päivät pitkät hernekeittoa ja matkusta jalkaisiin..
- kysymysmerkkinä
Siis ostit asunnon vuonna 200) vai? Eli kuinka monta asuntoa sinä omistat ja mikä on ikäsi?
Jotain ristiriitaa tarinassasi on...?
- Säästämisruno
Älä nuorena turhaan huvittele, vaan elä nuukasti.
Vanhana säästöistä iloa on, jos elät sinne asti.- vm.88
Samalla huomaat 30-40veenä ettei sulla ollut nuoruutta. Mulla loppu lapsuus kesken josta olen jo nyt katkera joten nuoruutta en hukkaa!!
- Nuoruus mennyt.
vm.88 kirjoitti:
Samalla huomaat 30-40veenä ettei sulla ollut nuoruutta. Mulla loppu lapsuus kesken josta olen jo nyt katkera joten nuoruutta en hukkaa!!
Olen 100% samaa mieltä. Mullakaan ei ole nuoruutta, mutta syy siihen osittain on äidin kuolema ja se että olen ollut aina koulukiusattu, kotikiusattu ja vielä siihen terveydelliset ongelmat päälle.
Mutta nyt olen tekemässä muutosta ja lähtemässä opisekelmaan, vielä on muutama nuoruusvuosi jäljellä ja siitä on otettava ilo irti. Ainoa vaan että aion opiskella kiinteistönvälittäjäksi... (Ei tainnut tulla niistäkään vuosista iloa...) - dskjfhklsjh
RamiKS kirjoitti:
vITTUAKO NIILLA RAHOILLA VANHANA TEKEE
Niillä voi matkustella ympäri maailmaa tai hankkia kesämökin tai mieleisen asunnon. Voi ostella itselleen vaatteita ja huonekalujs katselematta ensimmäisenä hintalappua.
Tai voi ostaa unelmiensa auton ja lipua sillä kartsalla edes takas tai markettiin. dskjfhklsjh kirjoitti:
Niillä voi matkustella ympäri maailmaa tai hankkia kesämökin tai mieleisen asunnon. Voi ostella itselleen vaatteita ja huonekalujs katselematta ensimmäisenä hintalappua.
Tai voi ostaa unelmiensa auton ja lipua sillä kartsalla edes takas tai markettiin.se unelmien auto on yleensa nuoruuden haaveita;vanhana kullin jatke.Kuka sun ylihintaisia rytkyja katselee,hah.Meikakin on nyt puolen vuoden matkalla indokiinassa,vaikka nuorena pistin rahat haiseen.Kruisaile sina vaan jossain kiteen kartsalla,meika pyorii pikkurahalla bangkokissa.Eika maksa paljon sen lintukoto suomen hintoihin verraten
- riisikuppi69
Luota siihen,että tuleva porvarihalitus nostaa työkkärirahaa ensikin vuonna 0,4%
- freedo.m1977
Realistivastaus:
1. Työtä ei jokainen haluava löydä nuorenakaan. Kaikki ei ole niin fiksuja, että pääsisivät "hyviin" kouluihin tai pystyisivät nopeasti suorittamaan tutkinnot.
2. Jokainen opiskelee kykynsä mukaan. Kaikki ei pysty suoriutumaan opinnoistaan yhtä nopeasti.
3. Mielenrauhan kannalta oma (vuokra) kämppä on hyvä hommata vaikkapa armeijan jälkeen. Kuten itse tein.
4. Tilin koroilla ei paljoa rikastu.
5. Lenkkeilykin maksaa: verkkarit / tuulipuku ja lenkkarit n. 100 euroa. Mutta toki itse lenkkeily on ilmaista.
6. Mielenrauhan kannalta mielummin asun vuokralla, koska inhottaa olla velkaa. En ikinä tule ottamaan asuntolainaa. Asun aina vuokralla. Oman asunnon omistajilla menee aina yhtiönvastike.
Noilla ehdoilla ei taatusti jokainen rikastu. Jokainen voi tietenkin parhaansa mukaan noudattaa näitä ja ehkä muutaman euron säästää. Mutta ei varmasti rikastu.
Mutta yritys hyvä. :)- Jösses
Toi että oman asunno omistajalla menee yhtiövastike,kyllähän se menee mutta siihen kuuluu monesti lämmitys,vakuutukset,remonttilainaa ynnä muuta...ja oman asunnon omistajalla ei mee aina yhtiövastike omakotitalo asuminen on myös keksitty ja siinä ei varmasti mene mitään yhtiövastiketta toki asumis kulut on muuten sitte suuremmat...kyllä asia on näin että jos et ikään mitään uskalla yrittää ni ei voi rikastua...jos haluaa asua turvallisesti vuokralla eikä mitään ikään omistaa ni siitä vaan...mutta asunnon ostamisella voi kääriä kyllä hyvät rahat jopa pienessä ajassa itelläkin siitä kokemusta on toki pitää kuussa pistää enemmän vähän yleensä mitä vuokraan menee...mutta plää plää...kaikki tekee niinkä tahtoo :)
- Kuluja on.
Jösses kirjoitti:
Toi että oman asunno omistajalla menee yhtiövastike,kyllähän se menee mutta siihen kuuluu monesti lämmitys,vakuutukset,remonttilainaa ynnä muuta...ja oman asunnon omistajalla ei mee aina yhtiövastike omakotitalo asuminen on myös keksitty ja siinä ei varmasti mene mitään yhtiövastiketta toki asumis kulut on muuten sitte suuremmat...kyllä asia on näin että jos et ikään mitään uskalla yrittää ni ei voi rikastua...jos haluaa asua turvallisesti vuokralla eikä mitään ikään omistaa ni siitä vaan...mutta asunnon ostamisella voi kääriä kyllä hyvät rahat jopa pienessä ajassa itelläkin siitä kokemusta on toki pitää kuussa pistää enemmän vähän yleensä mitä vuokraan menee...mutta plää plää...kaikki tekee niinkä tahtoo :)
Joo, asumiskulut on kalliit. Itsellä vanha rintamamiestalo sähkölämmityksellä... Toki myös poltetaan puita, mutta silti tonnin sähkölaskuja on tänä talvena tullut jo pari kappaletta. Sitten vakuutukset menee, tiemaksut (Jos asunto yksityistien varrella), kiinteistövero, nuohouskulut... Eiköhän siinä ollut aika hyvin listaa. Jos ei ole kunnan vettä eikä jätevettä, niin likakaivojen tyhjennys on myös kustannuslistalla. Oma kaivo on edullisempi kuin kunnan vesi, mutta jos pumppu hajoaa niin siitä tulee kallis paukku ja putkimiehen kustannukset siihen päälle vielä. Toki jos itse asentaa niin... Eri juttu onkin että onko sopivat laitteet ja ammaattitaitoa...
- vaarinkalja
1-. 13 -vuotiaana keksii kyllä muutakin käyttöä sille pikkurahalle jota kesä töistä
maksettiin ainakin 1980 luvulla-
2. 16-18 vuotiaana on kyllä keskittyneempi vastakaiseen sukupuoleen kuin op-
pimiseen ammattikoulussa vaikkakin siihenkin aikaan hyvin työllistyvälle alal-
le. ja kaikki mahdollinen raha meni kyllä hauskuuteen,kulkemiseen jne elä-
män opetteluun.
3. Kotona asuttiin kunnes sai naisen niin kiikkiin että mentiin yhteen vuokralle jo-
ka opiskeli vielä monta vuotta seminaarinmäellä.Tuloni olivat kuitenkin niin
hyvät että mitään tukia mistään saanut.
4. Mitään sijoitettavaa ei metallimiehen palkasta vuokran ja autolainan jälkeen jäänyt.
5. Autoilua jokkis ja matkailumielessä harrastuksena kun kiinnosti, ei hiihto.
6. Omaan asuntoon pääsi vasta 40 vuotispäivänä toisen epäonnistuneen suhteen jälkeen kun exän kanssa yhteisen talon hintakuplassa tienasi 10000€ - hyvinkin
Syö puolta vähemmän, ole absolutisti, säästät lääkäri laskuissa elämän illassa
- poika 21v.
Asun vielä itse vuokralla mutta muuten noissa neuvoissa ei ollut mitään uutta. Lisäisin vielä, että nykyään pätkätöiden aikakautena oman asunnon/kiinteistön hankkiminen voi monesta tuntua riskibisnekseltä (itselläni loppuu työsopimus vuoden päästä ja jatkosta ei ole varmaa tietoa) ilman vakituista pestiä.
- poorin ässät
jos aloittaa 13 v työnteon niin eiköhän se raha menen vaatteisiin karkkiin peleihin?
- 43v
höpöhöpö kaikille sijoitusneuvoille!!! mihin te sitä rahaa keräätte??? hautaan sitä ei saa ja muille ei kannata kerätä...pitää pankissa 200 000 euroa vararahaa, ja kuluttaa loput, pysyy pyörät pyörimässä:) kyllä ne rakkaat sukulaiset saa riidan muistakin asioista kuin minun perinnöstä, käytän itse omat rahani!
ja kun elätte nuukasti ja kituuttaen, mitäs kun kuolema korjaa ennen kuin nautitte sijoituksistanne??? ihan turhaa touhua, rahat on tehty käytettäväksi, sehän on niin huonoa paperiakin, ettei sillä saa edes p....ttä pyyhittyä :)- siprio
Perinnöksi saatua omaisuutta on vaikeampi tuhlata, varsinkin, jos on jälkikasvua, jonka elämä voisi hieman tasottua, jos sais edes osan pidettyä heidänkin tarpeitaan silmällä pitäen.
Tällä hetkellä oman paikkakuntani suhteen olen todennut, että kunta "tukee" epäsuorasti vuokralla asujia siten, että vastaavan kokoisessa vuokra-asunnossa (vaikkakin vanha, kuten oma omistusasuntoni) vuokra on alempi kuin omistusasunnon vastike ja korkokulu yhteensä, siis vanha asunto, jonka hankintameno on pieni !!! Hyöty omistusasunnon korkokuluoikeudesta kuluu jo nyt juoksevien kulujen kuolettamiseen.
- Ensinnäkin,
jos halua rikastua, niin kirjoita kirja:"kuinka rikastua"
6. Osta oma asunto
Omassa asunnossa on vastike- ja korjauskuluja. Muuttaminen esim. työn perässä on vaikeampaa. Samaantapaan voisi suositella: "osta oma auto, älä kulje julkisilla"
Sitähän täällä Suomessa nykyään yritetään,että lapset eläisivät peräkammaripoikina vanhempien raholla ainakin 25-vuotiaiksi.
Työn ja opiskelun yhdistäminen on tietysti vaikeeta. Toisaalta nuoruus on elämän parasta aikaa.- Pönttö-Einari
Oma asunto on kyllä hyvä hankinta ja jos joutuu vaihtamaan paikkakuntaa työn perässä ostaa uuden asunnon toiselta paikkakunnalta, näin asuntoja kertyy vuosien mittaan useampi, joita voi vuokrata. Jossakin vaiheessa koko revohka on sitten omaa, kun vuokralaiset maksaa velat ja yhtiövastikkeet ym. kulut pois vuosien mittaan niistä asunnoista.
Oma auto on tietty hyvä olla, mutta mahdollisimman halpa ja toimiva, kuten tuolla aloitaja jo mainitsi. Halpa auto ei kalliita kaskovakuutuksia kaipaa ja usein pelkkä liikennevakuutuskin on edullisempi kuin mopossa.
Ruokaa kannattaa ostaa menttaliteetilla, kauppias päättä mitä syöt, eli korjaat vaan tarjousista sapuskaa pöytään itselle/perheelle.
Elämistä ei silti pidä unohtaa, vaikka pitääkin tarkkaa taloutta, ei se merkitse sitä, etteikö elämästä voisi nauttia. On vain kyse valinnoista, jos toisella ratkaisulla pääset parempaan lopputulokseen, miksi ei ottaisi sitä parempaa vaihtoehtoa. - kjhuhuhiuhiuhu
Pönttö-Einari kirjoitti:
Oma asunto on kyllä hyvä hankinta ja jos joutuu vaihtamaan paikkakuntaa työn perässä ostaa uuden asunnon toiselta paikkakunnalta, näin asuntoja kertyy vuosien mittaan useampi, joita voi vuokrata. Jossakin vaiheessa koko revohka on sitten omaa, kun vuokralaiset maksaa velat ja yhtiövastikkeet ym. kulut pois vuosien mittaan niistä asunnoista.
Oma auto on tietty hyvä olla, mutta mahdollisimman halpa ja toimiva, kuten tuolla aloitaja jo mainitsi. Halpa auto ei kalliita kaskovakuutuksia kaipaa ja usein pelkkä liikennevakuutuskin on edullisempi kuin mopossa.
Ruokaa kannattaa ostaa menttaliteetilla, kauppias päättä mitä syöt, eli korjaat vaan tarjousista sapuskaa pöytään itselle/perheelle.
Elämistä ei silti pidä unohtaa, vaikka pitääkin tarkkaa taloutta, ei se merkitse sitä, etteikö elämästä voisi nauttia. On vain kyse valinnoista, jos toisella ratkaisulla pääset parempaan lopputulokseen, miksi ei ottaisi sitä parempaa vaihtoehtoa.Tuosta tulikin mieleen, että maksoin aikoinaan yli vuoden verran puolet liikamaksua vesimaksuista eräälle yksityisten markkinoiden vuokra-isännälle... Pitäisiköhän minun alkaa vaatia sitä summaa takaisin, lakeihin vedoten? Hmm.. No ei. Olkoot, mutta ikinä enää en muuta minkään vittumaisen vuokrakiskojan boksiin, missä ei pätkääkään ole edes yksityisyyttä. Yksityisten vuokramarkkinoiden törkeilyt kuriin!
Kauppias joo päättää mitä syöt ja syöt sitten paskaa.:)) Minä syön ainakin sitä, mikä sattuu maistumaan hyvältä tai jos ei ole varaa syödä sitä, lasken kahdesta eurostani, että pystynkö tänään ostamaan kalapuikkopaketin ja jännään, että saanko päälle ranskalaisetkin vielä, vaiko onko mäntti nostanut kalapuikkojen hintaa.:)) Suomessa muuten kaikki syö paskaa - melkein. Mua ärsyttää, että mun pitää maksaa melkein kymmenen euroa bussimaksuja vähistä varoistani, jos en halua syödä paskaa, mitä lähikauppani ruokatarjonta on. Autoa en nyt mielelläni ottaisi, vaikka maksettaisiin, kosken ole suunnitellut muuttavani millekään kilinpersepaikkakunnalle töihin, missä olisi pakko käyttää autoa, vaan haluan elää suuremmissa kaupungeissa. Valitettavasti tämä ei kuitenkaan välttämättä toteudu.
Yhteiskunnalle ei muuten tee hyvää runkkarit, jotka nostaa isoja asuntolainoja ja sitten vähän "vuokrailee" niitä velaksi ostamiaan kämppiä, mitä käytäntöä nimimerkki "Pönttö- Einari" suosittelee - inflaatiovaikutus siinä on päivänselvä. - hgfgtfytftyftrd
Anonyymikirjoittaja nimimerkki "Ensinnäkin", vaikutat symppikseltä, vilpittömästi.:) Juu ei vielä pari vuotta sitten Hesarit ylistäneet, etä kuinka niin hienoa on, kun aikuiset asuvat "kotona", mutta nyt tässä lama-paska- Suomessa sitäkin yritetään, eli paitsi vanhukset, myös nuoret aikuiset omaisten harteille vaan ja ykstyisen taloudellisen elättämisen piiriin, kun ei enää mitään hyvinvointiyhteiskuntaa ole ja keskiluokka, joka maksaa tän Suomen, niin ilmeisesti kahteen kertaa pitäisi vielä maksaa...
Mä en usko yhdellekään nuorelle olevan maailmankatsomuksellista erityistä "iloa" siitä, että jos asuu vanhempiensa luona yli parikymppiseksi. Itse muutin jo muutamia vuosia sitä alle ala-ikäisenä ja silti ihan hyvät välit oli ja on vanhempiin: halusin vaan itsenäistyä ja nähdä vähän maailmaa tms. muutakin, kuin kotinurkkia. Tottakai tietysti yhteiskunta ei sitä muualla asumistani ja opiskelemistani kustantanut, vaan vanhempani ja tietysti mulle soitettiin yli kolme kertaa viikossa, että onko sulla nyt varmasti ruokaa ja kaikki hyvin, että välittämisen puutteesta en muuttanut ja uskonkin, että olisin idiootti, jos olisin yli-ikäiseksi riittävän kauan asunut vanhempieni luona... Jessus -eihän sitä nyt vanhempiensa kanssa kukaan mitään kotibileitä pidä ja osa nuoren itsenäistymisprosessia on ottaa etäisyys elämänsä tärkeimpiin auktoriteetteihin, muodostaakseen maailmankuvaa. Tottakai silti lapsuudenkoti on hyvä paikka, mitä ajattelee lämmöllä.
- Työllä ei rikastu..
Nuoret rikastuu ainoastaa lottovoitolla tai panemalla luottotietonsa ränttäliksi.
esim vippejä ottamalla sitä rikastuu nykyään ihan kivasti kun niitä saa niin monesta paikasta.
Esim http://www.lainanhaku.info/ sivustollakin on listattu vaikka kuin monta vippiyritystä.- Kokeiliju
Aina voi koittaa jotain tällasta ennenmin ku pikalainaa. Itse en ole saanu ku muutaman kympin mutta en ole asiaan sen enempää ehtiny perehtyäkään.
http://dd297aib5c5wpsb3f0nfmnmkfs.hop.clickbank.net/?tid=SMI24
Ps. englanninkieli on kyllä tarpeen tossa
Heheh, vai miljoonan markan asunto? Eipä kovin kummoinen hinta kun sen nykyeuroiksi muuttaa. Sehän on sata vuotta vanhan ja vain hieman remontoidun talon hinta nykyään.
...ja sitten jos/kun kuolet yllättäen/vanhuuttas, niin perikunta muuttaa senkin vähän rahaksi, jakaa ja juo pois.- kjhg678ikjnbvfrtyh
Täh? Mikäs Kroisos te olette, kun noin naurattaa? Ainakin hienoja rintamamiesmökkejä saa tuolla rahalla ja toki se sijainti eli tontin hinta on aika ratkaisevaa.
- mk
Markka-aikaan miljoonan markan asunto oli ihan luksus kämppä ja ne kämpät maksavat nyt 300000€ koska ihmisistä tuli eurosokeita. Itse ostin asunnon vuonna 2000 ja rivarini vantaalla maksoi 550000 markkaa ja se oli aika kova hinta koska talo on 1969 rakennettu mutta rakenteiltaan kunnossa. Nyt myydään alkuperäiskuntoista asuntoa hintaa 170000€ niin markka aikaan kukaan ei olisi maksanut 1000000 markkaa tämän kuntoisesta asunnosta vaan hinta pyörisi siellä 600000 markan paikeilla. jos a´sunto maksaa 150000€ niin monet ajattelee että ompa vähän mutta sehän on markoissa melkein 900000 mk ja se on paljon. Markka aikaan omakotitalon rakensi 500000 mk niin nykyisin hinta on 150000€ eli hinta noussut 400000mk ja se siitä. Elämää pitää elää eikä vain kerätä rikkauksia.
kjhg678ikjnbvfrtyh kirjoitti:
Täh? Mikäs Kroisos te olette, kun noin naurattaa? Ainakin hienoja rintamamiesmökkejä saa tuolla rahalla ja toki se sijainti eli tontin hinta on aika ratkaisevaa.
Rintamamiesmökit on jo ikivanhoja ja lie paremmin soveltuvia vapaa-ajan käyttöön, kuin vakituiseen asumiseen. Poikkeuksiakin tosin voi olla, mutta hinnallaan eivät kyllä kilpaile nykyajan vaatimusten mukaisten kanssa.
Avaaja sanoi hinnaksi mummon millin, joten se lie käsittänee tontinkin, ellei sitten ole joku ankea tontiton kerrostaloluola.
En mä mikään kroisos, mut just huollettiin uus kopteri, jonka käteisellä ostin, enkä ottanut edes lainaa. Mukava sillon pörräillä.
- Live fast die young
Tiivistettynä nämä kaikki ohjeet: elä oikein halvatun tylsä elämä, ajattele kaikessa vain rahaa, sen hankkimista, säästämistä ja sitä mistä sitä saisi vielä vähän enemmän. Sitten kun olet ikäloppu ja kaikki ohi, niin mitä sillä teet?
Annat hoitolaitokselle tai kenties jälkeläisille, jotka toivottavasti osaavat nauttiakin niistä.- kjhgft67uijknbvfg
Miksi sitä elämäntapaa pitäisi erityisesti ajatella, kun sen on kerran valinnut? Kyllä se aina köyhyyden voittaa. Vai onko kiva olla köyhä? Ikäloppuna voi myydä sen asunnon ja turvata vanhuutensa. Miten mukavasti aiot elää vanhuksena? Tuskin teet harakiriä kun alkaa hiukset harmaantua, vaan kadut kun ei jäänyt mitään käteen vanhuuden varalle.
- Herttakolmonen
Notta semmoinen näkökulma kannattaa pitää mielessä, että miksi säästää. Haluatko lapsillesi parempaa tulevaisuutta, itsellesi turvatumman vanhuuden, matkustella vaiko jotain muuta.
Ei kannata unohtaa miksi rahaa säästää. Voi käydä myös niin, että sitä rahaa alkaa kerämään kuin käpyjä. Rahaa rahan vuoksi, eikä muista ikinä hyödyntää sitä.
Esimerkiksi vanhempani ovat kohtuullisen varakkaita ja olen saanut heiltä jonkin verran varallisuutta. Olen 25, kohta ammattikorkeakoulu opintoni suorittanut. Sairastelin ennen opintoja ja opintojen aikana. Koko ajan vanhempani painostivat töihin. Ikään kuin olisi pakko tehdä töitä opintojen ohella. No olen työskennellytkin jonkin verran. Kumminkaan missään kohtaa en ymmärtänyt miksi ei hyödyntäisi olemassa olevaa varallisuutta, keskittyisi opintoihin sekä paranemiseen ja vähentäisi siten stressiä. Sitten täysin terveenä ja valmistuneena hommia ehtii tekemään aivan riittävästi.
Rahasumma tilillä ei ole itsearvo, vaan se mitä kyseinen summa mahdollistaa.- Herttakolmonen
Unohdin sanoa sen, että raha tekee työtä puolestasi. Mahdollisuudet kannattaa
hyödyntää. Vuokramenoja minulla ei ole ja se on iso summa vuodessa.Kun valmistun ja menen töihin, olisin todella pöljä jos en säästäisi vuokrarahojani ja ehkä vähän enemmänkin.
Kaikilla ei samoja mahdollisuuksia ole. Mikäli sinulla on mahdollisuus käydä töissä ja esimerkiksi vanhempien luona asumalla leikata vuokrakuluja, kannattaa harkita.
Vaikka olisi hyvä että on kohtuullisesti säästöjä, kannattaa miettiä leikkaako itselle tärkeistä menoista. Ovatko ne säästetyn rahan arvoisia? Mielenrauha on arvokas asia ja ylenpalttinen pyrkimys säästäväisyyteen voi tuhota sen. - 8765edfghjnbv
Vanhemmat viisaina ymmärtävät, että on sitten helpompi päästä hyviin töihin, kun on sitä työkokemusta. Jos on vain se koulutus ja sen jälkeen 6kk työttömyyttä, niin tilanne on paljon vaikeampi.
- EasyMoney
Minun vaurastuminen oli vielä helpompaa:
15-20 vuotiaana ryyppäsin ja rällästin sitten löysin rikkaan naisen sijoittelin naisen varoja osakkeisiin ja rahastoihin, sitten naimisiin jonka jälkeen raitistuminen, sen jälkeen avioero ja rahat puoliksi No nyt on komeat autot ja talot sekä fyrkkaa ihan kivasti tilillä, rahat säästyy kun ei ryyppää joten nyt vaan elellään koroilla ja kierrellään maailmaa :)- Militantti Antti
Ideana hyvä, mutta vielä varmempi tapa on heti nuorena ottaa vanha ja varakas puoliso eikä suostua mihinkään avioehtoihin. MIeluimmin vielä sellainen ihminen jolla ei ole lapsia. Sitten vaan elelet kunnolla sen kanssa kymmnkunta vuotta ja odotat kunnes se kupsahtaa ja kuittaat rahat :) Tunnen pari sellaista kaveria ja sitten varakkaina leskinä elelevät herroiksi!
- kannattaa ihan
vaan elää ja nauttia elämästä, ajattelematta jatkuvasti RAHAA. Rahanahneet ihmiset on usein tylsiä, epäinhimillisiä ja stressaantuneita.
Mitäpä tosiaan eläkerahoilla juhlia? Nuoruus on mennyt stressi perseessä ja siinä sivussa perhe hajonnut. Aina voi tosiaan sijoittaa eläkkeensä hoitolaitoksiin.- Samaa mieltä
kannattaa nauttia elämästä, jos täältä Suomesta on viety työpaikkoja ulkomaille, niin kyllä täällä sitten perusturva jokaiselle pitää olla. Kun seuraa asioita niin kyllä sitä rahaa palaa turhuuksiinkin, kuten esim. jatkuviin kansanedustajien palkankorotuksiin ym. Sama täällä kuin aikaisemmassa kirjoituksessa, nuoruus mennyt stressi perseessä ja perhe hajonnut. Nuoresta asti on töitä tehty, ja niistä nuoruusvuosista ei kerry eläkettä, hullu järjestelmä. Kuinka tuntuu, että nämä rahanahneet ihmiset ovat usein valtion- ja kuntien virkamiehiä tai sitten joitain suurliikemiehiä.
- Pienveneilijä
Get a life!
Venerannassa sen kesällä hyvin huomaa; Mitä isompi vene, sitä vähemmän käyttöä! Siellä ne isot paatit aina seisoo laiturissa kiinni, kun omistajilla on niin kova kiire tehdä lisää rahaa. Kaippa se onni sieltä keskitieltä viimekädessä kuitenkin löytyy tässäkin asiassa.- hgfdr56yuhgfvgh
Kyllä soutuveneetkin ovat yleensä rannassa.
- Rahamies?
FIM 1 000 000,- on noin EUR 170 000,- Rahamies? Saahan sillä kaksion Kontulasta.
- Koulun penkille taas
No, kyllä se sun "vaan"170 donaa on vanhan markan ostovoimaan verrattuna noin 500-600 euroo !
- maree...
niin entäs ne nuoret jotka haluasi opiskella mutta ei pääse edes kouluun tai on pahoja oppimis vaikeuksia? aika itsekkäästi kirjoitettu teksti..
- khiuhiuhuih
Ei tule pahoja oppimisvaikeuksia ahkeralle. Jos kakaralla on vaikka adhd, vie fiksu vanhempi sellaisen jo nuorena hoitoon ja ongemat korjautuu ja ylipäätään sellaisten vanhempien lapset pärjäävät kouluissa, joiden läksyjen tekoa valvotaan KOTONA. Tehdään esimerkiksi matematiikan läksyjä yhdessä tai keskustellaan koulun maantiedon opinnoista ja sitä rataa... Mutta ehkä se, ja sellainen, onkin ihan vieras ajatus räkäpää-sakille? Sitä vaan bylsitään ja tuotetaan jälkikasvua, vaikkei edes katsota, että pärjääkö ne kouluissa, eikä edes jaksata ohjata niitä opiskelemisen suuntaan.... Koulu ja kouluttatuminen on nykyisin melkein ensiarvoisen tärkeä taviksen yhteiskuntaan sijoittumisessa ja pärjäämisessä. Toki ei kaikista olisi esimerkiksi korkeakouluihin opiskelemaan, se on selvää, eikä tartte ollakaan ja voi silti olla ihan fiksu, mutta kyllä perustan kakaran koulun käynnin kunnioitukselle luovat kodit. Ei mikään muu.
Onko näiden, jotka "ei pääse kouluihin", ajatus vaan, että mennään siitä, mistä aita on matalin? En ole minäkään aina koulunkäynnissäni loistanut tai väitä olevani mikään erityinen älykkäässä elämässä profiloitunut - tai no olen suurimman osan iästäni ollut, jokseenkin, mutta jostain syystä olin aina enemmän esimerkiksi kirjallisuudesta ja yleissivistyksestä käsittävä jo pentunakin, kuin monet muut. Johtuuko siitä, että oli kunnioitusta oppimista kohtaan? Tietysti yhteiskunta on muuttumassa malliin, että rahalla pääsee kouluihin ja muuta - jatkossa, mutta ei kyllä ahkera perusahkera ja kasvatettu kakara jää ihan rannalle missään, luulen.
- TurunHäiskä
Joo, ihan hyvä lista. Tiivistän: Tärkeintä on oppia rikastumisen taito, joka ei menetä koskaan arvoaan. Suuretkin tulot saa aina hassattua, mutta: Pienistäkin tuloista saa jäämään säästöön kun muistaa että menopuolen kriittinen tarkastelu on aina ajankohtaista.
-Mitä täytyy olla? Asunto, ruokaa, vaatetta yllä, harrastuksetkin on suotavia. Auto on useinkin välttämätön. Pienen osan tuloista voi aina varata turhuuteenkin.
-Mistä voi luopua? Mitä ilman voi olla? Minkä asian voi hoitaa edullisemmin? Mitkä asiat elämässä saa ilman rahaa?
Näiden kysymysten parissa on hyvä viettää aikaa.
Oma tilanne: Menin heti valmistuttuani töihin. Kesä'työansioilla oli jo hankittu ajokortti ja halpanen auto. Jonkin verran säästöjä tilillä. Ensimmäiseksi asunnoksi ostin 70-lukuisen halvan kerrostaloyksiön turkulaisesta lähiöstä. Ajelin vanhoilla autoilla, söin kotiruokaa, maksoin neljän vuoden asuntolainaa. Nuukasti elämällä sain rahaa jäämään säästöönkin mukavasti. Myös onni oli matkassa, eli yllättäviä suuria rahareikiä ei tuona aikana vastaan tullut. Tulot oli noin 2000 euroa netto
Säästöjä alkoi tulla. Sijoittaminen alkoi kiinnostaa. Aloin sijoittaa yli jääviä varoja suoraan kotimaisten yhtiöiden pörssiosakkeisiin. Nokiaa, Wärtsilää, Sampoa, Pohjolaa, Okoa, Upm-kymmeneä, Keskoa, Soneraa. Ensimmäinen osakekauppa helmikuussa 2002 oli 200 kpl Wärtsilän a-sarjan osaketta hintaan 4200 euroa. Tästä lähtien kaikki yli jäävä raha meni pörssiin. Jopa osingotkin sijoitin uudelleen osakkeisiin. Myyntejäkin tuli tehtyä, kun rahalle isommin tuli tarvetta matkan varrella. Ja jonain vuonna osingot meni ihan kulutukseenkin.
Tänä vuonna 2011: 4200 euron salkku on paisunut hankinta-arvoltaan 100000 euron salkuksi Ja yhden yhtiön sijasta salkussa on 9 yhtiön osakkeita. Osinkoja on tällä haavaa noin 7000 euroa per kevät palkkatulot 3800 netto per kuukausi.
Osakemyyntejä tein alkuvuodesta 2008 ja rahoitin niillä säästöillä perus kerrostalokolmion Turun keskustasta. 60-luvulta, noin 70 neliötä. Autona palvelee 10 vuotta vanha Avensis. Latin latia ei ole velkaa! Ensimmäiseksi asunnoksi hankkimani yksiön olen edelleen pitänyt. Lähinnä varastotilana 100 euroa kuukaudessa : ) Voisihan tuon vuokratakin, vaan ei tarvetta...
Ai niin: Ikää on 33 vuotta.- ikääkin vast 26
"Nokiaa, Wärtsilää, Sampoa, Pohjolaa, Okoa, Upm-kymmeneä, Keskoa, Soneraa." siinä on 8, ei 9 yhtiötä. toiseksi, voisit päättää edes että oliko sulla alussa 1 vai 9 vai 8 yhtiön osaketta..kun et osaa laskeekkaan...ai niin, peruskoulun keskari oli mulla 5,3 -silti fiksumpi ku sinä, enkä jauha paskaa
- MK
Yksi semmoine pikkuaisa on että kerrostalo ei ole ihmismäistä ASUMISTA JA KUNNON KANSALAINEN ASUU RIVI TAI OMAKOTITALOSSA NIIN ON OMAT SAUNAT JA PIHAT JA NIIN EDELEEN.
- Ikää riittävästi
Toinen rahamies? paukuttelee hiluillaan. On se niin mukavaa kun alempi keskiluokkakin jaksaa Elvistellä!
- Nihä seo
Näin helppoa tienata 1 007 960 €
Tee seuraavat asiat 40 vuoden aikana
1.Älä lottoa täyttä lappua joka viikko - säästö 33 000€
2.Älä hommaa 2:ta lasta - säästö 210 000€
3.Älä polta 5€ tupakka-askia joka päivä - säästö 73 000€
4.Älä osta 10€ mäyräkoiraa ja älä tuhlaa 40€ baareihin joka viikko
- säästö 81 000€
5.Älä hommaa 60€/kk kuntosali jäsenyyttö - säästö 29 000€
6.Älä maksa TV-lupaa - säästö 9200€
7.Älä tilaa hesaria - säästä 10 760€
8.Osta 150 000€ asunto ja maksa se 20 vuodessa takaisin, sen sijaan että asuisit vuokralla. Toista tämä 2x - säästö 300 000€
9.Älä syö 7€ kebabbia kahta kertaa viikossa - säästö 30 000€
10.Älä käytä 1200€ vuodessa etelän lomaan - säästö 48 000€
11.Aja sähköautolla, sen sijaan että ajaisit 25 000km, 7 litraa satasella kuluttavalla autolla vuodessa - säästö 88 000€
12.Hommaa projektin alussa 200€ palkankorotus- Economisti
aika vitun mielenkiintoinen laskelma. Selkeästi taloustieteilijän tekemä. Missä on korkoseuranta? Asuntojen hintakehitys? Inflaatio?
Just tämä paska saa vihaamaan ihmiskuntaa ja internettiä.
Säästä muita - tapa itsesi! - 98765rfghjnbvcfvgbhn
Economisti kirjoitti:
aika vitun mielenkiintoinen laskelma. Selkeästi taloustieteilijän tekemä. Missä on korkoseuranta? Asuntojen hintakehitys? Inflaatio?
Just tämä paska saa vihaamaan ihmiskuntaa ja internettiä.
Säästä muita - tapa itsesi!Hah hah! Taisit huomata hassanneesi rahasi. Baarikärpäset tuhlaavat helposti kivitalon hinnan jo puolet lyhyemmässä ajassa.
- soldier of fortune
Tulee mieleen, että mikä on elämän tarkoitus?
Käärinliinoissa ei muistaakseni ole taskuja.
- Kirkosta eronnut.
Eroa kirkosta niin säästät rahaa, jonka voit sijoittaa arvopapereihin ja saada tuoton itsellesi sen sijaan, että se menee kirkolle.
- Kirkkoon takaisin
Tuo nyt ei ainakaan kannata. Eläessäesi sinut leimataan homoksi, kuoltuasi joudut kuumaan paikkaan. Säästyneet hilut menee kalliimpaan hautapaikkaan.
- Vähän huvittaa
Kirkkoon takaisin kirjoitti:
Tuo nyt ei ainakaan kannata. Eläessäesi sinut leimataan homoksi, kuoltuasi joudut kuumaan paikkaan. Säästyneet hilut menee kalliimpaan hautapaikkaan.
Hah... kuumaan paikkaan? Elä sinä vaan jumalanpelossa. Itselläni ei ole ollut mielikuvituskavereita sitten lapsuuden.
- järki käteen stna
vittu miten säälittävää luke näitä "Tienatkaa rahaa koroilla ja nuoruuden töillä" - paskaa. Herran jestas. Kouluista on hyötyä, sitä en kiellä (Itsekkin KTM) mutta totuus on se, että jos ei löydy hyvää työpaikkaa, jossa selkeä urakehitys parempaan, niin omaa firmaa pystyyn.
naurattaa lukea jotain vuokrista tai muista, kun tulot ovat tällä hetkellä about 300K€ vuositasolla. Ja niin, jos linnunpesästä ei löydy duunia, niin lähtekääpä vaikka ulkomaille.
"Alle 30v. ulkomailla 4 vuotta asunut yrittäjä"- 100 000€ vuodessa
Hukkaan on mennyt ktm:ämmän koulutus
- 8+20
Itseasiassa yrittäjäksi ryhtyminen on ainoa keino rikastua...keinottelut on erikseen.
- kurppanen..
kenen kustannuksella?? kuka ostaa sulta sitä mitä edustat..ei kukaan!me säästämme. Yrittäjyys suomessa on suuri kusetus!veroja maksuja , liika hinnottelua ..ei kande.Ostaa eikä myydä!rahastusta on muutenkin liikaa..pelkässä elämisessä.
- Köyhä työssäkäyvä
Älkää kateelliset viitsikö urputtaa siellä. Eivät kaikki ihmiset kaipaa alkoholinsumuista nuoruutta - ei se välttämättä mitään onnea ole. Moni meistä saa ilonsa työnteosta ja keräilystä. Rahan keräämistä voi hyvinkin verrata minkä tahansa muun materian keräilyyn.
Onko se teiltä kateellisilta pois, jos joku toinen ihminen ottaa tavoitteekseen rikastua? Niin minäkin aion tehdä, kunhan pääsen töihin, joista oikeasti maksetaan palkkaa. - köyhäääää
miljoona markaa,= 168 000euroa et en ihan lähtisi brassailemaan tuolla.Tänäpäivänä tuollaisen velan saa melkein kuka vaan keskiverto tulollinen jolla on vakituinen paikka.
Mullakin rivitalo kaksio maksoi 148 000 euroa ja velkaa tarvitsin 102 tuhatta,eli voit muuttaa noi sun markkas euroiksi mitä sijotin käteistä.
Niii,ikää 25v.- koulun penkille taas
Ihan sulleki vaan tiedoks et toi sun "vaan" 168 donaa on vanhan markan ostovoimaan verrattuna noin 500-600 euroo !
Eli sadalla markalla ostit kaks kassia ruokaa ennen, mut 16,8 eurolla et edes yhtä kassia nykyään...noin niinku rautalangasta väännettynä :) - köyhäääää
koulun penkille taas kirjoitti:
Ihan sulleki vaan tiedoks et toi sun "vaan" 168 donaa on vanhan markan ostovoimaan verrattuna noin 500-600 euroo !
Eli sadalla markalla ostit kaks kassia ruokaa ennen, mut 16,8 eurolla et edes yhtä kassia nykyään...noin niinku rautalangasta väännettynä :)okeii,eli toisin sanoen oisit sanut markka aikana 500-600 eurolla uuden rivitalokaksion,jepjep,aika paha inflaatio meillä sitten käynyt.
Ja kyllä 16.80e saat 2 kassia ruokaa,ostat pelkkää makaronia...
- emma akateeminen..
huijari ja loinen vanhempien kustannuksella hankki alkupääomasa 48mk:) ja nekin nuorena työvoimatoimistosta parin päivän palkkana..uskokaa monta porsaan reikää tossa tarinassa.
Ensinnäjkään velaks ei kannata elää eikä loisia..töitä saako niistä suomessa muuta ko persiisä kipeeksi.Autoja talo ei niitä kannata ees hankkii asuu yksiössä säästää hinajaa.
Hankkii perheen, kamoja ,asioita saa penikat sit maksaa uudelleen ja uudelleen perimäveroa ..vitun kyylät.Kirjottakaa seuraavan kerran kuinka hinata kerjätä ruhtinaallisesti millä syillä?ja suomessahan nyt kun muut säästää, niin herrat juhlii säästö talkoot herroille olkaa hyvät.Korottakaa vielä niitä palkkoja ja vähentäkää väkeä.- paska ämmä tuo emma
nyt on naudalla kielioppi kohdallaan. Hurraa perussuomalaisten äänestäjä!
- porvari hallitus
paska ämmä tuo emma kirjoitti:
nyt on naudalla kielioppi kohdallaan. Hurraa perussuomalaisten äänestäjä!
porvari saatana on emma akateeminen eksää luimu tajua???:Dköyhät kusee linttaan ja vinoon niil on piisreikäkin vaan pissimistä varten, takana on se oikee aukko paa sinne rahaskin.Kun kasi gay miestä tienaa yhessä on suomi pelastettu.
..paskaämmä on silloin kun sanoo isoja sanoja ja totuuksia suustaan ja kohta kiväärin luoteja jos ei muu auta!vitun nauta..sonni huulio igleesios!Että mua vit..tää suomen paska maa!!!!
- Elän nyt !
Ei perhana kyllä kuulosta tuo pihin elämä houkuttelevalta !
Koulutus toki on se mihin kannattaa panosta eli se pohjalla on paremmat mahdollisuudet. Toki tätä mieltä on henkilö joka ei ole koskaan tehnyt koulutuksensa mukaisia töitä.
Kohtalo ja omat kyvyt on heitellyt silleen sopivasti että palkka riittää ihan mukavasti elämään ilman huolia ja murheita.
Tänään töissä viimeksi päivittelimme näitä pihisti eläviä ja täytyy sanoa että jotenkin olin helpottunut kun kaverilla on reilusti velkaa ja minulla ei ole penniäkään. Hän venyttää penniä kohtalotovereidensa kanssa ja minä elän kuin elopellossa. Näiden penninvenyttäjien elämä asuntolainoineen on sitten hirveätä katsella, jokainen sentti lasketaan ja ollaan katellisia toisen sentistä eli sentit ohjaa elämää.
Mkroaaltouunissa kilahtaa mukavasti maksalaatikko kun kävelen ohi syömään ulkona ruokaillen päivittäin.
EI KIITOS, minä elän nyt, enkä arkkuun meinaa asettua tyytyväisenä kun tuli maksettua se kämppä jolla en enään silloin mitää tee. - Skeidaa
Mielummin omistaisin sopivan verran rahaa kun alkaisin tuohon paskaan.
- Hyvät tulot.
Mitä hyötyä rahasta jos elää kuin kerjäläinen??
- porvaristo valtaan
ainoo ero on..että sä et kyllä kerjää kait kadulla, älä vertaa asioihin mistä et tiedä paskaakaan!
- Elän nyt !
Kuka sanoi ettei rahaa olisi ?
Johtotähtiä kaksin kappalein pihassa, konepyörä kaivetaan kohta talvisäilöstä sekä veneet, mutta ne on nautittavaksi eikä omaisuudeksi tarkoitettu.
Nautintoihin tämä elämä pitää tuhlata, eikä senttien keräämiseen, niitä sataa kun osaa leikkiä niillä tarpeen mukaan, mutta ei niin että se olisi elämän tarkoitus.
Asuntoa en tosin omista, mutta mitä sitten kun en koe sitä tavoiteltavana arvona.
Senkin todellinen arvo on vain todellinen vasta silloin kun se realisoidaan eli ei lämmitä pätkääkään oletusarvona.
Omistin toki aikoinaan, mutta silloin päätin etten enään ikinä ala pankin tai jonkin muun rengiksi, vaikka ei mitään ongelmia ollutkaan.
Pelasin sijoituksilla ja niistä jäi niitä senttejäkin, mutta pistin nekin kiertoon kun numerot tilillä anna mitään iloa.
Tämän kaiken huipuksi olen yhteisvastuussa suurien omaisuuksien sijoittamisesta ja olen todella kiinnostunut talousleikeistä, mutta vain harrastusmielessä.
Jokainen tyylilllään ; ) - kruul wöörld
Vietä mukava ja huoleton elämä. Ryyppää, rällää, käy naisissa ja matkustele. Karta töitä ja opiskelua. Älä hanki mitään isompaa omiin nimiin. Kun ikää karttuu ja viihteellä alkaa kyllästyttää, niin käänny yhteiskunnan puoleen. Kun et omista muuta kuin elämänkokemusta, niin kaikki järjestyy kuin itsestään. - Muussa tapauksessa jäät kaikenkarvaisten maahanmuuttajien jalkoihin, jos sinulla kuitenkin sattuisi mennä opiskelujen, säästöjen ja pitkän työuran jälkeen huonosti - vaikka et siihen itse olisikaan syypää.
muuten hyvä, mutta liikaa luotat yhteiskunnan apuun...pienituloisena valtion työtätekevänä orjana et saa mitään...
- neropatti88.....
Tuo on kaikki yksilöllistä.
1: Työn teko on tylsää ja pilaa ihmisen terveyden maksat sitten lääkäri kuluja koko elämän
2: Kaikilla ei ole opiskelulle päätä taikka keskittymis kykyä
3: Muuta metsään asumaan ja osta oma teltta. Onko se elämää?
4: pistä lottoon tiedä vaikka voitat monta milliä?
5: Juu runkkaaminen metän keskellä ei maksa mitään. Onko se elämää?
6: Edelleenkin säästät pitkän pennin kun asut metsässä teltassa
Joillakin vaan on onnea ja voittavat lotossa. Silläkin voi tienata. Mun eno oli miljonääri mutta eli kun kerjäläinen ja kuoli rikkaana, onnettomana ja yksin ja jätti perinnön sukulaisille. Että näin.- 56y7hgfdefrgthbvcv
Mistä tiedät, että oli onneton? Todennäköisesti oli sitä vain sinut nähdessään.
- voisko olla..
Ai joku voittaa lotossa miljoonia ? tunnetko montakin ? montako naamaa olet nähnyt /tuntenut...
Voitko olla varma että joku voitti oikeasti silloin kun ilmoitetaan "yksi voitti seitsemän oikein "
Kuus ja vara, sekä siitä pienemmät voi olla todenmukaisempia mutta kun juuri sen kuus ja vara/seitsemän oikein tuloksen välillä on aika ...iso ero..
Sillä isolla erolla tossa hommassa varmaankin mun mielestä pelataan, siitä veikkaus ne varansa luultavasti saa..
- Elän nyt !
Kun aika koittaa, eläkekin on ihan kohdillaan.
Minä päivänä vain päätän voin ostaa yrityksen jossa voin päättää työllistänkö niitä maahanmuuttajia vai jotain muita mukavia Suomalaisia, mutta sittenkin ottaisin mielummin töihin nautiskelijan kun narisevan penninvenyttäjän.
Penninvenyttäjä on tosin nöyrä kun on alistettu velkoineen, mutta nautiskelijan kanssa on helkutin paljon hauskempaa ; )
Mamussa ei muuten ole mitään vikaa, vain ahdasmieliset kokevat heidät uhkaksi ja sekin lienee johtuvan omasta heikosta itsetunnosta. - Pelvis
Yksi ja ainut vinkki.
Lottaa. Nuorena minulla oli tilillä 10 markkaa. Sitten armeijan jälkeen pistin loton vetämään ja nyt minulla on 10 000 000 markkaa.
Lainasin juuri naapurin Eskolle satasen hyvällä korolla.- Ratkaisu sinulle
Ei työpaikka ole itsestään selvä. Saati sitten hyvä palkka.
On tutkittu juttu, että onni lisääntyy rahan saanin myötä vain siihen rajaan saakka mikä tyydyttää ihmisen perustarpeet. Siinäpä se rahan tuoman onnen kasvu loppuukin vaikka kuinka ois mania. Iso osa suomalaisista on siis saanut sen onnen mikä rahalla on saatavissa.
Näin sanoo Ikiviisaus: " Miksi annatte rahan siitä, mikä ei ole leipää, ja työnne ansion siitä, mikä ei ravitse? Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvää, ja teidän sielunne virvoittuu lihavuuden ääressä. Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää." Näin profeetta Jesaja.
Jeesus sanoi heille: "...minun Isäni antaa teille taivaasta totisen leivän.
Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.
Sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos. "
Jeesus sanoi : " Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon."
Synti se on joka ahdistaa ihmistä eniten. Kun puhdasta omaatuntoa ei ole niin ei siinä auta mammonat eikä manit.
Tärkeintä elämässä on tehdä parannus eli mielenmuutos ja ottaa Jeesus pelastajakseen. Sillä mitä hyötyä siitä on vaikka ihminen olisi maailma rikkain, mutta tuomittaisiin Helvettiin. Suurin rikkaus on olla uskova ihminen, jolla on turvattu tulevaisuus. Tämä turvattu tulevaisuus alkaa uskoon tulosta ja jatkuu aina ikuisuuteen. Taivaassa on tuleva koti.
Jumalan on kaikki. Hän pitää kyllä huolen lapsistaa. Omia kokemuksia kyllä on ihan pikkuasioissakin. Koskaan en ole jäänyt pulaan raha-asioissa. Rahaa on ollut riittävästi.
Olen nähnyt/kuullut aivan mahtavia juttuja muiltakin uskovilta, miten Jumala pitää huolta ihmisistä, Häneen uskovista.
Vastikään kuulin kuinka eräs uskova perhe sai apua remonttiinsa. Nimittäin eräälle rikkaalle ihmiselle oli tullut Herralta ilmoitus, että hänen tuli lahjoittaa rahaa määrätty summa yhdelle perheelle. Ja juuri tuo remonttia tekevä perhe oli ilmoitettu tuolle varakkaalle ihmiselle.
Ja tuo raha-summa oli juuri se minkä urakoisija oli arvioinut remontin maksavan. Eikä mikään pikku summa, 10 000 euroa.
Mihin tämä siunaus perustui? Tuo perhe oli tehnyt itseään uhraava ja toisista huolehtivaa työtä.
Sanalaskut 11:24. "Antelias antaa ja rikastuu yhä, saituri kitsastelee ja köyhtyy. "
1 Timoteus 6:9-12
" Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen.
Sillä rahan himo on kaiken pahan juuri; sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla.
Mutta sinä, Jumalan ihminen, pakene semmoista, ja tavoita vanhurskautta, jumalisuutta, uskoa, rakkautta, kärsivällisyyttä, hiljaisuutta.
Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, tartu kiinni iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu..."
Siunausta uskoville ja Sinulle joka lopultakin ymmärrät ottaa Jeesuksen Pelastajaksesi. Nyt on tullut sinun aikasi. Nyt on sinulle otollinen hetki. - Siipeilijät
Ratkaisu sinulle kirjoitti:
Ei työpaikka ole itsestään selvä. Saati sitten hyvä palkka.
On tutkittu juttu, että onni lisääntyy rahan saanin myötä vain siihen rajaan saakka mikä tyydyttää ihmisen perustarpeet. Siinäpä se rahan tuoman onnen kasvu loppuukin vaikka kuinka ois mania. Iso osa suomalaisista on siis saanut sen onnen mikä rahalla on saatavissa.
Näin sanoo Ikiviisaus: " Miksi annatte rahan siitä, mikä ei ole leipää, ja työnne ansion siitä, mikä ei ravitse? Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvää, ja teidän sielunne virvoittuu lihavuuden ääressä. Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää." Näin profeetta Jesaja.
Jeesus sanoi heille: "...minun Isäni antaa teille taivaasta totisen leivän.
Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.
Sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos. "
Jeesus sanoi : " Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon."
Synti se on joka ahdistaa ihmistä eniten. Kun puhdasta omaatuntoa ei ole niin ei siinä auta mammonat eikä manit.
Tärkeintä elämässä on tehdä parannus eli mielenmuutos ja ottaa Jeesus pelastajakseen. Sillä mitä hyötyä siitä on vaikka ihminen olisi maailma rikkain, mutta tuomittaisiin Helvettiin. Suurin rikkaus on olla uskova ihminen, jolla on turvattu tulevaisuus. Tämä turvattu tulevaisuus alkaa uskoon tulosta ja jatkuu aina ikuisuuteen. Taivaassa on tuleva koti.
Jumalan on kaikki. Hän pitää kyllä huolen lapsistaa. Omia kokemuksia kyllä on ihan pikkuasioissakin. Koskaan en ole jäänyt pulaan raha-asioissa. Rahaa on ollut riittävästi.
Olen nähnyt/kuullut aivan mahtavia juttuja muiltakin uskovilta, miten Jumala pitää huolta ihmisistä, Häneen uskovista.
Vastikään kuulin kuinka eräs uskova perhe sai apua remonttiinsa. Nimittäin eräälle rikkaalle ihmiselle oli tullut Herralta ilmoitus, että hänen tuli lahjoittaa rahaa määrätty summa yhdelle perheelle. Ja juuri tuo remonttia tekevä perhe oli ilmoitettu tuolle varakkaalle ihmiselle.
Ja tuo raha-summa oli juuri se minkä urakoisija oli arvioinut remontin maksavan. Eikä mikään pikku summa, 10 000 euroa.
Mihin tämä siunaus perustui? Tuo perhe oli tehnyt itseään uhraava ja toisista huolehtivaa työtä.
Sanalaskut 11:24. "Antelias antaa ja rikastuu yhä, saituri kitsastelee ja köyhtyy. "
1 Timoteus 6:9-12
" Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen.
Sillä rahan himo on kaiken pahan juuri; sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla.
Mutta sinä, Jumalan ihminen, pakene semmoista, ja tavoita vanhurskautta, jumalisuutta, uskoa, rakkautta, kärsivällisyyttä, hiljaisuutta.
Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, tartu kiinni iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu..."
Siunausta uskoville ja Sinulle joka lopultakin ymmärrät ottaa Jeesuksen Pelastajaksesi. Nyt on tullut sinun aikasi. Nyt on sinulle otollinen hetki.Mutta en ymmärrä "uskovaisia" jotka käyttävät hyväkseen uskonveljiään ja -sisariaan ja ottavat raha-avutuksia heiltä ja siipeilevät kertomalla säälipisteitä kerääviä nyyhkytarinoita itsestään. Sekö on sitä että "Herra" ruokkii kun uskontoverit säälistä jakelevat almujaan ja toinen makaa pankolla ja ottaa avustuksia vastaan?
- rahanahne ja kade
Siipeilijät kirjoitti:
Mutta en ymmärrä "uskovaisia" jotka käyttävät hyväkseen uskonveljiään ja -sisariaan ja ottavat raha-avutuksia heiltä ja siipeilevät kertomalla säälipisteitä kerääviä nyyhkytarinoita itsestään. Sekö on sitä että "Herra" ruokkii kun uskontoverit säälistä jakelevat almujaan ja toinen makaa pankolla ja ottaa avustuksia vastaan?
En myöskään käsitä miksi pitää sotkea jumalat ja jeesukset tähän rahajuttuun.. Uskovaiset ovat niin rahanahneita ja käyttävät uskontoaan herkempien jatkuvaan syyllistämiseen ja sitä kautta rahan nyhtämiseen. Uskontoon vetoaminen on niiiin ällöö.
- petipaikka+aamupala
hmm.sirkka auran jalanjäljillä..?
vankilaa kaikilla herkuilla koronkiskureille!!!!!1
- pröyhhtä
En tiedä mihin vähät rahani käyttäisin , mitä jos laittaisin vessaan Naimin high end laitteiston lisättynä Martin Logan Etos kaiuttimilla ,jolloin paska tulisi ripeämmin vaikkapa sapelitanssin tahdissa.
- Elän nyt
Ymmärrän toki paskantaminen tuo suurta nautintoa niin rikkalle kuin köyhällekin, mutta sen verran olen oppinut myös että paskalle se haisee toimitus molemmilla, siispä ei sinne nyanseista jäädä nauttimaan ; )
- Mani-mani
Raha on käyttöä varten , käytä sitä omaksi iloksi ja hyödyksi!
- Yksi neuvo kaikille
Lottoa ja voita, niin minä tein ;)
- a millionare
Paljonko voitit ?miljoonia ?......enpä usko :)
kts:
"Ai joku voittaa lotossa miljoonia ? tunnetko montakin ? montako naamaa olet nähnyt /tuntenut...
Voitko olla varma että joku voitti oikeasti silloin kun ilmoitetaan "yksi voitti seitsemän oikein "
Kuus ja vara, sekä siitä pienemmät voi olla todenmukaisempia mutta kun juuri sen kuus ja vara/seitsemän oikein tuloksen välillä on aika ...iso ero..
Sillä isolla erolla tossa hommassa varmaankin mun mielestä pelataan, siitä veikkaus ne varansa luultavasti saa.. " - Tunnen
a millionare kirjoitti:
Paljonko voitit ?miljoonia ?......enpä usko :)
kts:
"Ai joku voittaa lotossa miljoonia ? tunnetko montakin ? montako naamaa olet nähnyt /tuntenut...
Sillä isolla erolla tossa hommassa varmaankin mun mielestä pelataan, siitä veikkaus ne varansa luultavasti saa.. "yhden perheen, joka voitti miljoonia lotossa.
Tuskin tuo huuhaata on.
- Remppaa pukkaa
Paitsi että vastike on maksettava ja remontteja pukkaa kuten putkiremontti, parvekeremontti, julkisivuremontti, hissiremontti....:((Muutenki kämppää pitää remontoida ettei paikat luhistu. Esim. kaupungin vuokra-asuntoon tehdään säännöllisin välein remonttia ja jos saa asumistukea niin asuminenkaan ei ole kallista. Its easun kyllä omassa asunnossa mutta nopita remppoja olen joutunut vähistä rahoistani makselemaan.
- nuukarikas*
Tässäpä vinkki rikastumiseen. Ensiksi rikastumiseen ei ole oikotietä. Ei toisen työllä voi rikastua, joka on ihan ymmärrettävää.
Itse perustin firman pyöritin sitä 4 vuotta ja möin sen 2 miljoonalla eurolla. Tosin sijoitin rahat vähän tyhmästi kun ostin nokiaa yms. pörssiosakkeita ja nyt on potista sulanut jo noin puoli milliä. Mut oon silti rikas. Aina olen ollut nuuka ja se on mielestäni hyve. Mutta en sitä sano että nuukailemalla pärjää yrityselämässä asia voi olla päinvastoin pitää käyttää rahaa ja raha poikii lisää rahaa.
Rikastumisen neuvo on siis perustaa yritys ja nykyään on hyväksyttävämpää jos se sattuu menemään konkurssiin. - kello on jo paljo :O
1. Älä tee niinku minä eli kulutin n.10min tämän palstan lukemiseen...
Mee töihin! :/
2. Jos haluat rikastua niin älä seuraa tämän palstan ohjeita!
3. Älä seuraa valtaosaa ihmisistä.
4. Opiskele aina vähintään (30min/pvä). Älä sekoita opiskelua koulun käyntiin!
(Montako rikasta koulun käynyttä duunaria tunnet?)
x Köyhät kuluttaa rahat kaljaan, leffaan, tupakkaan yms. hetken huviin
x Keskiluokka kuluttaa rahaansa asuntolainaan yms. "kuulemma hyvä juttu" asioihin.
x Rikkaat sijoittavat rahansa opiskeluun tai rahaan yms. pitkäaikainen huvi
Opettele tekemään kunnolla rahaa tyhjästä. Helppoa se on sitten kun sen on oppinut eikä tarvi enää ikinä murehtia siitä. Tsemppiä!- money for nothing
Eli ryhdy stand-up koomikoksi, jonkin sortin taiteilijaksi, politiikoksi, julkuksi, j.tuksukaiseksi, mediapersoonaksi, jonenikulaksi - tai synny suomenruotsalaiseksi... ou jeee!!
- Lois-eläminen
"3. Minimoi asumiskulut
- asuin vanhempieni luona, kunnes ostin oman asunnon
- miksi yrittää itsenäistyä, jos kuitenkin pitää roikkua vanhempien ja Kelan lompakossa ja siten rasittaa heitä enemmän kuin kotona asumalla?"
HAH ! Kunnon lusmu ja parasiitti mun mielestä :)- gejdhkj
Älä luota vanhempiesi sietokykyyn nykyaikana. Aika moni meistä vanhemmista haluaa potkaista sinut pihalle. On vain ajan kysymys, milloin tuo tapahtuma tulee ajankohtaiseksi.
Se ketä rakastaa, sitä pitää osata myös "vihata". - true dude
gejdhkj kirjoitti:
Älä luota vanhempiesi sietokykyyn nykyaikana. Aika moni meistä vanhemmista haluaa potkaista sinut pihalle. On vain ajan kysymys, milloin tuo tapahtuma tulee ajankohtaiseksi.
Se ketä rakastaa, sitä pitää osata myös "vihata".Tämä on totta. Olen itte 21-vuotias työtön opiskelija, joka kuumeisesti ettii itselleen paraikaa työpaikkaa, ja äitee mielellään katsoisi että menisin kunnolla töihin ja ettisin opiskelupaikan mistä saisi kunnon ammatin. Tällä hetkellä luen vain taidejutaskoja yhdellä paikallisella kansanopistolla.
Että ei ne kaikki vanhemmat sellasia ole, jotka haluaisi muksujensa asuvan ikuisesti kotona. Tietenkin ne rakastaa muksujaan, mutta haluavathan he myös että lapsi itsenäistyy ja oppii pärjäämään omillaan. - äitee-aito-siipi-huo
true dude kirjoitti:
Tämä on totta. Olen itte 21-vuotias työtön opiskelija, joka kuumeisesti ettii itselleen paraikaa työpaikkaa, ja äitee mielellään katsoisi että menisin kunnolla töihin ja ettisin opiskelupaikan mistä saisi kunnon ammatin. Tällä hetkellä luen vain taidejutaskoja yhdellä paikallisella kansanopistolla.
Että ei ne kaikki vanhemmat sellasia ole, jotka haluaisi muksujensa asuvan ikuisesti kotona. Tietenkin ne rakastaa muksujaan, mutta haluavathan he myös että lapsi itsenäistyy ja oppii pärjäämään omillaan.varo ettet suojatiellä kävele auton alle
- Tohtori Idiootti
Tavallisen kansalaisen neuvot. Miten olisi ylempää mallia?
Synny maailman eliittiin jossa ei tarvitse tehdä yhtään mitään ja saat täydellisen elämän kun tavalliset kansalaiset tekee kaiken sinun puolestasi tietämättään sitä.
Tai mene viihdealalle hölmöilemään ja tienaamaan biljoonia.
Tavallinen duunari tehtaassa saa 2000€/kk kun jalkapalloa potkiva hyödytön tyyppi saa 17 500€/päivä.
Että tämmöisten asioiden takia en käy töissä. Pitkästä aikaa asiallinen ketjuavaus tällä palstalla.
- jhuiughiuh
Voi jumaut tossa on mun vastakohta. Mä olen nimittäin erittäin älykäs, mutta samalla säälittävän vähän kunnianhimoinen, minkä olen ( omaksi) säälisekseni joutunut huomaamaan.
Voisin kuitenkin kysyä sinulta, että miten maailmassa sinun yhtälöösi sijoitetaan maailman näkemisestä kiinnostunut nuori, joka ei ikävuoden 16. jälkeen halua istua syömässä vanhempiensa pöperöitä ja istua vanhempiensa torpassa? Tai millä sä kustannat syövän, jos saat vaikka sellaisen kesken opintojesi? Tottakai minä olen varma, että olisin varmaan maksanut yhden omakotitalon ala- töhnävältä sillä rahalla, mitä vuokra- asumiseen olen kahdenkymmenen vuoden aikana laittanut, tai melkein.... Ei mulla käy kateeksi sähköasentajia, mutta jos mä olisin valinnut amiksen ja kaks vuotta jotakin palikkakoulua peruskoulun jälkeen ja sitten ottanut jonkun runkkarin, jonka kanssa pykäisin pari kersaa, varustatuen loppuelämäni ajaksi katselemaan samoja naamoja jossakin saman kylän raitilla, olisi se varmasti helppoa se elämä - etenkin kun työttömyystukiakin siinä tapauksessa varmaan paukkuisi niin, että naukuu.
Mutta tampio provo tuo varmasti onkin. Olen varma, että suurempi ainakin henkinen pääoma minulla siinä on, että olin jo kaksivitosena asunut useammalla paikkakunnalla, kuin viidellä ja jokseenkin myös matkustellut myös, kuin että jos olisin mullittanut jossakin vanhempien safkakapöydässä...
Ällöttävää, tollanen vastenmielinen kiinnostus lukijoiden raha-asioihin. Varmaan odotit, että nyt mä tässä alan sulle listailla saldoja ja sellaisia. Kerron, että Ei kuitenkaan onnistu sellainen, utelias. - dkjddjdjjari
tohon vuokralla asumiseenkin voisin sanoa seuraavaa
että jos ostat oman asunnon nyt
ja maksat siitä 100 000 euroa .
minkä arvoinen se on 20 vuoden kuluttua ja paljonko remppa ja muut
kustannukset ovat tänä aikana maksaneet ?
vaihtoehtoisesti 20 vuoden vuokrallaoloajan säästö esim 300 e / kk
on tuottanut sinulle XXXXXXXXXXXX euroa samalla ajalla.
onko omakotitalon tai oman asunnon hinnanerotus niin paljon suurempi
että kannattaa pröystäillä tai onko se niin paljon että olet rikkaampi ?
lisäksi mitään emme saa mukaamme kun lähdemme ajasta ikuisuuteen sillä
käärinliinoissa ei ole taskuja!- ki98765edfghjk
Hienoa. Mistä saisi 100 000 Euron kämpän 300:lla/kk?
- hölkky-pölkky
Kuinka säästät helposti 100 000 e eläkeikään asti
- laita joka päivä säästöön 1 e syntymästä -65 ikävuoteen saakka=23 725
- laita joka palkasta 100 e sivuun = 56 400
- laita joka vuosi kerran säästöön lisäksi 500 euroa = 23 500
- osta koskenkorva viinaa 3625 eurolla - Salarikas
Teistä ei tule ikinä rikkaita ellette ymmärrä tärkeintä: Valttäkää maksajapuolelle joutumista, saamapuolella on paras.
- no deal
tavallista työtä tekemällä ei rikastu, vaikka painais 20h päivässä.
- wöl4erj
Ja tuosta kaikesta päätellen et ikinä tule saamaan naista.
- eläelämäsi nauttien
Joko elät tylsän elämän säästämällä kaikesta ta elät onnellisesti,teet työsi hyvin ja tienaat 3000 bruttona ja maksat 700 euroa vuokraa ,autoa lyhennät 150 euroa kuussa 3 vuotta,niin sinulla on noin 8vuotias volvon 7 70 mallinen ikiliikkuja omanasi ,käyt ulkomailla aina talvisin ,elokuvissa viikolla ja teatterisakin välillä,otat vaimon ja kulut hoitelette ydessä ja ainoat pakolliset menot on auto 150kk a asuntoon n,700euro,kk,ja syötte ulkona 2sikertaa kuukaudessa ja ostatte kunnollista ruokaa,jonka itse valmistate ,siihen menee 300 euroa jos kesäisin haluatte matkustella ,teillä on siihenkin varaa,mutta pidä aina pankissa noin 2000 euron hätävara,jos jotain yllättävää sattuu,niin ei tarvitse kortteja vingutella ja kaiken nautinnon päälle huomaat,ettet saanut kulutettua kaikkea tulojanne,vaan hiukan jäi pankkiin suraaville tuhlauskohteille,asunnon saatte,kun jommankumman vanhemmat kuolee,te peritte sen,niin vuokranne muuttuu ikkeeksi ja alenee kummasti,un vielä peritte rahaa siinä samassa,kun vanhukset elivät pula-ajan,niin he elävät kuten nämä säästeliäät ns.varakkaat, muka tällä palstalla,siinä hyviä ohjeita,työllä joka on rehellistä ei rikastu,mutta sillä elää hyvin nautinnollista elämää,kunnes kuolema korjaa nuukat vanhenpanne ja peritte asunto osakkeita,maata,metsää ja rahaa ja mökinkin vielä,näillä eväillä elelin itse ja nyt omistamme kaksi asuntoa rivitalon ja omakotitalon maalla loma asunnon,ja rahaakin jäi ihan kivasti,jos ostan uuden auton,myyn perimääni metsää hiukan ja ostan sen autoni,kuollessaan vanhempanne ei saa hataan säästöjään,asuntojaa,mökkejään,eikä tilillä olevia rahoja,mitä nuukemmin vanhempanne elää,niin sen enempi jää teille rahaakin ja keskivertona vanhemmat kuilee teidän ollessa noin 40-55 vuotiaita ja te olette nähnyt maailmaa ja nauttia elämän suomista iloista koko ajan ja voitte hautajaisten ja perunkirjojen jälkeen jatkaa ylellistä,mukavaa matkustelua ja mökkeilyä ja ette ole eläneet,niin kuin nämä säästöporsaat tällä sivulla.Olemme molemmat vaimon kanssa 58 suntyneitä ja nyt kun vanhempamme ovat toivottavasti taivaassa,niin meistä tuli varakkaita , erittäin hyvin toimeen tulevia,kun ennen olimme keskituloisiksi luokiteltuja 3000 brutto palkoilla.
- pihistelijä1
Testamentti on hyvä tehdä juuri tästä syystä. Moni saa yllättäen vain lakiosan.
- silimät sekoo
kuka panis täsäkään pahitteex,jos olis vaikka kappalejakoa
ei ois ninnäin raskasta luettavaa
- J.V-42
ON SE VAIN IHME ETTÄ SUOMESSA ON NIIN PALJON KÖYHIÄ. KUN NÄITÄ KIRJOTUKSIA LUKEE NIIN EI PITÄIS OLLA SOPPAJONOSSA YHTÄÄN SUOMALAISTA!!!!
ON SEN VERRAN HIENOJA JUTTUJA ETTÄ VAU!!!
HALOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!- M U i S T A A !
Soppajonossa - M i L j O N Ä Ä R i T !
- porvari hallitus
M U i S T A A ! kirjoitti:
Soppajonossa - M i L j O N Ä Ä R i T !
nyt muuten kertokaa kaikille kamuille.
Tulkaa ilmasille keitoille , vaalit kun tulee.
Hyödyntäkää kaikki kojumme.Makkaraa jne..eli päivän ateriat monelle viikolle ei tartte itse laittaa ruokaa.Meillä maaseudulla ei kojuja taida näkyä:(..porvarit ei tänne tuu????
- ----
joo kyllä kannattaa säästää ja säästää, tunnen muutaman varakkaan jolla on satoja hehtaareja maata ja rahaa ettei paskalle taivu, säästämisestä on tullut
sairaus jolloin kahvillakin käydään naapurissa ja sokeripalat kannetaan taskussa kotiin, voin vain kuvitella sitä köyhien sukulaisten riemua kun näistä aika jättää, ovat iältään jo päälle kuusikymppisiä eivätkä varmasti koskaan osta rahoillaan itselleen mitään eivätkä käy missään. onhan noita tapauksia vanhuksista jotka ovat eläneet kaurapuurolla ja kuoleman jälkeen on sitten löytynyt miljoonaomaisuus. kyllä kyllä säästäkää ja kituuttakaa vaan, kyllä
suku sitten komeasti kiittää ja rellestää perintörahoilla.- mani.
Omia lapsia ei ollut, kaikki jäi ulkomaalaiselle.
- sukanvarteen talteen
Onhan niitä ryysymiljonäärejä aina ollut, ei haluta mitenkään näyttää todellista vauraudenastetta esim. vaatetuksella saatika puheilla. Toiset ovat oikeasti vaatimattomia eivätkä nauti shoppailusta ja ylettömästä tavaramäärästä. Tää ei tietysti ole kvartaalikapitalistien ja kauppiaiden mieleen mutta so what.
- KPL MONTA
NIMENOMAAN MILJONÄÄRIT SIELLÄ ONKIN!!!
(SOPPAJONOSSA) - 8i8i8i8i
Eläkää elämä täysillä, yhtenä päivänä se on ohi tilisi saldosta riippumatta. No minä vain lohdutan itseäni, kun olen aina pannut rahani menemään, ja mihinkään en ole keskittynyt. Mutta hauskaa on ollut itselläni ja sivusta seuranneilla. Onhna tuota karttunut heräteostoksina maata ja mantujakin siinä sivussa.
- Entäs.
Sitten kun opiskelut ovat ohitse,eikä edelleenkään sitä työpaikkaa löydy,kuinka silloin ostat sen oman asunnon? Tai olet kaupan kassalla minimipalkalla? Kuinka silloin voi rikastua ja ostaa niitä osakkeita? Tämän miljonäärin neuvot ovat suoraan sanottuna mielikuvitusjuttuja,suoraan sanottuna repäisty hanurista.
- Arvioituarvo
Kykysi ei kait sitten tainnut riittää rakentaa sitä taloa ja vetää fyrkat siitä välistä?
Vai vaivaako olisi täytynyt liika nähdä asua ensin paritalon toises ja myydä
verotta toinen?
Arvosi on pahasti arviossa. - on hyvät neuvot, on
1. Myös Joululomat voi olla töissä, samoin pääsiäisenä. Silloin on jopa pulaa kausiapulaisista.
2. Valitse tarkkaan mitä opiskelet. Kaikilla aloilla ei ole sama palkkaus.
3. Vanhempana voi hyvin asua poikakaveri luona, kunnes löytää sen oikean.
5. Tunnin hikoilun voi tehdä taloyhtiön hyväksi ja neuvotella siitä jokin korvaus.
4. Sijoita 20 v säästämäsi rahat hyvin tuottaviin osakkeisiin ja teet hyvän ilin. Jos tulee pörssiromahdus - kaikki män.- Elämä Kristuksessa
Mikä on varallisuutta? Kuinka moni teistä ottaa kuolemansa jälkeen rahapussinsa, osakkeensa, autonsa jne. mukaan tuonpuoleiseen?
"Älkää kerätkö aarteita maan päälle...."
Kovasti annetaan ohjeita, miten rikastua, kuitenkaan todellisesta elämästä ja rikkaudesta ei sanaakaan. Maanpäällisen katoavaisen elämän eteen juostaan pää kolmantena jalkana, mutta kun on kyse iankaikkisuudesta, ei korvaansa asialle lotkauteta....
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä"
Joh. 3:16 - Minä vain
Elämä Kristuksessa kirjoitti:
Mikä on varallisuutta? Kuinka moni teistä ottaa kuolemansa jälkeen rahapussinsa, osakkeensa, autonsa jne. mukaan tuonpuoleiseen?
"Älkää kerätkö aarteita maan päälle...."
Kovasti annetaan ohjeita, miten rikastua, kuitenkaan todellisesta elämästä ja rikkaudesta ei sanaakaan. Maanpäällisen katoavaisen elämän eteen juostaan pää kolmantena jalkana, mutta kun on kyse iankaikkisuudesta, ei korvaansa asialle lotkauteta....
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä"
Joh. 3:16Vaikka jumalalla olisi sinulle tarjottavana iankaikkinen elämä, niin ei taida sullakaan olla sinne kiire mennä. :)
Kun kerran eletään tämä elämä vain kerran niin uskon että jokaisella on oikeus elää kuten itse sisimmissään haluaa. - nbgvfder6y7ujnhb
4. Ei kaikki mene, kun hajauttaa riittävästi eri toimialoille. Eli ei Nokiaa kokorahalla. Joku osa sijoituksesta nousee aina tasapainottaen salkkua.
- tietotuubi
nbgvfder6y7ujnhb kirjoitti:
4. Ei kaikki mene, kun hajauttaa riittävästi eri toimialoille. Eli ei Nokiaa kokorahalla. Joku osa sijoituksesta nousee aina tasapainottaen salkkua.
näppäsin kii tohon SALKKUUN
oliko mielessäsi sininen pirkka-salkku k-kaupasta kaikkine 24 sisältävine asiakirjoineen?
- hyvä naimakauppa
Solmi avioliitto naisen/miehen kanssa, jolla on jo varallisuutta enemmän kuin sinulla ja/tai varakkaat vanhemmat. Älä missään nimessä solmi avioehtosopimusta, sillä sinulla on avio-oikeus puolisosi omaisuuteen. Avioerotilanteessa saat avio-oikeuden nojalla osituksessa puolet puolisosi omaisuudesta.
- mk
Ei kukaan niin tollo ole että jos on paljon varakkaampi kuin puoliso niin täysijärkinen tekee avioehdon aina ja pykälä että ehto on voimassa myös kuolemantapauksessa.
- jhgyugyyug
Siinä täysin sivistymätön junttitollukka puhuu. Huolimatta siitä, etten tosiaankaan rikas olekaan, vaan enemmänkin köyhä ihminen, alkaa laittaa niin vihaksi tuo, että jos todella maailmassa on tuollaisia ihmisiä, jotka naimisiinkin menisivät rahasta. Sairaita kasvattamattomia pässejä! Jos minä olisin todella rikas, niin totta ihmeessä tekisin avioehdon, enkä edes suostuisi elättämään tai menemään naimisiin ihmisen kanssa, joka kärkkyisi vain rahaa. Joskaan en tunne niin sairaita ihmisiä, jotka olisivat hyväksikäyttämässä muita taloudellisista syistä - hyi helvetti! Linnaan vaan sellaiset ja joonon ja kasaan!
Minua köyhää naista ei onneksi fuularimiehet lähesty, kun mulla ei ole mitään taloudellista annettavaa heille, mutta kyllä kerran seurustelin yhdenkin limanuljaskan kanssa, joka oli niin pihi, että vaikka hänellä oli viisi kertaa paremmat tulot kuin minulla köyhällä opiskelijalla, jaksoi valittaa siitä, että jos joutui maksamaan jossakin jotakin... Hyi vittu, että vihaan rahanahneita ihmisiä. Ja olen muuten varma, ettei ne usein ole rikkaitakaan, by the way. Minä taas - jos olisin halunnut siivellä elävän pikkuhutsukkeen elämän miehen kanssa, jota en kuitenkaan rakastanut, vaikka josta paljon pidin, olisin varmaan mennyt naimisiin yhden rikkaan ihmisen kanssa, joka minusta aikoinaan oli kiinnostunut, mutta koin häpeää elintasostani ja ajattelin, että ei meistä niin suurella varalllisuuserolla koskaan voisi tulla paria ja että siitä asiasta kuitenkin tulisi ongelma.
Suutari pysykööt lestissään. Rikkaat seurustelee rikkaiden kanssa, keskituloiset keskituloisten kanssa ja niin edelleen. Minusta esimerkiksi todennäköisimmin ei koskaan tule rikasta, mutta varmasti ihan hyvä veronmaksaja ja rehellisenä tulen elämään koko elämäni, kuten kaikki tuntemanikin ihmiset. Ja ei pienin syy siiihen ole se, että olen osannut arvostaa kouluttautumista ja rehellistä elämää ja se on mulle kasvatuksessakin opetettu, että sikäli en paskanuljakkeiden ajatuksia esimerkiksi taloudellisesta hyötymisestä muista ikinä käsitä.
Vittumainen ketju tämä. Palstalla "lainat ja velat", mukamas "rahamies" antaa neuvoja muille... Törkeitä kommentteja koko ketju täynnä! Oksettavaa kirjoittelijasakkia tällä foorumilla. Onneksi en ole deittaaja tällä foorumilla - ottaen huomioon, että jos tuollaisia sonta- ajatuksia viljeleviä olisi ihan seuranhakijoinakin... Yäk. Varmaan vitun monenlaista auervaaraa. - mnbfr5678ikjhgfdfg
jhgyugyyug kirjoitti:
Siinä täysin sivistymätön junttitollukka puhuu. Huolimatta siitä, etten tosiaankaan rikas olekaan, vaan enemmänkin köyhä ihminen, alkaa laittaa niin vihaksi tuo, että jos todella maailmassa on tuollaisia ihmisiä, jotka naimisiinkin menisivät rahasta. Sairaita kasvattamattomia pässejä! Jos minä olisin todella rikas, niin totta ihmeessä tekisin avioehdon, enkä edes suostuisi elättämään tai menemään naimisiin ihmisen kanssa, joka kärkkyisi vain rahaa. Joskaan en tunne niin sairaita ihmisiä, jotka olisivat hyväksikäyttämässä muita taloudellisista syistä - hyi helvetti! Linnaan vaan sellaiset ja joonon ja kasaan!
Minua köyhää naista ei onneksi fuularimiehet lähesty, kun mulla ei ole mitään taloudellista annettavaa heille, mutta kyllä kerran seurustelin yhdenkin limanuljaskan kanssa, joka oli niin pihi, että vaikka hänellä oli viisi kertaa paremmat tulot kuin minulla köyhällä opiskelijalla, jaksoi valittaa siitä, että jos joutui maksamaan jossakin jotakin... Hyi vittu, että vihaan rahanahneita ihmisiä. Ja olen muuten varma, ettei ne usein ole rikkaitakaan, by the way. Minä taas - jos olisin halunnut siivellä elävän pikkuhutsukkeen elämän miehen kanssa, jota en kuitenkaan rakastanut, vaikka josta paljon pidin, olisin varmaan mennyt naimisiin yhden rikkaan ihmisen kanssa, joka minusta aikoinaan oli kiinnostunut, mutta koin häpeää elintasostani ja ajattelin, että ei meistä niin suurella varalllisuuserolla koskaan voisi tulla paria ja että siitä asiasta kuitenkin tulisi ongelma.
Suutari pysykööt lestissään. Rikkaat seurustelee rikkaiden kanssa, keskituloiset keskituloisten kanssa ja niin edelleen. Minusta esimerkiksi todennäköisimmin ei koskaan tule rikasta, mutta varmasti ihan hyvä veronmaksaja ja rehellisenä tulen elämään koko elämäni, kuten kaikki tuntemanikin ihmiset. Ja ei pienin syy siiihen ole se, että olen osannut arvostaa kouluttautumista ja rehellistä elämää ja se on mulle kasvatuksessakin opetettu, että sikäli en paskanuljakkeiden ajatuksia esimerkiksi taloudellisesta hyötymisestä muista ikinä käsitä.
Vittumainen ketju tämä. Palstalla "lainat ja velat", mukamas "rahamies" antaa neuvoja muille... Törkeitä kommentteja koko ketju täynnä! Oksettavaa kirjoittelijasakkia tällä foorumilla. Onneksi en ole deittaaja tällä foorumilla - ottaen huomioon, että jos tuollaisia sonta- ajatuksia viljeleviä olisi ihan seuranhakijoinakin... Yäk. Varmaan vitun monenlaista auervaaraa.Te köyhät ette ymmärrä, että ensin pitää säästää jotta voisi vaurastua. Se teitä vaan ahdistaa kun kaikki rahat menee eikä ole aavistustakaan, että minne. No, ainakin asuntoaan vuokraavan taskuun.
- mk
mnbfr5678ikjhgfdfg kirjoitti:
Te köyhät ette ymmärrä, että ensin pitää säästää jotta voisi vaurastua. Se teitä vaan ahdistaa kun kaikki rahat menee eikä ole aavistustakaan, että minne. No, ainakin asuntoaan vuokraavan taskuun.
säästää pitää muutta pihiksi ei tartte silti heittäytyä vaan rahasta pitää nauttia ja katsokaa vaikka harkimoa jolla on rahaa ja se myös näkyy.
- velallinen opiskelij
Itse olen 23- vuotias opiskelija. Ensimmäisen omistusasuntoni ostin 20- vuotiaana. Asunnon arvo nousi myydessäni sen kahden vuoden jälkeen 16 000, ei paljoa, mutta nousi kuitenkin. Ostimme omakotitalon seuraavaksi. Asunnon arvo on AINAKIN 60 000 enemmän, kuin mitä siitä maksoimme. Vanhempien luona asunminen mahdollisimman pitkään ei voinut tulla kohdallani kysymykseen, koska äitini on kuollut ja isäni kanssa en ole koskaan asunut. JA kaikki rahani olen itse tienannut, en siis ole koskaan saanut esim. vanhemmilta penniäkään. (tosin taloudessamme on kaksi ihmistä). Mutta, molemmat opiskelimme kun ostimme ensimmäisen asunnon. Itse olen ollut vakituisessa työssä 17- vuotiaasta ja nyt opiskellessa siis myös, mutta hieman vähemmillä tunneilla. Välillä se on aika rankkaa, mutta omapahan on valintani. Säästöjä/sijoitusrahastoja löytyy myös...
Tätä menoa olemme velattomia aika nuorina ;)) Omasta mielestä pienet, mutta järkevät riskit elämässä kannattavat :) Ymmärrän silti, ettei kaikilla tämä ole välttämättä mahdollista.- kokeiliju
Tässä "oikotie onneen", jos ymmärtää englantia... riski ei ainakaan ole kovin suuri http://dd297aib5c5wpsb3f0nfmnmkfs.hop.clickbank.net/?tid=SMI24
Tosin pitää ymmärtää vähän netin käytöstä.. - IM konsultti
kokeiliju kirjoitti:
Tässä "oikotie onneen", jos ymmärtää englantia... riski ei ainakaan ole kovin suuri http://dd297aib5c5wpsb3f0nfmnmkfs.hop.clickbank.net/?tid=SMI24
Tosin pitää ymmärtää vähän netin käytöstä..Tuohon en koskisi! Jos haluaa netistä tienata on kaikkein paras kun seuraa niitä jotka sieltä tienaa. Ilmaisia neuvoja löytyy rajusti. Googleta. Niillä pääsee hyvin alkuun. Nopeita oikoteitä ei ole olemassakaan.
Kaikelaista myös itse aikoinaan kokeillut. Nyt sitä pärjätään omillaan :)
- velallinen mies
Itse olen 23- vuotias opiskelija. Ensimmäisen omistusasuntoni ostin 20- vuotiaana. Asunnon arvo nousi myydessäni sen kahden vuoden jälkeen 16 000, ei paljoa, mutta nousi kuitenkin. Ostimme omakotitalon seuraavaksi. Asunnon arvo on AINAKIN 60 000 enemmän, kuin mitä siitä maksoimme. Vanhempien luona asunminen mahdollisimman pitkään ei voinut tulla kohdallani kysymykseen, koska äitini on kuollut ja isäni kanssa en ole koskaan asunut. JA kaikki rahani olen itse tienannut, en siis ole koskaan saanut esim. vanhemmilta penniäkään. (tosin taloudessamme on kaksi ihmistä). Mutta, molemmat opiskelimme kun ostimme ensimmäisen asunnon. Itse olen ollut vakituisessa työssä 17- vuotiaasta ja nyt opiskellessa siis myös, mutta hieman vähemmillä tunneilla. Välillä se on aika rankkaa, mutta omapahan on valintani. Säästöjä/sijoitusrahastoja löytyy myös...
Tätä menoa olemme velattomia aika nuorina ;)) Omasta mielestä pienet, mutta järkevät riskit elämässä kannattavat :) Ymmärrän silti, ettei kaikilla tämä ole välttämättä mahdollista. - Elän nyt !
Tänään kaksi oikein helmeä tullut eli tuo joka korjasi loppusaldona molempien vanhempien kuoltua kerätyn omaisuuden ja tuossa jo repesin täysin kun poikaystävä luonna asuminen kunnes löytää sen oikean : )
Vanhempien nurkissa asusteleva ei saa arvoa ja tunnustusta keneltäkään eli se on kyvytön loinen. - Arvijoituarvio
Nykytyylisuunta perustuu aika outoihin oletusarvoihin joiden paikkansapidossa
voi olla arvijoinninaihe tai vähintäänkin tulkinnan mentävä rahastusreikä. - Arvijoituarvo
Tärkee asia on se et jos nait muista käyttää avioehtoa jos liitto ei ole lopulta
onnelinen loppuunsaakka vaikka eläisit 100vuotiaaksi asti onnelisena.
Nii ex. vaimosi ei pääse käsiksi pesänjakoon täysimääräisesti.
Varo muutenkin ahneita perinnönhakijoita ja viikatemiestä sekä verokarhua.- silakkakummeli
tärgeex arvogs katon myös ilmammuuta sen,ettei jumppasalii kannatte laittaa arvokiinteistön alakertaan..
nääs,kokemuksen rintaäänellä ,isäni,äitini ja veljeni (kaikki kuolleet)sielujen kautta ,voin opastaa sen verran
että JOS ARVOKIINTEISTÖ romahtaa...iten silloin käy jumppasalin..??? - sama sukkanauha
silakkakummeli kirjoitti:
tärgeex arvogs katon myös ilmammuuta sen,ettei jumppasalii kannatte laittaa arvokiinteistön alakertaan..
nääs,kokemuksen rintaäänellä ,isäni,äitini ja veljeni (kaikki kuolleet)sielujen kautta ,voin opastaa sen verran
että JOS ARVOKIINTEISTÖ romahtaa...iten silloin käy jumppasalin..???suokaa anteex ämmän puute
iten..miten
- Ruoka on kallista
Kierrätä ruokaa. Kierrätetystä ruoasta ei tarvitse maksaa alvia, eikä jätemaksuja.
- ämmin mämmin
..paitsi ämmistä..................eiku mämmistä..........
- Arvioitukuoletusarvo
Miksi tässä jatkuvasti törmätään oletettuun asunnonarvoon?
Ikäänkuin sillä ois velallisella väliä jos ei omista rahaa?
Eiköhän se välittäjä oo jo omansa vetässy siitä hinnasta?
Ja muut vie loput - mk
Yksi asia on että suomess a on lapsityövoima kielletty ja akaikäräjä on 15v ja sitä nuoremmat eivät saa olla lain mukaan palkkatöissä. Olet varmaan unoshtanut hauskanpidon jam kunnon ryyppyretket ja keskityynyt säästämään ja naiset eivät pihiä miehiä katso oleenkaan.
- jhgfr5t6y7uhgfd
Pankkineidit ovat kyllä aina katsoneet silläsilmällä...
Mitään siideri-sussua en huolisikaan. - HILPEÄSELLI
jhgfr5t6y7uhgfd kirjoitti:
Pankkineidit ovat kyllä aina katsoneet silläsilmällä...
Mitään siideri-sussua en huolisikaan.olen KERRAN yhtynyt "ed."pankkineitiin.
harmia tuotti koko kapistus
alako esiintyyn imuri-kauppiaana ja huijas mun härpättiystävät ostaan siltä KAIK sen myynnis olleet imurit
sit ku sai NE kaupax,alako horoskooppi-hommiin,mutta sitteppä sillä kuoliki iso- ja pien tilallisen simpauttajat..
nooh...monet on veet virrannu siitäki koskesta..
isääki,ettekä äitiini loukkaa,niin saatte täälä pölissä ,itä sylyki suuhun tuo
jos ilmenee muuta,otan yhteyden nuoreen "omalääkäriini"
- YleistysYleistys
Oletuksena on että SAA tai ylipäänsä VOI asua vanhempien luona ja LÖYTÄÄ niitä töitä. Oletuksena lienee myös se, ettei vanhempien luona asuessa tarvitse maksaa vuokraa tai osallistua ruokakuluihin..? Eikä luultavasti tarvitse myöskään ostaa itse oppikirjojaan tai muuta opiskelumateriaalia?
Moni nuori tekee pakosta töitä koulun ohella, koska muussa tapauksessa valmistumisen jälkeen ei ole kuin julmetut opintolainat. Erityisen riskaabeliksi ne lainat tekee se tosiseikka, että iso osa valmistuu suoraan kortistoon.. - Totta on!
Totta kirjoitat!
Huomaan toteuttaneeni nuo kaikki kuusikohtaa juuri kertomallasi tavalla ja tuolosta on syntynyt. Työn ja levon rytmitykseen, terveydestä huolehtimiseen ja kohtuullisiin sosiaalisten suhteiden hoitoon kannattaa kiinnittää huomiota. Luottamuksellisen suhteen muodostuminen johonkin henkilöön on kullan arvoinen, kunhan huomioi tämän: luottamus on ansaittava ajan kuluessa ja käytännön kautta. Missään tapauksessa luottamuksen ei tule perustua pelkkään tunteeseen, puheeseen, tms. Itsensä arvostaminen, rakastaminen ja kunnioittaminen aina ja kaikkialla on mainio perusta elämälle. - Muutama näkökulma
Lisäisin AP:n listaan vielä sen, että vältä ostamista osamaksulla tai luotolla. Yleensä esim. alennuksista voi neuvotella, jos ostat käteisellä, mutta jos ostat jollakin kulutusluotolla, et saa mitään alennuksia. Pahimmassa tapauksessa maksat esim. auton kuukausimaksuja, vaikka auto on esim. ajettu lunastukseen!
AP:n aloituksessa oli paljon totuutta, mutta tietysti kannattaa miettiä, että missä on kohtuus. Aina ei voi valita ja joskus esim. vanhempien luona asuminen on täysi mahdottomuus, jolloin on pakko ottaa opintolainaa, jotta saa jonkinlaisen tutkinnon suoritetua. Korostaisin kyllä sitä, että moni ylikouluttautuu jostakin hihhuliopistosta ja tietää jo opiskellessaan, että töitä on erittäin vaikea löytää. Moni ammattikorkea- ja korkeakouluopiskelijoista joutaisi mennä pitkän opiskeluputken sijasta ammattikouluun ja hankkisi ns. oikeita töitä.
Yksi asia, mistä ei kauheasti puhuta on se, että edullisin asumismuoto on lienee omistusasunto, joka ei ole liian suuri. Mitä pienempi asunto, sitä enemmän säästää sähkössä, vakuutuksissa jne. Myös asuntolainan saa maksettua nopeammin takaisin. Isoa asuntoa puolustellaan usein sillä, että kun on niin paljon tavaraa, että ei mahdu pienempään asuntoon. Tulee muuten aika kalliiksi esim. naisten sisustustavarat, jos sitä varten pariskunnan pitää muuttaa esim. edullisen yhtiövastikkeen rivarikolmiosta 200 neliöiseen omakotitaloon. Edelleenkin, joillakin on niihin kivitaloihinkin varaa, mutta keskituloiselle asuntounelman saavuttaminen tarkoittaa yleensä velkavankeutta.
Omistusasunto on turva vanhuudelle. Ei tarvita mitään maksullisia ylimääräisiä eläkevakuutuksia, jos on velaton omistusasunto. Sen voi myydä tai vaihtaa pienempään, jolloin saa rahaa huolettoman vanhuuden turvaksi.- joku vaan
Osittain päinvastoin.
Asun varsin isossa asunnosssa (siis paljon yli 200 neliötä) talossa joka EI ole asunto-osakeyhtiö.
Joka vuosi pidetään talokokous jossa tasataan menot, vuoden aikana joku osakas maksaa lämmityksen, toinen vesimaksut, kolmas jotain muuta. Aina päivitellään sitä että tulipa varsin edulliseksi, lämmityksineen kaikkineen maksaa noin kolmanneksen siitä mitä vastaava taloyhtiö jossa on huolto- ja isännöintipalvelut. Toki tuollaisessa tarvitaan yksimielisyyttä mutta ei taloyhtiössäkään oikeasti mitään itse päätetä, mummon äänestävät sen mitä isännöitsijä esittää.
Asuntoa pääkaupunkiseudulta en todellakaan lähtisi nyt ostamaan.
Pörssiosakkeita ehkä mutta paras aika tosiaan meni jo ja esim. osinkoverotuksen tulevaisuus on täysin epäselvä.
Laittaisin ylimääräiset mieluiten ulkomaisiin rahastoihin jotka uudelleensijoittavat tuotot. Ei tuloja, ei veroja. Tuotot saa nostaa verovapaasti jos muuttaa pariksi vuodeksi etelän aurinkoon.
Vanhuusturvastakin hiukan eri mieltä. Kunnat, vanhustentaloyhdistykset yms. tahot osaavat kyllä putsata vanhusten omaisuuden tosi näppärästi jos saavat siihen tilaissuuden. Vanhus sitten sijoitetaan parinsadan neliön omistusasunnosta johonkin 25 neliön laitoshuoneistoon taloon jossa käytävissäkin haisee kusi.
- Hah ja missäköhän
4. Sijoita rahasi pienellä riskillä ja pienillä kuluilla
- itse käytin korkeakorkoisia ilmaistilejä
pankissa? - Elä koko ajan
Unohtakaa menojen loputon minimointi, koska se johtaa aina kurjuuteen.
Keskittykää tulojen maksimointiin.
Unohtakaa säästäminen ja keskittykää kannattaviin investointeihin.
Sopivasti riskiä ja harkitusti velkavipua, niin rikastumisessa ei kulu koko elämää.
Elä terveesti ja muista liikkua, niin et kuole kesken projektin.
Tärkeintä on nauttia matkanteosta, ei määränpäästä.- valtti-werraton
komppaan !
tärkeintä on matkanteko,ei se,mihin se johtaa
jos rasvattu,ruskea iho laittaisi nyt minulle viestin,että "lähettäskö kattoon.."
kysysin siltä.."-ai-ookko "katto-kassinen"
sevverran oon epäluulonen
- Peliautomaateilla
tekee rahaa, oikein pelattuna, oikein tuottoisia.
Tämän kuun voiti jo yli 3000E - kysyn vaan?
Olet vissiin ns "peräkammarin poikamies" ? En viitsinyt lukea koko ketjua, mutta osia ja se tuli vääjäämättä mieleen.
Ja se, että miksi puhut suuremmista summista markoissa? Euro on ollut jo kymmenisen vuotta ja luulisi että olet oppinut muuntamaan markat euroiksi tänä aikana? Miksi siis markka?
Kerro enemmän itsestäsi jos et ole kertonut? Oletko/elätkö parisuhteessa, onko ikinä ollut naista jne...Noita täydennyksiä kaipaa, jotta muodostuisi edes inhimillinen kuva . Millä alalla työskentelet?- jhgygyuguygyg
Mä luulen, että tää ketju on täynnä vaan rupusakkia ja mänttejä ja että tuo aloittajakin vain kirjoitti uteliaisuuttaan tuon juttunsa, että saisi udeltua ketjuun vastaavien raha-asioista....Siellä ne samat "mamuttelijat ja "mene naimisiin rahasta" ja "perinnöt" ja mut mullikkakansalaiset vaan kirjoittelee, jotka joka paikassa on aukomassa päätään. Vihaavat keskituloisiakin, tavallisia ihmisiä, näemmä "rikkaina", kun itse ovat varmaan vaan rikostaustaisten ja muiden paskojen kyrpäkotitaustojensa vuoksi paskakikkarat maailmaan syntyneet.
Minä voin kertoa, että minä olen ehkä maailman tai ainakin Suomen köyhin ihminen. Satuin sairastumaan fyysisesti vakavasti ei-elämäntapasairauteen kesken kunnianhimoisen korkeakouluttautumisen ja ahkeran raatamisen alaani vastaamattomissa sivuduuneissa siinä samalla ( minun aivoillani olisi luettu siinä keskimääräisessä 5,5- 6 vuodessa, ilman ulkoisia esteitä, vaikka puolet ajastakin olisin hurvitellut ja kolmessa vuodessa, jos olisin hikuttanut, koska yli sata opintoviikkoa minulla oli jo parin opiskeluvuoden jälkeen), minkä jälkeen onkin sitten ollut aikamoista sitkuttamista elämä. Sossua välttelin kuin ruttoa ja pärjäilin useamman vuoden läheisten pienillä ruokaraha-avustuksilla, että olen auttanut suomalaista yhteiskuntaa paljon silläkin, että mikä tämä toivottu malli on, että " kaikkein köyhimmätkin selvitkööt omillaan" että mutta pari kertaa olen sossunkin asiakas ollut, myönnän.
En silti ole huolissani tulevaisuudestani, koska jos vain mun terveydentila salliii ja kestää, niin Suomessa mun päällä ja älyllä saa aina töitä - en esimerkiksi koskaan ole hakenut työpaikkaa, jonne en olisi päässyt. Olen myös hyvin ahkera, keskimäärin, rehellinen ja lisäksi en koskaan ole hassannut rahojani - tai siis tulevia sellaisia, asuntovelkoihin, eli vaikka onkin opintolainaa, tiedän, että tulen niistä selviämään. Voin asua vaikka koko elämäni vuokralla, eikä se haittaa yhtään. Tietysti toivon tulevaisuudessa mieluummin neljäntuhannen euron palkkaa, kuin kahdentuhannen tai riistotonnin palkkaa, koska olisi se mukavaa tässä elintaso- Suomessa syödä ruoakseen muutakin, kuin hernesoppaa tai sukkaa ja kyetä jokseenkin älylliseenkin elämisen malliin - minkä sitten taas kohtuullinen tulotaso voi mahdollistaa. Rikastumiset jätän mieluusti muille tai jos käy niin, että joskus yllättävästi rikastun, niin sittenhän sitä voi keittää kahvit asian kunniaksi. Raha ei ole elämänsisältöni. Rehellisyys on. Ja sivistys - eli ruput voitte erottaa muista ihmisistä ihan elämisen rehellisyyden JA ARVOJEN kautta.
Terkkuja "rahamiehellekin", joka on nerottanut mielestään minua paremmin. Onnea.
- A ja O
Luukas 12:
15 Ja hän sanoi heille: "Katsokaa eteenne ja kavahtakaa kaikkea ahneutta, sillä ei ihmisen elämä riipu hänen omaisuudestaan, vaikka sitä ylenpalttisesti olisi".
16 Ja hän puhui heille vertauksen sanoen: "Rikkaan miehen maa kasvoi hyvin.
17 Niin hän mietti mielessään ja sanoi: 'Mitä minä teen, kun ei minulla ole, mihin viljani kokoaisin?'
18 Ja hän sanoi: 'Tämän minä teen: minä revin maahan aittani ja rakennan suuremmat ja kokoan niihin kaiken eloni ja hyvyyteni;
19 ja sanon sielulleni: sielu, sinulla on paljon hyvää tallessa moneksi vuodeksi; nauti lepoa, syö, juo ja iloitse'.
20 Mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä mieletön, tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta pois; kenelle sitten joutuu se, minkä sinä olet hankkinut?'
21 Näin käy sen, joka kokoaa aarteita itselleen, mutta jolla ei ole rikkautta Jumalan tykönä." - milioona-kalax
panen tämän ny kopaktiin pakettiin(lukeatta ainutta kommenttii)tämän ketjun
ole syntyny
elä
ei ne lajitoverit jätä sua tänne maanpäälle happaneen
siinä se - SimplyAsbest
Sain nuorena pienehkön perinnön ja vuosien aikana ymmärsin kuinka voin vaurastua alkupanoksella lisää..ja yllättävän helposti
Mökki vuokralle..toinen tontti myyntiin ja osakkeisiin..Sain kasattua 25k pieneen yksiöön. Yksiöön 1000€ remontti jonka jälkeen pyyntihinta 35k. En kuitenkaan myynyt vaan sain siihen välittömästi vuokralaisen. Aikasemmat osake sijoitukset sekä 2008 ostetu laput nyt 50k ->> vielä odottelua arvonnousulle, osingot työtulot ja sit asunto-ostoksille. Yritän löytää kaksi 40k 40k yksiötä joista saan nettotuloja sen 250 250/kk. Huom pienet paikkakunnat = halvat asunnot ja ikävä kyllä pienemmät vuokrat.. Mut on tämä helppoa :)- SimplyAsbest
Ainiin...reilu parikymppinen ollaan ja paalupaikalla ollaan 400k kokonais potilla
Aurinkoiset terveiset!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi862331Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap182267Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen191788- 1051477
Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663911440Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1631248Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2571042- 63953
- 78919
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha174903