Kokemuksia LÄMPÖ IIWARIsta

ilmalla lämpiävä

Onkos kellään ko. laitetta käytössä, kuuntelisin mielelläni kokemuksia tuosta.. Ja eroaako tai onko tuo jollakin tavalla parampi kuin esmes. Valmeet Kotilämpö kone?

3

7370

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iiwarinkokemus

Olen vaihtanut Kotilämpö Iiwarin Parmair Eximus ilmanvaihtoknen n. 2 v. sitten. Iiwari on mielestäni
      hyvin kallis kone jos katso että se on metalli boksi puhallin säätö. No muita vaihtoehtoja on
      rajoitettusti. Iiwari kannata osta elektronisesti ohjattu versio, puhallin kierrokset
      voi sitten vapasti minmisoida niin että lämpö ja ilmavirta on sopiva no sähkön kulutus pieni (mulla Iiwari toimii 14W teholla).

Iiwari toimi OK no mielestäni se ei ole teknisesti niin hyvä ratkaisu kun Kotilämpö. Syy on se että Iiiwarissa puhallin on lämmönvaihtimen alla eli puhallin imee kuuman ilman vaihtimesta. Kotilämmössa puhallin on yllä ja puhalta kylmää ilma vaihtimen kautta. Teoriassa se on sama no praktisesti Iiwarissa puhallin tilassa on tyhjä tila
      ja siellä se kuuma ilma hajoa ja vähän kylmene erikoisesti jos huomioidan että boksin eriste ei ole kovin paksu. Sen takia olen tehnyt Iiwarille parannus ja nyt se toimi erinomaisesti. Parannus on tehty niin että kaikki tyhjä tila puhallimen osastolla on eristetty huollisesti. Ostetin Isover sauna kivilevy, hyvä alumiiniteippi ja vahvempi alumiinifolio. Leikasin levyltä osat ja teipatin alumiini foilo ympäri. Puhallimen takana, sivulta,
      pohjassa ja edessä on laitettu tarkasti mittoitettut ne levyosat niin että jävät vain kanavat suoran vaihtimesta puhaltimen ilmanotton. Muu tyhjä tila on myös täydennetty levyilla. Lisäksi myös lämmönvaihtimen osassa edessä putkisto on hyvin ersitetty. Tulos on että ilma joka lähtee Iiwarista on lämimämpi, puhalin kierrokset voi alenta ja toimi tosi hyvin.

Eli ennen parannusta puhallinkierrokset ja ilma virta piti olla suurempi, ja nyt toimi hitasti ja on hyvin hiljainen.

Kun se parannus on tehty olen hyvin tytyväinen toimminasta. Muutaama pointeja vielä:

1. Mun tapauksessä kun Kotilämpö on poistettu tuli pakko tehdä uuden metallin pohjan Iiiwarille, vanha ei sovinnut enää (vähäm eri koko).

2. Ilmanjakotilan eriste Kotilämpön alla oli huonossa kunnossa 30v. jälkeen. Olen tehnyt uusi eriste polyureetani saunalevylta niin että alumiinifolio heijastaa lämpö.

3. Asennuksessa täyttyy tarkista että kone on pysty ja puhallin toimi hiljaiseksi matalalla kieroksilla.

4. Paramair Eximus ilmanvaihto vaikonopeudet ovat aika korkeita kun ulkona on kylmä. Tilasin siis valmistajalta asentaja ja nopeudet on vaihdettu niin
      että kaksi ensimmäistä ovat hyvin pieniä ja kolmas vasta alkuperäisen 1. Minulla on myös hiilidioksydi anturi olohuonessa ja kosteus anturi suihkuhuonessa, kierrokset automatisesti nousevat jos tarvitse.

• Nicson

Paljonko tuo systeemin vaihto suunnilleen kustantaa?

• Iiwarinomistaja

IIwari muistakseni n. 5 000 ilmavaihtokone 2 000.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      89
      7259
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3841
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3440
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2572
    5. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      209
      2433
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      41
      2372
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      123
      2266
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2179
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1888
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      41
      1846
    Aihe