Onko tähän muuta keinoa kuin vaan yrittää mennä sinne junaan? Mulla on tullu huono olo junassa aikasemmin ja myös se että mulla on ollut paniikkikohtauksia(tai jotain sinne päin ainakin) aikasemmin niin pelkään niitä. Jotenkin toi pelko aktivoituu viellä enemmän kun tietää että pitäis junalla matkustaa. Myös junassa olevat ihmiset hieman ahdistaa ja se että ollaan suljetussa tilassa myös hieman.
Junassa matkustaminen tuntuu vaikealta!
4
2349
Vastaukset
- suppiduudaa
Eikun vaan kyytiin. Tietysti se ahistaa kun pitää ahtautua peltiputkeen tuntemattomien ihmisten kanssa ja sit laitetaan ovet lukkoon, etkä pääse ulos kun seuraavalla asemalla ( jos ovet ees aukeaa? vai ajaako tää ohi?).
Kaikkiahan se ahistaa. Mutta eipä huolta elämään kuuluu kaikanlaiset tuntemukset. Lue jotain ja pakota ittes ajattelemaan jotain muuta. Ainahan voit turvautua konnariin tai johonkin ystävälliseen ihmiseen, jos tuntuu et happi lopuu, kyllä sut jonnekin hoitoon sieltä kuskataan taatusti, jos alat muuttuun violetix. Matkustele paljon, niin pelot vähenee ja syö ennnen matkaa pottumuusia pari lautasellista niin alkaa mukavasti ramasta, eikä jännitä. - penelobe
o eipä ole muuta keinoa, kuin ajaa omalla autolla - siis ainakaan minulla. Jos junaan joutuu menemään, niin kannattaa muistaa ja yrittää seuraavia:
- Vaadi paikkaa takavaunuihin, jos pelkäät onnettomuuksia. Asiaa on turha selitellä lippuvurkailijoille (kokemusta on)
- Pakokauhu on pahinta alussa. Pakota itsesi henkittämään rauhallisesti koko ajan.
- Pakota itsesi liikkumaan rauhallisesti ja etsiydy omalle paikalle. Muista hengittää edelleen rauhallisesti.
- Istuudu omalle paikalle rauhallisesti ja seuraa muita matkustajia.
- Huimauksen ja paniikin tunteita voit vähentää taputtamalla kevyesti sormenpäillä solisluiden luona olevaa kohtaa. (Voit näyttää hieman stressaantuneelta, mutta ihan kaikkea hermostuneisuutta ei voi peittää) .
- Muita ihmisiä on vaan siedettävä. Se on epämielyttävää, mutta ihmiskunnalle tärkeää (no hehheh)
- Älä yritä nousta paikaltasi ylös ennen kuin huimaus ja paniikki menee ohi. Itselläni siihen menee noin puoli tuntia.
- Kuljeta mukana vähän tavaraa, mielellään yksi kassi ettet hukkaisi tavaroitasi. Päätä etukäteen paikka missä säilytät lippusi, jottet paniikissa heittäsi tai sulloisi sitä yllättäviin paikkoihin.
Jos oikein pahalta tuntuu, niin pelkoon voi hakea tehokkaita lääkkeitä. Ihan varma en ole miten niitä muut käyttävät, jos rentoutuu liikaa ja ajaa aseman ohi... - Anonyymi
Mua ahdisti mun viimeisin juna matka todella paljon. Joka oli ehkä humalassa oleva tyyppi yritti varmaan iskee mua
Tulla koskee mun iholle. Yritin sanoi junan kuljettajalle. Sain uutena paikan.- Anonyymi
Auts.
Onneks ehkä kaikki junamatkat ei ole ihan tollasii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup675680Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1344254Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.961866- 631435
- 2611137
- 471122
Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E126979Ajattele, miten häviävän pieni
todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim45802Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast31743Pieni vinkki miehelle
Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.39715