ollut varmaan vaikka kuinka monta aloitusta, mutta edelleen minua ihmetyttää kun niitä pitää viljellä lähes kaikissa vastauksissa. Onko se jotenkin hienoa ja aikuismaista vai miksi ei osata kirosanojen sijaan sanoa jotain toista sanaa joka olisi verbaalisesti hienompaa.
Kunhan vain mietiskelen tässä..:)
Kirosanoistahan on
34
163
Vastaukset
- Sulosävelin
esimerkiksi "piere ikeniis" on todellinen verbaalisuuden kukkanen.
- Muttanina
Nittaminax kirjoitti:
Eikö olekkin. Unohdit mainita mihin se oli liitetty ja mistä sen itse nyt irrotit.
Puhdistaako se törkeyden, jos yhteys on kirjoittajan mielestä hyvä?
Oikeesti? Muttanina kirjoitti:
Puhdistaako se törkeyden, jos yhteys on kirjoittajan mielestä hyvä?
Oikeesti?Puhuhan nyt asiaa äläkä mussuta siinä.
Öh, tarkoitatko vastauksia palstoilla vai livessä?
Kiroilemisella ehkä peitellään epävarmuutta ja koetetaan kenties luoda mielikuvaa vahvasta ihmisestä. ?
Toisaalta, olen törmännyt niin mielikuvituksellisiin "kirosanojen korvikkeisiin" että oksat pois...
Esmes lapsenlapseni on korvannut sanan Piru sanoilla punainen mies :) Loogista ajattelua lapselta :)Ihan molemmissa. Noista korvikkeista sanoisin että minäkin olen kotona keksinyt mitä kummallisempia sanoja sadattelun tilalle, ja monet naurut olllaan ukon kanssa saatu.
Heh...pitääpä pistää korvantaakse punainen mies..ihan hyvä. :)))- just asking
Nittaminax kirjoitti:
Ihan molemmissa. Noista korvikkeista sanoisin että minäkin olen kotona keksinyt mitä kummallisempia sanoja sadattelun tilalle, ja monet naurut olllaan ukon kanssa saatu.
Heh...pitääpä pistää korvantaakse punainen mies..ihan hyvä. :)))oletko joku hellari olevinas kun pitää esittää parempaa ku oikeesti on ?
Kyllä se välillä helpottaa kun oikein kiroilee kun ei mopo käynnisty.
En minä silti niitä kirosanoja viitti lukea lehdistä tai netistä. Kaikkihan ne osaa.
Tänki jutun kirjotin vaan siks, että halusin kattoo miltä kuva näyttää. Jumalauta.- Muttanina
Vittu
- Muttanina
AnaLyyzi kirjoitti:
Perkele. Kuvia Suomesta.
Virtahepo olohuoneessa?
- ptruuuuuu
Onko kiroaminen mustalaisille jotenkin tabu?
- Sananvalinta
en taida muistaa muiden kuin sinun ja kekusen haistatelleen toisille palstalaisille vittua, onko se jotenkin hienoa ja aikuismaista?
Väärin muistat. Minäpä olen haistatellut paskat kerran eräälle nikille jonka nimeä en enää v. 2006. Syytäkään en enää muista, mutta on meriittiä tässä muillakin.
Haista ite vaan.- kaada itselles vaan
AnaLyyzi kirjoitti:
Väärin muistat. Minäpä olen haistatellut paskat kerran eräälle nikille jonka nimeä en enää v. 2006. Syytäkään en enää muista, mutta on meriittiä tässä muillakin.
Haista ite vaan.kaksi eri asiaa ovat vittu ja paska
kaada itselles vaan kirjoitti:
kaksi eri asiaa ovat vittu ja paska
Aika likikkäin on ulostuloaukkonsa kummiski.
Ja kiitos. Kaadoin ittelleni taas.- tiedetään tiedetään
Nittaminax kirjoitti:
Kuka on kekunen????
siinä sulle miettimistä
- Palpan killi
kaada itselles vaan kirjoitti:
kaksi eri asiaa ovat vittu ja paska
liittynee toisiinsa jotenkin, laulussakin sanotaan:
"Letti oli niskassa
vittu oli paskassa
tissistä roiskui maito...
http://www.youtube.com/watch?v=2WWFmvSETWU
Isojen poikien laulu, Rauli "Badding" Somerjoen esittämänä,
kuuntele ja ihastu ! :D
Olishan tää pitänyt arvata ettei asiallista keskustelua syntynyt jos jotkut ovat kypsymättömiä keskusteluun. *huokaus*
En kait mä kovin pahasti viljele kirosanoja? Perskeles sentään.;))
No voi pärskele, et tietenkään. :)) Mieluummin sitä lukee tällaisia kirosanoja ku suoraan silmille hyäkkääviä rumiluksia. :))
- pahapena
Nittaminax kirjoitti:
No voi pärskele, et tietenkään. :)) Mieluummin sitä lukee tällaisia kirosanoja ku suoraan silmille hyäkkääviä rumiluksia. :))
Mun isäukko sano ain et, voi perkeja, eiks sekin oo kans vähemmän hyökkäävä ;)
pahapena kirjoitti:
Mun isäukko sano ain et, voi perkeja, eiks sekin oo kans vähemmän hyökkäävä ;)
Ihana sana...ihan oikeesti ihmiset voisi käyttää juuri tuonlaisia sanoja enemmän jos tekee mieli päästää kamalia mähkyröitä suustaan. :)
- pahapena
Nittaminax kirjoitti:
Ihana sana...ihan oikeesti ihmiset voisi käyttää juuri tuonlaisia sanoja enemmän jos tekee mieli päästää kamalia mähkyröitä suustaan. :)
Toinen sanonta mitä isäukko viljeli oli, voi miun muniain, eikä vihjaillu sillä mihinkää sexyyn, ei lasketellu ärräpäitä silloin aikoinaan meidän lasten kuullen. ;)
pahapena kirjoitti:
Toinen sanonta mitä isäukko viljeli oli, voi miun muniain, eikä vihjaillu sillä mihinkää sexyyn, ei lasketellu ärräpäitä silloin aikoinaan meidän lasten kuullen. ;)
Hyvä oli tuokin. Siinä jokainen joutuu pikkusen miettimään kielikuvaa mitä hän mahtoi sanoillaan tarkoittaa. Miun mummoin ei kanssa koskaan kiroillut lasten kuullen ja jos joutui rankaisemaan niitä otti hän mustikan varvun ja ripsi niillä kintuille. :)
- pahapena
Nittaminax kirjoitti:
Hyvä oli tuokin. Siinä jokainen joutuu pikkusen miettimään kielikuvaa mitä hän mahtoi sanoillaan tarkoittaa. Miun mummoin ei kanssa koskaan kiroillut lasten kuullen ja jos joutui rankaisemaan niitä otti hän mustikan varvun ja ripsi niillä kintuille. :)
Nyt tulikin mieleen, kyseistä sanontaa hän käytti esim. lyödessään vasaralla peukaloon, ilmaisi ilmeisesti tuskaa, joka ois kohdistunu tähän varjeltuun paikkaan ;). Meillä noi kurinpitotoimenpiteet oli, korvasta kiinni ja nurkkaan vähäks aikaa. Kylässä ollessa jos tapahtui, oppi kyl olee ihmisiks ;))
pahapena kirjoitti:
Nyt tulikin mieleen, kyseistä sanontaa hän käytti esim. lyödessään vasaralla peukaloon, ilmaisi ilmeisesti tuskaa, joka ois kohdistunu tähän varjeltuun paikkaan ;). Meillä noi kurinpitotoimenpiteet oli, korvasta kiinni ja nurkkaan vähäks aikaa. Kylässä ollessa jos tapahtui, oppi kyl olee ihmisiks ;))
No mitäs mä jo sanoin...arvasinkin, että kuriton nulikka oot ollut ja aina selkääs saanut...ilmankos sitä näkeekin niitä trampoliiniunia vielä tuolla iällä.;))
- pahapena
Satumainen.Nainen kirjoitti:
No mitäs mä jo sanoin...arvasinkin, että kuriton nulikka oot ollut ja aina selkääs saanut...ilmankos sitä näkeekin niitä trampoliiniunia vielä tuolla iällä.;))
Perkeja, mä tuun koht viemään sut korvasta kiinnipitäen nurkkaan..siel ku seisoskelet yön yli, karisee trampoliinit mielestä ;))
Hups, piti oikein muistella. En usko että kiroilen palstoilla kovinkaan usein, mutta tuolla huuhaalla tuli jossakin välissä haistateltua melko railakkaastikin. En ala syitä selittelemään, ehkä ne tiedetään muutenkin....
- Sulla taitaa
taas nuttura kiristää, ja yrität olla parempaa täällä kun kykenet livessä olemaan.
No niin no. Niin no niin.. Ei se mitenkään hienoa ole eikä aikuismaista. Tunnustan kyllä surutta käyttäväni v-sanaa, mutta varsinkin viimeisen vuoden aikana olen aika hyvin pystynyt hillitsemään, ihan vain vauvan takia. Teini ei onneksi ole saanut vaikutteita multa. Ei ainakaan osoita sitä kotona, mutta mistäs tuota tietää, mitä se koulussa sanoo.
Nuoriso nyt ainakin surutta kiroilee ja onko sekin sitten joku aikuistumisriitti, tiiä tuota. Mun penskat ei onneksi ainakaan kotona ole kiroilleet, mutta varmasti kaveripiireissä ne on sitä viljelleet.
Ikää kun tulee sitä huomaa ettei ne sanat yksinkertaisesti vaan sovi suuhun.
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201301
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221163Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä481133- 1381013
- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82714Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592