Nokia nosti venepaikkojen hinnat 50 euroon.Minäpä ainakin laitan veneeni myyntiin.Pasi Hälli kertoilee kuinka rannat siistiytyvät hinnankorotuksen myötä.Paskat,sanon minä,tämä on vain NOKIAN KOKOOMUKSEN AHNEUTTA.Te,jotka vielä jatkatte venepaikan vuokrausta,vaatikaa että kaupunki pitää sen myös siistinä.Minun paikkani ollut vain kivikolukkoa,jossa veneeni on pahoin kolhiintunutkin.Eipä huvita osallistua Nokian talouden nostoon koska palvelut ym.menevät koko ajan takapakkia ja hinnat vain nousevat.
VENEPAIKKA 50E!!!
38
3621
Vastaukset
- Venehen dappi
Kirkkoveneen myynnillä saadaan mittavat tulot , ja venepaikkojen hinnankorotuksella saadaan soutuveneet pois ökyveneiden tieltä.Ei todellakaan tee mieli venekaupoille kun tutustuu maatialan venepaikkoihin
- karim.muthana.google
Hinnat nousee...Mamut tarvitsevat lisää rahaa.
- Ilman paikkaa
Niin siis se on 50€/vuosi !!! Reilu 4€ kuussa ! Ei kuulosta kovin suurelta vääryydeltä. Jos ei sitä halua maksaa niin ei varmaan venepaikkaa tarvitsekkaan.
- Venehen dappi
Niin sää laskit talvikuukaudetkin mukaan . Voisin vuokrata talveks edelleen , kun siinä säästäis kaupunki ettei tarvis talvella huolehtia venerannan tiestöstä ym. mitä kaikkea se vuokranantajan puuhiin kuuluu.Varmaan paljon hommia kun käy vilkaisemassa kuinka hyvässä iskussa venerannat on ja huoliteltuja?
- vene myynnissä.
Käykö tuo ilman paikkaa oleva talvellakin soutelemassa kun tuollaisia laskee....Kohtuus olisi että hiihtelijöillekin laitetaan latumaksu vähintää 50e kk.Maksaahan se latujen kunnossapito ja sähköt valaistuilla laduilla huomattavasti enemmän kuin joku venepaikka.Maatialan rannassa ei todellakaan ole paikkoja siistitty mitenkään ja paskasessa rantavedessä saa tönkiä kaislikossa monta metriä ennenkuin soutuveneenn saa järvelle.Kaippa nokia tulevana kesänä huoltaa venepaikat.Ei todellakaan.
- ei kiitos 50e.
veneeni myyn minäkin keväällä.
- .....
Kiitos kaupunki kun nostitte venepaikkojen hintoja. Nyt sain sen venepaikan mitä olen jo pitkään odottanut. on se hyvä että nyt saadaan vihdoinkin niitten veneet pois sieltä puskista jotka niitä ei käytä ja niitten veneet tilalle jotka käyttää!
- Nyt on lopputyävalta
Just nyt on kerankin samaa mieltä joku asioista. Kun pidetään hinnat
ja maksut sen vanhan työmiehen tasolla joka ei maksanut mistään mitään. vaan pitivät romujaan kiusalla puskissa. Et ei muutkaan saanut
paikkaa. Näinköös ollaan tovereita??? - S-veneilijä
Hinnan korotus oli asiaa. Hyvä saada venepaikat kiertoon.
saa nousta vaikka sataseen,niin saadaan maatuneet veneet pois venepaikoilta. - kokonaisnäkemys,huom
Ehkä kannattaisi lukea ne pöytäkirjatkin ennen kuin täällä huutelee:
http://nokiankaupunki.ktweb.fi/ktwebbin/ktproxy2.dll?doctype=2&docid=54454b4c415c305c39393539333734392e646f63&pykno=52&elin=TEKLA&lis=0&pvm=8%2e3%2e2011%2017%3a00%3a00
- Aiempi venepaikan hinta on määräytynyt vuonna 2002 (25e / ALV 0%), joka olisi veroineen 31 euroa.
- inflaatio 2002-2011 on n. 15% = 31 eur * 1,15% = 35 euroa.
- lisäksi venepaikkojen hinta oli useassa paikkaa määritelty 35 eur/v:ksi joten se pitäisi ottaa edellisessä tarkastelulähtökohdaksi. Eli 35 eur *1.15 = 40,25 eur.
50 eur/v on ihan kohtuullinen sitä silmällä pitäen, että tuota ei tarvitse sitten ihan joka vuosi olla korottamassa. Todennäköisesti venepaikkojen hoitokulutkin ovat nousseet, joten tämä on lähempänä oikeaa kustannustasoa, kuin pohjaesityksenä ollut vuoden 2002 taso, eli 31 eur (ALV 23%). Paljonko esimerkiksi kiinteistövero on noussut tuona aikana? Tai kaupungin työntekijöiden palkat? Tai dieselin hinta? Ei ne venepaikat ja niille jotatvat tiet ilmaiseksi pysy vasakoitumatta tai auraamatta. Laitureista puhumattakaan (niillä paikoin, kun niitä on).- ???
Mitä kuluja paikoista on? Mitä olen Vihnusjärven rantoja katsellut, niin eipä siellä mitään "paikkoja" ole. Rannalla makaavat. Maksavatko nämäkin "paikat" tuon 50 €?
- Nokian Veneilijät
"todennäköisesti venepaikkojen hoitokulutkin nousseet"...OOTKO SÄ HULLU VAI TYHMÄ??? ...mitä helevitin hoitokuluja sä luulet noissa olevan? Jokainen tuo itse veneellensä parhaaksi katsomansa alustat..itse saa myös puskat raivata alta pois.
- Saamari sentään
Ei hirveää! Kokonaista 50 euroa! Miten kukaan enää pystyy veneilemään?
Onneksi viinaa saa halvalla. - kysyn vaan...
Naapuri sanoi venepaikkansa irti ja siirsi veneensä jo viikonlopulla toiseen kaupunkiin jossa venepaikka maksaa 35e.Minä siirrän paattini viikon kuluessa ja ostakaa nyt ne halutut kivikkoiset,mutaiset,haisevat paikat,joista olette niin kateellisia ollut.Kaupunkilla ei kuulemma ole MÄÄRÄRAHOJA venepaikkojen siistimiseen tänä kesänä???.Mihin siis VENEPAIKAN vuokrarahat menevät???.
- valittaahan saa
Vene kuluttaa keskimäärin tollaset 20 litraa satasella - siinä yks 50 euroa ei paina missään.
- plätäkkö
Mun vene ei kuluta muuta kun voimaa sen verran kun sillä soutelen.No,nyt loppuu sekin kulutus kun en enään venepaikkaa osta nokialta.Pirkkalan rantaan veneen saa 35e vuosi.Sinnehän minä sen vien sukulaisen nimiin......
- Ahneet päättäjät
Pirkkalassa itse asiassa taisi luonnonrantapaikan hinta olla 20€.
Täällä ahneessa Nokian kaupungissa kaikilta 50€.
Itsellämme vene Alisenjärven rannassa ja ihan täysin risukkoinen paikka.
Ikinä siellä kaupunki käynyt hoitamassa venepaikkoja.
Mielestäni olisi kohtuullista että edes luonnonrantapaikkojen hinnat pysyisivät ennallaan.
Lisäksi viime syksynä oli veneemme lukkoon käyty tunkemassa risun pätkiä.
Eli ilkivaltaakin on siellä tapahtunut. Silläkään perusteella en maksaisi paikastani 50€ vuosi. Tai sitten kaupungin täytyy järjestää jonkinlainen valvonta venepaikoille.
Jos joku muu on samaa mieltä, tästä voisi tehdä jonkinmoisen joukkovalituksen kaupungille. Itse aion veneeni pitää lunastamallani paikalla. Jonka itseasiassa olen vasta elokuussa lunastanut. Eli periaatteessa Nokian kaupunki on liikaa minulta maksua pyytänyt.
Saisivat hävetä nuo ahneet nokian päättäjät.. - läpälissu
Ahneushan se nokialla onkin järjetön.Eikös täällä ole kokoomusvoittoinen kaupungin hallitus.Toivottavasti tuovat nyt veneensä nokialle,sillä uskon että päättäjien veneet ovat olleet tähänkin asti muualla kuin täällä nokian haisevissa rantavesissä.Minunkin paikkani saa ostaa tällä palstalla ylempänä kommentoinut hintojen korotusta puolustellut veneilijä.Kokonaisnäkemys,huom.Eiköhän nuo ole huomioitu myös tampereella ja pirkkalassa ja korotus oli vain 10e vuosi.
- vene pois
Tuota mieltä minäkin läpälissu.Kyllä ne kustannukset ovat pirkkalassa ja tampereellakin nousseet.Nokialla vain kokoomuksen ahneus näytettiin taas näin kongreettisesti.No,ei muuta kun paikkoja irtisanomaan ja veneet pirkkalaan tai tampereelle.Takuulla ei ole päättäjien veneet olleet tähänkään asti nokian paskaisilla rannoilla vaan mökkien ja huviloiden rannoilla.Nyt tulee tilaa kun me köyhät viedään veneemme pois,vaikkapa pihaan.
- No jopas jotain
Onpa oikeasti todella halpaa. Vene pitäisi varmaan tulla kaupan päälle, jotta valitus loppuisi.
- suck mi balls
köyhät huutelee
- hohhoijaa,,,,,,,
Näyttää veneettömätkin köyhät huutelevan.Kenenkä koneelta kirjoittelet.
- FINTeeVee
Jahas... taidankin lähteä veneostoksille, kun näyttäs ainakin ketjun viestien perusteella olevan vapaita paikkoja tarjolla \../
Ja että Pirkkalaan kun on halvempaa... Laskekaas piruuttanne autosta kertyvät kustannukset kun hurautatte kesän sinne... lienee kalliimpi lysti kuin tuo erotus. No... niinkun todettu, nyt varmaan rupee löytyyn lähempää venepaikkoja :D- herrathuvittelee....
löytyyhän niitä paikkoja kunhan olet valmis itse paikan itsellesi raivaamaan.Ensin karsit helvetinmoiset risukot venepaikaltasi ja köhmit sen jälkeen veteen siirtelemään kymmeniä kiloja painavia kiviä jotta saat veneesi edes vähän lähemmäksi rantaa.Sen jälkeen tarvitseytkin apuvoimia nostamaan veneesi rannallle jos et halua sen jäävän kivikkoon laineiden hakattavaksi.Tiedän että nokia tienaa venepaikkojen hinnoilla yli 40.000e tänäkin vuonna,mutta paikkoja ei millään lailla kunnosteta vaan rahat menevät jonnekin muuhun.Saisi siinä nokiankin työttömät vähän ansiotuloja jos heitä palkattaisiin edes niihin hommiin.
- voikele!!!!
Voi voi 50.- venepaikasta!!!
On teillä murheet! Nää on näitä ikinarisijoita jos löydät kadulta 50.- se on yhteiskunnan vika kunnei ollu satanen!!!!!!!- asian vierestä
nokiallako joku vois löytää kadulta 50e.Mahdotonta.Mites asiasi kuuluu venepaikkojen siistimiseen pölvästi.
- justjooooo
Kato nää on kumitehtaan ja paperitehtaan eläkeläisiä jotka poraa!
Ne on tottunu että työnantaja tai liitto maksaa!! - Alli Huuppa
se on ollu taas kokoomuksen liskot jotka juoninu...
- matias
Pitää olla oma ranta, vene ja rahaa ei siinä mitään puolueita tarvitse syyttää
jos ei ole.
ps.rahaa saa mm.tekemällä työtä.olemalla eläkkellä ja monella muulla rehellisellä tavalla.- Venehen Dappi
Kattelin joku vuos sitten venepaikkaa mut ei oo vapaana vaan vanhainkodin rannassa kasvaa ruohoo muutama vene ei liioin käännetty vuosikymmeniin saati sitten soudeltu
- Vapaita paikkoja
Venehen Dappi kirjoitti:
Kattelin joku vuos sitten venepaikkaa mut ei oo vapaana vaan vanhainkodin rannassa kasvaa ruohoo muutama vene ei liioin käännetty vuosikymmeniin saati sitten soudeltu
todennäköisesti löytyy tänä kesänä lisää.Ainakin maatialan rannasta vapautuu kaksi paikkaa........Toinen pelkkää haisevaa savivelliä ja toinen kivikkoa ja joudut nostamaan veneesi noin puoli metriä ylös jos haluat sen pois vedestä pois.
- opiskelija
Senkus vietti muihin kaupunkeihin, että säästätte 15 euroa. Tulette maksamaan yli sen 15 euroa tästä kyseisestä venepaikasta liikkumiskustannuksilla. Kenenkään taloutta ei 15 euroa kaada!
- EI kaada EI
Mutta miksi maksaa surkeista paikoista 50e kun kaikissa naapurikunnissa se on max.35e.
- Magnum Buster
Ja jos ne venepaikat on aivan lepikossa niin voi sitä vähän perata ja rakentaa
vaikka kunnon telapukki vinsseineen jos tarvis vaatii, ei se 50e ole paha hinta. - Zzz Hys
Magnum Buster kirjoitti:
Ja jos ne venepaikat on aivan lepikossa niin voi sitä vähän perata ja rakentaa
vaikka kunnon telapukki vinsseineen jos tarvis vaatii, ei se 50e ole paha hinta.Vihnuksen rannalla yhä veneitä joiden pohja ei kastu koko kesänä muutoinkuin sateella . Ei voi ymmärtää tällaista veneen pitoo. Siihen ei näytä purevan raha eikä mikään
- Toveriaaa
ime kommari juutalainen pasi kiklaa :D
- Käyttövene
Nostakaa lisää hintoja,jäis vinkujat pois. paikan vuokraajia kyllä olisi.
- Aiiroot
hain vuosia venepaikkaa mutta ei niitä ollu vapaana ja kun hinta nousi niin johan vapautui vaikka vihnuksessa vieläkin sellasia pohja sammaloitunut ja ei tällä vuosikymmenellä liikuttu läjiä .Hyvä kun jollekkin on viiskymppiä liian kallis se on korotuksella tarkoituskin , pois vaan turhat veneet rannoilta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961167Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 90850
- 53841
- 46829
- 53758