Keliakiaa vaikka ei näkynyt verikokeissa?

huhhuh:(

Hei!

Olen nuori nainen, jolla on ykköstyypin diabetes. Maha on ollut sekaisin (joka viikko/ei kuitenkaan ihan joka päivä) jo monta vuotta! Kaikista eniten haittaa nämä jatkuvat ilmavaivat!! :( Mulla on lisäksi kilpirauhasen vajaatoiminta.
Oon huomannu että kun teen esimerkiksi makaronilaatikkoa niin aika pian sen syönnin jälkeen, viimeistään samana iltana on kyllä hirveet ilmavaivat ja tuntuu ettei mitään pysty tekeen.

Tosi kurjaa ja nyt alkaa jo pikkuhiljaa ihmetyttään mikä mua vaivaa.
Kävin viikko sitten lääkärissä ja lääkäri halus heti ottaa keliakiatestin mutta tuloksen tultua se oli tietenkin negatiivinen :( Olisin jo toivonu että tää olis sitä keliakiaa että pääsis näistä oireista eroon!
Voiko keliakia nykyään olla sellanen ettei sitä nähdä verikokeista? Lääkäri kovasti väitti että nykyään sellanen ei oo kovin tavallista koska testit on niin kehittyny että pitäis näkyä kaikki verestä.. En vaan oikein usko että tää olis mitään muuta kuin keliakiaa. Haluaisin kuulla onko jollain muulla todettu lähiaikoina keliakiaa niin että verikoe olis näyttäny negaa?

8

1058

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keliukkeliu

      kyllä se lekuri oikeessa on,yleensä lähes poikkeuksetta verestä löytyy vasta-aineita jolloin on syytä lähettää tarkempiin tutkimuksiin, koepalan ottoon.kilpirauhasen vajaa toiminta on syytä laittaa kuntoon sillä nuo sinunkin vaivat selittyy helposti silläkin,siinä kun on niin monta vikaa ettei paremmasta väliä,esim omalla äitilläni oli mm pahat vatsa vaivat monen muun oireen lisäksi jotka johtu tuosta vajaatoiminnasta mitkä korjaantu kun lääkitys saatiin kuntoon,vajaatoiminta aiheuttaa myös ruuansulatus vaivoja

    • he

      Mene hyvä ystävä tähystykseen. jos et muuten pääse vaadi lääkäriltä lähete sairaalaan ,homma hoituu koe palalla, minä olen kokenut samanlaista 50vuotiaana ,seinistä pitelin olin niin huonossa kunnossa,.pääsin tähystykseen ja 3kk kuluttua alkoi tavallinen elämä ilman kotimaisia viljoja.

    • Pullamössöt pois

      Mikä estää sinua aloittamasta gluteenittoman ruokavalion ja kokeilemasta että auttaako vaivoihin? Onhan nykyään gluteenittomia tuotteita ja jauhoja. Jos se auttaa niin ole tyytyväinen ja jatka ruokavaliota. Tetenkin diagnoosin avulla voi saada jotain pientä tukea mutta se on aikas pieni. Se on 21€kk erityisruokavaliota varten. Ei sellaisen rahan takia kannata jättää ruokavalion muutosta tekemättä.

      http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/161002135501HN

    • kekilia

      Kyllä siitä tulee vuosikymmenten mittaan aika isokin summa vaikkei se koskaan tuosta nousisi. Lisäksi jotkut koulut ja työpaikkaruokalat vaativat lääkärintodistuksen erityisruokavaliota varten.

      Miksi olet vakuuttunut siitä että se on keliakia eikä mitään muuta?

    • viljaton.
    • voi olla

      Vastaanpa vaikka onkin vanha toi kyssäri. Itsellä ei näkynyt verikokeissa vasta-aineita, vaikka sitten tähystyksessä todettiin pitkälle edennyt keliakia.

    • keliukki

      joo voi(voi olla) se noinkin mennä

    • LILY*

      Pitäsiköhän mun myös vaatia tähystys vaikka verikokeet olivat negatiiviset.... oliko sulla niin fiksu lääkäri,että ilman vaatimusta lähetti tähystykseen vaikka verikokeet olivat negatiiviset?
      Minulla oli nyt keliakian verikokeet negatiiviset. Oireina on kuitenkin ollut turvotus, käymistila vatsassa,vatsakivut jne. Myös alhainen hemoglobiini on ollut kauan. Nyt myös kilpirauhasen arvoissa on jotain häikkää. Olen menossa lääkärin luo sen takia.

      Nyt kuitenkin kun olen ollut viljattomalla ruokavaliolla jonkun aikaa, niin vatsa voi hyvn. Hemoglobiiniarvot ovat kohonneet ilman erityisä toimenpiteitä, se on nyt 126. Se on huikea luku mulle, normaali on ollut 110-120. Pitänee vaatia tähystystä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18459
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3145
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1860
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      272
      1416
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      83
      1091
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe