Suomen Adventtikirkon eräs pääopettajista tohtori Timo Flink sanoo: "Kymmenysten maksamatta jättäminen on varastamista Jumalalta."
Suurin osa adventisteista asuu kehitysmaissa ja he ovat todellakin köyhiä. Hyvä jos saavat riittävästi ruokaa köyhyyden takia omille lapsille.
Kehitysmaita on riistetty ihan tarpeeksi länsimaiden taholta mutta tarvitseeko amerikkalaisen SDA:n (7. päivän Adventtikirkon) riistää myös kymmenykset köyhiltä isolapsisilta perheiltä jotka ovat SDA kirkon jäseniä?
Kymmenykset köyhiltä
58
164
Vastaukset
- Pääkonferenssi
Adventistit jumaloivat kirjanoppineita teologian tohtoreita ja johon on myös Kantolakin hurahtanut.
Ihmispalvontaa on todistetusti ollut adventismissa aiemminkin "profetian hengen muodossa" eli Sisar Whiten jumaloimisessa johon on myös syyllistynyt Timo Flink.
Onko SDA:n Pääkonferenssi suurin auktoriteetti maan päällä?Tuo on aika tyypillistä antiadventistin propagandaa, jolla on hyvin vähän tekemistä todellisuuden kanssa. En tunne ketään, joka jumaloisi Ellen Whitea. Hänen hyväksymisensä Herran sanansaattajaksi ei ole hänen jumaloimistaan, kuten se ei olisi kenenkään muunkaan kohdalla.
Pääkonferenssin yleiskokous on korkein päättävä elin kirkon sisäisissä asioissa. Siihen Ellen Whitenkin lausunto liittyy eikä sellaiseen, minkälainen kuva täällä halutaan tarkoituksella luoda. Ellen Whiten lausunto koskee sitä, että yhteisistä päätöksistä ei änkyröillä ole lupaa poiketa, kun seurakunta on yhteisen päätöksen tehnyt. Näin on Raamatussakin (lukekaa Ap.t. 15 & 16).- Ei tarvitä häntä
TimoFlink kirjoitti:
Tuo on aika tyypillistä antiadventistin propagandaa, jolla on hyvin vähän tekemistä todellisuuden kanssa. En tunne ketään, joka jumaloisi Ellen Whitea. Hänen hyväksymisensä Herran sanansaattajaksi ei ole hänen jumaloimistaan, kuten se ei olisi kenenkään muunkaan kohdalla.
Pääkonferenssin yleiskokous on korkein päättävä elin kirkon sisäisissä asioissa. Siihen Ellen Whitenkin lausunto liittyy eikä sellaiseen, minkälainen kuva täällä halutaan tarkoituksella luoda. Ellen Whiten lausunto koskee sitä, että yhteisistä päätöksistä ei änkyröillä ole lupaa poiketa, kun seurakunta on yhteisen päätöksen tehnyt. Näin on Raamatussakin (lukekaa Ap.t. 15 & 16).Timo Flinkille
Kyllä se on Ellen Whiten jumaloimista jos häntä pitää enemmän kuin profeettana niinkuin sinä saat palkkasi siitä kun puolustat vainaja EGW:tä. Ilman EGW:tä SDA:a ei olisi syntynyt ollenkaan.
Adventtikirkko tarkoittaa profetian hengellä Ellen G Whiten henkeä. - PYH!
Ei tarvitä häntä kirjoitti:
Timo Flinkille
Kyllä se on Ellen Whiten jumaloimista jos häntä pitää enemmän kuin profeettana niinkuin sinä saat palkkasi siitä kun puolustat vainaja EGW:tä. Ilman EGW:tä SDA:a ei olisi syntynyt ollenkaan.
Adventtikirkko tarkoittaa profetian hengellä Ellen G Whiten henkeä.Toi sun raapustukses on huuhaalogiikkaa...
- Vastausta pyydetään
TimoFlink kirjoitti:
Tuo on aika tyypillistä antiadventistin propagandaa, jolla on hyvin vähän tekemistä todellisuuden kanssa. En tunne ketään, joka jumaloisi Ellen Whitea. Hänen hyväksymisensä Herran sanansaattajaksi ei ole hänen jumaloimistaan, kuten se ei olisi kenenkään muunkaan kohdalla.
Pääkonferenssin yleiskokous on korkein päättävä elin kirkon sisäisissä asioissa. Siihen Ellen Whitenkin lausunto liittyy eikä sellaiseen, minkälainen kuva täällä halutaan tarkoituksella luoda. Ellen Whiten lausunto koskee sitä, että yhteisistä päätöksistä ei änkyröillä ole lupaa poiketa, kun seurakunta on yhteisen päätöksen tehnyt. Näin on Raamatussakin (lukekaa Ap.t. 15 & 16).Kehitysmaita on riistetty ihan tarpeeksi länsimaiden taholta mutta tarvitseeko amerikkalaisen SDA:n (7. päivän Adventtikirkon) riistää myös kymmenykset köyhiltä kehitysmaiden isolapsisilta perheiltä jotka ovat SDA kirkon jäseniä?
- alex-kasi
Tämä on yksi niistä harvoista kohdista jossa voin yhtyä Adventtikirkkoa kritisoiviin edellyttäen että se kritiikki on asiallisesti muotoiltu eikä vain asiatonta mollaamista.
Tulee myös muistaa että jokainen kirkko tarvitsee rahaa toimintaansa - se on meidän myönnettävä samaan aikaan kun tästä asiasta puhutaan. Kuitenkin olen erittäin kriittinen Adventtikirkkoa vastaan siitä, että he käyttävät puhuvat Jumalalta varastamisesta - samaan aikaan kun rahastavat jäseniään.
Nykyään normaalipalkkaiset maksavat jo "keisarille" suurimman osan palkastaan veroina - (roimasti yli 50% jos kaikki verot lasketaan yhteen) ainakin täällä Ruotsissa ja on väärin sanoa että he olisivat rikkaita. Monet perheet elävät tosiasiassa ns. kädestä suuhun ja palkka tuskin riittää perheen ruokkimiseen, vuokraan, sähkölaskuihin, vesilaskuihin, vaatetukseen ja kodin sisustukseen ja kaikkeen muuhun mitä ihmiset tänään tarvitsevat elääkseen - ja jotka ovat normaali osa jokaisesta kodista - myös Adventtikirkon pastoreiden.. ja hyvä niin.
Siksi on mielestäni aika kummallista jos Adventtikirkko vaatii jäseniltään 10% heidän tuloistaan - jopa brutto toloista (olen kuullut?) - jonkinlaista veroa veron päälle.. muuten sanotaan että varastat Jumalalta.. ??!!
Kun leski pani roponsa uhriarkkuun - hän teki sen sydämmestään..
Mark.12:43
Jeesus kutsui opetuslapset luokseen ja sanoi heille: "Totisesti: tämä köyhä leski pani uhriarkkuun enemmän kuin yksikään toinen.
44 Kaikki muut antoivat liiastaan, mutta hän antoi vähästään, kaiken mitä hänellä oli, kaiken mitä hän elääkseen tarvitsi."
Periaatteen tulee olla juuri tuo - eli että antaa sydämmestään - sen minkä antaa ja antaa kenelle antaa.
En usko, että Jeesus olisi sanonut leskestä että hän varasti Jumalalta jos hän olisi ostanut itselleen leivän sen sijaan että antoi roponsa uhriarkkuun.
Tämä sanottuna samalla kun olen hyvin tietoinen, että ilman rahaa ei mikään kirkko toimi.
Kuitenkin pahoin pelkään että monet joiden talous ei kestä näitä "kymmenyksiä" karttavat Adventtikirkkoa sellaisten puheiden tähden että Adventtikirkossa se joka ei maksa kymmenyksiään varastaa Jumalalta..
Ei se sitten auta, että sanotaan että ei ketään pakoteta tai että ei ketään seurata että kuinka paljon kukin maksaa..
Toinen näkökanta näihin kymmenyksiin on - että se mikä on tärkeää - on hyvän sanoman levittäminen - se on pääasia ja Herran työ - ja sitä levittävät monet ja käyttävät siihen suuren osan aikaansa (sitä laskematta) - ja heistä vain osa kuuluu Adventtikirkkoon.
Minulle Adventtikirkko on Raamattua tutkivien ihmisten ja Raamatun sanomaa levittävien ihmisten kirkko jossa jokainen on osaltaan tekemässä HERRAN työtä, mutta ei edes Adventtikirkko ole erehtymätön, jos katsotaan sen opetuksia historiallisesti tai vaikka tänäänkin (tällä en tarkoita että palstan adventistien mollaajat olisivat oikeassa - heidän kritiikkinsä on useimmiten täysin asiatonsa potaskan puhumista) tarkoitan vain että jokainen ihminen on erehtyväinen.
Kuka sitten on oikea Herran työmies - eikö se joka tosissaan HALUAA olla rehellinen ja tutkii Raamattua sen mukaan - vääntelemättä sen sanomaa .. se joka on valmis korjaamaan uskomuksiaan kun tajuaa että ne eivät ole Raamatun kanssa yhtä. Ja mielestäni suurin osa adventisteja ovat juuri sellaisia ihmisiä ja siten Herran tuöhön osallistuvia rehellisiä uskovaisia (mutta eivät hekään erehtymättömiä)..
Tässä muutama ajatukseni näistä "kymmenyksistä"..
alex- hyvin valmisteltu
Olisi mielenkiintoista tietää millainen on adventtikirkon pastorin viikkolukujärjestys mutta tietävätkö tämän edes kymmenysten maksajat?
Sapattikokous 2 h - valmistelu 20 h?
Keskiviikon piiri 2 h - valmistelu 20h?
Hallinollinen työ 22 h - valmistelu 30 h?
Sunnuntai lepopäivä (24 h)?
Tiedä häntä.....? Kunnioita Herraa antamalla varoistasi ja kaiken satosi parhaimmasta.San.3:9
Jumala toisaalta kutsuu riistämiseksi sitä, että jotkut eivät maksa kymmenyksiä uskollisesti.
Hän sanoo näin: Riistääkö ihminen Jumalalta?Te kuitenkin riistätte minulta. Mutta te sanotte: Missä asiassa me sinulta riistämme?
Kymmenyksissä ja antimissa. Te olette kirouksella kirotut, kun te koko kansa, riistätte minulta. Mal.3:8,9.
Herra kehoittaa meitä koettelemaan tämän tosiasian luotettavuutta: Tuokaa täydet kymmenykset varastohuoneeseen, että minun huoneessani olisi ravintoa, ja siten koetelkaa minua, sanoo Herra Sebaot: totisesti minä avaan teille taivaan akkunat ja vuodatan teille siunausta ylenpalttisesti.Mal.3:10.
Jeesus ei kumonnut eikä lakkauttanut kymmenysperiaatetta
Päinvastoin Hän tähdensi sitä varoittaen noudattamasta sitä pelkästään muodollisesti: Voi teitä kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te annette kymmenykset mintuista ja tilleistä ja kuminoista, mutta jätätte sikseen sen, mikä laissa on tärkeintä: oikeuden ja laupeuden ja uskollisuuden.
Näitä tulisi noudattaa, eikä noitakaan sikseen jättää.Matt.23:23.
Näin Jeesus opetti että pienimmästäkin tuloista tulee maksaa kymmenykset, mutta ei pidä laiminlyödä sen ohessa rakkautta, oikeutta, uskoa ja laupeutta.
Jos Jeesuksella olisi ollut jokin parempi järjestelmä, olisi Hän varmaan kertonut siitä jättäessään seurakunnalleen evankeliumin julistettavaksi koko maailmassa.
Mutta Hän ei ilmoittanut mitään uutta suunitelmaa, vaan vahvisti kymmenysten maksamisen jatkuvasti voimassa pysyväksi.- alex-kasi
anne-elina kirjoitti:
Kunnioita Herraa antamalla varoistasi ja kaiken satosi parhaimmasta.San.3:9
Jumala toisaalta kutsuu riistämiseksi sitä, että jotkut eivät maksa kymmenyksiä uskollisesti.
Hän sanoo näin: Riistääkö ihminen Jumalalta?Te kuitenkin riistätte minulta. Mutta te sanotte: Missä asiassa me sinulta riistämme?
Kymmenyksissä ja antimissa. Te olette kirouksella kirotut, kun te koko kansa, riistätte minulta. Mal.3:8,9.
Herra kehoittaa meitä koettelemaan tämän tosiasian luotettavuutta: Tuokaa täydet kymmenykset varastohuoneeseen, että minun huoneessani olisi ravintoa, ja siten koetelkaa minua, sanoo Herra Sebaot: totisesti minä avaan teille taivaan akkunat ja vuodatan teille siunausta ylenpalttisesti.Mal.3:10.
Päinvastoin Hän tähdensi sitä varoittaen noudattamasta sitä pelkästään muodollisesti: Voi teitä kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te annette kymmenykset mintuista ja tilleistä ja kuminoista, mutta jätätte sikseen sen, mikä laissa on tärkeintä: oikeuden ja laupeuden ja uskollisuuden.
Näin Jeesus opetti että pienimmästäkin tuloista tulee maksaa kymmenykset, mutta ei pidä laiminlyödä sen ohessa rakkautta, oikeutta, uskoa ja laupeutta.
Jos Jeesuksella olisi ollut jokin parempi järjestelmä, olisi Hän varmaan kertonut siitä jättäessään seurakunnalleen evankeliumin julistettavaksi koko maailmassa.
Mutta Hän ei ilmoittanut mitään uutta suunitelmaa, vaan vahvisti kymmenysten maksamisen jatkuvasti voimassa pysyväksi.Niinhän se on - tosin ei Jeesus sanonut että "varastat Jumalalta" jos et anna viimeistä ropoasi ninkuin leski - kun pani roponsa uhri-arkkuun. Et kai sinäkään sellaista väitä?
Leski oli sellainen "iloinen antaja" - vaikka viimeisistään antoikin, mutta hänellä ei ehkä ollut esimerkiksi lapsia joiden tarpeet vievät rahat.. ja joskus paljon enemmämkin..
Minä en usko, että Adventtikirkko on oikeassa puhuessaan "Jumalalta varastamisesta" - sen sijaan minä uskon että Adventiikirkko on väärässä tässä asiassa.
Kyllä minä oikein hyvin ymmärrän että kaikki kirkot tarvitsevat rahaa toimintaansa - en minä ole sitä vastaan ollenkaan että ne jotka esimerkiksi Adventtikirkkoon halustaan kuuluvat myös pitävät kirkostaan huolta - päin vastoin - mutta heidän tulee tehdä se (ja ehkä tekevätkin) sen sen periaatteen mitä sanotaan --
2. Kor. 9:7
Kukin antakoon sen mukaan kuin on mielessään päättänyt, ei vastahakoisesti eikä pakosta, sillä iloista antajaa Jumala rakastaa.
Sillä jos ei tämä riitä - silloin ei riitä mikään..
alex - Riistäjät.....
anne-elina kirjoitti:
Kunnioita Herraa antamalla varoistasi ja kaiken satosi parhaimmasta.San.3:9
Mutta Hän ei ilmoittanut mitään uutta suunitelmaa, vaan vahvisti kymmenysten maksamisen jatkuvasti voimassa pysyväksi.Sinä ilmeisesti hyväksyt kehitysmaan köyhiltä perheiltä kymmenysten ottamisen vapaaehtoisesti adventismin levittämiseen käyttämällä Jumalaa keppihevosena.
- Leski OLI USKOSSA!
Riistäjät..... kirjoitti:
Sinä ilmeisesti hyväksyt kehitysmaan köyhiltä perheiltä kymmenysten ottamisen vapaaehtoisesti adventismin levittämiseen käyttämällä Jumalaa keppihevosena.
Hän luotti TÄYSIN siihen, että Herra pitää hänestä huolen:
alex-kasi kirjoitti:
Niinhän se on - tosin ei Jeesus sanonut että "varastat Jumalalta" jos et anna viimeistä ropoasi ninkuin leski - kun pani roponsa uhri-arkkuun. Et kai sinäkään sellaista väitä?
Leski oli sellainen "iloinen antaja" - vaikka viimeisistään antoikin, mutta hänellä ei ehkä ollut esimerkiksi lapsia joiden tarpeet vievät rahat.. ja joskus paljon enemmämkin..
Minä en usko, että Adventtikirkko on oikeassa puhuessaan "Jumalalta varastamisesta" - sen sijaan minä uskon että Adventiikirkko on väärässä tässä asiassa.
Kyllä minä oikein hyvin ymmärrän että kaikki kirkot tarvitsevat rahaa toimintaansa - en minä ole sitä vastaan ollenkaan että ne jotka esimerkiksi Adventtikirkkoon halustaan kuuluvat myös pitävät kirkostaan huolta - päin vastoin - mutta heidän tulee tehdä se (ja ehkä tekevätkin) sen sen periaatteen mitä sanotaan --
Kukin antakoon sen mukaan kuin on mielessään päättänyt, ei vastahakoisesti eikä pakosta, sillä iloista antajaa Jumala rakastaa.
alexEn minä usko että Jumala tarvitsis meidän rahoja lainkaan sillä Jumala sanoo: Minun on hopea ja minun on kulta,sanoo Herra Sebaot.Hagg.2:8.Mutta Hän koettelee meidän uskollisuuttamme Hänen Sanaansa kohtaan ja opettaa myöskin meille anteliaisuutta, kun ihmisellä on luontainen taipumus vain haalia tätä maallista katoavaa vain itselleen.
Mutta ei pidä antaa pakosta sillä Iloista antajaa Jumala rakastaa.- tuen hakia
Nyt olen Alexin kanssa samaa mieltä.
Apostolit keräsivät köyhiä varten ja kun huolehtii, ettei itse ole autettavien joukossa, se on sekin yhtälailla kuin joutuisi ottamaan sosiaaliapua sen edestä kuin antaa kymmenyksiä.
Ja kun yhteiskunta jo huolehtii köyhistä, menee veroina kerättyä rahaa valmiiksi köyhienkin hyväksi. ja ne voi laskea kymmenyksisi.
Eikä kukaan kiellä auttamasta suoraan niitä, jotka apua tarvitsevat. Eihän rahana antaminen ole ainoa auttamisen tapa.
Eikä Raamattu tarkoita missään kohden, että olisimme advettikirkolle kymmenysten maksuvelvolliset.
Se onkin sitten eri asia jos joku vartavasten on liittynyt sillä ehdolla että maksaakin. - PYH!
alex-kasi kirjoitti:
Niinhän se on - tosin ei Jeesus sanonut että "varastat Jumalalta" jos et anna viimeistä ropoasi ninkuin leski - kun pani roponsa uhri-arkkuun. Et kai sinäkään sellaista väitä?
alexMutta Alex, se leski antoi SATA prosenttia eikä kymmenyksiä. Kyll ne kymmenykset on raamatullinen juttu. Se on vaan kymmenesosa.
- alex-kasi
PYH! kirjoitti:
Mutta Alex, se leski antoi SATA prosenttia eikä kymmenyksiä. Kyll ne kymmenykset on raamatullinen juttu. Se on vaan kymmenesosa.
:) niinpä taisi antaa 100 % ja uskon että oli iloinen antaja.
Ei minulle ole mitään sitä vastaan että adventistit pitävät huolta kirkostaan - päin vastoin - maksoin minäkin kirjollisveroni ihan mielelläni kunnes erosin kirkosta .. ei se ole niinkään rahasta kuin siitä miten asiasta puhutaan.
Ettekö te todella näe sitä problematiikkaa mikä syntyy kun sanotaan että "Jos et maksa kymmenyksiäsi Adventtikirkolle, varasta Jumalalta".
Ei se auta sitten että sanotaan perään että itsehän valitset - siis valitset kahden vaihtoehdon välillä .. joko olet varas (kirkon silmissä) tai maksat kymmenyksesi.
Kun adventistit - jotka useimmiten tuntevat Raamattunsa hyvin - vielä tietävät että ei varkaat peri Jumalan valtakuntaa -- niin asia mutkistuu entisestään.
Ei - kyllä minä olen tässä asiassa erimieltä.
Mutta en sano, enkä ole sanonut, että olisi väärin maksaa kymmenykset tai vaikka enemmänkin sillä iloista antajaa Jumala rakastaa.
Totuus on kuitenkin tämä:
"Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi."
alex - eremith32
alex-kasi kirjoitti:
:) niinpä taisi antaa 100 % ja uskon että oli iloinen antaja.
Ei minulle ole mitään sitä vastaan että adventistit pitävät huolta kirkostaan - päin vastoin - maksoin minäkin kirjollisveroni ihan mielelläni kunnes erosin kirkosta .. ei se ole niinkään rahasta kuin siitä miten asiasta puhutaan.
Ettekö te todella näe sitä problematiikkaa mikä syntyy kun sanotaan että "Jos et maksa kymmenyksiäsi Adventtikirkolle, varasta Jumalalta".
Ei se auta sitten että sanotaan perään että itsehän valitset - siis valitset kahden vaihtoehdon välillä .. joko olet varas (kirkon silmissä) tai maksat kymmenyksesi.
Kun adventistit - jotka useimmiten tuntevat Raamattunsa hyvin - vielä tietävät että ei varkaat peri Jumalan valtakuntaa -- niin asia mutkistuu entisestään.
Ei - kyllä minä olen tässä asiassa erimieltä.
Mutta en sano, enkä ole sanonut, että olisi väärin maksaa kymmenykset tai vaikka enemmänkin sillä iloista antajaa Jumala rakastaa.
Totuus on kuitenkin tämä:
"Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi."
alexJumalalle se on yksi ja sama maksat sinä, jotakin kymmenyksiä, tai et, mutta ahnelle ihmiselle se tuntuu olevan hänen itsensä luoman jumalan "kymmenysten" varastamista'. Mutta ei niillä ole mitään merkitystä ihmisen totuudessa elämiseen.
- Anna Jumalalle, mikä
Jmalalle kuuluu!
Kymmenykset ovat vapaaehtoiset! Se on suositus, ei pakko.
Ei edes Timo Flink tule kukkarollesi jos et itse sitä halua avata. Toisaalta, jolle on vähän anettu, niin häneltä myöskin vähän vaaditaan.
Voimme ajatella, että se raha ei ole meidän ja laittaa sen suoraan tililtämme oman seurakuntamme käyttöön. Monet seurakunnat toimivat vapaaehtois uhrien varassa. Ei ne sairaalat, kaivot ja koulutkaan ole nousseet kehitysmaihin ilman hyvää tahtoa ja uhrimieltä.
Paljon on tekemistä ja siihen nähden liian vähän uhrimieltä. Sillä kirkotkin maalistuvat ja ihmiset tulevat itsekkäiksi, kunhan itsellä on kaikki mahdollinen, niin viis muista.
Ei tämä kymmenysten maksaminen ole Timon, eikä vain adventti seurakunnan keksintöä, vaan se perustuu Raamatunsanaan ja sama käytäntö on monissa muissakin seurakunnissa, kuten esim. Helluntaiseurakunnassakin.
Jumalan Sana kuitenkin kehoittaa tuomaan täydet kymmenykset Herran "varastohuoneeseen."
Jumala kehoittaa meitä "koettelemaan" Häntä, tuomalla täydet kymmenykset hänen "varastohuoneeseensa"(=seurakunta)jos niin teemme, niin Hän lupaa pitää meistä huolen ja avata taivaan akkunat, niin että enen kokematon yltäkylläisyys on osamme.
Kokeile sinäkin!
Ps:Olisi nykyajan ihmisille paljon oppimista erään vanhan papan opetuksesta: Mieheni ukki sanoi, että: "Älä osta sitä mitä "tarvitset,"vaan osta vain sitä mitä ilman et mitenkään tule toimeen." Siinä on kuule suuri ero! Kyllä nykyaikana ihmiset luulevat tarvitsevansa kaikenlaista, vaikka pärjäisivät paljon vähemmälläkin.- riistäjät
Sinä ilmeisesti hyväksyt kehitysmaan köyhiltä perheiltä kymmenysten ottamisen vapaaehtoisesti adventismin levittämiseen käyttämällä Jumalaa keppihevosena?
- .
Pitäähän johtajien saada isommat mersut ja paremmat lahjat rakastajilleen.
- maksa tai älä
Olen käynyt eri suuntien hengellisissä kokouksissa ja Jumalan palveluksissa sekä myös adventistien tilaisuuksissa.
Mutta tälläiseen ahneuteen en ole törmännyt kuin erään lahkon ja adventtikirkon tilaisuudessa.
Muistuu mieleeni eräs adventistipastori joka "haavi" kädessä vaapaehtoisen keräyksen jälkeen vielä ruinasi lisää rahaa sanoen että laittakaa sinne "kahisevaa".
Jumala ei tarvitse rahaa mutta organisaation ja palkkapapiston ylläpito maksaa eniten maltaita.
Timo Flink korostaa vaapaehtoisuutta uhkailemalla: Jos et maksa niin varastat Jumalalta - periaatteella oman taloutensa pönkittämiseksi.Tuo on väärä syytös. En minä uhkaa ketään. Olen vain todennut, mitä Jumala sanoo Malakian kirjassa. Miksi te ette lue Raamatusta tätä asiaa, vaan olette nyt yksissä tuumin taas käyneet minun kimppuuni. En ole koskaan kysynyt keneltäkään palauttavatko he kymmenyksiä vai ei. Olen opettanut kymmenyksistä mitä Raamattu niistä sanoo. Loppu jää kuulijan ja Jumalan väliseksi asiaksi.
Kymmenykset ovat Jumalan säädös seurakuntaansa varten. Tämäkin kerrotaan Raamatussa.- =====???
TimoFlink kirjoitti:
Tuo on väärä syytös. En minä uhkaa ketään. Olen vain todennut, mitä Jumala sanoo Malakian kirjassa. Miksi te ette lue Raamatusta tätä asiaa, vaan olette nyt yksissä tuumin taas käyneet minun kimppuuni. En ole koskaan kysynyt keneltäkään palauttavatko he kymmenyksiä vai ei. Olen opettanut kymmenyksistä mitä Raamattu niistä sanoo. Loppu jää kuulijan ja Jumalan väliseksi asiaksi.
Kymmenykset ovat Jumalan säädös seurakuntaansa varten. Tämäkin kerrotaan Raamatussa.Raamattu ei Uuden liiton puolelle vedä Vanhan liiton kymmenysiä jotka kuuluivat tuohon aikaan Leeviläiseen pappeuteen, ja siten ei ole mitään yhteyttä Jeesuksen Kristuksen synnyttämään evankeliumin kristillisyyteen lahja evankeliumiin, eikä maksulliseen adventismin dogmaattiseen oppi, ja laki uskonnollisuuteen.
- PYH!
=====??? kirjoitti:
Raamattu ei Uuden liiton puolelle vedä Vanhan liiton kymmenysiä jotka kuuluivat tuohon aikaan Leeviläiseen pappeuteen, ja siten ei ole mitään yhteyttä Jeesuksen Kristuksen synnyttämään evankeliumin kristillisyyteen lahja evankeliumiin, eikä maksulliseen adventismin dogmaattiseen oppi, ja laki uskonnollisuuteen.
Kyll ne kymmenykset löytyy uudestakin liitost, vai ettekö oo muka lukeneet???
- Kymmenet ykset
TimoFlink kirjoitti:
Tuo on väärä syytös. En minä uhkaa ketään. Olen vain todennut, mitä Jumala sanoo Malakian kirjassa. Miksi te ette lue Raamatusta tätä asiaa, vaan olette nyt yksissä tuumin taas käyneet minun kimppuuni. En ole koskaan kysynyt keneltäkään palauttavatko he kymmenyksiä vai ei. Olen opettanut kymmenyksistä mitä Raamattu niistä sanoo. Loppu jää kuulijan ja Jumalan väliseksi asiaksi.
Kymmenykset ovat Jumalan säädös seurakuntaansa varten. Tämäkin kerrotaan Raamatussa.Kenen piti maksaa kymmenykset ja mistä?
Oliko kyseessä yksilöt, perheet tai ns. suurperheet - minä en usko että kymmenykset tarkoitavat edes vanhassa testamentissa 10 % - jokaisen ihmisen kaikista tuloista.
Uskotko sinä? - PYH!
Kymmenet ykset kirjoitti:
Kenen piti maksaa kymmenykset ja mistä?
Oliko kyseessä yksilöt, perheet tai ns. suurperheet - minä en usko että kymmenykset tarkoitavat edes vanhassa testamentissa 10 % - jokaisen ihmisen kaikista tuloista.
Uskotko sinä?kyll se kuule on 10% vaikka sää et uskoiskaan.
Uskon isä Aabraham palautti kymmenykset. Jaakob palautti kymmenykset. Siis jokainen tosi uskova palauttaa kymmenykset.
- mietittävää aloitta
http://www.lahdenbaptistit.fi/?id=sermons
6.3.2011 - 18:00
Ilosanoman ilta, Pauli Rahkonen
Jumalan armo
tässä tätä kuunnellessani vastaisin, että onkohan aloittaja ymmärtänyt kymmenysasiat oikein.
Kiinassa, kun kirkon uskovia on ollut vankeudessa, he leipäpalastaan taittoivat kymmenykset ja antoivat toisille nälkäisille vangeille ja saivat aikaan herätyksen.
Jos tämä avaisi käsityksen kymmenysten siunauksista, antajan ja saajan suhteen.
Jos tuota linkkiä kuunnelle mietitte aloittajan asioita, niin se jää omaan arvoonsa.
...
Täälläkin moni "köyhä" tupakoi terveyskeskustilaston mukaan 1533 €uron vuosimenon verran taivaan tuuliin ja tupakkateollisuuden piikkiin, joka ruokkii myös huumausaine, sekä rikollisuutta, niin paljonko se kymmenys on?
Entäpä kun se orjuus katkeaa, lahjoittaisitko sen mielelläsi Herran työhön?
Joidenkin kohdalla se perjantai-pullo tahi mäyräkoira, voisiko sen lisätä rahallisesti Herran työhön.
Ehkä esimerkit hiljentää moitteen esittäjät.
Olisiko aloittaja ollut valmis vankeudessa nälästään jakamaan leipäpalasensa köyhälle, mieti kun kirjoittelet.- Saako FAKTAA?
Kuinka paljon seurakuntasi kymmenyksistä menee papiston palkkaukseen ja oraganisaation ylläpitämiseen?
- `````````!!!!?????"1
No miksi se se pitäisi maksaa adventti lahkolle? Eikö ihminen joka näkee, että hänen olisi syytä auttaa maailman hädässä ja puutteessa olevia? Niin hän voi se todella tehdä sillä tavalla, että hän varmistaa myös sen, niin että hän tietää rahan tai avustuksen menevän parhainta ja varminta tietä siihen kohteeseen johon hän on sen tarkoittanut menevän.
Nämä uskonnolliset järjestötöt ovat ovat epäluotettavia, koska ner pitävät organisaatiotaan yllä vain ihmisiltä keräämillään varolilla, palkaten tyhjäntoimittajia puhumaan kirkkojensa saarnatuolin taakse höpöttämnään vuosituhansien takaa kerättyä vanhaa historiaa jolla ei ole nykyaikaan mitään merkitystä. Ihmiset ovat valistuneet tuosta ajasta 100%. He tarvitsevat nykyajan sivistävää koulutusta, eikä suinkaan paluuta 3000-4000 vuoden takaiseen historiaan.
Pitää saada aikaan nykyaikaa koskeva raamattu, joka soveltuisi ihmiselle siten, että hän ymmärtäisi tätä elämää joka on aivan erilaista, siten että se käsittää aivan erilaisen teknologian ihmeellisen maailman, jossa ei enäänm juuri paimentokansalaisia liiku. - PYH!
`````````!!!!?????"1 kirjoitti:
No miksi se se pitäisi maksaa adventti lahkolle? Eikö ihminen joka näkee, että hänen olisi syytä auttaa maailman hädässä ja puutteessa olevia? Niin hän voi se todella tehdä sillä tavalla, että hän varmistaa myös sen, niin että hän tietää rahan tai avustuksen menevän parhainta ja varminta tietä siihen kohteeseen johon hän on sen tarkoittanut menevän.
Nämä uskonnolliset järjestötöt ovat ovat epäluotettavia, koska ner pitävät organisaatiotaan yllä vain ihmisiltä keräämillään varolilla, palkaten tyhjäntoimittajia puhumaan kirkkojensa saarnatuolin taakse höpöttämnään vuosituhansien takaa kerättyä vanhaa historiaa jolla ei ole nykyaikaan mitään merkitystä. Ihmiset ovat valistuneet tuosta ajasta 100%. He tarvitsevat nykyajan sivistävää koulutusta, eikä suinkaan paluuta 3000-4000 vuoden takaiseen historiaan.
Pitää saada aikaan nykyaikaa koskeva raamattu, joka soveltuisi ihmiselle siten, että hän ymmärtäisi tätä elämää joka on aivan erilaista, siten että se käsittää aivan erilaisen teknologian ihmeellisen maailman, jossa ei enäänm juuri paimentokansalaisia liiku.Kymmenykses pitää antaa Jumalan huoneeseen eikä köyhille. Köyhille annetaan myös, muttei kymmenyksii.
- Asiaan palaten
Siis - mitä ovat kymmenykset - sitäkö että annetaan niille jotka tarvitsevat apuamme?
Eihän Adventtukirkko sano sitä kymmenysten maksamiseksi.
Vaikka kuinka jakelet rahojasi köyhille ja avun tarpeessa oleville et ole maksanut kolikkoakaan kymmenyksistä - jos seuraamme Adventtikirkon opetusta "kymmenyksistä" ja "Jumalalta varastamisesta". - pyhhille
PYH! kirjoitti:
Kymmenykses pitää antaa Jumalan huoneeseen eikä köyhille. Köyhille annetaan myös, muttei kymmenyksii.
Jos noin on, niin sittenhän se on selvää, ettei adventtikirkolle tartte antaa.
Kiitos kun varmistit! - PYH!
pyhhille kirjoitti:
Jos noin on, niin sittenhän se on selvää, ettei adventtikirkolle tartte antaa.
Kiitos kun varmistit!väität sinä, mutt adventtikirkko on Jumalan huone.
RAHKOSEN PAULI Lahdessa, kiva tietää. Oli taannoin täällä Turussa ja kävi
meitä luterilaisiakin auttamassa nuortentoiminnassa. Sydämellinen kaveri.
lllll Kiinassa, kun kirkon uskovia on ollut vankeudessa, he leipäpalastaan taittoivat kymmenykset ja antoivat toisille nälkäisille vangeille ja saivat aikaan herätyksen. lllll
Näinhän se on, ettei rikkaan antamisessa - liiastaan, kuten Jeesus sanoi - mitään
herätä. Mutta kun köyhä antaa köyhyydestään, eikä katso, antaako uskovalle vai
ei-uskovalle, se herättää niin uskovaiset kuin uskosta osattomat.
Kaikenlainen omastaan luopuminen iloisin mielin tekee SYVÄN vaikutuksen.
Mutta jos minulla on miljoona lammasta, niin ei parista lampaasta luopuminen
näy missään, eikä ainakaan itseeni tee mitään vaikutusta paitsi ehkä nostaisin
nenän pystyyn ja toteaisin olevani hyväntekijä. Ne jotka antavat vähästään,
eivät ajattele olevansa hyväntekijöitä.
2. Kor. 8:2
Vaikka vaikeudet ovat raskaasti koetelleet niitä, uskovien ilo oli niin ylitsevuotava, että he äärimmäisessä köyhyydessäänkin osoittivat runsasta anteliaisuutta.- ''''''''''''''''''''
PYH! kirjoitti:
väität sinä, mutt adventtikirkko on Jumalan huone.
Adventtikirkko on riistäjien laitos, siellä harjoitetaan hyvin epäilyttävää uskontokulttia!
- PYH!
'''''''''''''''''''' kirjoitti:
Adventtikirkko on riistäjien laitos, siellä harjoitetaan hyvin epäilyttävää uskontokulttia!
ei meitä sun jäkätykses kiinnosta!
- Ei ole uskottavaa
Oletko edes nähnyt adventtiseurakuntasi köyhiä tai edes kutsunut sitä yksinäistä köyhää adventistirukkaa kotiisi sapattiaterialle?
Oikeastaan adventisti ovat kerjäämäässä rahaa eikä antamassa niitä suoraan köyhille vaikkapa mmahanmutajille. Huomauttaisin, että olen kylläkin sanonut, että Jumala sanoo Raamatussa, että kymmenysten palauttamatta jättäminen on varastamista häneltä. Tämän voi jokainen lukea Malakian kirjasta.
- Tohtorille UT:sta
Maksaako Adventtikirkko sinulle edes tohtorin palkkaa?
Tiesitkö että evankeliumeissa Jeesus sanoo että palkkapaimen jättää laumansa? - PYH!
Tohtorille UT:sta kirjoitti:
Maksaako Adventtikirkko sinulle edes tohtorin palkkaa?
Tiesitkö että evankeliumeissa Jeesus sanoo että palkkapaimen jättää laumansa?eipä oo sellasta sanaa Jeesuksen suussa kuin "palkkapaimen" koko Raamatus... missä houreessa sää oikein oot?
- mathetes
Lyhyesti Flinkille
Elämme Kristuksen kautta "uudessaliitossa", emme siis vanhassaliitossa jossa kymmenykset olivat pakolliset! Ne maksettiin kotieläiminä ja maantuotteina Leevin pappissuvulle! Uudessaliitossa ei ole Leeviläisiä jolle kymmenyksiä maksettaisiin! Kristus on uudeliiton ylimmäinen pappi! Kristus on uskovalle lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle joka uskoo! -(Room 13:8-10)!
Elät VT,n laissa, et Kristuksen armossa ja vanhurskaudessa!
Toki voit olla toistamieltä, mutta minä olen sinustä juuri tätä mieltä!
Olet varmaankin aloittanut hengessä, en sitä epäile, mutta adventistinen oppisi on vienyt sinut lihallisen opin tielle, noudattamaan VT,n juutalaista lain oppia!
Olet juutalaisissa lainsiteissä, vailla Kristuksen armoa! Sinä joko elät Kristuksen armossa tai sitten et, nyt elät lainoppeinesi juutalisessa lakiliitossa! Sinun myös tulee silloin noudattaa kaikkia juutalaisia lain määräämiä tapoja! Et saa sytyttää esim, tulta kynttilään tai saunan kiukaaseen sapattina! jne...jne...lista on pitkä!
Kristuksessa vanhurskautunut uskova on irti juutalaisista lain siteistä, uskon perusteella Jeesuksessa Kristuksessa! - (Gal 3:23-26)! Kristuksessa uskon perusteella uskovat ovat siis hänen lahjoittamansa vanhurskauden kautta irti VT,n laista, niin kymmenyksistä kuin juutalaisesta sapatinvietostakin! Uusitestamentti ei niitä siis sanallakaan vahvista uuteenliittoon toiminnalliseksi käytännöksi! Anna toki varoistasi vapaasti, mutta älä VT,n lain määräämänä!
Ps// En käy tämän enempää vääntämään tästä asiasta!
Olen vanhurskautunut Kristuksessa uskon kautta pois juutalaisista lainsiteistä!
Terv, nimim, mathetes - PYH!
mathetes kirjoitti:
Lyhyesti Flinkille
Elämme Kristuksen kautta "uudessaliitossa", emme siis vanhassaliitossa jossa kymmenykset olivat pakolliset! Ne maksettiin kotieläiminä ja maantuotteina Leevin pappissuvulle! Uudessaliitossa ei ole Leeviläisiä jolle kymmenyksiä maksettaisiin! Kristus on uudeliiton ylimmäinen pappi! Kristus on uskovalle lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle joka uskoo! -(Room 13:8-10)!
Olet varmaankin aloittanut hengessä, en sitä epäile, mutta adventistinen oppisi on vienyt sinut lihallisen opin tielle, noudattamaan VT,n juutalaista lain oppia!
Olet juutalaisissa lainsiteissä, vailla Kristuksen armoa! Sinä joko elät Kristuksen armossa tai sitten et, nyt elät lainoppeinesi juutalisessa lakiliitossa! Sinun myös tulee silloin noudattaa kaikkia juutalaisia lain määräämiä tapoja! Et saa sytyttää esim, tulta kynttilään tai saunan kiukaaseen sapattina! jne...jne...lista on pitkä!
Kristuksessa vanhurskautunut uskova on irti juutalaisista lain siteistä, uskon perusteella Jeesuksessa Kristuksessa! - (Gal 3:23-26)! Kristuksessa uskon perusteella uskovat ovat siis hänen lahjoittamansa vanhurskauden kautta irti VT,n laista, niin kymmenyksistä kuin juutalaisesta sapatinvietostakin! Uusitestamentti ei niitä siis sanallakaan vahvista uuteenliittoon toiminnalliseksi käytännöksi! Anna toki varoistasi vapaasti, mutta älä VT,n lain määräämänä!
Terv, nimim, mathetesIhan potaskaa jauhat. Olet "vanhurskautunut" tasan perkeleen lapseksi lakivihassasi.
- PYH ja PYH!
mathetes kirjoitti:
Lyhyesti Flinkille
Terv, nimim, mathetesja sää elät lakivihassasi vailla armoan toivoakaan...
kyllä uudess liitos elanto paimenill maksetaan..
1Tim 5:18 "Sanotaanhan kirjoituksissa: "Älä sido puivan härän suuta" ja "Työmies on palkkansa ansainnut".
1Kor 9:13-14 "Ettekö tiedä, että temppelissä palvelevat papit saavat temppelistä elatuksensa ja ne, jotka toimittavat uhrit, saavat alttarille tuoduista uhreista osuutensa? SAMOIN on Herra määrännyt, että evankeliumin julistajien tulee saada elantonsa evankeliumista." - olet aina väärässä
PYH! kirjoitti:
eipä oo sellasta sanaa Jeesuksen suussa kuin "palkkapaimen" koko Raamatus... missä houreessa sää oikein oot?
eipä oo sellasta sanaa Jeesuksen suussa kuin "palkkapaimen" koko Raamatus... missä houreessa sää oikein oot?"""
Kylläpä onkin!
10:12 Mutta palkkalainen, joka ei ole (oikea)paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne. - PYH!
olet aina väärässä kirjoitti:
eipä oo sellasta sanaa Jeesuksen suussa kuin "palkkapaimen" koko Raamatus... missä houreessa sää oikein oot?"""
Kylläpä onkin!
10:12 Mutta palkkalainen, joka ei ole (oikea)paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne.Säähän vääristelet Raamattua! Siinähän sanotaan, että palkkalainen EI OLE paimen.
- juutalainen ruoska!
Flinkille. Emmehän ole koskaan olleet Vanhan liiton juutalaiseen Israeliin kuuluvia! Vaan olemme Uuden liiton Jeesuksen Kristuksen opetuslapseuteen kuuluvia kristittyjä, joilla on kuin yöllä ja päivällä, - toisenlainen uskonnollinen näkemys- ero. Ja tuo kymmenys juttu loppui juutalaisuudessakin siihen jo tuolloin, kun Leeviläinen pappeus lakkasi olemasta.
- juutalainen ruoska!
juutalainen ruoska! kirjoitti:
Flinkille. Emmehän ole koskaan olleet Vanhan liiton juutalaiseen Israeliin kuuluvia! Vaan olemme Uuden liiton Jeesuksen Kristuksen opetuslapseuteen kuuluvia kristittyjä, joilla on kuin yöllä ja päivällä, - toisenlainen uskonnollinen näkemys- ero. Ja tuo kymmenys juttu loppui juutalaisuudessakin siihen jo tuolloin, kun Leeviläinen pappeus lakkasi olemasta.
4Moos.18:24."Sillä israelilaisten kymmenykset, jotka he antavat Herralle anniksi, minä annan leeviläisille perintöosaksi; sentähden minä kiellän heiltä perintöosan israelilaisten keskuudessa". Joten tämäkin todistaa kenelle kymmenykset annettiin - eli leeviläisille. He antoivat taas kymmenykset kymmenyksistä pappi Aaronille. Näin toimittiin Vanhassa liitossa ja juutalaisessa kultissa.
TIMO PUHUU OIKEAA ASIAA JA AIHEENAHAN ON KYMMENYKSET
Sillä tämänhän voi jokainen havaita, eri asia on myöntää se:
lllll Tuo on aika tyypillistä antiadventistin propagandaa, jolla on hyvin vähän tekemistä todellisuuden kanssa. lllll
Useimmissa kirkkokunnissa ja vapaissa suunnissa maksetaan nykyään
kymmenykset. Nyt alex paljasti, miksei hän luterilaisista erottuaan ole
liittynyt perheensä kanssa mihinkään seurakuntaan: hän ei voi sietää
hengellisen yhteisön koskettavan häntä edes 10 prosentin vertaa!
lllll Tämä on yksi niistä harvoista kohdista jossa voin yhtyä Adventtikirkkoa kritisoiviin edellyttäen että se kritiikki on asiallisesti muotoiltu eikä vain asiatonta mollaamista. lllll -alex-kasi-
Hengellinen luonnonlaki on, että antaessaan saa, joten kannattaa antaa eikä maksaa. "Tuokaa"-sanoo Sana ja myös "Lähetä!":
Saarn. 11:1 Lähetä leipäsi vetten yli, sillä ajan pitkään sinä saat sen jälleen.
Tuo korostaa lähetystyökymmenyksiä ja tämä toinen vielä enemmän ...
Lähetä evankeliumi maailmalle, osoita Jumalan kirkkaus. Lahjaksi olet saanut,
jaa Jumalan kirkkaus eteenpäin:
Ps. 43:3
Lähetä valkeutesi ja totuutesi. Ne minua johdattakoot,
viekööt minut sinun pyhälle vuorellesi, sinun asuntoihisi
Jeesuksen useastakin puheesta käy ilmi, että ne ovat ylihengellisiä, jotka eivät
tahtoisi antaa kymmenyksiä. Tämä suo köyhille etuaseman, sillä kun rikkaat
panevat liiastaan, saattaa köyhä antaa osan elämästään ja sehän siunattua on.
Hengellinen antaminen on tärkeintä tietysti: laupeus, uskollisuus jne. Hengen
hedelmät ja Jeesus odottaa niitä varsinkin niiltä, jotka ymmärtävät antaa kymmenykset. Siunaukset tulevat varmasti, kun antaa iloiten eikä nurkumielellä.
Joku voi ajatella, että entä jos annan väärälle taholle. Se huoli heitettäköön Herralle, sillä Hän siunaa joka tapauksessa sitä, joka vilpittömässä uskossa luottavaisesti antaa, ei niinkuin ihmisille, vaan niinkuin Herralle.
Matt.23:22
Niin myös se, joka vannoo taivaan kautta, vannoo Jumalan valtaistuimen kautta ja hänen kauttaan, joka sillä istuu.
23 "Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te maksatte kymmenykset jopa mintusta, tillistä ja kuminasta, mutta laiminlyötte sen,
mikä laissa on tärkeintä: oikeudenmukaisuuden, laupeuden ja uskollisuuden. Näitä teidän pitäisi noudattaa, noita muitakaan unohtamatta.
Kun adventistit sanovat, ettei sapattia ei saa unohtaa, niin olisikin kummallista,
jos he sanoisivat alexin lailla, että kymmenyksiä ei pidä noudattaa vaan unohtaa.
Sapatti on ihmistä varten ja niinhän ovat kymmenyksetkin; ihmisten seurakunnan
kautta laupeudeksi muutettavia.- alex-kasi
Nyt taas Antti paljasti kuinka väännetään ihmisten kirjoitukset toisiksi. :)
Antti valehteli jälleen että:
Nyt alex paljasti, miksei hän luterilaisista erottuaan ole liittynyt perheensä kanssa mihinkään seurakuntaan: hän ei voi sietää hengellisen yhteisön koskettavan häntä edes 10 prosentin vertaa!
Antti.
Pieni muistutus sinulle ... tuo ei ole totta ja tiedät sen varsin hyvin - tai ainakin sinunytulisi yietää sillä seuraathan kirjoituksiani niin tarkkaan - älä Antti unohda että Jumala näkee ja sinä et ole mikään poikkeus-tapaus jolle on annettu luoa valehdella muista ihmisistä - kaikella ystävyydellä sanon vain. Jumala rankaisee valehtelijoita - sinuakin .. jos et lopeta... se on varma - joten lopeta nyt kun aika on.
Ihan itsesi tähden.
alex :)- Eiks' vaan olekin
Nämä Antin jutut meistä ihmisistä on pientä sen rinnalla mitä Antti puhuu Jumalasta, syyttäessään Kaikkivaltiasta Jumalaa - ikuisen piinan jumalaksi.
- oikaisu...
Eiks' vaan olekin kirjoitti:
Nämä Antin jutut meistä ihmisistä on pientä sen rinnalla mitä Antti puhuu Jumalasta, syyttäessään Kaikkivaltiasta Jumalaa - ikuisen piinan jumalaksi.
Taisit erehtyä nimessä,eihän Antti ole puhunut piinasta Alex käyttää piina sanaa mutta ei syytä Kaikkivaltiasta Jumalaa piina Jumalaksi, senkin olet ymmärtänyt väärin.
lllll Antti valehteli jälleen että:
Nyt alex paljasti, miksei hän luterilaisista erottuaan ole liittynyt perheensä kanssa mihinkään seurakuntaan: hän ei voi sietää hengellisen yhteisön koskettavan häntä edes 10 prosentin vertaa! lllll
Kun parempaakaan tietoa et ole itsestäsi antanut tai parempaa kuvaa, niin noin
joudun suomentamaan sinun epäasialliset kommenttisi Timoa vastaan!
VOI TEITÄ, NIIN PALJON POTASKAA KIRJOITTELETTE USEILLA NIMIMERKEILLÄ TAI USEIMMAT !!! Mutta ei hätää, tässä palstan talkkari tulee apuun. Nyt tulee totuutta tuutin
täydeltä, ei minulta, mutta minun näppäilyni kautta kylläkin - raamattutietoa:
lllll Uskon isä Aabraham palautti kymmenykset. Jaakob palautti kymmenykset.
Siis jokainen tosi uskova palauttaa kymmenykset. lllll - täysin tuntematon kirjoittaja -
AABRAHAMIN kymmenysmaksuun ei kukaan voi vedota kuin vain vertauskuvana, sillä se oli mystistä vaikkakin todellista. Aabraham oli yksin, meni vastaan Melkisedekiä, jolle maksoi
kymmenykset - mistä? RYÖSTÖSAALIISTA! Tämä Melkisedek oli ylimmäinen pappi, jolla ei
ollut ikää, ei alkua, ei loppua. Tätä ei mainita tapahtunee edes toistuvasti, niin että olisi käytäntö. Kun Aabraham ryösti 100 % vierailta, niin kai seurakunta saa 10 % ryöstää omiltaan.
Huomatkaa myös, että Aabrahamin aikaan ei vielä ollut mitään pappeutta, ei edes Israelia.
Kymmenyspariaate tulee pakanoilta alkujaan, mutta ajatus on Jumalalta siltikin.
YKSI PARHAIMMISTA vertauksellisuuksista on tämä, että kymmenykset antamalla voimme ryöstää omalta itsekkäältä luonnoltamme ja siten kasvaa aikuisiksi, voimme lannistaa lihaamme. Henkemme saa Pyhän Hengen kanssa yliotteen jumalattomuudestamme eli
lihallisesta sielullisuudesta. Omalla kohdallani alku suuressa taistelussa suurta minää vastaan
tapahtui tietoisesti niin, että menin vihonviimeiseen paikkaan maksamaan kymmenykset
kolehtihaaviin - Valtakunnansaliin. Siinä liha itki ja valitti menetystä ja vielä ihan väärään paikkaankin.
RIKKAILLE on yhdentekevää mitä ajattelevat, mutta jos köyhä alkaa miettimään OIKEUDENMUKAISUUTTA, ei Jumalalle jää mitään. Verot on ensin vähennettävä,
asuminen on pakollista, ruokakulut, petti, puhelin, bensat, lyhennykset, katonkorjaus, ... katsotaanpa mitä on 10 % jäljelle jäävästä.
JAAKOB (Nimi merkitsee: 'petturi') tosin lupasi maksaa kymmenykset - kerran poikkeuksellisesti - eikä hänkään tuloistaan, vaan viekkaudella saadusta voitosta.
Kukaan ei lupausta ollut näkemästä, eikä kukaan voinut tietää, että se kiviröykkiö
tarkoitti lupausta palatessa maksaa. En ihmettele, ettei Raamatussa lue, että Jaakob
olisi todellakin maksanut palatessaan, 2 x 7 vuoden kuluttua. Emme voi sanoa että maksoi.
Myös tapaus Aabraham on yksilöllinen ja toistumatonkin se on. Jumala kuitenkin on ajatuksen istuttanut, se on tärkeää ottaa huomioon. Herramme koettaa OPETTAA meille kymmenysvastuuta tavalla jos toisella. "Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa".
Varkaalle sanoisin, että ellei ole mahdollista palauttaa rahaa, maksa edes kymmenykset siitä Herralle, niin tulet ennen pitkää siunatusti uskoon.
LAKISÄÄTEISET KYMMENYKSET olivat sellaiset, että niistä piti ensisijaisesti pappien saada elantonsa. Mutta kun harva maksoi, söivät papit uhraajien tuomaa uhrilihaa. Tästä on Sanasta monta moitetta. Papeilla ei ollut maataloutta, saadakseen elantonsa, sillä "Jumala on heidän perintömaansa", joten ei ihme, että Malakiassa Jumala väittää kymmenykset laiminlyövän kansan varastavan Häneltä.
SINÄ JUURI tunnut olevan sellainen, joka toitottaa: antakaa Jumalan nimessä - jotta omat taskusi täyttyisivät. Lisäksi: sekin on Herralta varastamista, kun koetat käännyttää ihmisiä
olemaan suorittamatta kymmenyksiä.- PYH!
AnttiVKantola kirjoitti:
lllll Antti valehteli jälleen että:
Nyt alex paljasti, miksei hän luterilaisista erottuaan ole liittynyt perheensä kanssa mihinkään seurakuntaan: hän ei voi sietää hengellisen yhteisön koskettavan häntä edes 10 prosentin vertaa! lllll
Kun parempaakaan tietoa et ole itsestäsi antanut tai parempaa kuvaa, niin noin
joudun suomentamaan sinun epäasialliset kommenttisi Timoa vastaan!
VOI TEITÄ, NIIN PALJON POTASKAA KIRJOITTELETTE USEILLA NIMIMERKEILLÄ TAI USEIMMAT !!! Mutta ei hätää, tässä palstan talkkari tulee apuun. Nyt tulee totuutta tuutin
täydeltä, ei minulta, mutta minun näppäilyni kautta kylläkin - raamattutietoa:
lllll Uskon isä Aabraham palautti kymmenykset. Jaakob palautti kymmenykset.
Siis jokainen tosi uskova palauttaa kymmenykset. lllll - täysin tuntematon kirjoittaja -
AABRAHAMIN kymmenysmaksuun ei kukaan voi vedota kuin vain vertauskuvana, sillä se oli mystistä vaikkakin todellista. Aabraham oli yksin, meni vastaan Melkisedekiä, jolle maksoi
kymmenykset - mistä? RYÖSTÖSAALIISTA! Tämä Melkisedek oli ylimmäinen pappi, jolla ei
ollut ikää, ei alkua, ei loppua. Tätä ei mainita tapahtunee edes toistuvasti, niin että olisi käytäntö. Kun Aabraham ryösti 100 % vierailta, niin kai seurakunta saa 10 % ryöstää omiltaan.
Huomatkaa myös, että Aabrahamin aikaan ei vielä ollut mitään pappeutta, ei edes Israelia.
Kymmenyspariaate tulee pakanoilta alkujaan, mutta ajatus on Jumalalta siltikin.
YKSI PARHAIMMISTA vertauksellisuuksista on tämä, että kymmenykset antamalla voimme ryöstää omalta itsekkäältä luonnoltamme ja siten kasvaa aikuisiksi, voimme lannistaa lihaamme. Henkemme saa Pyhän Hengen kanssa yliotteen jumalattomuudestamme eli
lihallisesta sielullisuudesta. Omalla kohdallani alku suuressa taistelussa suurta minää vastaan
tapahtui tietoisesti niin, että menin vihonviimeiseen paikkaan maksamaan kymmenykset
kolehtihaaviin - Valtakunnansaliin. Siinä liha itki ja valitti menetystä ja vielä ihan väärään paikkaankin.
RIKKAILLE on yhdentekevää mitä ajattelevat, mutta jos köyhä alkaa miettimään OIKEUDENMUKAISUUTTA, ei Jumalalle jää mitään. Verot on ensin vähennettävä,
asuminen on pakollista, ruokakulut, petti, puhelin, bensat, lyhennykset, katonkorjaus, ... katsotaanpa mitä on 10 % jäljelle jäävästä.
JAAKOB (Nimi merkitsee: 'petturi') tosin lupasi maksaa kymmenykset - kerran poikkeuksellisesti - eikä hänkään tuloistaan, vaan viekkaudella saadusta voitosta.
Kukaan ei lupausta ollut näkemästä, eikä kukaan voinut tietää, että se kiviröykkiö
tarkoitti lupausta palatessa maksaa. En ihmettele, ettei Raamatussa lue, että Jaakob
olisi todellakin maksanut palatessaan, 2 x 7 vuoden kuluttua. Emme voi sanoa että maksoi.
Myös tapaus Aabraham on yksilöllinen ja toistumatonkin se on. Jumala kuitenkin on ajatuksen istuttanut, se on tärkeää ottaa huomioon. Herramme koettaa OPETTAA meille kymmenysvastuuta tavalla jos toisella. "Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa".
Varkaalle sanoisin, että ellei ole mahdollista palauttaa rahaa, maksa edes kymmenykset siitä Herralle, niin tulet ennen pitkää siunatusti uskoon.
LAKISÄÄTEISET KYMMENYKSET olivat sellaiset, että niistä piti ensisijaisesti pappien saada elantonsa. Mutta kun harva maksoi, söivät papit uhraajien tuomaa uhrilihaa. Tästä on Sanasta monta moitetta. Papeilla ei ollut maataloutta, saadakseen elantonsa, sillä "Jumala on heidän perintömaansa", joten ei ihme, että Malakiassa Jumala väittää kymmenykset laiminlyövän kansan varastavan Häneltä.
SINÄ JUURI tunnut olevan sellainen, joka toitottaa: antakaa Jumalan nimessä - jotta omat taskusi täyttyisivät. Lisäksi: sekin on Herralta varastamista, kun koetat käännyttää ihmisiä
olemaan suorittamatta kymmenyksiä.nyt Antti sekoilet... kymmenykset ei oo pakanoilta. Se on Jumalalta. Ja sitten vielä syytät Jaakobia valehtelijaksi... taidat olla pelkkä antikristitty sitten kuitenkin....
- alifariseus
"Mutta kun harva maksoi, söivät papit uhraajien tuomaa uhrilihaa. Tästä on Sanasta monta moitetta."
Papit oli määrätty syömään synti-ja ruokauhrit, ei temppelissä nähty nälkää eikä janoa. Palvelun ulkopuolisessa vuorossa olevat leeviläiset voivat sen sijaan elää puutteessa jos maan sadosta ei oltu saatu /tuotu syystä tai toisesta tarpeeksi kymmenyksiä ja leeviläisten varastoihin.
Kenelle, mihin ja miksi kristittyjen pitäisi tuoda VT:n laeissa juutalaisille määräämät kymmenykset? Uskonto ja kansa on vaihtunut, samoin on täysin muuttunut elinkeinoelämä ja yhteiskuntien rakenne. - Lasarus*
'Kymmenykset köyhiltä'
Kumpi itse olet: rikas Mies vai köyhä Lasarus?
Luukkaan evankeliumi 16.
25 Mutta Abraham sanoi: 'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa. [Job 21:13; Ps. 17:14; Luuk. 6:24]
26 Sitä paitsi meidän välillämme on syvä, ylipääsemätön kuilu, niin ettei täältä kukaan voi tulla teidän luoksenne, vaikka tahtoisikin, eikä sieltä pääse kukaan kuilun yli meidän puolellemme.'
27 Rikas mies sanoi: 'Isä, minä pyydän, lähetä hänet sitten vanhempieni taloon.
28 Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.' - advarii
Kymmenysten antamisesta seuraa siunaus, sen vuoksi, että se on Jumalan Sanasta ja Hänen ohjeensa. Minä voin omasta elämästäni sen todistaa. Ei sellainen köyhdy, joka maksaa kymmenykset, vaan siinä käy, kuten silloin kun Jeesus siunasi viisi leipää ja kaksi kalaa.
- vanhemp.sisarten
Tuossa taannoin Vapaaseurakunnan sisar kertoi vaimolleni, että heillä oli puutetta rahasta, ym. Mutta sen jälkeen kun he alkoivat antaa tuloistaan kymmenykset Herran työhön seurakunnassaan, heidan perheeltään poistui puute.
Olisikohan jokin siunaus tullut tähän asiaan tälle perhelle, ehkäpä!
http://www.kymmenykset.fi/- uskotteko asian??
Saita ihminen vastustaa uhraamista, eikä koettele Herraa!
Siksi moni mökää .... katsokaa siellä köyhältä otetaan!
Mitähän sillä tarkoittaa?
- "siunaus"
Niinhän se on! Esimerkiksi, että kun köyhän perheen alkoholisti isä lakkaa juomasta, niin perheeltä poistuu ruuan puute, tai ainakin jääpi ruokaan ja muuhun rahaa, tai tupakoitsija lakka tupakoimasta, niin rahaqa riittää parempaqan asiaan. Olisikohan siinäkin siunaus?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 60854
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel111813Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla240699- 51691
- 49609
- 57570
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k91540- 22536
- 76533
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai43518