Minulla on osoitteita yhdellä sarakkeella (katuosoite postitoimipaikka). Ne pitäisi saada eroteltua niin, että yhdellä sarakkeella olisi katuosoite ja postitoimipaikka toisella.
Ongelmana on, että katuosoitteet ja ostitoimipaikat ovat eri pituisia joten niiden käsittely pituuden mukaan ei onnistu. Tai ainakaan minä en osaa.
Osaisiko joku neuvoa noviisia?
Osoite kahdelle sarakkeelle
6
388
Vastaukset
- MS
Klikkaa koko katuosoite postitoimipaikka pystysarake aktiiviseksi
Klikkaa teksti sarakkeisiin
Kiinteä leveys ( postinumerot samanpituisia suomessa )
Voit pystyssäolevan nuuolen avulla päättää mistä kohdasta solu jaetaan
Muista valita kaikki solut tekstiksi ettei postinumeroista katoa etunollat- muuan mies
Voipi olla tekemätön paikka, jos osoite on esim:
"Urho Kekkosenkatu 155 A 42 65380 Vanha Vaasa" ilman pilkkuja tai muita erottimia. Välilyöntejä on liikaa, jotta teksti sarakkeisiin pystyisi löytämään postinumeron, mistä taas pääsisi palastelemaan osoiterimpsun kolmeen sarakeeseen.
Ihminen näkee katkaisukohdat, mutta excel ei ilman Kunden koodia...
"Ihminen näkee katkaisukohdat, mutta excel ei ilman Kunden koodia..."
;-)
osoitteet nyt C1:Cxx ja purkaa katuosoitteen D- sarakkeeseen ja postitoimipaikan numeroineen E -sarakkeeseen
moduuliin...
Sub PuraOsoitteet()
Dim i As Long
Dim Postinumero As Integer
Dim solu As Range
Dim vika As Long
vika = Range("C65536").End(xlUp).Row
For Each solu In Range("C1:C" & vika)
For i = Len(solu) To 1 Step -1
If IsNumeric(Mid(solu, i, 1)) Then
Postinumero = Postinumero 1
End If
If Postinumero = 5 Then
solu.Offset(0, 1) = Left(solu, i - 1)
solu.Offset(0, 2) = Mid(solu, i)
Exit For
End If
Next
Postinumero = 0
Next
End Sub
Keep EXCELing
@Kunde- Sebas
Miten tuota koodia pitää muuttaa, että se erottaa postinumero ja postitoimipaikan yhdestä solusta 2 kahteen soluun? Arvojen välillä on välilyönti (00100 Helsinki).
Kiitos! Sebas kirjoitti:
Miten tuota koodia pitää muuttaa, että se erottaa postinumero ja postitoimipaikan yhdestä solusta 2 kahteen soluun? Arvojen välillä on välilyönti (00100 Helsinki).
Kiitos!Sub PuraOsoitteet()
Dim i As Long
Dim Postinumero As Integer
Dim solu As Range
Dim vika As Long
vika = Range("C65536").End(xlUp).Row
For Each solu In Range("C1:C" & vika)
For i = Len(solu) To 1 Step -1
If IsNumeric(Mid(solu, i, 1)) Then
Postinumero = Postinumero 1
End If
If Postinumero = 5 Then
solu.Offset(0, 1) = Left(solu, i - 1)
solu.Offset(0, 2).NumberFormat = "@"
solu.Offset(0, 2) = Mid(solu, i, 5)
solu.Offset(0, 3) = Mid(solu, i 6)
Exit For
End If
Next
Postinumero = 0
Next
End Sub
- Sebas
Kiitos vastauksesta!
Sain toimimaan myös Split() -funktiolla:
Sub PuraOsoitteet()
erotus= Split(Range("C1").Value, " ")
postinumero= erotus(0)
postitoimipaikka = erotus(1)
Cells(1, 4) = postinumero
Cells(1, 5) = postitoimipaikka
End Sub
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005378817Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo8376224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102252Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1751332Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17996Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.41817- 51797
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57772Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72764En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.37672