Voiko laskuja maksaa toiselta tililtä?

12345qq

Aloin tossa vaan pohtiin sellaista asiaa kun huomasin että noissa laskuissa tuolla yhdessä kohtaa lukee "Maksu välitetään vain Suomessa Kotimaan maksujenvälityksen yleisten ehtojen mukaisesti ja vain maksajan ilmoittaman tilinumeron perusteella".

Mitä tuo vain maksajan ilmoittaman tilinumeron perusteella? Meinaako se että lasku on maksettava omasta tilistä?

Esimerkiksi voiko siis minun puhelinlaskuja tai muita laskuja maksaa äitini? Vai tuleeko siitä siis myöhemmin jotain että laskua ei esim hyväksytä koska se on maksettu eri tililtä?

Kiitos etukäteen vastauksista. :-)

3

8546

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 217

Eiköhä tuo tarkoita sitä, että lasku maksetaan sille tilinumerolle, jonka maksaja ilmoittaa? Siis se tilinumero on ratkaiseva, jolle laskun maksat, eikä henkilön tai firman nimi. Ei siis ole tekemistä maksajan tilinumeron kanssa.

• OP-Pässinen

Aivan oikein.
        Kannattaa siis olla huolellinen sitä saajan tilinumeroa näppäillessä.

• sdkjfhklsdjhfkljh

Näin on. Kun maksuja välitetään tililtä topiselle, niin rahaliikenne kulkee vain tilinumron perusteellaa eivätkä pankit tarkista, ovatko tilinumerot oikein tai onko maksun saajan tiliksi ilmoitettu tilinumero todella maksun saajan tili.

Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että saajan tilinumero pitää näpytellä prikulleen oikein, muutoin maksu menee väärälle tilille.

Maksajan tilinumero tulee verkkopankissa tai pankissa aina oikein ja maksajaksi tulee sen tilin omistaja.

Äitisi voi ihan hyvin maksaa omalta tililtään sinun laskujasi. Maksuissa on aina viitemunero, maksu ohjautuu sen perustella eli maksun saaja huomaa että sinun laskuasi siellä maksetaan. Jos äitisi maksaa laskujasi, hä tulee laskun maksajaksi, millä ei ole suurtakaan väliä, koska summa hyvittää sinun laskuasi, jos viitenumero on ja on oikein.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      197
      6841
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2026
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1678
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1380
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1228
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1098
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      99
      1055
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      977
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      934
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      919
    Aihe