Kuinka paljon pitää olla eristeitä hirsipaneelista rakennetun mökin seinässä,että sitä kutsutaan talviasuttavaksi?
Talviasuttava mökki
Rakentajatyttö 2011
3
403
Vastaukset
- eristys=lämmönsäästö
Asutaanhan teltoissakin talvella ... lämpöä vaan kuluu. Alla linkki lämmöneristävyystutkimusraporttiin, sen sivulta 32 löytyy lämmönjohtavuuksia
http://www.tut.fi/units/rak/rtek/tutkimusraportit/Raportti129.pdf - hirsieristys?
Suomessa on vielä paljon taloja, joissa on pelkästään 10 cm:n purueristys. Jos hirsiseinäsi on 20 cm, paksu, eristää se kuten tuo puru
- setti44
Ei ole hirttä jos on tehty hirsipaneeleista, pienenä vinkkinä vaan. Arviolta heitän että paneelien välissä voi olla 20 senttiä villaa, tuulensuoja levyä, ja sisäseinällä 5 senttiä vaahtolevyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu705747Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti274827Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett182976- 1782398
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1822064- 172036
- 1031501
- 681184
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171156Elokapinan mielenosoitussarja alkaa
Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,3071118