Miten munat sais onnistuun?

Momsén

Mun leogekot on muninu nyt kolmena vuonna, mutta aina ne on lässähtänyt ):

Oon siis laittanu aina raejuustorasiaan sitä pehmeää heikkaa (?), siis mitä on ihan tarkotettukki. Ja sitten laittanu rasian isompaan laatikkoon jossa on lämmintä vettä, ja koko systeemin sitten lämpimään päähän terraarioo.

Teenkö mä oikein?

1

67

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Herppiheppu

      Itse käytän samankaltaista systeemiä ja todistetusti toimii, koska tänään kuoriutui ensimmäinen poikanen :)

      Pehmeällä hiekalla tarkoitat varmaankin vermikuliittia. Itselläni haudontamateriaalista puolet on turvetta. Kosteutta on oltava sen verran, että kanteen tiivistyy pieniä pisaroita. Prosentteina kosteus jotain 70-90%. (Munat on hyvä peittää pienellä paperinpalalla, koska kannesta tippuvat isot pisarat saattavat pahimmassa tapauksessa hukuttaa sikiön.) Munat haudataan puoliksi seokseen ja laitetaan 26-31 asteeseen hautumaan. (alemmassa tulee naaraita ja korkeammassa uroksia) Seos on pidettävä kosteana ja rasiaa kannattaa tuulettaa homehtumisen estämiseksi pari kertaa viikossa.

      Aina on mahdollisuus etteivät munat ole hedelmöittyneet ja tällöin ne menevät melkein oitis kasaan. Hedelmöittyneen munan tunnistaa siitä että lampulla valaistaessa se on punaisen värinen, mikä kertoo, että verisuonia on alkanut kehittyä. Munia siirtäessä on oltava varovainen, koska sikiö on kiinnittynyt munan seinään ja hukkuu jos munaa käännetään.

      Itse uskoisin epäonnistumisesi syyksi liian vähäistä kosteutta. Kuiva vermikuliitti nimittäin imee kosteuden munista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1492
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1278
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      162
      1113
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      896
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      800
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      794
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      681
    Aihe