Voyager 2.4 -02 Kannattaako

Pieni muna iso auto

Eli kannattaisko ostaa ks. auto kun perhekoko se ku kasvaa ja aikas edullisesti tollasia sais. Tekeeköhän mitään. Seisontajarrun takia näytti katsastus tilastossa roikkuvan sijalla 41. Mutta mitähän sieltä on muuta löytynyt??
Aitoja kokemuksia kaivataan, jotta kaikki pääsis matkaan :)

11

1089

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3.3 OK

      Seisontajarru on ongelma, jos sitä ei käytä ja kun valtaosa Voyagerista on automaatteja, eivät ihmiset käytä kässäriä. Vivusto on helppo herkistää itsekin, jos jotakin pystyy tekemään.

      2.4 on usein manuaali, joten manuaalissa kässäriä yleensä käytetään.

      3.3 on mielestäni oikea moottori tähän autoon. Siinä ei ole jakohihnanvaihtoja, joka kompensoi hiukan suuremman kulutuksen kustannuksia. 3.3 on myös varmatoimisempi kuin 2.4. Automaatin huoltohistoria on tärkeä selvittää.

      Voyager on paljon mainettaan parempi, kunhan et sorru dieseliin.

      • voyagerin käsijarru

        Ei se voyagerin käsijarru mikään kummajainen ole huoltaa. Vuosimallissa 2000 on takana levyt, mutta silti rumpukäsijarru sen sisällä. Jos huollat itse, tee seuraavasti
        - pyörän pultit hieman auki
        - ko puoli tunkilla ylös sekä turvallinen tuki alle ennen pyörän irroitusta
        - jarrulevyn irroittaminen vaatii jarrusatulan irroittamisen parilla pultilla. Vaatii 6-koloavaimen, jota joudut hieman ahtaassa paikassa tunkemaan itsesäsi kohti (ellet pääse kokonaan auton alle. Ovat siis korin puolella mustien kumiputkien sisällä
        - avaa jarrupaloja hieman sopivalla meisselillä ja nosta satula jarruputkia katkomatta sivuun, vaikka rautalangalla kiinni niin ettei roiku jarruputken varassa. Jarruputkea ei tarvitse irroittaa.
        - jarrulevyn takana on suojalevy, jonka alapuolella on n 2x1cm musta kumisuoja. Poista se ja kärjestään taitetulla meisselillä pääset tuosta pienestä reiästä löysyttämään käsijarrusatuloita. Voit lampulla nähdä pienen rattaan, jota pitää pystyä kääntämään. Käsijarru ei tietenkään saa olla päällä. (Huomaat kyllä pian jos veivaat väärään suuntaan- jarrulevy ei pyöri lainkaan, jos ratas jumittuu ja on veivattu väärin
        - sitten voit vetää jarrulevyn irti.
        - sisällä on helposti ruostetta ja muuta pölyä - paineilma on hyvä puhdistukseen, kunhan suojaat silmäsi
        - jotta saat jarrukengät irti, on sinun irroitettava kolme jousta ja keskellä olevat kiinnittimet (90 ast kääntö)
        - seuraavaksi suosittelen, että irroitat myös takasuojalevyn läpi menevän vivuston (käsijarruvaijerin pää kiinni suojalevyn toisella puolella). Vipu lähtee ulos tietyssä asennossa.
        - voitele ko vipu esim alumiinipastalla, grafiittivaseliinilla (vast) niin että se liikkuu notkeasti.
        - Sen jälkeen voit tehdä kaiken päinvastaisessa järjestyksessä (laita rasvaa myös jarrukenkien alapäässä olevan kiristysrattaan akselin sisään
        - Jarrukenkien jouset ovat hankalahkoja laittaa, aloita ylhältä ja ole kärsivällinen
        - kun olet saanut ne ja jarrulevyn paikalleen, kiristä suojalevyn taka-aukosta jarrukengät kohdalleen (kun jarrusta vetää, jarrulevy ei pyöri)
        - alumiinipastaa (vast) kannattaa laittaa myös jarrusatulan pultteihin.
        HUOM Vaijjeria ei tarvitse kiristää mistään, jos sinulla on käsijarru etupenkkien keskellä. (Jalkapoljin mallista en tiedä)

        Miksi tämä selostus. Jos tästä on jollekin apua niin hienoa. Itse olen saanut teiltä, arvoisat lukijat, monta vinkkiä, joten annan osuuteni tässä kiitosmuodossa.


    • frangröbbä

      vaimolla ollut muutamanvuoden kyseinen auto,toiminut kuin unelma,ei ole vikoja ollut,ihan normaali huollot tehty,käsijarrukin toimii kunhan silloin tällöin sitä viitsii käyttää ettei jämähdä,auto lämmin,lämpenee nopeasti,hyvä ilmastointi,lähtee kylmälläkin hienosti käymään,kiva ajettava,tilava,ainut miinus on bensankulutus,maantie n.8-9L/100km kaupunki ajo n.13-15L/100km,parikuukautta sitten kävin sen katsastamassa sitä ennen vaihdoin rekisterikilven valon,mitään muuta en tehnyt,läpi meni,jarrut oli ihan OK

    • Hyrsleristi

      Mulla -03 manuaali 2.4. Käsijarrun ja samalla jarrut jouduin hyvin pian uusimaan (500e). Komppaan 3.3:en puolesta juri sen takia, ettei jakohihnaa tarvi vaihtaa. Vaihto maksaa Suomessa toista tonnia, eli isoman moottorin tuomat kustannukset eivät välttämättä ole korkeampia. Vinkkinä mainittakoon, että Tallinnassa huollot huomattavasti halvempia.

      Renkaiden kuntokin kannattaa tsekata tarkkaan, uusi setti kuitenkin kuutisen sataa alkaen.

      Tosi mukava ajettava, mutta manuaali on aika hanurista varsinkin ruuhka-ajossa. Tavaratilaa voisi olla enemmän.

      Mun on jotenkin vaikea uskoa, että käsijarrun ongelmat johtuu sen käyttämättömyydestä automaatin takia. Silloinhan katsastustilastojen hännillä olisi muitakin automaatteja. Itse jouduin säädättämään käsijarrun jo 10 kuukautta vaihdosta, kun se jäi vähän päälle ja vinkui ajossa. Ja käsijarrua olen käyttänyt ahkerasti.

      1.5 vuoden kokemuksen jälkeen olen miettinyt, oisko C8, 807 tai Espace olleet parempia valintoja.

      • 3.3 OK

        Voyagerin ksäjarrukenkiä "työntää" ulospäin sellainen linkku, joka käyttämättömänä ruostuu, eikä palaudu takaisin, jolloin käsijarru jää päälle. Kun käsijarrua käyttää, näin ei pääse tapahtumaan.


    • zeismo_lanttio

      Ehdottomasti voi suositella amerikan "taximallia" 3.3 joka kestää maailman tappiin. Korikaan ei tunnu ruostuvan, joten mitään erityisempiä korjauksia ei tule öljynvaihtojen lisäksi.

    • Unohda !

      Lue vähän enemmän näitä juttuja niin tiedät, että kyseessä on täysi susi autoksi. Muutama merkkiuskovainen yrittää epätoivoisesti puolustaa sitä, mutta faktat on faktoja. Mulla on kahdella tutulla vastaava ja molemmilla auto on jatkuvasti pajalla ja mikä pahinta, korjaaminen on sika kallista suorastaan ryöväystä. jos itse osaat korjailla autoa, niin miksei sitten mutta muuten kehotan pysymään erossa. Lisäksi auto kuluttaa aivan mielettömän määrän menovettä, sen vakuutusmaksut ovat korkeimmat ja autoveroja myös maksat korkeimman mukaan. Halpa ostohinta häämää monet, mutta se ei ole sattumalta halpa. Ajattele nyt 60 tuhatta euroa uutena maksaneesta autosta saat 5 käyttövuoden jälkeen enään 10 tuhatta vaihdossa. Kyllä markkinatalous hinnoittelee oikein autot, ei ole todellakaan sattumaa että voyager menettää arvonsa hetkessä.

    • Halvalla saa hyvää

      Mutta mutta. Meillä on perheessä kaksi 3.3 07 ja 08 molemmat toimii kuin buikki,
      Aiemmin ollut 1997 ja 2002 2,4 toimineet aivan loistavasti. Vanhempaan kaveri teki etupää remontin (ostin osat itse Motonetistä, koko homma maksoi 200 euroa, samalla hinnalla korjasi käsijarrun. Sen korkaamiseen tarvittiin vain hitsipilliä eikä yhtään varaosaa. Neljänkymmenen vuoden aikana meillä on ollut n.30 erimerkkista autoa, Voja on kaikilta osin ylivoimainen. Ai niin, yhtäkään ei ole hylätty katsastuksessa.

    • unohda voja

      Heh heh hehhheeee, kyllähän vojakkerilla ei römpsää irtoa, vaikka siinä on markkinoiden parhaat tila takana "harrastuksille". Naiset nauraa voiakkeri kuskeille.

      Osta poika bemari, sillä saat jatketta ja ihailua osaksesi. Jos oikeasti tilaa tarvitset, niin mersulta löytyy pari mallia isoa kuormajuhtaa ja silti saat arvostusta naaraiden silmissä.

      • 2.4 vojo

        Osta poika penispumppu :) meikä ajaa vojaakkerilla kun on niin iso muna ;) ei kato mahu bemariin..


    • Anonyymi

      Lada on paras

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

      Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      80
      8016
    2. Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut

      Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m
      Maailman menoa
      89
      6053
    3. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

      Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      85
      5543
    4. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      67
      5466
    5. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

      eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      113
      4710
    6. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

      Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      121
      2462
    7. Ei välimatka meitä erottanut

      Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e
      Ikävä
      5
      1329
    8. Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!

      Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol
      Maajussille morsian
      7
      1324
    9. Kohta taas mesikämmeneen

      Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa
      Ähtäri
      43
      1154
    10. Olin ihan varma että sä olet se oikea

      Tunteet kuitenkin kuoli käyttäytymisesi johdosta. Hyvin tehty jos oli tarkoituskin. Oppia ikä kaikki ja jotkut ei opi ko
      Ikävä
      52
      1153
    Aihe