Voyager 2.4 -02 Kannattaako

Pieni muna iso auto

Eli kannattaisko ostaa ks. auto kun perhekoko se ku kasvaa ja aikas edullisesti tollasia sais. Tekeeköhän mitään. Seisontajarrun takia näytti katsastus tilastossa roikkuvan sijalla 41. Mutta mitähän sieltä on muuta löytynyt??
Aitoja kokemuksia kaivataan, jotta kaikki pääsis matkaan :)

11

830

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3.3 OK

      Seisontajarru on ongelma, jos sitä ei käytä ja kun valtaosa Voyagerista on automaatteja, eivät ihmiset käytä kässäriä. Vivusto on helppo herkistää itsekin, jos jotakin pystyy tekemään.

      2.4 on usein manuaali, joten manuaalissa kässäriä yleensä käytetään.

      3.3 on mielestäni oikea moottori tähän autoon. Siinä ei ole jakohihnanvaihtoja, joka kompensoi hiukan suuremman kulutuksen kustannuksia. 3.3 on myös varmatoimisempi kuin 2.4. Automaatin huoltohistoria on tärkeä selvittää.

      Voyager on paljon mainettaan parempi, kunhan et sorru dieseliin.

      • voyagerin käsijarru

        Ei se voyagerin käsijarru mikään kummajainen ole huoltaa. Vuosimallissa 2000 on takana levyt, mutta silti rumpukäsijarru sen sisällä. Jos huollat itse, tee seuraavasti
        - pyörän pultit hieman auki
        - ko puoli tunkilla ylös sekä turvallinen tuki alle ennen pyörän irroitusta
        - jarrulevyn irroittaminen vaatii jarrusatulan irroittamisen parilla pultilla. Vaatii 6-koloavaimen, jota joudut hieman ahtaassa paikassa tunkemaan itsesäsi kohti (ellet pääse kokonaan auton alle. Ovat siis korin puolella mustien kumiputkien sisällä
        - avaa jarrupaloja hieman sopivalla meisselillä ja nosta satula jarruputkia katkomatta sivuun, vaikka rautalangalla kiinni niin ettei roiku jarruputken varassa. Jarruputkea ei tarvitse irroittaa.
        - jarrulevyn takana on suojalevy, jonka alapuolella on n 2x1cm musta kumisuoja. Poista se ja kärjestään taitetulla meisselillä pääset tuosta pienestä reiästä löysyttämään käsijarrusatuloita. Voit lampulla nähdä pienen rattaan, jota pitää pystyä kääntämään. Käsijarru ei tietenkään saa olla päällä. (Huomaat kyllä pian jos veivaat väärään suuntaan- jarrulevy ei pyöri lainkaan, jos ratas jumittuu ja on veivattu väärin
        - sitten voit vetää jarrulevyn irti.
        - sisällä on helposti ruostetta ja muuta pölyä - paineilma on hyvä puhdistukseen, kunhan suojaat silmäsi
        - jotta saat jarrukengät irti, on sinun irroitettava kolme jousta ja keskellä olevat kiinnittimet (90 ast kääntö)
        - seuraavaksi suosittelen, että irroitat myös takasuojalevyn läpi menevän vivuston (käsijarruvaijerin pää kiinni suojalevyn toisella puolella). Vipu lähtee ulos tietyssä asennossa.
        - voitele ko vipu esim alumiinipastalla, grafiittivaseliinilla (vast) niin että se liikkuu notkeasti.
        - Sen jälkeen voit tehdä kaiken päinvastaisessa järjestyksessä (laita rasvaa myös jarrukenkien alapäässä olevan kiristysrattaan akselin sisään
        - Jarrukenkien jouset ovat hankalahkoja laittaa, aloita ylhältä ja ole kärsivällinen
        - kun olet saanut ne ja jarrulevyn paikalleen, kiristä suojalevyn taka-aukosta jarrukengät kohdalleen (kun jarrusta vetää, jarrulevy ei pyöri)
        - alumiinipastaa (vast) kannattaa laittaa myös jarrusatulan pultteihin.
        HUOM Vaijjeria ei tarvitse kiristää mistään, jos sinulla on käsijarru etupenkkien keskellä. (Jalkapoljin mallista en tiedä)

        Miksi tämä selostus. Jos tästä on jollekin apua niin hienoa. Itse olen saanut teiltä, arvoisat lukijat, monta vinkkiä, joten annan osuuteni tässä kiitosmuodossa.


    • frangröbbä

      vaimolla ollut muutamanvuoden kyseinen auto,toiminut kuin unelma,ei ole vikoja ollut,ihan normaali huollot tehty,käsijarrukin toimii kunhan silloin tällöin sitä viitsii käyttää ettei jämähdä,auto lämmin,lämpenee nopeasti,hyvä ilmastointi,lähtee kylmälläkin hienosti käymään,kiva ajettava,tilava,ainut miinus on bensankulutus,maantie n.8-9L/100km kaupunki ajo n.13-15L/100km,parikuukautta sitten kävin sen katsastamassa sitä ennen vaihdoin rekisterikilven valon,mitään muuta en tehnyt,läpi meni,jarrut oli ihan OK

    • Hyrsleristi

      Mulla -03 manuaali 2.4. Käsijarrun ja samalla jarrut jouduin hyvin pian uusimaan (500e). Komppaan 3.3:en puolesta juri sen takia, ettei jakohihnaa tarvi vaihtaa. Vaihto maksaa Suomessa toista tonnia, eli isoman moottorin tuomat kustannukset eivät välttämättä ole korkeampia. Vinkkinä mainittakoon, että Tallinnassa huollot huomattavasti halvempia.

      Renkaiden kuntokin kannattaa tsekata tarkkaan, uusi setti kuitenkin kuutisen sataa alkaen.

      Tosi mukava ajettava, mutta manuaali on aika hanurista varsinkin ruuhka-ajossa. Tavaratilaa voisi olla enemmän.

      Mun on jotenkin vaikea uskoa, että käsijarrun ongelmat johtuu sen käyttämättömyydestä automaatin takia. Silloinhan katsastustilastojen hännillä olisi muitakin automaatteja. Itse jouduin säädättämään käsijarrun jo 10 kuukautta vaihdosta, kun se jäi vähän päälle ja vinkui ajossa. Ja käsijarrua olen käyttänyt ahkerasti.

      1.5 vuoden kokemuksen jälkeen olen miettinyt, oisko C8, 807 tai Espace olleet parempia valintoja.

      • 3.3 OK

        Voyagerin ksäjarrukenkiä "työntää" ulospäin sellainen linkku, joka käyttämättömänä ruostuu, eikä palaudu takaisin, jolloin käsijarru jää päälle. Kun käsijarrua käyttää, näin ei pääse tapahtumaan.


    • zeismo_lanttio

      Ehdottomasti voi suositella amerikan "taximallia" 3.3 joka kestää maailman tappiin. Korikaan ei tunnu ruostuvan, joten mitään erityisempiä korjauksia ei tule öljynvaihtojen lisäksi.

    • Unohda !

      Lue vähän enemmän näitä juttuja niin tiedät, että kyseessä on täysi susi autoksi. Muutama merkkiuskovainen yrittää epätoivoisesti puolustaa sitä, mutta faktat on faktoja. Mulla on kahdella tutulla vastaava ja molemmilla auto on jatkuvasti pajalla ja mikä pahinta, korjaaminen on sika kallista suorastaan ryöväystä. jos itse osaat korjailla autoa, niin miksei sitten mutta muuten kehotan pysymään erossa. Lisäksi auto kuluttaa aivan mielettömän määrän menovettä, sen vakuutusmaksut ovat korkeimmat ja autoveroja myös maksat korkeimman mukaan. Halpa ostohinta häämää monet, mutta se ei ole sattumalta halpa. Ajattele nyt 60 tuhatta euroa uutena maksaneesta autosta saat 5 käyttövuoden jälkeen enään 10 tuhatta vaihdossa. Kyllä markkinatalous hinnoittelee oikein autot, ei ole todellakaan sattumaa että voyager menettää arvonsa hetkessä.

    • Halvalla saa hyvää

      Mutta mutta. Meillä on perheessä kaksi 3.3 07 ja 08 molemmat toimii kuin buikki,
      Aiemmin ollut 1997 ja 2002 2,4 toimineet aivan loistavasti. Vanhempaan kaveri teki etupää remontin (ostin osat itse Motonetistä, koko homma maksoi 200 euroa, samalla hinnalla korjasi käsijarrun. Sen korkaamiseen tarvittiin vain hitsipilliä eikä yhtään varaosaa. Neljänkymmenen vuoden aikana meillä on ollut n.30 erimerkkista autoa, Voja on kaikilta osin ylivoimainen. Ai niin, yhtäkään ei ole hylätty katsastuksessa.

    • unohda voja

      Heh heh hehhheeee, kyllähän vojakkerilla ei römpsää irtoa, vaikka siinä on markkinoiden parhaat tila takana "harrastuksille". Naiset nauraa voiakkeri kuskeille.

      Osta poika bemari, sillä saat jatketta ja ihailua osaksesi. Jos oikeasti tilaa tarvitset, niin mersulta löytyy pari mallia isoa kuormajuhtaa ja silti saat arvostusta naaraiden silmissä.

      • 2.4 vojo

        Osta poika penispumppu :) meikä ajaa vojaakkerilla kun on niin iso muna ;) ei kato mahu bemariin..


    • Anonyymi

      Lada on paras

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

      kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      8078
    2. Pieni häivähdys sinusta

      Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3862
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

      Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1906
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

      Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1340
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

      r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1163
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

      Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      31
      1089
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

      Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      11
      885
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

      Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      847
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

      Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      822
    10. Känniläiset veneessä?

      Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      27
      772
    Aihe