Terve,
Onko kenelläkään tietoa että paljonko maksaa kiinteän bensatankin teettäminen veneeseen.
Löytyykö pk-seudulta firmoja jotka näitä tekee?
Lähinnä ajattelin sijoittaa kiinteän tankin Flipper 575 veneen perään missä on tilaa kahdelle 20 litran irtotankille. Jos tähän tilaan teettäisin ko. tilan mukaisen tankin niin tilavuus olisi varmaan n.60-80 litraa mikä mahdollistaisi jo ihan toiset toimintaetäisyydet veneelle.
Kiinteän bensatankin teettäminen veneeseen
7
5037
Vastaukset
- Yrjö
Kylmäteräs Oy on Tattarinsuolla. Sieltä kannattaa kysyä. On siellä myös muita ruostumattoman ja haponkestävän levyn käsittelyyn tottuneíta yrityksiä.
Ongelmana näissä yksityisten teettämissä hommissa on usein huonot suunnitelmat ja piirustukset. Tavalliselle Matti Meikäläiselle mittaaminen on jo varsin vaativa suoritus. Siintä armeejan palveluksessa olevasta sukulaismiehestä, jolla on aikaa mittailla ja piirtää työaikana ei myös ole paljon apua. Tulos on yhtä huono tai huonompi.- Tietoa
Vantaalla sellainen yritys kuin Mecafer Oy varmasti osaa tehdä tankin! Kokeneet ihmiset ketkä varmasti osaa tehdän kyseiseen veneeseen tankin!
- tuntematon
Tietoa kirjoitti:
Vantaalla sellainen yritys kuin Mecafer Oy varmasti osaa tehdä tankin! Kokeneet ihmiset ketkä varmasti osaa tehdän kyseiseen veneeseen tankin!
Rosterisessa on tietenkin puolensa mutta itse hommasin Keskon maahantuoman Tempo-merkkisen muovitankin. Vetoisuus 45 litraa ja sattui parin sentin tarkkuudella meikäläisen paatin "ruumaan". Tempolla on laaja valikoima ja hinnat mielestäni kohtuulliset. Tuo 45 litrainen taisi olla jotakin 80€.
- joku
Eikö rosteritankissa ole kipinöintivaara?Meinaan vaan jos on bensakone josta puhutaan,olen ainakin yleensä kuullut että löpökoneissa käytetään metallitankkeja mutta bensan kanssa muovi/lasiluitutankki olisi turvallisempi?Bensa höyrystyy ja on aika herkkää syttymään.Jos on kiinnostunut lasikuitutankista joka on tehty mittojen mukaan,niin voisi kysellä Hk-kuituosasta suonenjoella.Tosin ei taida ihan olla pk-seutua,mutta posti kulkee.
- TSU
Itse tilasin meredinistä (www.meredin.fi moottorivarustus => perämoottorivarustus ja sivun alalaidassa) ruostumattomasta teräksestä tehdyn 60 litraisen tankin (600x400x250) joka sopii Flipper 575 HT:n tankkitilaan passelisti. Varalla pidän 20 litraista moottorin omaa tankkia mukana. 80 litralla ajelee jo mukavasti matkaa...
- HT Veneilijä
Terve,
Vaikuttaa varsin asialliselta mutta onpa tankilla tyyris hinta 228€ ;-( Mutta mikäpä veneilyssä ei maksaisi.
Miten muuten asensit tuon tankin HT575 veneeseen ? Lähinnä kun olen itse miettinyt että olisi hyvä jos tankkauksen voisi tehdä moottorikaukalossa jotta ei tarvitse läträtä bensan kanssa matkustamon puolella.
Onkohan siis mahdollista liittää tuohon Meredinin tankkiin sellaista putkistoa millä tankkauksen voisi tehdä veneen ulkopuolelta mm. moottoritilasta? - TSU
HT Veneilijä kirjoitti:
Terve,
Vaikuttaa varsin asialliselta mutta onpa tankilla tyyris hinta 228€ ;-( Mutta mikäpä veneilyssä ei maksaisi.
Miten muuten asensit tuon tankin HT575 veneeseen ? Lähinnä kun olen itse miettinyt että olisi hyvä jos tankkauksen voisi tehdä moottorikaukalossa jotta ei tarvitse läträtä bensan kanssa matkustamon puolella.
Onkohan siis mahdollista liittää tuohon Meredinin tankkiin sellaista putkistoa millä tankkauksen voisi tehdä veneen ulkopuolelta mm. moottoritilasta?Onhan tuolla hintaa, mutta kyllä se teettäminenkin varmasti maksaa...
Tankki hihnoilla kiinni lattiaan. Pysyisi varmaan ilman hihnojakin, sillä se on ainakin omassa veneessäni juuri oikean mittainen pitkittäin tankkitilaan. Ei liiku mihinkään. Varmuudeksi vedin vielä maadoitusjohdon tankista veneen miinuskiskoon, en tiedä onko tarpeellista?
Tankkauksen hoidan tankin omasta korkista. Tankissa ei ole vakiona kuin huohotus ja koneelle menevän letkun liittimet. Tankin huohotuksen vedin sen sijaan letkulla ja runkoläpiviennillä moottorikaivoon (muista vetää ilmaletku niin ettei sen kautta pääse vettä tankkiin) ettei tarvi pelailla korkin ilmaruuvin kanssa (voi olla aina kiinni). Toki tuollaisen ehdottamasi tankkaussysteemin voi kaiketi virittää, mutta sille tulee taas lisää hintaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482483
- 1801718
- 921588
- 691543
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6935- 80924
- 68871
- 59835
- 61808
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes176800