Paljon kysymyksiä - apua

Pikaista neuvoa

Voisiko joku ihan ruohonjuuritasolta neuvoa. On vuosia ollut pöytäkone ja siinä Elisa kaapeli laajakaista ADSL nopeus 24 M/1M (eli fyysinen pieni modeemi merkkiä A-Link, jossa yksi piuha menee puh.töpseliin ja toinen menee pc:hen) sekä tietoturvasopimus jotka maksetaan Elisan puh. laskussa joka toinen kk. Nyt täytyisi vanha pöytäkone vaihtaa uuteen läppäriin. Jatkuuko kaikki ennallaan tökkimättä jos vain kiinnitän tämän ADSL modeemin toisen piuhan uuteen läppäriin? Vai pitääkö tehdä uusi sopimus? Mistä saisi ostettua läppärin jossa jo valmiiksi olisi asennettu Windows, internetti ja esim tietoturva?
Ettei tarvitsisi kotona alkaa ohjelmoida räpeltää. Vai kannattaisiko Elisan sopimus ADSLstä irtisanoa? Onko nykyiset läppärit langattomia, ettei fyysistä modeemi-laitetta enää edes kannattaisi edes pitää?

1

107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gt5...

Minä tein näin: Irtisanoin Elisan ja otin Saunalahden tarjousliittymän ja sain ilmaisen wlan adsl modeemin, 6kk puoleen hintaan, ja hintakin halpeni vaikka nopeus nousi. Katso Sauniksen sivuilta onko tarjouksia saatavilla asuinpaikallesi. Huvittavaa on että operaattori ei todellisuudessa vaihdu, on edelleenkin Elisa.Kaikissa uusissa läppäreis on wlani ja internetti ja tietoturvan saat ilmaiseksi Microsoftilta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      3002
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      71
      2881
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1842
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1699
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1667
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1632
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1620
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1279
    Aihe