Eilen illalla ja tänään mua on puristanut kamalasti palleaa. Ottaa hengeen ja tuntuu ettei saa tarpeeksi happea. Kipu säteilee myös selkäpuolelle välillä. Lisäksi viime yönä kuume nousi ihan yhtäkkiä 38.2 asteeseen ja tänään on ollut lämpöä. Perjantaina mulla todettiin raudanpuuteanemia ja jouduin sen takia sairaalaan saakka - annettiin 2 pussia verta ja sitten vielä maanantaina rautalääkettä suoraan suoneen. En tiedä liittyykö noi sitten mitenkään toisiinsa... mutta vielä on siis auki että mistä toi mun anemia johtui. Ainoa vaihtoehto jota vielä epäillään ja tutkitaan on raudan imeytymishäiriö..
Joka tapauksessa, joku viisas AUTTAKAA.
Palleaa puristaa!
5
3713
Vastaukset
- Ananau
Et kerro kuinka vanha olet. Noilla oireilla kannattaisi hakeutua pikimiten lääkärin vastaanotolle jotta voidaan sulkea pois sydänperäiset ja muut vakavammat syy kuten keuhkoveritulppa, keuhkokuume, haima- tai sappirakkotulehdus. Ilmeisesti anemian takia on tehty jo mahan ja paksusuolen tähystykset?
- puuh puuh
Minullakin on palleapuristusta silloin tällöin, ollut vuodesta 2007 lähtien. Viime kesänä eteisvärinän aikana oli tosi pahana puristus ja hengenahdistus. Rytmi on nyt normaali. Käytän rytmilääkettä, mutta olen vähentänyt sitä. Viime päivinä rasituspuristus on alkanut taas.
Lääkärit eivät ole keksineet, mistä se johtuu eivätkä ole kovin paljon yrittäneetkään selvittää. Luulin, että se loppuu sappirakon leikkausessa, mutta ei se näköjään loppunut, kun nyt tulee takaisin. Keuhkoja on kuvattu seitsemän kertaa viime vuonna. Tähystykset tehtiin viime kesänä ilman mitään erikoisia löydöksiä. - kipujennainen
Olen vasta 17.v ..kuukauden päästä 18v. Tähystyksiä ei vielä ole tehty, mutta ne saatetaan tehdä jos verikokeista jotain löydetään. Sillä anemian syyn selvittely tosiaan on kesken ja avoinna olevia verikokeiden tuloksia selviää tiistaina. Nyt kipu on vähän helpottanut, mutta tosin olenkin ottanut kipulääkettä kuumeeseen...
- Ananau
Tulehduskipulääkkeet (burana etc.) ärsyttävät mahan limakalvoa ja niiden runsas käyttö voi nuorellakin johtaa mahan limakalvon verenvuotoihin, joka sitten johtaa anemisoitumiseen.
Ikäisesi naisen tavallisin raudanpuuteanemian syy on kuitenkin runsaat kuukautiset. Muut mahdolliset syyt pitää toki selvitellä ja poissulkea, niinkuin nähtävästi nyt tehdään. Suonensisäisestä rautalääkityksestä saattaa joskus tulla kuumereaktio ja lihaskipuja päivienkin kuluttua, mutta kuumeilun ja vatsa/rintakipujen kanssa ei todellakaan liian pitkään kannata kotona kärvistellä. Voit varmastikin ottaa yhteyttä sairaalan, jossa tutkimukset ovat kesken! - kipujennainen
Kiitos Ananau. Viestistäsi oli apua. Kuumetta ei enää ole eikä kipua palleassa. Yskä vähän vaivaa, mutta taitaa olla perusflunssaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722698
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232672Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1072322- 341619
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2391553- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt401475- 281270
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201216- 951181