Mistä voi johtua että vasen pohje turpoaa iltaa kohden aina vähäsen? Aamulla ei oo ollenkaan turvotusta. Tätä turvotusta on nyt tullut kolmena päivänä peräkkäin :-/ Ei oo kipua tai mitään, ja pohje tuntuu muuten ihan normaalilta. Oon 18-vuotias tyttö.. Normaalipainonen ja muuten terve.. Apua..?
Pohje turpoaa
5
497
Vastaukset
- ++++
Eiköhän lähes kaikilla ihmisillä jalat tai jalka turpoa iltaan mennessä. Tarkkaile missä asennossa sitä jalkaasi pidät päivän mittaan ja kokeile toisenlaista asentoa jos turvotus jatkuu. Esim. itselläni toisen jalan pitäminen toisen jalan päällä turvottaa jalkaa kun veri ei kunnolla kierrä.
- Tukos
Terve, jos tunnet kipua pohkeessa turvotuksen lisäksi, kyseessä voi olla laskimotukos. Kannattaa tässä tapauksessa ottaa välittömästi lääkäriin yhteyttä ja välttää liikkumista. Laskimotukoksissa vaarana että tukos lähtee liikkeelle ja menee keuhkoihin ja sydämeen, sitten onkin leikki kaukana.
- tohtorismiäs
Kyllä kannattaa mennä lääkäriin jokaisesta pienestä turvotuksesta( myös aivoissa) ja itikan pistosta jos pisto kohta on kipeä illalla: Voi olla vaikka minkälaista tukosta joka lähtee liikkeelle, kuten esimerkiksi vessanpöntöllä kun piyllistää niin eikös sieltä joku tukos yleensä tipahda!
Sama se on näissä pohkeissakin ainakin kesäkuumalla kun korkkareissa kävelee niin katos vaan pohkeet turpoo ja kipuakin on!! ..ja entäs sitten nämä turvotukset esileikin aikaan kun tyttöyst'v' hiplailee pitäskö mennä lääkäriin jos tuntuu hieman kipeältä kun esinahka ahdistaa , mutta mistäs sitä tietää jos vaikka laskimotukos on päällä ````==???
- os..
Jos sydän on hieman heikko, se ei nestettä voi kerääntyä jalkoihin. En osaa sanoa tätä tarkemmin, mutta minulla on ollut ajottain jalkojen turpoamista.
Käytin Furix (Furosemid) nimistä lääkettä, mutta huomasin sen aiheuttavan kovaa kipua nilkassa. Netissä löytyy lisää tietoa sen haittavaikutuksista (englanniksi tai ruotsiksi). - Veritulpan kokenut
Käytätkö e-pillereitä? Ne nimittäin altistaa veritulpille ja kuvailemasi turvotus voisi viitata tulppaan. Etenkin vasen jalka on altis veritulpille. Mene ihmeessä lääkäriin, että varmistavat tilanteen ja kerro mahdollisesta e-pillereiden käytöstä. Voivat ainakin ottaa verinäytteen (figg) joka kertoo onko kehossa veritulppia. Ja kuten joku jo tuossa aiemmin mainitsi, vältä liikkumista, sillä se edesauttaa mahdollisen tulpan liikkumista keuhkoon ja sitten onkin hengenvaarallisesta tilasta kyse!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1956828- 1592016
- 1131668
- 511370
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551218Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501088Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu991055Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6967Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251934- 41919