Eli minulta otettiin nyt ihan vasta kolesteroliarvot ja samalla pyysin ottamaan kilpirauhasarvot, kun on ollut erinäisiä oireita nyt pitkin talvea. On ollut ihan järkyttävää väsymystä, paino on noussut, energiaa ei ole mihinkään ja semmoista ihme turvotusta käsissä ja jaloissa.
Noh, nämä arvot nyt sitten otettiin ja TSH oli 0,81 mU/l ja T4V oli 15 pmol/l. Voisiko joku nyt kertoa onko nämä normaaleja ja voiko nämä oireet johtua näistä kilpirauhasarvoista?
Voisiko joku asiasta tietävä vastata?
5
496
Vastaukset
- Muori vaan
Normaalit TSH arvot ovat 0,3-4,0
ja T4V arvot 9-21
Itselläni on ollut kilpirauhasen vajaatoimintaa eli TSH arvo ollut liian korkea ja samaten T4V liian korkealla.
Vajaatoimintaan kuuluu palelu ja väsymys.
Mulle terveydenhoitaja sanoi, jota ihanne TSH arvo olisi jotain 2,0 eli sen mukaan sulla voisi olla ehkä liikatoimintavaara. Oireet voisi ehkä viitata tähän?
Mene kuiteski kysymään kunnon lääkäriltä!- Kyllästynyttohtoriin
Mulla taas muut arvot normaaleja, mut TSH Tyrazol-lääkityksestä huolimatta alle 0.01.
Siis on ollut:
T4v 11.0 tai 13.2 tai 16.4.
T3v 5.2 tai 6.2 tai 6.5.
TSH aina ollut alle 0.01, oli lääkitystä tai ei.
Liikatoiminnaksi todettu.
Olen kuitenkin kuullut, että vasta-ainetestit pitäisi tehdä myös.
Lisäksi olen lukenut, että TSH alhainen, muut liian korkeita, vasta-ainetesti tehty, vasta sitten voi diagnoosin antaa.
Taidan vaihtaa tohtoria. - Kenpä tietää
Mulla oli TSH jotain 0,5 ja lääkärin mielestä tuo oli oikein hyvä arvo.
- Ken sen tietää?
Puhtaasti arvojen perusteella voisi olettaa, että oireesi eivät johdu kilpirauhasestasi. Arvot ovat itse asiassa tosi hyvät.
- jodia...
http://naturally-luonnollisesti.blogspot.com/2011/02/jodipuutos-bromi-joditerapia-ja.html
Laaja kilpirauhastesti
Kilpirauhasen toimintahäiriöiden odotettua laajempaan esiintyvyyteen on viime aikoina kiinnitetty runsasta huomiota. Äskettäin tehdyssä Yhdysvaltalaisessa tutkimuksessa todettiin, että terveiksi luokitelluista ihmisistä 9.5 %:lla oli kilpirauhashormonien epätasapaino. Samat tutkijat havaitsivat, että 40 %:lla kilpirauhashormonia syövistä henkilöistä TSH-hormoni oli viitealueen ulkopuolella. Tutkimustieto suomalaisesta väestöstä puuttuu, mutta on vahvoja epäilyksiä, että tilanne on varsin samanlainen myös meillä. Kilpirauhasen vajaatoimintaan saattaa myös vaikuttaa nykyisen suolattoman dieetin suosiminen Suomessa. Maaperämme on jodiköyhä ja useimmiten vain suolaan lisätty jodi takaa riittävän jodin saannin. Myös hivenainetesteissä suomalaisilla on todettu erittäin alhaisia jodipitoisuuksia.
MDD tarjoaa lääkäreille laajaa kilpirauhastestiä, jossa määritetään:
- TSH
- Vapaa T3
- Vapaa T4
- Käänteinen T3
- Tyreoglobuliinivasta-aineet
- Tyreoideaperoksidaasi vasta-aineet
Testi pyrkii selvittämään kilpirauhasen aineenvaihdunnan ja kilpirauhasen autoimmuunisairaudet
http://www.mdd.fi/Laboratoriotestit_tekstit/hormonit.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184631Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4982437Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1422001Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.181909- 811586
- 1461505
- 121186
- 102984
- 124842
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik40839