Hei,
suunnittelen siis Marja-aronia aitaa. Ongelma on se, että rajakohdassa on paljon kallota ja savista maata. Ajattelin ensin tehdä muurikivestä korotuksen puskia varten, kunnes muurikivien hinta selvisi. Aitaa tulee noin 16 m.
Nyt olen ajatellut toteuttaa korotuksen painekyllästetyllä laidoilla. Eihän se ikuinen ole, mutta saapahan aidan kasvamaan noin aluksi.
Onko kenelläkään kokemusta korotuksen tekemisestä, mitä siinä pitäisi ottaa huomioon, kuinka paljon puskat tarvitsevat multaa, pitääkö lautojen ja mullan väliin laittaa jokin erotuskangas, miten laudat saisi kestämään mahdollisimman pitkään, onko jotain muita toteutustapoja tehdä korotus?
Marja-aronia aita kallion päälle
lumi vois sulaa jo
1
287
Vastaukset
- sirkkujii
Itse olen tehnyt luonnonkivistä reunaa korotuksille, mutta on sen verran työlästä että suunnittelen toiselle puolelle pihaa juuri tuota lautaversiota.
Itse olen ajatellut laittaa laudoituksen ja mullan väliin sokkelin päälle tarkoitettua patolevyä eristämään mullasta tulevaa kosteutta vastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t745068- 332851
- 402574
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin261973Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401912Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?291759- 951752
- 1671617
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241358Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät941220