Ihana odotus! :)

onnihappy

Heippa kaikki odottajat ja paljon, paljon onnea teille tulevan vauvan johdosta! ♥
Tässä olen onneni kukkuloilla ja ajattelin, että voitaisiin kaikki odottajat jakaa omia tuntemuksiamme, niin huonoja kuin hyviä :)
Voisi kysellä jtn, kertoa ihan muuten vaan fiiliksiä yms :) kertokaa itsestänne!

Itse olen 20-vuotias avoliitossa asuva onnellinen odottaja. Avokin kanssa eka lapsi odotuksessa ja laskettu aika olisi toukokuussa. Nyt ollaan rv 32 3 ja synnytys alkaa lähestyä uhkaavasti huhuuu.. en oikeastaan pelkää, jännittää tietenkin jonkin verran ja lähempänä vielä enemmän varmaankin! Tänään järjestin vauvan vaatteet hyvään järjestykseen ja tein pedin valmiiksi :) Siitä tuli tosi hyvä fiilis, ei malta odottaa et pieni on täällä.. ♥

Siitä on aikaa ku oon viimeks vauvaa sylissä pitänyt. Nuorin siskoni on 3-vuotias, eikä hän enää oikein vauvasta mene, heh. Mut onneksi on tosiaan kokemusta vauvoista (vauvan hoidosta) niin ei oikeastaan ressaa että osaanko minä nyt vauvaa pitää sylissä, osaanko vaihtaa vaatteet, vaipat yms niin siinä mielessä hienoa :)

Mulla on yllättävän "helppo" raskaus ollut tähän mennessä. Alkuraskaudessa ei ollut muita oireita kuin aivan älytön kuvotuksen tunne jatkuvasti muutaman viikon. Se oli kyllä kauheaa kun sai oksennella monesti päivässä, mutta meni sitte ohitse onneksi. Rinnat olivat arat aika pitkään, mutta eivät ole nyt viikkoihin olleet :) Kasvaneet ovat yhdellä koolla, yhyy kun jo ennestään oli iha tarpeeks isot nii nyt tuntuu et ovat aivan liian isot (no mies tietysti tykkää :D).
Nyt on parin viikon ajan alkanut iho kutiamaan hulluna.. vatsan ympäriltä, rinnoista, jaloista, käsistä.. iho vissiin venyy ja aiheuttaa kutinaa ainakin vatsan ja rintojen ympärillä, toivottavasti ei oo kädet ja jalat turpoamassa kuitenkaan..

Kaikki on hyvin mennyt tähän mennessä, neuvolassa kaikki ollut ok ja vauvan liikkeet tuntuvat ja näkyvät erittäin hyvin :)

Tällaista, antakaa tulla vain hehkutusta tähän keskusteluun! :) ♥

7

290

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 29+2

Oletko kertonut kutinasta neuvolassa? Ettei vain olisi hepatoosi. Asia pitäisi tarkistaa verikokeella.

" * Raskaushepatoosi: Maksan toimintahäiriö, jossa äidin maksa -ja sappihappoarvot kohoavat.Se ilmenee kutinana erityisesti vatsan ja käsivarsien alueella. Hepatoosi vaatii lääkitystä ja tarkkaa sikiön ja äidin seuraamista koko loppuraskauden ajan. Hepatoosi-tapauksissa synnytys käynnistetään useimmiten ennen raskausviikkoa 38, koska kohtukuoleman riski on tuntemattomasta syystä kohonnut lähellä laskettua aikaa. Tarkkaan ei tiedetä, miksi pienellä osalla odottajista hepatoosi puhkeaa"

http://fi.wikipedia.org/wiki/Raskaus

Sinuna ottaisin pikaisesti yhteyttä neuvolaan tai sitten suoraan äitiyspolille. Toki iho kuivuu ja kutiaa, mutta esim. käsien kutina ei johdu ihon venymisestä.....

Itselläni todettiin hepatoosi es. raskaudessa (hyvin vähäisellä kutinalla) viikoilla 39 1 ja synnytys päätettiin käynnistää saman tien.

Onnellista loppuodotusta

• 23+2

Samoin, menisin tarkistuttamaan tilanteen.

• onnihappy

no hui en oo osannu yhtää aatella et vois olla vaarallista! viime lääkärikäynnillä mainitsin kutiavasta ihosta, mutta lääkäri ei kysellyt mitään siitä.. oli tosin nuori lääkäri ja muutenki se käynti oli vain sellainen "nopea", semmoisella liukuhihna toiminalla mentiin. Pitääpä ottaa asia neuvolassa puheeksi

• onnihappy

mutta silti, tää keskustelu ei ole vielä suljettu :D antaa tulla vain tekstiä..

• maria321

Toivottavasti toi sun kutina ei ole mitään vakavaa!

Täälläkin odotus on ollut yllättävän helppoa (tähän asti). Ollaan siirtymässä 15. viikkoon ja olen kyllä kiitettävästi säästynyt kaikilta hankalilta oireilta, kuten oksentelulta :) Väsymys on oikeastaan ainoa joka välillä piinaa.. Ollaan pikkuhiljaa uskallettu tehdä vähän hankintoja vauvan tuloa varten. Mähän voisin tietenkin ostella vaikka mitä ihanaa taukoamatta, mutta koitetaan nyt pitää järki kädessä ;)
      Mäkin olen nuori odottaja, 18-vuotias ja siis esikoinen kyseessä :) Lähipiirissä ollaan kovin innostuneita :) raskaus oli täysin suunniteltu; tuntui että kyllä tänne meidän kanssa olis yks pikkuinen tervetullut temmeltämään, nyt kun koulutkin loppui. Äitiysloman jälkeen jatkan kuitenkin opiskelua.

Nyt on tosiaan ihanaa olla raskaana, kun kriittisimmät viikot ovat takana :) pikkuhiljaa odotellaan jospa masussa alkais tuntumaan pientä kuplintaa :)

• onnihappy

Onpas sulla rankasti lähteny odotus käyntiin.. Mutta ihanaa et nyt on kuitenki kaikki hyvin :) Minulla keskeytyi opiskelut nyt maaliskuussa, mutta jatkuvat sitten joskus. Tai sitten eivät. En nimittäin laita lastani (tai lapsia, jos on tulossa lisää ♥) missään tapauksesa hoitoon/tarhaan. Ei vain käy mun mielestä järkeen että lapsi täytyy saada, mutta sitä ei sitten haluta/voida hoitaa itse.. Varsinkin nämä ovat iha ihmeellisiä, jotka laittavat tyyliin vuoden ikäisen lapsen hoitoon.. en vain ymmärrä, mutta ei siinä mitään jos joillekin siinä ei ole mitään väärää, ei ole nyt tarkoitus moralisoida heitä. Olen mielelläni kotona lapsen/lasten kanssa niin kauan, että he voivat kotona olla yksinkin koulun jälkeen tunnin pari. Mies jo kerran ehdottanut, että "jää sinä vaa kotii nii minä käyn töissä", sen verra hyvä tilanne on kun on sukulaissuhteilla duunipaikka :)

Mulla loppui toi kutina! SIis ihan totta loppui! Tarkoitus oli tänään soittaa neuvolaan, ja kysyä voisiko tehdä testit että jos on kyseessä tämä hepatoosi, mutta kutina loppui viikonlopun aikana. Mietin että jos tosiaan tähän loppui, niin suotta soitan sitten mihinkään, että jos taas ilmenee kutinaa niin sitten otan HETI yhteyttä. Että tällaista.

Mitä mieltä muuten, onko ihan hullua olla vielä moottorikelkan kyydissä/ajaa itse? Kun ei kuitenkaan aja kovaa mihinkään hyppyreihin yms dyyneihin jäällä.. Että ihan rauhallista ajoa on ollut.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2294
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1519
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1309
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1275
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1265
    Aihe