Kohdunulkoisesta raskaudesta :( !

jadetta.alexandra

Hei! Eli siis plussasin muutama päivä sitten ja kävin eilen gynellä koska olin varannut ajan jo ennenkuin tiesin raskaudesta kun luulin mahan viiltelyä pissatulehdukseksi tms. Gyne ei nähnyt ultrassa mitään ja laski viikoiksi n. 5 1. itse arvelisin niitä olevan rv 4. En ole varma viime menkkojeni ajankohdasta ja kiertokin epäsäännöllinen joten viikkoja ei voi laskea tarkasti.

Epäilevät nyt kohdunulkoista, koska ultrassa näkyi jonkin ''donitsi'' kuvio mikä voisi olla kohdunulkoinen tai sitten keltarauhanen. Gyne lähetti sairaalaan jatko tutkimuksii ja sain tänää verikokeen tulokset missä hcg oli 450. Mitään vuotoja, eikä pahoja kipuja, hartia särkyä jne ei ole ollut. Vain armotonta väsymystä, pientä pahoinvointia ja vihlaisuja esim noustessa tai aivastaessa.

Olin todella huolissani, ja haluaisin kuulla teidän kokemuksia & mielipiteitänne ! Kiitos mahdollisista vastauksista jo etukäteen

5

325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JOs epäillään kohdunulkoista, niin hcg on ainoa mistä se selviää. Katso http://metku.net/~pesu/faq.php#raskaana

      Sinun hcg-arvo vaikuttaa valitettavasti todella pieneltä. Kai sait ajan uuteen verikokeeseen?

      • jadetta.A

        Hei ! Sain uuden ajan ja maanantaina hcg oli 1750. Eilen ultrassa näkyi lapsivettä ja ruskuaispussi : > Nyt rv 5 2


    • Hulabaluu

      Mulla ei ainakaan selvinnyt hcg:stä kohdun ulkoinen. Hcg nousi kuten normaalissakin raskaudessa. (28000 ja sitten 34000). Raskausviikkoja 6 6 ja poksahti munatorvi.

    • Marella..

      Hulabaluu, löytyikö mitään syytä tuolle korkealle hcglle?Siis kun kysymys oli ulkopuolistesta.

    • Hulabaluu

      En kyllä kyselly asiasta. Kohdussa ei näkynyt yhtään mitään, kun ultrasivat,. Limakalvo oli 15mm.

      Raskaudesta ei ollut mitään tietoa. Lääkäriin menin alavatsakivun takia, samalla oli vuotoa (jota luulin menkoiksi). Lääkärissä selvisi raskaus ja ottivat hcg:n. Epäilivät ensin keskenmenoa, mutta seuraavassa hcg nousi kuten normaalissakin raskaudessa, niin epäilivät että raskaus vasta alussa kun ultrassa ei näy mitään. No kolmannella kerralla sain lähetteen sairaalaan (jossa vähän paremmat ultralaitteet), ja siellä sit näkyi 3x3cm möllykkä vasemmassa munatorvessa. Ja sitten se poksahtikin, onneksi olin kuitenki sairaalassa.

      Mitä tuohon sitten voisi olla syynä? :/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2636
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1431
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1146
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      9
      1063
    Aihe