keltarauhashormonin käyttö menkkojen siirtoon

menkatvaivaa...

hei!

minulla on apteekissa valmiina "vanha" resepti keltarauhashormonille, mutta sille ei tullutkaan käyttöä kun sen hankin, ja nyt mietin annoksen hakemista (kuulostan ihan narkkarilta x)). on jo ensi viikolla tärkeä monen päivän tapahtuma, jonka ajalle en todellakaan haluaisi menkkoja, mutta jos ovat ajallaan, niin silloin tulevat.. alle vuosi sitten, kun reseptiä hankin, selvitin erilaista tietoa kuurista, ja tänään katselin tietoa uudestaan. löysin useammasta keskustelusta, että monilla on tullut kuurin jälkeisten menkkojen aikana todella kovat kivut, vaikkei heillä olisi normaalisti minkäänlaisia. itselläni on jo valmiina todella lamaannuttavat kivut, ja jos ne vielä siitä kovenevat, niin varmaan menee taju!

ja muutenkin arveluttaa koko menkkojensiirtohomma.. e-pillereitä en rupea syömään, ei ole muutenkaan tarvetta, ja olen kuullut että voivat aiheuttaa veritulppia, enkä ota sitä riskiä. minulla on muutenkin vähän vuotoa, että menkat itsessään eivät haittaisi, mutta ne kivut. särkylääkkeet eivät auta, ja tapahtumassa on tarkoitus juoda alkoholia, niin ei ole fiksua ottaa särkylääkkeitä ja alkoholia samalla kertaa. keltarauhashormonin kanssa varmaan saa kuitenkin juoda? koska ainakaan e-pillereiden käyttäjiltä ei ole alkoholi kielletty, niin miksi tuossakaan olisi?

jonkunlaiset vinkit tässä tilanteessa olisi kivat, kertokaa mielellään omakohtaisia (tai tuttujen) kokemuksia, niistä saa ehkä realistisimman kuvan

5

9614

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maarit!00000000

hei..

itse kerran jouduin kerran mahd. kierukan asetuksen myötä siirtämään menkkoja, ja samaan aikaan sain vielä kloori vedestä hiivatulehduksen.. :( ei siinä muuta ollut kun turvotusta, päätä vähän särki..söin pillerit ja 2 pvn päästä alko menkat..ekana pvnä vuoti aika vähän, mutta itelläni kun on muutenkin ihan kamalat menkat, että joka toinen kerta alkaa kamalilla kivuilla, ja runsailla vuodoila, vuotaa sitten vkn melkein yötä pvää, niin ei sitä silleen ees huomaa, että on siirtänyt niitä..ehkä menkkoja edeltävät kivut oli hieman tuskasempia! :(

• milloin sitten

Jos resepti on alle vuoden vanha, voit vielä hankkia sillä lääkkeet.

Haluat kipujen takia siirtää kuukautisia ja se toki yleensä onnistuu noilla keltarauhashormoneilla. Huomaathan katsoa tarkasti, montako päivää ennen oletettuja kuukautisia niiden pillereiden käyttäminen pitää alkaa.

Kivusta. Kipulääkkeet kannattaa kuukautisten kohdalla ottaa etupainotteisesti. Kun vähän tuntuu kipua, niin otetaan pakkauksessa mainittu suurin mahdollinen annos ja sitten jatketaan kuurina se oletettu kipupäivien määrä.

Jos apteekista vapaasti ostettavat lääkkeet eivät tehoa, niin lääkäri antaa reseptin tehokkaampiin kipulääkkeisiin.

E-pillerit vähentävät kipua osalla naisista, mutta sinä et niitä halunnut. Riskit arvioit toki viimekädessä itse, mutta kyllä lääkärikin arvioi, onko sinulla liikaa riskitekijöitä: tupakoitko, minkä ikäinen olet (35 on tupakoivan raja), oletko sairaalloisen lihava, onko lähisuvussasi nuorena sydäninfarktin saaneita, onko sinulla aurallista migreeniä jne.

• anninnanninna

Siirsin edellisessä kierrossa menkkoja ulkomaan matkan takia. Lukuunottamatta lievää turvotusta ja satunnaisia tuntemuksia alavatsassa, ei muita sivuvaikutuksia ollut, ei mielialan vaihteluita, eikä mitään muutakaan ikävää. Yksi tabletti päivässä oli helppo muistaa ottaa aamupalan yhteydessä. Menkat alkoivat pari päivää viimeisen tabletin ottamisen jälkeen. Ja olivathan ne toki kivuliaat, mutta se hinta on ehkä vain maksettava siitä, ettei loman aikana tarvitse miettiä kuukautisia (vaikka kuukupin käyttäjänä niitä ei kohtuuttomasti tarvitse miettiä muutenkaan).

Otin vahvoja särkylääkkeitä heti, kun tunsin vuodon alkavan. Se auttoikin sen verran, että kuukautisiin itselläni liittyvä jatkuva särky ja jomotus jäivät tulematta, mutta kohdun supistelut olivat kovin kivuliaita. Viisaammat korjatkoot, jos olen väärässä, mutta luulisin sen johtuvan siitä, että kohdun limakalvo ehtii paksuuntua, kun vuodon alkaminen siirtyy normaalia pidemmälle. Luultavasti myös tästä syystä vuoto oli aluksi käytännössä vain suuria(!) limakalvoklönttejä. Hyvä olisi, jos olisi mahdollista olla ensimmäinen vuotopäivä kotona, koska tullessaan kivulias supistus ainakin itselläni keskeytti kaiken muun toiminnan siksi aikaa. Mutta kuten sanoin, särkylääkkeet auttoivat kyllä päänsärkyyn ja muihin jomotuksiin tosi hyvin. Ja supistelukin helpottui, kun limakalvo oli suurimmaksi osaksi vuotanut pois.

• 8734

anninnanninna, pysyivätkö menkat matkan ajan poissa ja tulivatko seuraavat "oikeaan aikaan" eli vasta myöhään matkan jälkeen?

itse aloitin tänään syömään primoluttia ja aion syödä 2vko. kun siirrettyjen menkkojen pitäisi alkaa on 2 viikkoa vielä lomaan. pelottaa että jos kierto häiriintyy ja menkat alkavatkin uudelleen 2 viikon päästä eli loman aikaan :/ itselläni on ollut pari vuotta sitten kierto ongelma, joten siitä pelko

• anninnanninna

Menkat pysyivät kyllä poissa koko matkan/kuurin ajan ongelmitta! Vuoto alkoi kahden päivän päästä siitä, kun olin ottanut viimeisen tabletin ja seuraava kiertokin suht normaalisti, 30 päivää (useimmiten 28) päivää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5263
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5064
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4124
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3610
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3218
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2801
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      53
      1934
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1800
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1649
    Aihe