Kevään alku päivien päässä,
paksu vielä hanki ja vedetkin jäässä.
Se on kevään tulo auringon työtä,
jäät sulavat sitten lämmön myötä.
Hyvä on merkki kun harakat nauraa,
vaikka syövät vielä talven lyhteestä kauraa.
Niillä on mielessä oppi ja vaisto,
kohta alkaa elämän jatkumisen taisto.
Taidolla viedään risua suussa,
pesä on korkealla kätkössä puussa.
Silloin on tahto, sinne on mieli,
puhkeaa luonnossa rakkauden kieli.
Kevään merkki
6
352
Vastaukset
- talvi unilla vielä
Tulisi jo kevät, aurinko ja sen lämpö, alkaisi maa elämään ja itsekkin!
Hieno runo luonnosta ja sen jatkuuvudesta :) - Armiliini
Heippa vaan..
Minäkin aamulla lenkillä ollessani, seurasin luonnon merkkejä keväästä!
Täällä vielä joki jäässä, puut taas verhoutuneet lumeen.
Outo hiljaisuus kaikkialla, pieniä vipeltäjiä ei näkynyt missään.
Johtuisiko eilisestä järistyksestä?
Tykkäsin keväisestä runostasi.
Kiitos lukuhetkestä :) Hanget sulaa
Paksu talvinen hanki,
nyt on kevään vanki,
maan uumeniin palaa,
pian paikalleen sulaa.
Sen työt on kohta tehty,
voimat aikaan kiirivään ehty,
sen aika on nyt kuolla,
sulaa hetteeksi aapasuolla.
Pian koittaa se hetki
kun päättyy hangilla retki,
vielä ei anna kuitenkaan rauhaa,
hetken se kosken kuohuina pauhaa.
Kunnes painuu kesäiseen uneen,
tiedät ajan melkein unohtuneen.
Mietit kai sitä joskus illoin,
muistatko kun oli paksu hanki silloin.- hiihtoretkellä
Olet hienosti pukenut kevään sanoiksi, jotenki vangitsi, ainakin minut.
Tykkäsin runon alusta.
Tuli mieleeni että muistelet samalla menneitä!
Kiitokset vain tekijälle. - kevät parien aikaa
Kevät ihana tulollaan
lumet jo sulaa
ja pian paljas on maa.
Kissan jo mieli mouruta on,
vaikka leikattu onkin ja palliton.
Linnut laulelevat kumppaniaan
ja kutsu kaikuu yli paljaan maan.
Vaan luonto tietää
- kevät on pian täällä!
Ihminen - tietääkö hän
- Luojan aika on myös pian päällä.
Kevään ja auringon
ihminenkin tuntee,
hormoonitkin ihan
hyrräämään kulkee.
Vaan niin on Luoja
määräyksensä antanut,
ei ole rakkautta
ellet ole pariasi katsonut.
Kevät -
sekö se parin minullekkin antaa?
Linnut ja kissatkin kun keväällä omansa saa. Takatalvi
Hetki pienoinen lämmön tunnun,
häipyi mielestä myötä talvisen hunnun,
aika katkeran kalkin juotti,
ken kevään enteeseen jo luotti.
Puhui kauniisti ummet ja lammet,
riisui puhtaaksi kuuset ja tammet.
Jo haikaili tinttikin pöntöllä pesää,
odotteli kai jo lämmintä kesää.
Sitä on luonnolla valtaa ja voimaa,
auta armias ken sitä soimaa.
Taivas on puhunut, mutta vain hetken,
kohta alkaa taas aurinko lämpöisen retken.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531389- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231198- 1391025
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten336829Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50633Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602
