Poliisin tyttären pahoinpitely tuomiotta

Munaton poliisi?

Suurin osa teineistä ikävä kyllä tuntuu olevan täysin välinpitämättömiä kaikille rangaistuksille. Eräs alaikäinen teini sai juuri ehdollisen tuomion kahdesta pahoinpiteystä joista toinen oli törkeä. Hän suri sitä ettei nyt voi enäää hakata ketään tai joutuu vankilaan.

Hänen kaverinsa lohduttivat ettei tarvitse pelätä vankilaan joutumista, koska kaikilla muillakin kavereilla on takanaan jo useita pahoinpitelyitä. Sorkkaraudallakin päähän hakkaamisesta sai vain muutaman kuukauden lisää edelliseen ehdonalaiseen. Mitkään huume, ryöstö tai muut tuomiot eivät vie vankilaan. Ehkä korkeintaan jos tappaa jonkun (tosin kun sorkkaraudalla hakataan päähän on onhan siinä riski tappaa joku) niin voi olla pienen pieni mahdollisuus muutamaksi kuukaudeksi joutua vankilaankin?

Edes sossu ei ota näitä nuorisorikollisia huostaan. Niihin ei tehoa enää mitään. Ne ovat jo nuoresta iästään huolimatta tehneet useita vuosia järjestelmällisesti rikoksia. Tuskin normaaliyhteiskuntaan sopeutuminen onnistuu millään?

Nuorisorikolliset tuntevat kaikki ketkukeinot ja tietävät tarkaan mitä poliisille kuuluu sanoa. He aina syyttävät uhria jostain rikoksesta heitä kohtaan niin etteivät joutuisi omista teoistaan vastuuseen. Jos tästä huolimatta joutuvat oikeuteen, niin he varmistavat että toinen osapuoli tulee myös saamaan tuomion!

Rräs nuori joka on tuomittu mm. sorkkaraudalla pahoinpitelystä:
"Minä seisoin ulkona etuovella ja minua löi avokämmenellä kasvoihin joku tyttö. He sanoivat, että kerää kaverisi ja lähde menemään. Tällöin tönäisin yhden tytön olkapäistä kauemmaksi. Hän löi selkänsä ulkoseinään ja hän kaatui persuuksilleen maahan. Toisen tytön tönäisin tai painoin puskaan. Yhden tönäisin nurin eteiseen. Tönin heidät nurin, koska he ensin löivät minua avokämmenellä kasvoihin. Minä laitoin ulko-oven kiinni voimakkaasti, ettei muijat enää tule ulos. Silloin jäi jonkun jalka oven väliin. Hän huusi, että mun jalka on oven välissä. Sitten minä potkaisin ulko-oven lasin rikki ja nyrkillä löin loput lasit irti. Minulla vaan meni hermot. Sitten lähdin kavereitteni kanssa siitä menemään. Voi olla, että olen lyönyt jotain poikaa nyrkillä leukaan, en kyllä itse muista tarkkaan."

Tyyppi itse kertoo miten pahoinpiteli tyttöjä mutta ketkuna vaatii tytöille rangaistusta:
"Kiistän syyllistyneeni lieviin pahoinpitelyihin. Tytöt kävivät ensin minun päälleni. Minä vaadin heille rangaistusta lievistä pahoinpitelyistä. Jos tytöt eivät vaadi minulle tönimisistä rangaistusta, en minäkään vaadi heille rangaistusta avokämmenillä lyönneistä."

Nuori sai tuomion ainoastaan vahingonteosta (oven rikkominen) ja huumeiden hallussapidosta:
"Minun hallustani löytynyt minigrip pussi sisältää hasista ja marihuanaa. Olin ostanut sitä 0.8 grammaa pari päivää sitten Tampereella. Ostopaikkaa en kerro. Maksoin siitä 10 euroa. Tästä erästä en ehtinyt käyttää vielä mitään. Käytin kaverin tarjoamaa hasista. Hänenkään nimeä en kerro. Olin juonut eilen 24 kpl III-olutta ja lisäksi vielä raakaa viinaa puolipulloa. Olen käyttänyt vuoden kannabista"

Kyseessä oli POLIISIN KOTI, OVI JA TYTÄR. Kumma ettei nuorimies saanut tuomiota poliisin tyttären ja hänen kavereidensa pahoinpitelystä? Eikä kotirauhanhäirinnästä?
Ehkä syynä oli se että tällöin myös poliisin tytärtä olisi syytetty bitchläpin antamisesta teinirikolliselle? Tässä näkee etteivät edes poliisit ja heidän perheensä ole turvassa rikollisilta. Poiisikin on voimaton suojelemaan omaa perhettään, kuinka sitten tavalliset kansalaiset pystyisivät suojelemaan lapsiaan näiltä rikollisilta?

Tämän vuoden puolella tälläinen sopiminen ei enää onnistu koska kyseiset rikokset ovat aina yleisen syyttäjän alaisia rikoksia!

11

430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marko*

      Niin, lievä pahoinpitelyhän on asianomistaja rikos. Jos uhri katsoo ettei syytettä halua nostaa, syystä tai toisesta, se on hänen asiansa. Siinä olen samaa mieltä, että tuomiot noin ylipäätään ovat Suomessa liian lieviä. Varsinkin väkivalta rikoksista. En toki kannata jenkkimallia missä linnaan joutuu hieman liiankin helposti, mutta jotain siltä väliltä mielestäni palvelisi kansalaisten oikeuskäsitystä paremmin.

    • Tyttären puolesta!

      Eikö alaikästen pahoinpitely ole aina yleisen syyttäjän alainen rikos? No ainakin nykyään on!

      Millainen poliisi on sitä mieltä että huumehörhö saa hyökätä poliisin OMAAN kotiin ja pyydettäessä poistumaan, hakkaa poliisin alaikäisen tyttären jalkaa oven välissä, heittelee muita alaikäisiä tyttöjä pitkin seiniä RANGAISTUKSETTA?

      Poliisi siis antaa nuorten ymmärtää että tälläinen käytös on ihan ok ja sallittua koska siitä ei seuraa mitään rangaistusta??? Poliisin tytär saa isänsä käytöksestä sen kuvan että on ihan ok että joku vieras mies pahoinpitelee sinua ja tyttären tulee vain hyväksyä tämä???

      Jos kerran poliisin kotirauhaa saa häiritä, poliisin tytärtä saa pahoinpidellä ja poliisin omaisuutta saa paskoa, niin miten poliisi välittäisi kun tämä sama tehdään taviksille?

      Tällä samaisella porukalla on kontollaan jo useita vastaavia tyttöjen ja poikien, naisten ja miesten pahoipitelyjä, ryöstöjä, kotirauhanhärintää ym. rikollista toimintaa.

      Onko ihme että kun poliisiakaan ei kiinnosta antaa heille tuomiota itseensä ja perheeseensä kohdistuvista rikoksista, niin tuskin muidenkaan henki ja terveys ovat poliisille tärkeitä?

      Nämä tyypit ovat jo yli 5 vuotta terrorisoineet paikallisia saamatta mitään tuntuvaa rangaistusta rötöksistään ja sen huomaa koska sama touhu jatkuu edelleen.

      Kenen vika tämä on? Miksei yhteiskunta anna näille teinirikollisille heti tuntuvia sanktioita, jotta rikollinen touhu saadaan heti alkuun loppumaan?

      Nyt nämä tyypit ovat täysin pitelemättömiä!

      • poliisi tuomitsee?

        On sulla pieni asiavirhe tuossa. Poliisihan ei jaa tuomioita, vaan oikeuslaitos. Poliisiakaan ei kiinnosta antaa tuomioita? siis mitä helvettiä? Poiisi voi esitutkinnan jälkeen esittää syyttäjälle vangitsemista tai antaa sakon, joka ei kuitenkaan ole tuomio, vaan itse asiassa rangaistusvaatimus, joka ei edes ole lainvoimainen ennen kuin se on käsitelty oikeudessa (edellyttää, että sakon saanut henkilö kiistää oikeudelle sakon).

        On se nyt jumalauta kumma jos poliisi jakelee tuomioita. Ei, ei ja ei. Poliisi tekee esitutkinnan, jonka jälkeen syyttäjä tekee syyteharkinnan. Jos syyteharkinnan jälkeen tapaus käsitellään oikeudessa ja siellä vasta jaetaan tuomio. Käräjäoikeus siis vasta langettaa tuomioita. Ja sitten ehkä tapellaan ylemmissä oikeusasteissa sen käräjäoikeuden tuomion lainvoimaisuudesta.

        Yleisen syytteen alaisissa rikoksissa tapaushan tuomitaan käräjäoikeudessa joka tapauksessa, koska syyttäjän on asia tuomioistuimeen vietävä.

        Joo, siis poliisinpalvojan unelmahan olisi se, että poliisi jakaa tuomioita kadulla ihan pikaoikeutena, jossa poliisi on samaan aikaan poliisi, syyttäjä ja tuomari ja tuomio poikkeuksetta kuolemanrangaistus. Näitä vitun klanipää pelle poliisinpalvojia löytyy aina, valitettavasti. Eihän mulkun päässä ole ennenkään karva kasvanut!

        Tällainen "poliisi on pikaoikeus"- systeemi löytyy Pohjois-Koreasta. Siellä poliisi voi ihan oikeasti ampua turistinkin siitä hyvästä, että turisti menee puhumaan paikallisille jotakin tai kävelee sille puolelle katua, joka ei kuulukaan poliittisluontoiseen näytöskierrokseen.

        Iranin islamilainen "tasavalta" taitaa olla sitten se toinen maailman maista, joissa saattaa tulla kerralla teloitus poliisin omalla päätöksellä ilman oikeudenkäyntiä. Riittää, kun harrastaa esiaviollista seksiä ja teloitus laitetaan käytäntöön pikahirttämisenä, ampumisena tai kivityksenä. Riippuu vähän missä päin Irania ollaan. Varsinainen poliisinpalvojan unelma maa tämä Mahmoud Ahmadinejadin ihmemaa.


    • Noinkohan tuo

      Uskottavampaa kai olisi, että tyttökin käyttänyt huumeita.

    • Suojeltava tyttäriä

      Poliisin tyttö oli kotonaan tyttökavereidensa kanssa, kun tämä nuorisorikollinen kaverineen yritti ängetä tyttöjen luo. Nämä eivät häntä sinne halunneet, josta syystä nisti riehaantui.

      Ei se nyt millään voi olla näiden tyttöjen vika?

    • Ihan sattumalta

      tulivat, enpä usko. Naisille kun yhdynnän katuminen tarkoittaa raiskausta ja rahastamista.

    • Rosvot rellestää

      Poliisin mukaan väkivallan käyttö ei ole sallittua edes tilanteissa, joissa pyrkii suojelemaan itseään tai perhettään.

      - Pitäisi käyttää vain passiivista väkivaltaa eli vetää ovi painokkaasti kiinni, kehottaa rikosylikonstaapeli Satu Värri Turun Sanomissa.

      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011032213413092_uu.shtml

      Aha, se raiskaaja/roisto saa kyllä käyttää väkivaltaa pahoinpidellessään naiset ja lapset, mutta jos yrittää suojella perhettään EI saa käyttää väkivaltaa, pitää vain sanoa rosmolle, "hyi hyi tuhma rosvo"?

      Ei vittu mitä PELLEILYÄ!!!!

    • Missä vika?

      Mikä Suomen oikeuslaitosta vaivaa?
      Miten Suomen oikeuslaitos sallii tälläisen?

      Rikolliset pääsevät kuin koira veräjästä, koska muuten rehelliset ihmiset saavat väärin perustein tuomion.

    • Teinikotibileitä

      Vastaavia tilanteita on myös Pirkanmaan poliisin alueella.Vanhempi konstaapeli Jukka Polkutie kertoo, että juhlia on tapana järjestää vanhempien lomamatkan aikana.
      – Esimerkiksi murrosikäinen tyttö suunnittelee pitävänsä juhlat pienen lähipiirinsä kanssa, mutta tekstiviestit kulkevat kavereilta kaverien kavereille, täysin tuntemattomillekin. Pahimmillaan nuorten tyttöjen bileisiin tulee joukko 18-vuotiaita päihtyneitä ja röyhkeitä nuoria miehiä!

      Polkutie valittelee sitä, että nuoret kutsuvat poliisin apuun useimmiten vasta sitten kun tavaroita on rikottu ja paikkoja sotkettu. Monesti käy niin, että joku lähimmistä kavereista soittaa hätäkeskukseen, ei juhlien järjestäjä.

      AL 21.3.2011

      Miksi vanhemmat jättävät kotinsa teini-ikäisten vastuulle?
      Mielestäni alaikäinen ei ole vielä riittävän vastuuntuntoinen siihen että hänet voisi jättää parin viikon lomareissun ajaksi yksi kotiin.

      Oliko tässäkin tapauksessa käynyt näin?

    • jk

      vai n iin

    • Nistit keksii keinot

      Poliisi pysäytti auton epäiltynä huumeista, jossa tämä sama tyyppi ja sama porukka oli, jokin aika ennen tätä polisiin tyttären pahoinpitelyä.

      Kyseinen poliisin tyttären hakkaaja kertoi suoraan polttaneensa kannabista kuluneen päivän aikana.

      Kaikkia autossa olevia henkilöitä oli syytä epäillä huumausaineen käyttö rikoksesta.
      Kuitenkin heille annettiin VAIN huomautus huumausaineen käyttörikoksesta, vaikka eräällä näistä tyypeistä oli USEITA HUUMETUOMIOITA takanaan! Hän oli jäänyt huumeiden kasvatuksesta kiinni monia kertoja sekä huumeiden vaikutuksen alaisena autolla ajamisesta ym muista huumeiden hallussa pidosta ja käytöstä.

      Repsikan "takataskussa oli minigrip -pussi, jonka sisällä oli jäämiä marihuanasta."

      Miksi poliisi päästi heidät pelkällä huomautuksella?

      Onko mikään ihme etteivät huumerikolliset väilitä vaikka jäävät kiinni koska poliisiakaan ei kiinnosta vaikka he ajelevat huumeissa ja käyttävät huumeita?

      "Kuljettajan drugwipe testi antoi positiivisen tuloksen kannabiksen osalta."
      "Alustavassa puhuttelussa kuljettaja kertoi, että jotkut autossa olevista henkilöistä polttivat kannabista hetkeä aikaisemmin."

      Kuski koitti väittää ettei ole kannabista nauttinut vaan on saanut kannabista kehoonsa ainoastaan passiivisesti kyytiläisten kannabista autossa polttaessa n. 15 minuutta ennen poliisin pysätystä. Kuskin ajo-oikeus palautettu heti kuulustelun jälkeen.
      Keskusrikospoliisin rikosteknisen laboratorion lausunnon mukaan kuskin verinäyte sisältänyt kannabiksen vaikuttavan aineen tetrahydrokannabinolin aineenvaihduntatuotetta karboksitetrahydrokannabinolia

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      459
      4950
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1762
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1488
    4. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1377
    5. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1258
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1030
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      905
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      904
    Aihe