Mitä tekemistä nakurannalle?

Heti alkuun toteaisin tuolle yhdelle saman kuin lapsenlikkana olen sanonut pikkuisille. Eli jos joku henkilö riepoo, niin ei pidä kuunnella häntä. Antaa hänen olla ihan omissa oloissaan niin hyvin menee. Valitettavasti en pysty kohdentamaan tätä hienoa neuvoa nimimerkin tarkkuudella, koska kyseinen henkilö vaihtelee nimimerkkiään jatkuvasti. Eli kun näet minun nimimerkkini värillisenä, älä avaa. Näin säilytät mielenrauhasi. Tietenkin juttu on profiilissani tallessa.

Sunnuntai oli oikein hieno päivä. Ulkoilu piristi ja virkisti kummasti ja sen päälle oli nannaa käydä uimassa. Taaskin aurinko otti kasvoihin, koska hallin saunassa tuntui kuuman pistelyä. Vaan on se ihanaa tuntea veden virtaus keholla!

Kaukokaipuussani olen muistellut menneitä. Ihan ensimmäistä kunnon ulkomaanmatkaani. Olihan noita pienempiä ollut, mutta silloin aikoinaan 96 perheemme osti matkan Hasselta ja lensimme Rhodokselle Ibiscukseen. Siinähän se hotelli on tosi hienolla paikalla Ellin rannan vieressä aika lähellä meriakvaariota. Saarta oli hieno kierrellä ja katsella nähtävyyksiä.

Ellin rannalla minä pikkulikkana ihailin noita isoja tyttöjä, jotka sen ajan hengen mukaisesti ottivat aurinkoa yläosattomissa. He olivat vain niin ihanan näköisiä ja taisipa mieleeni tulla lapsuusajat mummolassa. Silloin ajattelin, että kyllä sitten aikanaan minäkin.

Se Ellin rannan aaltojen sihaus niihin pikkukiviin on jäänyt mieleen. Budvan rannan sihaus ei ollut ihan niin hienon sihisevä, sillä Ellin rannan kivet olivat selvästi pienempiä.

Valitettavasti lomaa ei ole jäljellä, joten täällä täytyy värjötellä. Katselin matkatilini saldoa ja kyllä siellä olisi rahaa sellaiseen vaatimattomampaan matkaan. Jos vaan olisi lomaa.

Niin, tuosta alastomana päivän paistattelusta lämpimällä hiekalla. Eikös tuo kuulostakin hienolta? Tavallisesti auringossa ei ole juurikaan inhoja ötököitä. Mitenkähän Yyterissä? Noissa ulkomaan paikoissa eli Lanzarotella, Bulgariassa ja Monte Negrossa ranta oli ainakin päiväsaikaan itikkavapaa. Tuntuisikin ikävältä sivellä aurinkovoiteen lisäksi iholle hyönteissuojaa.
Itse toivoisin noille nakurannoille aktiviteettejä tekstiilirantojen tapaan. Nyt ainoita aktiviteettejä ovat seurustelu ja uimassa käynti. Olisiko teillä asiallisia ehdotelmia?

Kumma juttu muuten - muistelen lähettäneeni tämän jutun jo, mutta oli tuossa myös pientä työruuhkaakin. Niin sitä muistio pettää.

25

629

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kommentti.

Hieno homma. Sinulla alkaa tuo sanainen arkku raottumaan paremmin.

• Nakutatu

taas samaa tuubaa, Yritätkö provoilla tai miksi kirjoitat asioista jotka eivät kuulu tälle palstalle ?

Nakurannoilla on aktiviteettejä ja tämän sinäkin tietäisit jos olisit joskus ollut nakurannoilla.

• d9kw-d.3Upö7L-.wÖNk6

Joku otti natutatu nimim. käyttäöönsä. Minä fiksumpana tei uuden. Täytyy olla asiaa että viitsii tällä kirjoittaa

• Kommentti.

Miten niin "tuubaa"?

Minusta antoisaa pohdiskelua siitä, kuinka hänestä itsestään on tullut naturisti.

Oikeastaan ainoa henkilö, joka täällä keskustelee naturismista.

• d9kw-d.3Upö7L-.wÖNk6
        Kommentti. kirjoitti:

Miten niin "tuubaa"?

Minusta antoisaa pohdiskelua siitä, kuinka hänestä itsestään on tullut naturisti.

Oikeastaan ainoa henkilö, joka täällä keskustelee naturismista.

Juuri niin!!

• naturistin

Jos naturismin aatteeseen vihkiytyminen ei kuulu tälle foorumille, niin mikä sitten. Nuo muut jutut vai, joita tämän foorumin listalla on, jotka eivät suurimmaksi osaksi edes käsittele naturismia.

Näytät tietävän nakurantojen aktiviteeteista. Koska minun silmiini niitä ei ole sattunut, niin valaisepa minua. Siis mitä aktiviteetteja esimerkiksi Pihlajasaaren rannalla on? Tai Seurasaaressa?

Jandia on yhteisranta, joten se olkoon. Mutta juuri ennen syksyn alkua Kultahiekoilla ei ollut muuta kuin auringonottajia ja välillä Mustassa Meressä vilvoittelijoita. Mitä aktiviteettejä sinä näit siellä?

Sitten Budva, jossa olimme toukokuun lopulla. Rannalla parikymmentä auringon palvojaa. Sama meno kuin Bulgariassa. Tai näitkö kenties jotain erikoista?

Miksi vainoat minua? Minä en ole tehnyt kenellekään pahaa. Ainoa, jolle tein jotain, oli viime kesänä Pihlajasaaressa, jossa yksi mies harrasti tirkistelyä. Tietenkin vaatetettuna. Minä nostin äläkän ja muut kannustivat ja niin tuo rotjale heitettiin alueelta pois. Joku saattaa muistaakin tapauksen. Taisi saada porttikiellon koko saarelle. Olitko se kenties sinä? Mutta ethän voi minua syyttää omasta häirikkökäyttäytymisestäsi.

Siis miksi tämä liputus? Äläkä yritäkään väittää, etteikö tämä kuuluisi tänne. Tuossa on muutama hyvin paljon toista mieltä.

Kuten sanoin, kun näet nimimerkkini, niin älä edes avaa juttuani. Niin on meille kaikille parempi.

• Natu-pariskunta.
        naturistin kirjoitti:

Jos naturismin aatteeseen vihkiytyminen ei kuulu tälle foorumille, niin mikä sitten. Nuo muut jutut vai, joita tämän foorumin listalla on, jotka eivät suurimmaksi osaksi edes käsittele naturismia.

Näytät tietävän nakurantojen aktiviteeteista. Koska minun silmiini niitä ei ole sattunut, niin valaisepa minua. Siis mitä aktiviteetteja esimerkiksi Pihlajasaaren rannalla on? Tai Seurasaaressa?

Jandia on yhteisranta, joten se olkoon. Mutta juuri ennen syksyn alkua Kultahiekoilla ei ollut muuta kuin auringonottajia ja välillä Mustassa Meressä vilvoittelijoita. Mitä aktiviteettejä sinä näit siellä?

Sitten Budva, jossa olimme toukokuun lopulla. Rannalla parikymmentä auringon palvojaa. Sama meno kuin Bulgariassa. Tai näitkö kenties jotain erikoista?

Miksi vainoat minua? Minä en ole tehnyt kenellekään pahaa. Ainoa, jolle tein jotain, oli viime kesänä Pihlajasaaressa, jossa yksi mies harrasti tirkistelyä. Tietenkin vaatetettuna. Minä nostin äläkän ja muut kannustivat ja niin tuo rotjale heitettiin alueelta pois. Joku saattaa muistaakin tapauksen. Taisi saada porttikiellon koko saarelle. Olitko se kenties sinä? Mutta ethän voi minua syyttää omasta häirikkökäyttäytymisestäsi.

Siis miksi tämä liputus? Äläkä yritäkään väittää, etteikö tämä kuuluisi tänne. Tuossa on muutama hyvin paljon toista mieltä.

Kuten sanoin, kun näet nimimerkkini, niin älä edes avaa juttuani. Niin on meille kaikille parempi.

Pihlajansaari on maastonsa vuoksi hankala paikka harrastaa lentopalloa/betankia ym. natupiireissä suosittuja aktiviteettejä, Meillä on pihliksessä aina pelikortit/lautapelejä mukana ja aina olemme saaneet peliporukan kokoon.

Yyterissä olemme monesti pelanneet betankia ja heitelleet frisbiitä, Siinä muutamia aktiiviteettejä omaltakohdaltamme.

Jätä ei naturismiin liittyvät asiat kirjoittamatta vaikka ne olisivatkin sinulle tärkeitä. Tarkoitan noita tiskaus. pyykinpesu/silittäminen/viikkaus. hiihtäminen yms ei palstanaiheeseen liittyvät niin sen jälkeen kellään ei ole nokan koputtamista kirjoituksistasi.

ps. Teit oikeen kun ajoit nakurannalta tekstiilin pois, Heillä kun noita rantoja on yllinkyllin.

• Natu-pariskunta. kirjoitti:

Pihlajansaari on maastonsa vuoksi hankala paikka harrastaa lentopalloa/betankia ym. natupiireissä suosittuja aktiviteettejä, Meillä on pihliksessä aina pelikortit/lautapelejä mukana ja aina olemme saaneet peliporukan kokoon.

Yyterissä olemme monesti pelanneet betankia ja heitelleet frisbiitä, Siinä muutamia aktiiviteettejä omaltakohdaltamme.

Jätä ei naturismiin liittyvät asiat kirjoittamatta vaikka ne olisivatkin sinulle tärkeitä. Tarkoitan noita tiskaus. pyykinpesu/silittäminen/viikkaus. hiihtäminen yms ei palstanaiheeseen liittyvät niin sen jälkeen kellään ei ole nokan koputtamista kirjoituksistasi.

ps. Teit oikeen kun ajoit nakurannalta tekstiilin pois, Heillä kun noita rantoja on yllinkyllin.

Lämmin kiitos vastauksestanne.

Tuossa rannan aktiviteeteissä näyttää tapahtuneen käsityserhe. Tarkoitin tietenkin rannan taholta järjestettyjä toimintoja. Jokainenhan voi tuoda mukanaan melkein mitä mielii. Minullakin on tavallisesti kirja mukana, jos nyt lukemista voi aktiviteettinä pitää. Mutta voisihan rannan puolesta olla joku Poccia tai mälkky tai jotain. Tosin en edes tiedä, kehtaisinko mennä pelijoukkoon. Kas kun olen pikkasen ujonpuoleinen.

Tuo Pihliksen suuttumukseni johtui osin omista huolistani. Perjantai-iltapäivänä havaitsin, että tilit eivät menneetkään tasan. Vajetta oli reipas vuosipalkkani. Muut lohduttivat ja sanoivat, että kyllä tuo sitten maanantaina selvitetään. Mutta minua tuo asia kalvoi koko viikonvaihteen ja siksi hermoni olivat niin sanotusti pinnassa. Kyllähän se asia maanantaina selvisi, sillä pomo oli unohtanut yhden paperin pöydälleen!

Puhunko liikaa omiani? Syynä moiseen on, että juuri niistä asioista se varsinainen tapahtuma on saanut alkunsa. Eli jos en olisi tehnyt jotain, olisin mennyt uimaan heti hallin avauduttua ja silloin jotain muuta ei olisi tapahtunut. Minusta hyvin olennaista.

Tai sitten olen liian pedantti.

Kaikesta huolimatta haluaisin tietää, miksi tuo yksi on niin kärkkäästi vainoamassa. Tai osuinkohan sittenkin oikeaan.

• natuprinssi

Höpönlöpö. Ei sinne rannalle mitään aktiviteettejä tarvita. Oikea naturisti saa ilonsa muiden ihmisten katselusta ja siitä johtuvista mukavista tunteista omassa kehossa.

• luontonaturisti

Hei naturistin!
      Kiva, että jaksat kirjoitella tänne kokemuksiasi naturismista ja elämästä muutoinkin.
      Yyterissä ei yleensä ole itikkaongelmaa, mutta männikössä voivat paarmat joskus olla ongelma. Dyynin päällä on harvoin häiritseviä ötököitä ja siitä näkee merelle, joka on tällaiselle sisämaanelävälle aina upea kokemus. Tuulisella säällä voi yrittää löytää suojaisan poteron.

Kyselit, mitä tekemistä nakurannalle? Minä en kovasti kaipaa mitään muita aktiviteetteja kuin auringonotto, uiminen ja muiden kanssa jutustelu. Eihän "rättirannallakaan" suurin osa tee mitään muuta kuin ottaa aurinkoa ja käy vedessä. Nuorena en olisi voinut kuvitellakaan, että vain makaan koko päivä hiekkarannalla. Näin vanhemmiten ei juuri kaipaa muuta kuin juttuseuraa ja lämmintä vettä uimiseen. Liitokiekon heittokin on jäänyt vähemmälle ja Pihliksessähän on niin vähän tilaa, ettei siellä voi tehdä juuri mitään. Latvian Vecakin nakurannalla on tullut juoksenneltua rantaviivan tuntumassa ja joskus on kuljettu reppu selässä koko päivän välillä asettuen johonkin kauniiseen paikkaan lepäämään. Vecakin nakuranta alkaa Riian kaupungin rajalta, mutta loppumismerkkiä ei ole! Yhtenäistä hiekkarantaa jatkuu varmaankin parikymmentä kilometriä.

Luonnosta kiinnostuneena minulla on yleensä kiikari ja kamera mukana. Kiikarilla näkee huikean paljon enemmän ja kameralla voi ottaa kuvia kasveista, hyönteisistä ja linnuista. Jos Pihliksessä on kovin paljon porukkaa on kuvaaminen ja kiikarointi hankalaa. Toisaalta viime kesänä oli Pihliksessä 28, mutta pilvistä, niin saari oli käytännössä meillä kahdestaan. Uskomatonta, mutta totta. Jostakin syystä nakurannalle ei tulla pilvisellä säällä, vaikka olisi kuinka lämmintä! Vaikka pilvinen lämmin sää on kaikkein ihanteellisin olotila alasti ulkona, ei pala, mutta tarkenee.
      Me järjestämme alastomia heinätalkoita, niissä kukaan ei ole valittanut tekemisen puutetta tai liikaa tekemistä. Kaikille on puuhaa ihan oman halun mukaan.

Olli

• Natutatu.

Yyterin nakurannalla varsinkin dyyneiltä metsäänpäin mentäessä on aktiviteettejä yllinkyllin niin heteroille kuin seksuaalivähemmisteöilekkin.

Pihlajansaaressa kyseiset aktiviteetit tapahtuu pukukopissa tai bunkkerien läheisyydessä.

Seurasaaren aktiviteeteistä en tiedä mitään kun heterona en viihtyisi siellä.

ps. olli pisti silmään viime kesänä kiikarointisi pihliksessä, Paljaalla silmällä ei nähnyt kuin naisen glillikivellä, Ensi kerralla on minullakin kiikarit joilla katselen naisen viereen laskeutunutta hyönteistä ylä kaljoilta :))

• Kaunis kiitos vastauksestasi.

Yyterissä en ole koskaan käynyt. Aika lähellä kylläkin eli Kirjurinluodolla Jazzeissa. Vieläkin ihmettelen jazziväen siisteyttä ja hyvää käytöstä!

Tuonne Yyteriin kun tarvitsesi oikein mennä ja varata jostain vielä hotellihuone, sillä minulla pitää olla vessa ja suihku sekä kunnon pielus, jolle pääni kallistan. Tulee kalliiksi.

Jotenkin en ole koskaan ajatellut, että onhan noita nakurantoja Baltiassakin. Riikaan pääsee melko halvalla Air Balticilla ja majoituskaan ei ole kauhean kallista. Ja onhan kyse sentään ”ulkomaanmatkasta” eli siihen voin käyttää noita matkatilini rahoja (tässäkin näkyy tuo pedanttisuuteni).

Kyllä muuten pilvisellä säälläkin aurinko ottaa kiinni. Pari vuotta sitten oli sellaista ohutta harsoa ja lisäksi usvaa. Oletin, että aurinkovoidetta ei tarvita, vaikka olikin alkukesä eli vielä ei juurikaan rusketusta ollut. Oli just sellaista mukavan lämpimän viileää. Mutta illalla totuus paljastui. Rintamus oli pikkasen palanut.

Hyviä lekotteluhetkiä sitten joskus auringon lämpimässä sylissä.

• jsallinlahti

Kiitoksia Olli tulemalla omalla mielipiteelläsi keskusteluun.
        Myös naturistin viestit antavat mukavva pohdiskelua.

• 776jh677
        jsallinlahti kirjoitti:

Kiitoksia Olli tulemalla omalla mielipiteelläsi keskusteluun.
        Myös naturistin viestit antavat mukavva pohdiskelua.

Miksi natuglariaattori vaihdoit taas nimimerkkiäsi ?

• jsallinlahti
        776jh677 kirjoitti:

Kenen nurkkiin kuseskelet?
        Kenelle kumarrat ja samalla toiselle pyllistät?

776 jh 677

• d9kw-d.3Upö7L-.wÖNk6
        776jh677 kirjoitti:

Ei ei; en ole rekisteröinyt uutta - vanhakin tuntuu aiheuttavan liikaa nekaatioita.

• d9kw-d.3Upö7L-.wÖNk6

Riivatun nettirotta, kun veit minulta hyvän nimimerkin.

Kirjoituksesi oli muuten ihan luetava, jopa valistava, paitsi jälkikirjoitus.
      Siinä on elementtejä, jotka hauskasti kerrotunakaan eivät ilostuta lukijaa, hetken voi hymyillyttää, mutta hymyillyttää sekin että vaivaudut noin kirjoittamaan. Ja taas toi kaljoilta katseleminen, ja tietysti kieli kuivana :((

• d9kw-d.3Upö7L-.wÖNk6

Minusta tuntuu, että vastaus viestiin ei aina asemoidu oikein. Edellinen oli natutatulle

• kuningas boa.

Naturistin. Pysy siellä seurasaaden rannalla yyterissä ja pihlajansaaren nakurannalla saatat nähdä " käärmeen" joten seurasaari ja yrjönkadunhalli ovat enemmän sinua varten.

• d9kw-d.3Upö7L-.wÖNk6

kuningas boa ja muut nyrkkikäärmeet: Antakaa niiden "käärmeiden" vaan roikkua pää alaspäin. Tai menkää sinne perämetsään peipomaan käärmettänne :)))

Dyydit ja ranta on tarkoitettu naturistien käyttöön.

• YyterinkävijäN.

Tiesitkö yyterin dyyneillä on oikeasti kyykäärmeitä, Olen muutaman kerran säikähtänyt pahanpäiväisesti kun olen meinannut astua päälle.

• Pari 50+

Onko Yyteris nakurannal joku saunarakennus jossa voi käydä?
      Oon jostain kuullut sellasen olemassaolosta, mut ei olla koskaan löydetty.

• natutatu

YYTERISSÄ EI OLE NAKURANTAA !

• Kerran pelästyin

Nakurannan läheisyydessä on lomakylän vuokrattava sauna. Sitä vuokraa Yyterin lomakylä, johon käännytään Porista päin tultaessa ennen Teboilin huoltoasemaa samasta risteyksestä, kuin crossiradallekin. Siitä vaan ajelet kapeaa asfalttitietä niin pitkälle kun asfalttia löytyy, niin tulet väistämättä kyseiseen lomakylään. Respasta voit vuokrata tuon saunan.

Ps. Saunan yläparvekkeella on satunnaisesti joku bongari kameransa kanssa, joten vältä liiallista lemmekästä käytöstä saunarakennuksen lähistöllä. Tuolta partsilta näkee toosi kauas.

• Pravda.

Taidat olla arkajalka! Uskallat olla nakuna vain silloin, kun se on virallisesti sallittua?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      61
      3757
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      49
      3000
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2914
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      366
      1970
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      73
      1152
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1141
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      210
      1125
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      27
      949
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      47
      931
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      108
      918
    Aihe