Miten sijoittaisit 40 000?

Kre-B

Osaisiko joku viisaampi auttaa? Kysyn täältä keskukstelupalstalta neuvoa mieluummin kuin pankista.

Eli minulla on n.40 000 euroa säästöjä. Olen nuori ja pienituloinen, joten en halua ottaa suuria riskejä rahojeni kanssa. Tarkoitus ei ole käyttää säästöjä ainakaan 5-10 vuoteen. Olen ihan ulalla, miten kannattaa rahat tallettaa. Nyt minulla on tuosta summasta 15 000 pankin säästövakuutuksessa ja hirvittää kun se on miinuksella aika paljon. Tiedän kyllä että se on normaalia, enkä missään nimessä aio lunastaa nyt rahoja pois tappiolla.

Mikä siis olisi järkevä talletus-/sijoitusmuoto?

Kiitos etukäteen neuvoista!

6

623

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • epsu kepsu

      Aika hyvin nuori ja pienituloinen.. Ja rahaa kummiskin ihan kiitettävästi..

      Elä on vastaus ...
      Itse hukkasin oman nuoruuteni töitä tehden !!
      Nyt reiluna 40-v sekin jo ottaa päähän!

      Omat rahat on melkein olleet vaan pankin määräaikaisilla tileillä eli ei hirveen tuottavasti mutta varmasti.Tai jopa vaan seissut käyttötilillä..
      Määräaikainen yleensä vuodeksi.. helppoa ja vaivatonta soitan vaan pankkiin tai teen netissä talletuksen .
      Vuodessa kun se erääntyy niin korko tuotolla ostan tankillisen bensaa ,vaimolle ja lapsille lahjoja ja sitten käymme ulkona syömässä hyvin ja juomme pään täyteen sekä jääkaappi täyteen ruokaa ja siihen ne menikin !!
      Eli summa on samaa luokkaa kuin sinulla sekä käyttötilillä makaa vielä jonkin verran jos tarvii johonkin yllätävään.
      Jos tämä tuottaisi paremmin niin ostaisin vaan kallimmat lahjat ...
      On myös mennyt vuosia 3 eri rahastoon joka kuukausi pieni summa..
      sijoitettu n. 10000€ ja tällä hetkellä voisin nostaa ennen veroja alle 12000€
      Tähän sitten pankin palkkiot päälle niin eipä paljoa tuota..

    • Ei vaihtoehtoja

      Nuorelle ja pitkälle sijoitusajalle ei kannata juuri ajatellakaan muita vaihtoehtoja kuin osakkeet. Joko suorina sijoituksina tai edullisen rahaston kautta. Aloitusajankohta ei tosin juuri nyt ehkä ole kaikkein paras kaksi vuotta kestäneen voimakkaan nousun jälkeen, mutta pakkokos tässä on heti rynnätä ostoksille..

      Osakkeiden pitkän ajan tuotto lyö inflaation selvästi. Määräaikaistileillä rahojesi reaaliarvo ei pysy edes ennallaan.

      • w

        "Osakkeiden pitkän ajan tuotto lyö inflaation selvästi. "

        vain jos unohtaa tappiot ja nauttii nousukaudesta,
        tosin pitkällä sijoituksella tulee 8%-10 %,
        jos kaikki menee putkeen,

        jos yksi kymmenestä ei mene, kuten toivoo,
        tulee tappiota, verrattuna pankkitalletuksiin.

        Osakeomistajan on tärkeätä tietää, koska omistaa ja koska myy kaikki pois,
        myymisen osaamine on tärkeää,
        ei saa rakastua sijoituksiin.


    • iloinen veronmaksaja

      Kreikan tai Portugalin tai Irlannin velkakirjoihin varma tuotto ja ilman sijoittajan vastuuta. Niinkuin kokoomus asian haluaa

    • Talousmies X

      Osakkeet ovat paras vaihtoehto. Nyt mielestäni kannattaa odottaa ja katsella hetken aikaa. Paras ajankohta on ostaa silloin kun muut myyvät ja myydä silloin kun muut ostavat.

      Esim. itse ostin osakkeita pää märkänä loppuvuodesta 2008, kun osakemarkkinoilla oli "verta kaduilla". Osakenousu alkoi maaliskuun 2009 alussa ja se on jatkunut tähän päivään saakka. Parhaimmat sijoitukseni ovat nousseet n. kuusinkertaiseksi (Metso). Lisäksi vuosittain on tullut osingot. Heikoin sijoitus on ollut Nokia.

      Tärkeää on hajauttaa eri osakkeisiin. 40.000 euroa jakaisin ehkä 4-5 eri osakkeeseen.

    • jätäs ähköposti

      tili:57320959971 sioita tänne mahdolliset tuotot, mutta riskitkin ovat olemassa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3427
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      93
      3154
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2358
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1824
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1524
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      83
      1375
    Aihe