Heippa!
Oletteko huomanneet millaisia muutoksia ihossanne raskauden aikana?
Hassua, huomasin tänään, että syvä ilmeryppyni otsassa on jotenkin "hävinnyt" sen paikalla on enään sellainen lähes olematon pieni viiva jota tuskin huomaa. Tuijotin sitä pitkän aikaa ja pakko se oli uskoa. Kasvojen iho näyttää myös jotenkin täyteläisemmältä, kuulaammalta, hehkeämmältä ja ryhdikkäämmältä. Luin jostain, että hormonit vaikuttavat tuohon kasvojen ihon sileytymiseen, kelpaa minulle=)
raskaus ja ihon muutokset
11
2299
Vastaukset
- pippi=))
Itsellänyt alkuraskaudesta (rv 12) ihoni on huonontunut, naama kukki kuin kesäniitty. Eivät kuitenkaan ole normaaleja "puristettavissa olevia" finnejä. Toivon, että asia helpottaisi pian :-) Muuten täällä ollaan kyllä innoissaan tulevasta vauvasta
- haiduliini
Mulla alusta asti kans naama kukkinu ihan kiitettävästi. Jotain pientä näppylää paljon naamassa ja aika ajoin tuntuu todella rasvaiselta, yöks! Normaalisti on kyllä iho ihan hyväkuntoinen :)
- nvkgnvkg
Mulla kanssa alussa naama kukki oikein kunnolla ja sitten kun pääsin siitä eroon niin selkä kukkii, ja mulla ei ikinä ole ollut selässä finnejä, ekä 1 todella harvoin ja nyt on ihan kunnolla.. ei kivaa.. Naama on parempaan päin, vaihdoin kaikki ihonhoitotuotteet Cliniqueen ja olen tykännyt, olen myös vettä juonnut enemmän, jospa nämä ovat auttaneet=)
- *punaposki*
Mulla on ollut ihon kunto aika vaihteleva. Alkuraskaudessa ei ollut muistaakseni mitään erikoista, keskiraskaudessa alkoi tulla naamaan isoja finnejä, välillä taas oli naama täynnä pientä näppylää. Posket on koko ajan punoittaneet, mistä olen ollut iloinen. Ei ole tarvinnut käyttää poskipunaa. :)
Hiukset on olleet koko raskausajan ihan hirveät: rasvoittuvat tosi nopeasti. Säärten yleensä kuiva iho taas ei ole raskausaikana vaivannut yhtään. - dlknblsjnbkjs
Mulla on kasvojen iho ollut raskausaikana parempi kuin koskaan, mutta siihen asti kärsinkin vaikeasta sekaihosta joka oireili kuukautiskierron mukaan.
Joskus 1. ja 2. kolmanneksen vaihteen tuntumassa ilmaantui kutiamaton hilseilevä läntikäs ihottuma rintojen, vatsan ja nivusten alueelle, vaivasi muutaman viikon ja katosi. Paras saamani veikkaus vaivasta oli punatäplähilseily, mutta kuka tietää mitä oli ja minne meni... - Atopia, huoh :(
Mulla on iho samassa kunnossa pysynyt kuin ei-raskaana. Oli ihan ok kunnossa, nyt taas kun kevät iskenyt niin atooppinen ihottuma ottanut vallan naamassa ja käsissä ja selässä ja ihan kuiva ja kutiseva on. Piti lääkäriltä varmistaa saanko käyttää kortisonipitoista rasvaa jota mulle atooppiseen ihoon määrätty ja auttanut. Päänahka on myös kuiva kuten aina kun tää ihottuma oikein alkaa kunnolla mua vaivaamaan.
- 1212
Rypyt siliää kun naama turpoaa, ei siihen muuta selitystä ole.
- deli_kiz
Rintakehästä, niskasta ja kaulasta tosi pahasti kuivunut iho vaikka rasvaan monta kertaa päivässä, nenän alueelle ilmestynyt enemmän finnejä... Mulla on atooppinen iho ollu jo pitkään...
- Äippä 9/2011
Kylläpä on erilaisia muutoksia eri ihmisillä. Itselleni on käynyt aivan päinvastoin kuin *punaposkelle*:
Hiukset ovat paremmassa kunnossa kuin ikinä, eivätkä rasvoitu ollenkaan niin paljon kuin ennen. Sääret ja käsivarret taas vaativat jatkuvaa rasvausta, mille ennen ei ole ollut tarvetta. Muuten iho on hyvä, naama ei kuki (kuten yleensä), eikä ole kuivakaan, turvotusta ei ole ilmestynyt. Viikko 22 menossa ja olo mainio! - tupsu81
mulla molemmissa raskauksissa kasvot kuivu ja hilseili, varsinki silmien ympäriltä. Ei auttanu rasvailu tai kuorinta. Kaameen nököstä kun käytti meikkipuuteria.
- kesää odotellessa
Itse myös huomasin raskauden 1. kolmanneksella, että naama kukki kuin kukkapenkki. Ennen raskautta ihoni oli hyvä, harvoin oli finnejä ja muutenkin iho oli hyvässä kunnossa. Välillä kyllä vähän masensi kun tuo naama sillälailla kukki, mutta ei voinut kuin odottaa ja toivoa että se siitä rauhoittuisi (en käytä/ ole koskaan käyttänyt meikkejä peittääkseni finnejä tai muita pieniä ihon epäkohtia). Itse kun olen sellaisen ajatusmallin painanut kaaliini, että iho ei pysty meikin alta hengittämään ja näin ollen sen paraneminenkin hidastuu...
Nyt olen rv 21 ja naaman iho on rauhoittunut ja finnejä ei enää ole vähään aikaan ollut :) Eli iho on melkeimpä samassa kunnossa nyt kuin oli ennen raskauttakin.
Yläselkä on ikävä kyllä vieläkin täynnä pieniä näppylöitä (ei kipeitä, mutta häiritseviä), mutta toivottavasti nekin häviäisivät tässä lähiaikoina :) Kesä kuitenkin tulossa niin toivoisin pystyväni käyttämään toppeja ja muita vaatteita jotka paljastavat yläselkää, ilman että pitäisi olla vaivautunut ihon kunnosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971948- 881370
- 1101153
- 761047
- 1191030
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57883- 47801
- 36792
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48751- 33703