Kysytäänkö opettajankoulutuksen valintahaastattelujen yhteydessä hakijan aikaisempaa opiskelumenestystä? siis jos opiskelee nyt yliopistossa väärällä alalla ja hakee saman yliopiston opettajankoulutukseen niin onko ne kiinnostuneita esim.nykyisestä opintopistetilanteesta. Haluisin vaan keskittyä hakuaikana enemmän pääsykoekirjaan kun vajaiden opintopisteiden keräämiseen.Kiitos paljon, jos joku osaa vastata.
opettajankoulutus ja aikaisempi opintomenestys
1
308
Vastaukset
- hupsishukka
Helsingin yliopiston sivuilta nappasin tällaisen:
"Onko suorittamistani yliopistollisista opinnoista tai hankkimastani työkokemuksesta opettajana hyötyä luokanopettajan koulutuksen valinnoissa?
Ei sillä tavalla, että saisit niistä erityisiä pisteitä valinnassa. Opettajakokemuksen voit toki tuoda esille soveltuvuuskokeen haastatteluosiossa, ja opintokokonaisuuksia voit hyväksilukea opiskelupaikan saatuasi. "
Itse vaihdoin yliopistosta ammattikorkeaan ja siellä haastatteluissa kysyttiin esim. alan vaihtoon liittyviä syitä, olenko varma että tämä sitten olisi se ala mikä kiinnostaisi jne. Eivät tainneet edes kysyä opintopisteiden määrää, mutta kysyivät kyllä että montako vuotta olin opiskellut yliopistossa... Mutta kuten tuossa laitoinkin, niin koska et saa opinnoista mitään "lisäpisteitä", niin yleensä eivät kyllä niistä sitten ole suuremmin kiinnostuneitakaan. Lähinnä pitää vakuuttaa, että et ole hakemassa tuonne vain kokeilumielessä tjt :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2732834Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka402259Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3471977- 1051697
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1051644Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121355- 661297
- 681243
- 551169
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781126