öljyn mittatikku?

jopas jotain

Ostin tuontimersun 200 cdi vm 2007. Siitä puuttuu mittatikut sekä moottoriöljyn että automaattivaihteiston mittatikku.Onko näin että niitä ei tosiaan ole ?Putket on kyllä mutta niiden päissä vaan eräänlaiset tulpat.

21

15030

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lennän matalalla99

      Eipä ole. Öljyn mitta"tikku" on siellä ajotietokoneessa kun pläräät sitä auton ollessa virrat kytkettynä mutta moottori pysäytettynä. Vaihdelaatikossa ei taida mittatikkua olla lainkaan, joku ruuvi avattava öljyn määrän tarkastamiseksi.

      • jopas jotakin

        Joo niin se on...kiitti tiedoista. Ja kyllä siinä vaihteistossakin on tikulle putki ja kuulemma samalla tikulla voi mitata kun sellaisen ensin hankkii mut ei taida tarvita.


    • Alldatadiy

      Ja sieltä auton ajotietokoneesta näkee öljynmäärän myös ajon aikana, jos sellaista tietoa nyt missään tarvitsee sekä akkujännitteen.

      • Perseelleen Lenz

        Ajon aikana määrää ei kylläkään näe. Mites näkisi kun öljy on ympäri moottoria kierrossa ja kampikammiossa oleva öljy ei sekään ole 'tyynenä' vaa enempikin sekaisin.
        Auton on oltava tasamaalla ja sammuksissa muutama minuutti jotta öljy ennättää laskeutua öljypohjaan. Sen jälkeen ajotietoaparaatti kertoo selvin sanoin vierailla kielillä onko öljyä tarpeeksi vai onko sitä kentes lisättävä.
        Kun öljytikku on jätetty pois niin valmistuskustannuksissa on säästetty lähes euro ja näin ollen laatuauton hankintakynnys on mahdollistettu suuremmalle ostajajoukolle.
        'Öljytikun' reikä on siksi että siitä imetään korjaamolla öljy pois. Se on siisti ja nopea systeemi mutta ei ota vanhaa öljyä yhtä tarkkaan kuin pohjapropusta tulisi.
        Mistähän vuosimallista alkaen tuo akun jännitemittari on ollut? 2002:ssa sitä ei tietääkseni ole, en ole ainakaan huomannut.

        Mikäli Mersun toiminnot ovat sinulle vieraita niin kannattaa lukea se monisatasivuinen käsikirja. Siinä on montakymmentä sivua ihan asiaakin, sellaisia mersumaisuuksia joita ei äkkinäinen arvaisikaan. Tuontiautoissahan ei ole suomenkielistä raamattua mutta senkin saa marmoritiskiltä eikä se maksa kuin ihan ohuen nipun setelirahaa.

        Niin vieläpä että.
        Mersun vaihdekepin pussi on jotain indokiinalaista keinokerniä joka kuluu hetkessä puhki. Uusi maksaa mukamas maahantuojalla lähes 300 €. Netistä löysin uuden, ihan oikeata nahkaa olevan parilla kympillä. Kaikkea ei siis kannata maksaa eikä uskoa mitä Vehon veijarit puhuvat. Mikäli he epäilevät tai huomaavat että sinulla on uitettu auto niin palvelu on lähes olematonta ja hinnat kerrottu jollain kertoimella.
        Käytähän Mersusi ruostesuojauksessa sillä tehtaalla niille ei ole tehty mitään suojausta ja ruostuvatkin paikkapaikoin kovin mielellään.


      • jopas jotakin
        Perseelleen Lenz kirjoitti:

        Ajon aikana määrää ei kylläkään näe. Mites näkisi kun öljy on ympäri moottoria kierrossa ja kampikammiossa oleva öljy ei sekään ole 'tyynenä' vaa enempikin sekaisin.
        Auton on oltava tasamaalla ja sammuksissa muutama minuutti jotta öljy ennättää laskeutua öljypohjaan. Sen jälkeen ajotietoaparaatti kertoo selvin sanoin vierailla kielillä onko öljyä tarpeeksi vai onko sitä kentes lisättävä.
        Kun öljytikku on jätetty pois niin valmistuskustannuksissa on säästetty lähes euro ja näin ollen laatuauton hankintakynnys on mahdollistettu suuremmalle ostajajoukolle.
        'Öljytikun' reikä on siksi että siitä imetään korjaamolla öljy pois. Se on siisti ja nopea systeemi mutta ei ota vanhaa öljyä yhtä tarkkaan kuin pohjapropusta tulisi.
        Mistähän vuosimallista alkaen tuo akun jännitemittari on ollut? 2002:ssa sitä ei tietääkseni ole, en ole ainakaan huomannut.

        Mikäli Mersun toiminnot ovat sinulle vieraita niin kannattaa lukea se monisatasivuinen käsikirja. Siinä on montakymmentä sivua ihan asiaakin, sellaisia mersumaisuuksia joita ei äkkinäinen arvaisikaan. Tuontiautoissahan ei ole suomenkielistä raamattua mutta senkin saa marmoritiskiltä eikä se maksa kuin ihan ohuen nipun setelirahaa.

        Niin vieläpä että.
        Mersun vaihdekepin pussi on jotain indokiinalaista keinokerniä joka kuluu hetkessä puhki. Uusi maksaa mukamas maahantuojalla lähes 300 €. Netistä löysin uuden, ihan oikeata nahkaa olevan parilla kympillä. Kaikkea ei siis kannata maksaa eikä uskoa mitä Vehon veijarit puhuvat. Mikäli he epäilevät tai huomaavat että sinulla on uitettu auto niin palvelu on lähes olematonta ja hinnat kerrottu jollain kertoimella.
        Käytähän Mersusi ruostesuojauksessa sillä tehtaalla niille ei ole tehty mitään suojausta ja ruostuvatkin paikkapaikoin kovin mielellään.

        Kiitti hyvistä neuvoista ja vinkeistä tosin tää jo kolmas mese mulla mutta eka tuonti ja näin uusi =)


      • jaaamaavain
        Perseelleen Lenz kirjoitti:

        Ajon aikana määrää ei kylläkään näe. Mites näkisi kun öljy on ympäri moottoria kierrossa ja kampikammiossa oleva öljy ei sekään ole 'tyynenä' vaa enempikin sekaisin.
        Auton on oltava tasamaalla ja sammuksissa muutama minuutti jotta öljy ennättää laskeutua öljypohjaan. Sen jälkeen ajotietoaparaatti kertoo selvin sanoin vierailla kielillä onko öljyä tarpeeksi vai onko sitä kentes lisättävä.
        Kun öljytikku on jätetty pois niin valmistuskustannuksissa on säästetty lähes euro ja näin ollen laatuauton hankintakynnys on mahdollistettu suuremmalle ostajajoukolle.
        'Öljytikun' reikä on siksi että siitä imetään korjaamolla öljy pois. Se on siisti ja nopea systeemi mutta ei ota vanhaa öljyä yhtä tarkkaan kuin pohjapropusta tulisi.
        Mistähän vuosimallista alkaen tuo akun jännitemittari on ollut? 2002:ssa sitä ei tietääkseni ole, en ole ainakaan huomannut.

        Mikäli Mersun toiminnot ovat sinulle vieraita niin kannattaa lukea se monisatasivuinen käsikirja. Siinä on montakymmentä sivua ihan asiaakin, sellaisia mersumaisuuksia joita ei äkkinäinen arvaisikaan. Tuontiautoissahan ei ole suomenkielistä raamattua mutta senkin saa marmoritiskiltä eikä se maksa kuin ihan ohuen nipun setelirahaa.

        Niin vieläpä että.
        Mersun vaihdekepin pussi on jotain indokiinalaista keinokerniä joka kuluu hetkessä puhki. Uusi maksaa mukamas maahantuojalla lähes 300 €. Netistä löysin uuden, ihan oikeata nahkaa olevan parilla kympillä. Kaikkea ei siis kannata maksaa eikä uskoa mitä Vehon veijarit puhuvat. Mikäli he epäilevät tai huomaavat että sinulla on uitettu auto niin palvelu on lähes olematonta ja hinnat kerrottu jollain kertoimella.
        Käytähän Mersusi ruostesuojauksessa sillä tehtaalla niille ei ole tehty mitään suojausta ja ruostuvatkin paikkapaikoin kovin mielellään.

        "Se on siisti ja nopea systeemi mutta ei ota vanhaa öljyä yhtä tarkkaan kuin pohjapropusta tulisi."

        Se on ihan todistettu juttu että mersuissa tulee paremmin koneesta öljyt ulos imemällä. ero ei ole kuin muutamia desejä, mutta öljytikun pää menee jonnekkin öljypohjan koloon, josta ei muuten valu öljy. Lisäksi imemällä saa aikaan pienen alipaineen joka tehostaa imemisen tehoa.


      • 2fast4u
        jaaamaavain kirjoitti:

        "Se on siisti ja nopea systeemi mutta ei ota vanhaa öljyä yhtä tarkkaan kuin pohjapropusta tulisi."

        Se on ihan todistettu juttu että mersuissa tulee paremmin koneesta öljyt ulos imemällä. ero ei ole kuin muutamia desejä, mutta öljytikun pää menee jonnekkin öljypohjan koloon, josta ei muuten valu öljy. Lisäksi imemällä saa aikaan pienen alipaineen joka tehostaa imemisen tehoa.

        Kaverini ei luottanut tuohon sähköiseen mittaussysteemiin ja painui Vehoon hankkimaan tikkua reikään. Ajatteli ettei se muutamaa euroa enempää maksaisi, mutta ainakin E-mallin 200:een se kustansi peräti 70 euroa. Aika hinta tikunpätkästä. Itse olen vasta siirtynyt mersukuskiksi eikä ihan heti ole aietta tikun hankintaan, onhan tuolla autolla edellinenkin pärjännyt ilman. Ja niissä ranskalaisissa, jotka minulla on ollut, niin vastaavaa systeemi on käynnistyksen yhteydessä näyttänyt öljymäärän luotettavasti.


      • 2010 ja ½
        jopas jotakin kirjoitti:

        Kiitti hyvistä neuvoista ja vinkeistä tosin tää jo kolmas mese mulla mutta eka tuonti ja näin uusi =)

        Vielä uudemmissa on taas öljyn mittatikku tehdasasenteisena.


      • Perseelleen Lenz kirjoitti:

        Ajon aikana määrää ei kylläkään näe. Mites näkisi kun öljy on ympäri moottoria kierrossa ja kampikammiossa oleva öljy ei sekään ole 'tyynenä' vaa enempikin sekaisin.
        Auton on oltava tasamaalla ja sammuksissa muutama minuutti jotta öljy ennättää laskeutua öljypohjaan. Sen jälkeen ajotietoaparaatti kertoo selvin sanoin vierailla kielillä onko öljyä tarpeeksi vai onko sitä kentes lisättävä.
        Kun öljytikku on jätetty pois niin valmistuskustannuksissa on säästetty lähes euro ja näin ollen laatuauton hankintakynnys on mahdollistettu suuremmalle ostajajoukolle.
        'Öljytikun' reikä on siksi että siitä imetään korjaamolla öljy pois. Se on siisti ja nopea systeemi mutta ei ota vanhaa öljyä yhtä tarkkaan kuin pohjapropusta tulisi.
        Mistähän vuosimallista alkaen tuo akun jännitemittari on ollut? 2002:ssa sitä ei tietääkseni ole, en ole ainakaan huomannut.

        Mikäli Mersun toiminnot ovat sinulle vieraita niin kannattaa lukea se monisatasivuinen käsikirja. Siinä on montakymmentä sivua ihan asiaakin, sellaisia mersumaisuuksia joita ei äkkinäinen arvaisikaan. Tuontiautoissahan ei ole suomenkielistä raamattua mutta senkin saa marmoritiskiltä eikä se maksa kuin ihan ohuen nipun setelirahaa.

        Niin vieläpä että.
        Mersun vaihdekepin pussi on jotain indokiinalaista keinokerniä joka kuluu hetkessä puhki. Uusi maksaa mukamas maahantuojalla lähes 300 €. Netistä löysin uuden, ihan oikeata nahkaa olevan parilla kympillä. Kaikkea ei siis kannata maksaa eikä uskoa mitä Vehon veijarit puhuvat. Mikäli he epäilevät tai huomaavat että sinulla on uitettu auto niin palvelu on lähes olematonta ja hinnat kerrottu jollain kertoimella.
        Käytähän Mersusi ruostesuojauksessa sillä tehtaalla niille ei ole tehty mitään suojausta ja ruostuvatkin paikkapaikoin kovin mielellään.

        Imutekniikalla saadaan öljyä enemmän vanhaa öljyä pois, koska öljyproppu sijaitsee öljypohjan kyljessä. Näin ollen imuputki joka ylettyy ihan öljypohjaan asti imaisee öljypohjan paljon tyhjemmäksi kuin propusta valuttaessa tapahtuisi.


    • janttuli2

      2008 eessä on jo tikku.

    • Marsu

      KL-Varaosa myy mittatikkuja.

    • Älä osta mersua.

      Voi hevon kukka teitä mersu ukkeleita kun lukee stoorit,ei ole hääviä,ja teiltäkö pitäs jonkun joskus vielä ostaa käytetty mersu.

      Melko alkeellista on,tulee mieleen kyllä kiviaika ja noiden puheet.

    • Ei ole mittatikkuja tosiaan, mutta en kyllä ymmärrä mitä niillä tekeekään autossa, jossa tietokone hoitaa kaiken. Kyllähän se tietokone heti ilmoittaa, jos öljy on vähissä? Ainakin mersussa se kyllä varmasti toimii.

    • Älä osta mersua.

      Sitä tikkua et saa kuin lisä varusteena,onneksi oli itselläni siinä cdi koneessa.

      On se kauhee värkki edes kuvitella jos sitä ei löydy,en sellaista pihaani laahnais.

      • E220_CDI

        Joudut siis ostamaan hieman uudemman mallin saadaksesi mittatikunkin.

        Ei sillä tosin mitään tee, koska huollossa osataan kaataa moottoriin ja vaihteistoon oikea öljymäärä. Miksipä tuota omistajan tarvitsisi mittailla, kun ei se mikään Klonkswagen ole?


    • kärsi nahoissas..

      Mitä välii.....Ostithan kuitenkin omasta mielestäsi parhaan vaihtoehdon, vaikka saksmanni sinua kusettikin noin niin kuin 100-0......

    • Älä osta mersua.

      ."Ostithan kuitenkin omasta mielestäsi parhaan vaihtoehdon, vaikka saksmanni sinua kusettikin noin niin kuin 100-0...... "

      -Onneksi kusetin takas ja möin,oli jo ajettu 380000km ja se on liikaa vaikka huoltokirja olisi uudesta saakka mukana,meinaan että kori lähtee alta.

    • Jäpä11

      Kyllä öljyn määrän näkee ajon aikana kun menee niin sanottuun "salaiseen" valikkoon mistä saa myös esp dynamot pois päältä kokonaan.

    • Tikusta.asiaa

      Ostin viime vuonna uuden C-Mersun. Myyjä ohjeisti minua, ettei öljytasoa tarvitse ollenkaan vahtia – auto kyllä kertoo itse halutessaan herkkua lisää.

      Ajelinkin pitkään tämän tiedon varassa. Pari kuukautta sitten oli edessä pidempi reissu. Konepellin alta löytyi kuin löytyikin mittatikku – ja öljytaso oli lähellä alarajaa! Auto ei ollut vielä vähyydestä moksiskaan. Eikun lisäilemään.

    • alavehos

      Only visit work shop!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Rakastatko?

      Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3095
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

      1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2865
    3. Kosiako meinasit?

      Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2105
    4. Mietin että

      Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1565
    5. Oot ilkee paha noita

      Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

      Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1328
    7. Aaamu on täällä taas!

      Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

      Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

      Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1250
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

      Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe